Kabe Retkeilyauto Ducatosta

Ari Kuusisto 14.01.2022 16:12

Tässä peltikuorissa nurkkavessa nurkkasänky vesikiertolämmitys retkeilyautoon alle 3500kg.
Toivolle nyt peli ,ja reilusti alle "satatonnia" .
https://www.nettikaravaani.com/kabe/affinity/1583039

Kari M Niemelä 14.01.2022 18:16

No johan on pellikopalla hintaa , oisko joku virhe hinnottelussa?

Toivo Koistinen 14.01.2022 19:04

Ei ole virhettä, vaan tahallinen teko. Juur ilmestyneellä lehellä oli juttua miksi peltikuorten hinnat on kivunneet perinteisten hintoihin.
Niiden suosio on kasvanut lujasti, niiden monikäytöisyyden, ja senkin, että se voi olla perheen ainoa auto, ja toimittaa myös henkilöauton homman.
Aatellan nykysiä henkilöautoja, ja sihen perinteinen asuntoauto, nin sataselle taitaisi käydä huonosti, varsinkin jos vielä luksusta.
https://www.nettikaravaani.com/carado/t447-edition15-uusi-ajamaton/1576253
Ainoa kilpailija siinä on auto / vaunu yhdistelmä, mutta siläkin hinta on kohtalainen.
https://www.nettikaravaani.com/adria/twin-plus-600-spb/1578399 Mutta onhan iahn bulkituote kuus metrinenkin kivunnut aivan kohtuullisiin hintoihi,
https://www.nettikaravaani.com/possl/p2-relax/1582839 Tuossa aito kahden hengen auto, mutta ei ihan loppuun aateltu. tuokaan.
Nimittäin jos kuski aikoo kesken syönnin lähteä hakeen katilasta hellalta lisää, nin hieman ahdasta, ja mihin se töllö.
Noilla rahoilla jos alkaisin rellestämään uutta, nin ostaisin pakun ja veisin Turkkuseen niin saisin omanlaiseni sisustuksen.
Tp

Ari Kuusisto 14.01.2022 19:07

Nehän viedään nyt "käsistä".
Aiemmin RetkeilyKabe Sprinteriin maksoi 100000.
Menee kyllä kuorma-autoksi.

Jan Makkonen 14.01.2022 19:28

Hieno on peli, mutta alkaa olemaan tässä hintaluokassa jo vaihtoehtoja.

Kari M Niemelä 14.01.2022 20:10

Peltikopat alkaen / 60 000 , mielestäni Kabe ei ole niin ylitse muiden mitä hinta ym. mainostetaan , 100 000 , sillä saa jo kunnon kulkimeen, jos tarvetta pienelle autolle ja käyttää sitä päivittäin niin Kabe varmaan hyvä valinta jos lompsa kestää

Toivo Koistinen 14.01.2022 21:10

Niin se kunon matkailuauto. Miten sen käsittää, on paljolti jokaisen mielipide. Tuo hintapolitiikka seuraa yleistä palkkatasoa, ja hintatasoa tämänpäivän länsimaissa.
Aatellaan kymppitonnin kukausiansioita perheessa, niin eihän se niin mahotonta se, ja siinähän tarvii puolisoiden viistonninen tienata henkeen.
Nykyäänhän alkaa talon hinnatkin jo sadoissa tuhansisa, kuten markka-aikaan.
Mutta kun kahtelee hintoja noisa, niin mersuun tehty tahtoo olla kalliinpuoleinen, ja ilmeisesti laadukas.
Tp
PS
On mahtavat revontulet ulkosalla nyte. Yli taivaan leiskuvat

Markku Hämäläinen 14.01.2022 21:16
Ari Kuusisto

Nehän viedään nyt "käsistä".
Aiemmin RetkeilyKabe Sprinteriin maksoi 100000.
Menee kyllä kuorma-autoksi.

Eiköhän se kuitenkin ollut M1-luokan, eli matkailuauto, vaikka paino on yli 3500kg


M1-luokkaan kuuluu sekä henkilö, että matkailuautot, painosta riippumatta.
muokattu: 14.1.2022 21:18
Ari Kuusisto 14.01.2022 22:23

Tarkoitin että tulee niitä vaatimuksia ja rajoituksia, kortti C1 ja nopeusraja edellytyksin 100km/h ,ettei se tiekohtainen max.
Väärin sanoa tietysti k-a.

Toivo Koistinen 15.01.2022 07:52

Onhan nuo hienoja, mutta vaihtelu malleissa on pientä sisustuksessa keskenään. https://www.nettikaravaani.com/kabe/van-690-lb-4x4-alde/1579995
Tuokin kabe on sitä samaa bulkkisisustus kama kuten tämä puolta halvempi. https://www.nettikaravaani.com/burstner/campeo-c-600/1582954 Onko sillä kuudella kympillä saatu vastinetta, sen päättää ostaja
https://www.nettikaravaani.com/ci/kyros-duo/1581109 Tuossa on aikalailla sama kun mejänkin kapineesa, elikkä erillisvuoteet jotka on meille hyvä.
Tp

Petteri Haverinen 15.01.2022 09:48

Hintoja on erilaisia: https://www.duemo-duelmen.de/wp-content/uploads/2021/09/2022-Modell-Kunden-Preisliste.pdf

Timo Haapanen 15.01.2022 09:57

Aika erikoinen on tuo kuskin penkin yläpuolinen pikkusänky. Keksintönä hieno ja teknisesti erittäin monimutkainen.

Videolla se näkyy paremmin kohdasta 33sek. alkaen.
https://www.youtube.com/watch?v=W59JxqCHzks&t=40s

Kabe on kapee kuten kaikki kuoriaiset.

@timppa

Ari Kuusisto 15.01.2022 10:10

Menin halpaan, oli Truma lämmityksellä,oletin että Kabe jne. , no mainosmiehet kirjoitti ilmoitukseen keskuslämmitys,no hyvin harhautti minua ainakin.
Eivät kirjoittaneet Truma 6E, 6D,tai D6E mitkä siihen Saksan hinnastossa on tarjolla.
Näköjään Puolassa tehty.


https://caravan-lehti.fi/matkailuajoneuvot/affinity-retkeilyautouutuudessa-patentoitu-istuinryhman-kerrosvuodemekanismi/
muokattu: 15.1.2022 10:40
Toivo Koistinen 15.01.2022 10:32

Kyllähän se ninon, että ei nuo peltikuoret ole perheautoja, mutakun nuorille pareille. Tuo kaben lisäpeti on mitensen nyt sanoisi, samaa turhakamaa, kun lasivitriinit noilla luksusmalleissa
Minä mittailin kerran tuosta omasta käytävän leveyden hellan, ja vcn välistä mistä perälle mennään, ja sitten liikkeessä jonkun puoli-indeekrodun saman kohdan.
Ero oli muistelen 15-20 senttiä. mersu tosin on muistelen kaksmetriä leveä, kun tuo meillä 2,07m perinteiset matkailuautothan on sitten 2,30 m eli onhan ne leveämpiä.
Onhan sitä kyllä isoa ja komeaakin, miten käyttö sitten asumisessa. https://www.nettikaravaani.com/kabe/tulossa-imperial-i910-gb/1552727
Mutta sopuhan se sisäolot ratkasee. Tosin täysin mieleistä mallia ei vielä ole vastaan tullut, mutta niinku olen suunnitellu vielä purkaa se turhasohva pois, ja saisi sen kaventamalla 15 senttiä kulkuleveyttä.
Homma on jo alakamistavaille valamis. Kun tuo nyt on hyvin palvellut yli 10 vuotta, mutta pittää katella, millon joutaa alakaa röytämään.
https://www.nettikaravaani.com/concorde/centurion-actros-1165-gsi/1583112 Tuiollahan sitä jo pikkusia kaffireissuja päivän parin, jopa viikon vuuesa saattasi muutaman vuuesa tehhä,
Muttakun pitäsi talli rakentaa, eihän tuota kehtaa talvimyrskyn kouriin navetan taa jättää, kun toisapäivänä pölisteli tuulonen tuosta pihatolopasta sen ion lampun minnelie, nin jääkööt, en kehtaa
Tp

Seppo Suomi 15.01.2022 12:31

Tuollaiseen ollaan toistaiseksi oltu tyytyväisiä. Pandemian takia ei olla reissattu kun lyhyitä reissuja joten pitkistä yöpymisistä ei ole vielä kokemusta. Emme enää reissaa lumisissa olosuhteissa joten ulkoruokinnassa etupäässä niinpä oletimme että pienet sisätilat riittää. Samoin retkien pituuskin jää max. 3 kk.
Tätä aateltiin meidän viimeiseksi autoksi (niinkuin kahta edellistäkin) niinpä se tuli tällainen pieni.
https://www.nettikaravaani.com/adria/twin-supreme-640-sgx/1582142

Toivo Koistinen 15.01.2022 14:12

Hyvä autohan se on adria, on jopa parikymmentä sentiä mejän seisojaa pidempi.
Eihän tuota enää ihmereissuja, jotenka on ajatus, että tuo on viimmenen, mutta kun ei kannata sanoa, ettei koskan
https://www.nettikaravaani.com/bravia/swan-636/1570895 Tuollaista koeajeltiin kerran. Laadukkaan olonen, ja heleppo kiivetä petille, mutta ei tykätä makuusalin akkunoista, niin siihen jäi.
Eimuutaakun mukavia reissuja vain, Sitähän pitäisi kulkea kun pystyy, ettei akduta jos jokin jäi.
Tp

Ari Kuusisto 15.01.2022 18:45

Oli myös vahvassa harkinnassa tuo SGX640 hyviä ominaisuuksia paljon , ylösnostovuode, saa alle vaikka fillarit suojaan tarvittaessa, Diesel lämmitys ja kompurakaappi, ei niin kaasuriippuvuutta.Valoisa, paneelikin taisi olla valmiina.

Petteri Haverinen 15.01.2022 19:36
Ari Kuusisto

Oli myös vahvassa harkinnassa tuo SGX640 hyviä ominaisuuksia paljon , ylösnostovuode, saa alle vaikka fillarit suojaan tarvittaessa, Diesel lämmitys ja kompurakaappi, ei niin kaasuriippuvuutta.Valoisa, paneelikin taisi olla valmiina.


Milläs sitten energialla grillaat?

Seppo Suomi 15.01.2022 19:49

Melkein voisi sanoa ettei mitään ollut valmiina. Oli kuin pihviravintolassa. Rasti ruutuun mitä lisukkeita haluat. Oikeastaan hyvä systeemi. Mekään ei tarvittu mm. sumuvaloja. Säästettiin kolmisen sataa. Kaikki muu kyllä nosti alkaen hintaa. Koitettiin ottaa vain ne joita on hankala jälkeenpäin laittaa.
Nostovuode saa aikaan isomman tavaratilan mitä se todellisuudessa kuitenkaan on. Helppo tonkia tavaroita sisällä kun nostaa vuoteen ylös.
Huonona puolena meille persjalkasille on tuo vuoteen korkeus lattiasta. Meillä on työkalupakki portaana vuoteeseen kiipeämisen helpottamiseen. Pää ajatus oli se ettei mitään kalustetta laiteta jolla on vain yksi tarkoitus kun tilat ovat niin pienet.
Valitettavasti kotimaisissa autoissa ja vaunuissa on/oli sisustuksen ulkonäössä. Henoa omatekoiseksi mutta ei pärjää viimestelylle moniin muihin merkkaihin.


En ymmärtänyt tuota grillausta ? Grillataan hiilellä tai kaasulla. Miten kukin haluaa. Kaasupullothan on veden lämmitystä ja keittolevyä varten olemassa asennettuna vakiona.
muokattu: 15.1.2022 19:53
Aaro-Pekka Niemelä 15.01.2022 22:18

Pitihän se tämäkin kuljetin vilkaista. Ihmettelin toimistomaksua 990e. Mitä sillä saa ?

Ari Kuusisto 16.01.2022 09:48

Näin erään auton joulualusviikolla jota lämmitettiin viikko pakkasta10-20 , meni noin pullo kuulemma kahdessa päivässä.
Jos on diesel lämmitys ja tankki täynnä aika kauan saa olla etsimättä energian tankkauspaikkaa.
Kaasulla keitellessä ei mene rutkasti kaasua ja oliko SGX:ssä kaasulla käyttövesilämmitys??, ei kai sitäkään kulu talvella mahdottomasti.


SGX:ssä on näköjään diesel lämmittimen kaverina ,vesilämmitin erillinen Whale water heater, 1500W sähkö max ja kaasua 93g tunnissa.
muokattu: 16.1.2022 12:11
Timo Haapanen 16.01.2022 10:06
Ari Kuusisto

Oli myös vahvassa harkinnassa tuo SGX640 hyviä ominaisuuksia paljon , ylösnostovuode, saa alle vaikka fillarit suojaan tarvittaessa, Diesel lämmitys ja kompurakaappi, ei niin kaasuriippuvuutta.Valoisa, paneelikin taisi olla valmiina.

Taitaa tuplat olla sähkökulutus kun lämmitetään naftalla ja jäähdytetään kompurakaapilla.

Käyttäjästähän riippuu mikä on hyvä. Itselle ei tulisi ollenkaan kysymykseen kun sähköä ei osteta ja 90% reissuista on euroopassa missä kaasua saa vaivatta. Reissujen pakkasosuus jää muutamaan asteseen ja lyhyeen aikaan.

@timppa

Toivo Koistinen 16.01.2022 10:18

Käsittääkseni jos on diesel lämmitys, niin se samalla lämmittää käytöveden, koska se on varaaja siinä pannussa.
Ainoa kaasun kulu siis jos on kompurakaappi, on hella.
Diesellämmitys on hyvä, tosin se poltoaine siirtopumpun nakutus, mutta ei muuta, ja tosiaan ei lämpö lopu, kun pitää tankissa löpöä.
Sähköä kuluu, mutta niistä lissä sähkökeinoistahan on puhuttu miten ne kukanenkin haluaa, koska vaihtoehtojahan on useita.
Olisi vain sisustus vaihoehtoja nin jopa se, tosin se kahdelle rekisteröity ehkä avaa silmät muiltakin valmistajilta, ja saadaan sitäsortia lisää.
Ehkä jopa kaasuttomia, kun mihin se voimansiirto, ja voiman tuotto asiat autoissa kehittyy.
Tuo nostovuodemallihan on yksi asia, joka saattaa ajatteluttaa perheellä pitää yhtä autoa vain.
Tp

Markku Hämäläinen 16.01.2022 11:58

"Ehkä jopa kaasuttomia, kun mihin se voimansiirto, ja voiman tuotto asiat autoissa kehittyy."

Teve teki jo ammoin kaasuttomia matkailuautoja.
Tuolla on juttua Tevestä.
http://91.121.209.149/index.php?topic=23523.15

Toivo Koistinen 16.01.2022 12:27

Juttelin kauan sitten teven omistajan kanssa. Hän kertoi, että on hyvä auto se.
Tuli kerettiläisyys mieleen, että kun jos energia-asiat miten muuttuu, että tuleeko sitten kaasullisia autoja.
Kaasukäyttöinen kone, ja onko se sitten fordin PHVE mallin mukanen jossa kone käyttää vain generaattoria, ja loppu sähköllä, tai perinteinen voimansiirto, ja koko auto sitten sillä koneen kaasulla.
Miksikähän tuo vallas hella ei saanut tuulta siipiinsä, eikös veneisssä sitä ole.
On mukava asioita tuumailla kävellessä rantalenkkiä, että mihin maailma menee.
Tp


Toinen asia että mihin tuo hintakehitys menee, noihin hintoihin ei ole asiaa. Jos korona hipuu, ja ulkomaat kutsuu, miten niiden hinnat, romahtavatko, pitäisikä myydä seisoja näihin hinta-aikoihin, ja alkaa hotellimatkustajaksi, tai pikkuvaunun hinajaksi, vai jääkö tästä karavaanailusta nouseva pysyvä malli.
muokattu: 16.1.2022 12:30
Ari Kuusisto 16.01.2022 12:29

Kun on 17 vuotta lämmittänyt Diesel lämmittimellä ja keittänyt diesel Wallaksella, on kyllä vähän asenteessa säätämistä kun Truma kaasuvehkeen kanssa aloin syksyllä opettelemaan.
Kun käy kaasukaapilla ja availee ja sulkee hanoja, kai olis pitäny nuorempana aloittaa.
On se Dieselillä jotenkin vaivattomampaa ja turvallisemman oloista.
Saa olla eri mieltä, vähän niitä vahinkoja ilmeisesti sattuu kuitenkin.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.