Izolan takavalot
KRONBERG SUNE
07.11.2007 20:08
Olisiko kellään niksiä että saisi Izolan takavalot pysymään kuivina sisäpuolelta. Vaikka kuivattaa niin päivän päästä on taas tiivistynyt kosteutta lasien (muovien) sisäpuolelle.
KUJANPÄÄ MARKKU J
07.11.2007 22:26
KRONBERG SUNE
07.11.2007 23:44
Kun ei auta. Olen myös yrittänyt tiivistää saumat uudestaan mutta mitään ei auta. Huomenna yritän levittää tipan Fairia. Vanha konsti venelaseissa. Ehkä toimii tässäkin.
LUOTO KARI
08.11.2007 10:08
Sama ongelma oli meilläkin. Korjautin takuuseen Carawall Espoossa. Ensin oli 3 lamppua kosteana, ne korjattiin. Sitten loput 3, ja nekin korjattiin. En tiedä tarkalleen mitä asentaja teki, mutta näyttää auttaneen. En tosin ole aivan viime aikoina tarkastanut, saattavat taas olla kosteina. Voin kyllä tarkistaa illalla, palaan asiaan.
SIIRILÄ KARI
08.11.2007 11:21
Sama vika meikäläisen autossa. Carawall vaihtoi takuuna uuden perutusvalon ja teki reijän. Edelleen valo on märkä ja huollossa vain annettiin sympatiaa? Kosteus ilman muuta pilaa polttimon kiinnitys jutut. Hyviä neuvoja kaivataan ja mikä on myyjän vastuu?
LUOTO KARI
08.11.2007 19:03
Kävin tarkastamassa äsken Izolan takavalot ja kyllä ne vieläkin kuivat ovat. Eli on ne mahdollista saada kuntoon. Espoon Carawallin asentaja selvästikin tietää niksin.
HALMEENMÄKI JUHANI
09.11.2007 18:08
Pelkkä reikä ei riitä. Jos reijän tekee alas, niin sieltä kosteus poistuu vain jos se on valuvaa vettä, ei "hiki". Reikä pitäisi tehdä päälle, jos haluaa että polttimon lämpö haihduttaa kosteuden. Ja silloin reijän päälle pitäisi tehdä roiskevesisuojahattu, ihan kuten noissa tuuletusventtiileissä on kansi. Jos haluaa että valo tuulettuu parkissakin, niin pitäisi tehdä molemmat.
Tiivistys ei tepsi ilmeisesti siksi, että vesi tulee esim lampunkannan kautta eikä lasin reunasta. Vesi hiipii sisään jopa johtoa pitkin, vaikka lyhdyn takana olisi kumitutti roiskevesisuojana.
Kolmas mahdollisuus on keksiä, mistä se kosteus on peräisin. Ajoviiman mukana johtoa pitkin, korin pintaa pitkin vai mistä? Ja kun sen löytää niin saa parhaan korjauksen. Tosin melkoista salapoliisityötä, koska saattaa tulla kaukaakin.
KRONBERG SUNE
09.11.2007 18:59
Olen ilmeisesti keksinyt lääkkeen. Ostin Biltemasta purkin huurteenpoistoainetta (luettelossa sivu 386 no 5 36-173)ja suihkutin lasin sisäpuolelle. Nyt kosteus valuu vetenä alareiästä ulos eikä tiivisty lasiin.
TERVO JARI
09.11.2007 19:51
että toi spray "on voimissaan" ? ?
Niin että mikä sen sprayn teho aika on ? 3 vrk ? viikko ?
Täytyy löytää parempi "lääke", laita butyylimassaa johtojen juureen, tarkista tiivisteiden kunto jne jne . . .
Jari
Ps. Kenen tekemät nuot kyseiset lasit ( lamput ) on ? http://www.talmu.fi/automotive/index.html
PALIN MATTI
09.11.2007 21:40
Jos tet haluatta, että ilima vaihtuu sielä lampun sisälä, ni reikä pittää olla sekä ylyhäälä, että alahaala!
Mun Peffletin takalampuisa ei oo reikää missään. Ei kyllä oo kosteuttakkaan.
KRONBERG SUNE
10.11.2007 01:11
On kokeiltu yhdellä reiällä ja kahdella reiällä, ilman reikää, on tiivistetty kaikkea mitä tiivistää voi, on kuivattu lämminilmapistoolilla mutta aina kun on laitettu takaisin kestää tunnin niin taas on sama juttu. Tämä spray näyttää nyt toimivan - kuinka kauan en tiedä. Talmu olisi poikaa. Tiedän sen kokemuksesta mutta kun ei ilmeisesti valmisteta tällaisia pyöreitä juttuja. Näiden valojen merkki on Jokon (??).
SUOMI SEPPO S
10.11.2007 17:27
Stargossa on pyöreät takavalot jotka huurtuvat. Korjauksessa suurin osa niistä vaihdettiin uusiksi, mutta kun kalusteet loppuivat kuulemma jo tehtaaltakin, niin pari jäi vaihtamatta ja nehän taas huurtuvat.
Syynä kosteuteen oli se että kokoonpanosssa sloveenit vetävät koneella ruuvit kiinni ja varmuuden vuoksi niin kireälle että rusahtaa ja sitten vartti takaisin. Näistä murtumista kosteus pääsee sitten sisälle muttei ulos.
t. seppo
TERVO JARI
11.11.2007 16:44
niitä "Jokoneja" ? ?
http://www.teohydrauli.fi/tuotteet.shtml?Action=List&m_group=7
Jari
KRONBERG SUNE
11.11.2007 17:15
No siellähän niitä oli. Kiitos Jari! Olen mailanut tehtaallekin josko heidän tiedossaan olisi näitä heikkouksia ja mistä johtuu. Ensi viikolla tulee varmasti vastaus joten kirjoitan sitten taas mitä mieltä he ovat.
KRONBERG SUNE
12.11.2007 14:40
Vastaus tuli Jokon-tehtaalta. Vastaus oli sama mitä tässä jo on tullut esille että Adrian tehtaalla jo vedetään ruuvit liian kireälle. Eli tämä on puhdas takuu-asia.
VESTERINEN KARI
13.11.2007 09:59
Minulla on peltikoppaisen sprinnerin kanssa sama ongelma, mutta takalamput huurtuu ainoastaan silloin kun truma on päällä, eli ainakin minulla se lääke voisi olla eristyksen tarkastelu ja virittely siellä takatolpissa.Nimittäin ainakin minulla se vesi on melko varmasti vesihöytyä jota tulee kylmän ja lämpöisen rajalle.
hyvää talven alkua ja rentouttavia retkiä
toivotta kv
RANTANEN MATTI A
21.11.2007 11:14
Minä ostin 2006 mallin izolan,luovutus tarkastuksessa,kaikki kohdat ruksattu,että kunnossa. kuitenkin heti huomasin,peruutus valon lasi märkänä. Valitin Raision Caravallissa,varaosa tytölle asiasta,sanoi että lampun pitää olla tiivis, ja tilasi uuden lampun,takuuna:jonka itse asensin paikoileen. nyt ajettu yli 20:tä tuhatta ja kaiki lamput kuivia, joten olen sitä mieltä ettei mitään reikiä pidä olla taka valoissa.
KRONBERG SUNE
21.11.2007 17:04
Lähettävät minulle uudet lamput Jokon-tehtaalta. Kysyin vain mitä toimenpiteitä pitäisi tehdä. Maili oli ilmeisesti kiertänyt tehtaalla henkilöstä toiseen ja tänään tuli ilmoitus että uudet on tulossa. Samalla ilmoittivat ettei saa kiristää ruuveja kuin korkeintaan 80 n/cm ja että ruuvin pää ei saa ylittää 7,5 mm.