Jarruvalo polttaa sulaketta Ducatossa
SUOMALAINEN JUHA
31.03.2007 09:16
Tämmönen ongelma esiintyy satunnaisesti, ei paikallaan jarrupoljinta painettaessa. Samalla syttyy ruiskun merkkivalo ja auto ei lähde käyntiin ennen sulakkeen vaihtoa. Testerillä on muut viat poissuljettu. Takalamput on tarkistettu ja jakorasiat alustassa on puhdistettu. Olisko jollain kokemusta vastaavasta viasta. Mistä päin vikaa kannattaisi etsiä? Mieleen tuli myös jarruvalokytkimen vika. Ei ole huollon mukaan ollu semmosia vikoja.
Sulakkeita vaihdellenko jatketaan?
Juha
NIEMINEN RAIMO
31.03.2007 09:52
Jarruvalokytkin on tietysti yksi mahdollinen.Jarruihin liittyviä sähköisiä osia on vielä ainakin jarrupalojen kuluneisuuden tunnistimet.Onko abs jarrut ?
SUOMALAINEN JUHA
31.03.2007 09:54
LIIMATAINEN HANNU
31.03.2007 11:08
Onko sinulla vetokoukku autossasi? Minulla oli kerran juuri samanlainen ongelma matka-autossa ja vika oli vetokoukun sähköisessä kytkennässä, moni asentaja sitä vikaa haki, ei löytänyt kunnes yksi heppu tiesi sen syyn, ja osasi korjatakin. Älä kysy miten, en tiedä enkä ymmärtänyt silloinkaan.
SUOMALAINEN JUHA
31.03.2007 12:40
Ei ole vetokoukkua. Toivotaan lisää hyviä ehdotuksia :)
LAHTINEN TERHO T
31.03.2007 15:04
itselläni ivecossa oli sama juttu .sulake oli 5A
korintekijä laittanut lisäjarruvalon ylös laske valojen yhteis-
tehontarve .vaidoin sulakkeen 7.5A ksi on kestänyt
WILHELMSSON LEIF
31.03.2007 18:11
Minulla 2005 Ducato jarruvalon sulake 10 A käsikirjassa 7.5 A.
Moi
MANNINEN ESA
01.04.2007 00:15
Saankos kertoa lisää Ford Dethleffs Jubivan 75-juhlavuoden mallista (lue: mällistä). Mottimurheiden lisäksi olen laitattanut kolme kertaa takavaloja. Yksi syy: todella roiskasemalla alle heitetyt s-piuhat. Roikkuvat kuin jätekasassa. Niistä löytyi yksi syy, miksi paloi p-valojen sulake. Oli saksan pojat vedelleet teollisuusnitojalla johtoja faneripohjaan kiinni siten, että osa nitojan piikeistä oli mennyt johdoista läpi ja teki oikosulkuja. Olipa autosähköasentajilla purtavaa kerrakseen. Osa jäi arvoitukseksi ja piti tehdä uusia yhdistelmiä.
MANNINEN ESA
01.04.2007 00:18
Lisäys edelliseen: Vasen jarruvalo oli kasattu / tellätty paikoilleen niin, että lampun kannan väkäset olivat menneet yhteen. Siinä oli myös yksi sulakesyy.
HÄLVÄ TEUVO
01.04.2007 10:32
Massatuotannon harmeja. Laadusta ei nykyään välitä kuin kovassa kilpailussa olevat pientuottajat, joilla ei ole varaa tehdä sutta ja sekundaa. Tuommoisia vikoja ei esiinny esim. teräskoriautoissa. La Strada jne.
TeeHoo
MANNINEN ESA
01.04.2007 18:21
Kiitos. Taas hyvä tietää vastaisen autohankinnan varalle.
MÄKELÄ ARI
01.04.2007 18:44
ei se fiatti tee erikseen huippulaatua la stradalle tai muille teräskorifirmoille ...
toimivan burstnerin omistaja
MOUHU JUSSI
01.04.2007 19:27
Onkohan polttimoita vaihdettu.Nimittäin kerran kävi ,jotta huoltamosälli antoi vikalaisen polttimon enkä huomannut itse vaan kiinnitin polttimon paikoilleen.Sen jälkeen alkoivat vaikeudet.Kunnes yksi työkaveri äkkäsi kysyä ton polttimon vaihdon.Ja sieltähän vika sitten löytyikin.Tässäoli takavalon polttimoista kysymys.Tässä vain yksi mahdollisuus.Sano JUSSI:
HALTTUNEN TEUVO
01.04.2007 22:27
Aivan, Knaus ne takavalot minullekin roiskaisi eikä Fiat.
Ensin suojaamaton maadoitus alustan takapalkkiin petti ja sitten muuten vaan lakkasi takavalot palamasta - tulipahan ajettua saksalaista ja ranskalaista iltaruuhkaa takavaloitta.
Takavalopolttimot olivat tuplasti isot eli 5 W asemesta 10- wattiset. Kannat olivat kuumuudessa ruskettuneet ja johtavuus jotenkin kadonnut. Polttimoita irroitettaessa kannat halkesivat. Sulakkeet kyllä kestivät.