Fiat 2.3 multijet 130 vaihdelaatikon korjausohje.

MATTILA JARI 13.09.2013 11:59

Korjaus ohje. Laatikon pääty auki, toisesta akselista lukkorikka irti (2 ruuvia), laatikon mutterit irti, Laatikon vaihteensiirtäjän tangoissa 3kp,l on päässä lovet johon lepää jousella 7.5 mm laakerin kuulat, kampea varovasti laatikko irti ja nouki kuulat laatikon päästä mangeetilla kuulat, ennenkuin ne pomppivat ties minne. Ne sais myös laatikon päältä kuulat pois avaamalla 3 trox mutteria, muuta minulla ne ei auennut millään konstilla. Nyt kun laatikko on auki niin seuraa seuraavia linkkeja vanhan laatikon aukaisusta, vanha laatikko on samanlainen muutamaa muoviosaa lukuunottamatta. Linkit: http://www.youtube.com/watch?v=M18cBccI3RE http://www.youtube.com/watch?v=R8_4L4dq04Y http://www.youtube.com/watch?v=J-f47aaEVC8 Tää laatikko ei eroa muuten rakenteeltaan, kuin että vanhassa laatikossa on 5-ratas ulkopuolella ja uudessa on kaikki rattaat sisäpuolella. Akselin päässä ole mutteri oli tosi tiukassa, pulttipyssyllä mutteri auki, ulosvetäjällä laakeri irti, 6-ratas pois, lukkorikka irti ja synkronointirengas irti, kasaus päinvastaisessa järjestyksessä. Kasaamisessa tarvii kaksi paria kasiä, ujuta akselit ja vaihteensiirtäjät yhtäaikaa paikoilleen, ja ne kuulat saa kun laittaa 2:teen ontoon vaihteensiirtäjän tankoon sopivat ruuvit ettei kuulat tipu tangon sisälle, ja sopivalla Trox avaimen kololla saa kuulat paikoilleen ja kannattaa asettaa vaihteensiirtäjä tangot eri kohdalle että saa kuulat yksitellen paikoille. Jos saa ne kolme Trox ruuvia auki laatikon ulkopuolelta niin sitten on homma helppoa. Laatikko lopullisesti kasaan ja öljyt sisälle ja KOVAA ajoa.

Käyttäjän lisäys viestiin 14.9.2013 klo 07:36:42 Ps. ennen kuin irroitat kopan niin laita sopiva pultti tai ruuvi onttoihin vaihteensiirtotankoihin 2 kpl, niin ne kuulat eivat tipu sinne, Mutta jos saat ne kolme trox ruuvia auki niin sittenhän asia on OK.

Käyttäjän lisäys viestiin 15.9.2013 klo 08:30:32 Ps. jäi kertomatta että liimaa kierrelukitusliimalla akselin pään pultti, samoin öljyä kestävää tiivisteliimaan laatikkokopan saumoihin.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.