Moottoritilan lämmitin (lohko)

PEIPPO PASI 05.09.2013 11:47

Mikähän olis tään hetken tietojen mukaan toimivin lohkolämmitin malli -08 Ducatoon? Muut kuin Webasto ja Eberi... Siis letku-, lohko- vai säteilylämmitin?

IMMONEN TEUVO 05.09.2013 18:59

lohkolämmitin.Säteilylämmitin on tehoton ainaskin h-autossa

HALMEENMÄKI JUHANI 05.09.2013 20:32

Ja jos edes sen verran kertoisi, että tankataanko tuohon piironkiin kumpaa, niin pikkusen helpottuisi valistaminen. Rohkea vastaus jossa moottorikokokin auttaisi oikean tiedon saannissa vielä enemmän. Toisaalta onhan sekä Defalla että Calixilla nettisivutkin joista löytää mitä on tarjolla.

BJÖRKROTH PAUL 05.09.2013 20:52

Suosittelen ehdottomasti Webastoa. Saat sillä mukavasti lämpöä auton etuosaan myös majoituksen aikana.Itselläni Webasto on kytketty siten ,että saan lämpöä rajoittamattoman ajan.

PEIPPO PASI 06.09.2013 10:16

Kyseessä 2,3 l diisseli. Löytyy kyllä monenlaista tarjontaa, mutta kun lueskelin vanhoja juttuja täältä ko. asiasta niin aika vaikeelle tuntuu valinta -> eri systeemit aiheuttavat muka erinäisiä häiriöitä/ongelmia koneen toimintaan kun lämmittävät vääriä kohtia autosta ja hämäävät auton omaa tekniikkaa??. Onko muuten paljonkin Ducaton piironkeja bensakoneella liikenteessä?->Hölmölle(itelle) ei tullut ees mieleen että,bensakoneitakin on näissä vehkeissä. Ja kuten jo sanoin muut vaihtoehdot kuin Webasto ja Eberi kiinnostavat -> useimmiten auto on talvella muuten jo valmiiksi aika lämmin kun siellä asutaan. Ja kuten kysyinkin,ni mikähän olis tään hetken tietojen/kokemusten perusteella toimivin ratkaisu?

VALLIUS MARTTI 06.09.2013 11:47

Kyllähän Ducaton pironkia on bensakoneela,mutta ei voi sanoa että paljon muutamia joita tiedän ja ne on todella vanhaa painosta kahdeksaakymmentä lukua josain.TV kulkuri

PEIPPO PASI 10.09.2013 09:20

Nykyisinkö siis ei ole enää ongelmiä minkään mallin kanssa ?

BERG LEIF 10.09.2013 09:52

Ducato 2010 mallin lohkossa oli vielä pakkasproppu, ja sai lohkolämmitin asennettu. Onko enää 2013 mallin lohkoissa ?

VÄNNI MATTI 10.09.2013 13:35

juuri taannoin kysyin autokeskuksesta 2.3 multijet 150 -12 ja nimenomaan lohkolämmitin kuulemma

KAINULAINEN MAURI 10.09.2013 14:13

Asensin -07 2,3 Ducatoon lohkolämmittimen+haaroitussarjan maksoi Varaosamaailmassa 198,50€.

HALMEENMÄKI JUHANI 10.09.2013 18:50

http://www.calix.se/produkter/soek-produkt?action=vehicleDetails&vehicleId=-1493226911

Käyttäjän lisäys viestiin 10.9.2013 klo 18:52:21 http://www.defa.com/file/cf0041719702/411120.pdf

Käyttäjän lisäys viestiin 10.9.2013 klo 18:54:24 Siinäpä ne moottorinlämmitinvaihtoehdot. Kesti noin 5 minuuttia hakea netistä kun oli annettu auton vuosimalli ja moottori. Mutta enpäs sentään kerro suoraan minkä tyyppisiä nuo on, sen verran annan kysyjälle puuhaa. Polttoainekäyttöiset onkin ihan eri juttu, etenkin hinnaltaan.

POHJANTÄHTI JORMA 10.09.2013 20:16

Lohko, pari kuvaa aiheesta liitteenä.

PEIPPO PASI 10.09.2013 20:48

Kiitos Juhanillekin kun viitsit haaskata aikaasi tähän. Jos olisit vielä vastannut kysymykseen, ei ajanhaaskaus olisi mennyt hukkaan...mut ei voi mitään... Siis lohkolämmitin ostoslistalle...

LAURONEN TAPANI 10.09.2013 23:44

Viime syksynä yritin etsiä lämmitintä Ducatoon, enkä löytänyt muuta kuin Motonetin Defa ja Calix lämmittimiä, jotka tuli vesiletkuun. Ostin Defan ja paska ostos, kärähti eka lämmityksessä, vaikka ilmasin hyvin ja käytin konetta, että lähtisi ilmat pois. En ole ehtinyt ottamaan pois ja katsomaan, mikä hajosi. Ajattelin kehittää induktio lämmittimen, halvimmillaan sen saisi, kun ostaisi Lidlistä pienen induktiokeittolevun, joka moottorin kylkeen. Itse tehtynä letkuun pätkä teräsputkea ja käämi päälle + elektroniikka, ja kyllä lämpeää:)

MATTILA JARI 13.09.2013 11:06

Moro Fiat Ducato 2.3 Multijet 130 vm. 2009, ei saa säteilylämmitintä, ainostaa mootorin lohkoo pakkastulpan tilalle tulee lämmitin (Defa) suoraan moottorin vesitilaa. Eli niinkuin vanhaan aikaa 100 kertaa parempi kuin säteilylämmitin.

TAMMINEN MIKKO 13.09.2013 20:14

Jos on nestekiertoinen lämmitys as osassa ni ei tarvii kun lämmönvaihtimen ja kiertovesipumpun!! Paras vaihto ehto.

TUOMINEN MARKKU 13.09.2013 20:35

Minkälaisia ongelmia on Webasto aiheuttanut Ducaton moottorin toimintaan?? Minulla on 2,8 kone, johon oli asennettu jo aikaisemmin Webasto ja käytin sitä viime talvena eikä mitään ongelmia. Oli mielestäni erittäin hyvä asia, että sai ajoon lähdettäessä ja ajon aikana oikein kovalla pakkasella käyttää Webastoa ohjaamon lämmittämiseen! Tätähän ei lohkolämmittimellä voi tehdä??

LAUKKANEN MAURI 13.09.2013 20:39

Kysymys: Kuinka se auton tietokone reagoi,kun asennetaan se lohkolämmitin uusiin tietokone ohjattuihin autoihin?.

Minulla oli volkkarin caddy vm09 ja ,kun asensin siihen webaston ja en liittänyt ns,väylään eli tietokoneen piiriin niin kone ei käynnistynyt pakkasella ,vaikka se oli lämmin.

Eli tietokone mittaa ulkolämpöä ja jos mootoria lämmitetään jollain mitä auton tietokone ei tiedä polttoainesyöttö menee sekaisin ja mootori ei halua käynnistyä.

Minulla on taas sama ongelma edessä kun olen asentamassa webaston uuteen subaru outbacok autoon,eli se on pakko asentaa siihen tietokoneen piiriin.

Lohkolämmitimillä on sama ongelma,mutta kukaan ei asiasta uskalla puhua,tai ei halua puhua,kuika se vaikuttaa auton käynistävyyteen,sen tietää vain se auton omistaja.

Käyttäjän lisäys viestiin 13.9.2013 klo 20:46:18 PS,matkailuautot ovat harvoin jokapäiväisessä käytössä eli tuo ko.ongelma ei taida olla iso. Pääasia että mootori on lämmin.

EEROLA TEEMU 13.09.2013 22:23

Paras on, kun ei tarvitse edes sähköä. Kovillakin pakkasilla jo alle puolen tunnin lohko on tarpeeksi lämmin. Tätä ei tosi olisi kysytty, jos lämmitysjärjestelmä olisi ALDE + lämmönvaihdin, joten anteeksi OT kommentti.

HALMEENMÄKI JUHANI 14.09.2013 17:16

No nuo Calixin ja Defan moottorinlämmittimet on kyllä testattu jokainen asennus. Siinä myös yksi syy, miksi se tyyppi ei ole aina auton omistajalle mieluisin lohkis, vaan vesiletkuun (kauemmas antureista) tuleva tai säteilymallia. Toki säteilymalliselle se kaikkein tärkein syy on yleensä se, että moottorissa ei ole vesiprikkoja joihin laittaa. Eli on hyvin harvinaista, että ne aiheuttaisivat käynnistymisongelmia, koska se käynnistyminen on jo todettu ongelmattomaksi käytännössä. Jokunen ongelma-auto / -moottori toki on, kuten vaikkapa VAGeen 20-venttiilinen. Siinä ainoa hyvä tapa on tolkuttoman kallis kiertovesipumpullinen. PA-käyttöisten suurin ongelma on yleensä se, että niiden käyttö syö akkua. Vanha nyrkkisääntö oli, että yhtä kauan ajoa kuin päällä. Siihen täytyisi nykyisin lisätä, että oikeaa ajoa, ei ruuhkassa seisomista. Eli ei oikein sovi aamulämmitykseen työpaikalle ajamista varten.

Käyttäjän lisäys viestiin 14.9.2013 klo 17:22:26 Ai niin, Caravan-lehden 2011 ykkösnumeroon tein melko pitkän artikkelin erilaisista lämmitystavoista. Kannattaa kyllä lukaista jos lämmitysasia kiinnostaa.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.