Käynnistysongelma
19.08.2017 15:42
20.08.2017 12:02
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämän sisällön näyttäminen edellyttää seuraavan evästetyypin hyväksymistä: {category}.
2,8 JTD / vm 2005 alkanut jo 6 kk sitten oikkulemaan - ei lähde aina ensimmäisellä starttauksella ja joskus lähtee . Yleensä kylmänä lähtenyt paremmin mutta tällä viikolla ei kylmänä kä lämpinä lähde ensimmäisellä kerralla. Tänään kuumana piti startata 6-8 kertaa ennekuin onnistui ja vaikka vaihdoin vara avaimeen. Olisko esim virtalukon pohja mahdollinen syy. Akku ok ja kone toimii muuten hyvin ajossa . Startaessa kuuluu normaali pumpun ääni . Silloin kun starttaus onnistuu - sammuu avainkuva heti ja toisinaan jo sammunut ennen starttausta ja lähtee käyntiin tai ei . Onko tuo avaimen ja koneen kommunikointi mahdollinen syy ?
Syitä voi olla monia ja "kaukoparantaja" joutuu sekin vain arvailemaan.
Dieselin käynnistymisen kaksi perusasia on; jos startti pyörittää moottoria niin, että sylinterissä saavutetaan lämpötilaa jossa diesel syttyy se käynnistyy. Toinen asia on se, että sitä dieseliä todella ruiskutetaan sinne palotilaan. Kuvaamasi perustella starttipuoli on kunnossa.
Kun noin on, on syytä olettaa, että ruiskutusta ei tapahdu.
Ruskutuksen taas voi estää hyvin moni asia ja yksi niistä on ajoneston satunnainen vika tai joku anturi antaa virhellistä arvoa ohjausyksikölle jolloin ruikutus ei ala. Suuttimet avautuu sähköllä ja syystä tai toisesta niille ei tule virtaa.
Yksi joskin harvinaisempi vika Ducatoissa on se, että korkeapainepumppu ei kehitä riittävän suurta painetta tai paineen säätöventtiili reistailee jolloin moottorin ohjausykkö ei anna suutimille virtaa ja ruiskutus ei ala.
Sekin mahdollisuus on, että suutimille menevät virtakaapelien liittimet on hapettuneet ja tämä taas ducatoissa on hyvinkin tavallinen vika.
Yksi asia on hyvin, kun auto vielä liikkuu. Suosittelen, että ajat auton asiansa osaavalle diesel-korjaamolle ja kuvailet heille tarkasti "taudin oireet".
Noista käyntikatkoista jää auton vikamuistiin joko pysyviä tai tilapäisiä häiriömerkintöjä (koodeja) joista asentaja voi päätellä mistä vika voi johtua. Siellä voidaan myös mitata tuo yhteispainetilan paine ja samalla selviää se onko vika varsinaisessa polttoainelinjassa vai onko vika sähköinen.
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.