Hymer Exsis

Jussi Eskola 04.11.2016 16:34

Haaveissa nykyistä uudempi matkailuauto. Haluaisin kuulla kokemuksia Hymer Exsis malliston integroiduista alle 7 metrisistä kulkimista. Ajatuksissa löytää max 5 vuotta vanha. Haaveen totetumiseen asti mennään 2005 puoli integroidulla Adrialla.
Kun joskus velipoika ostaa multa mökin puolikkaan, niin pääsee toteuttamaan haaveensa :-)

Mauri Laukkanen 04.11.2016 18:28

No en ole jäävi vastaamaan kun minulla on Hymer 524SL eli ei se Exsis ole paljon
erilaisempi kuin tuo minun 524SL.

Eritysrykset ja myös se paljon puhuttu lämpimyys on varmaan samaa luokkaa,ainut ero on alustassa.

Eli hyvä auto ja kosteus yms,sellaisia ongelmia ei yleensä Hymerissä ole siis ainut ongelma on se Fiat alusta mutta toisaalta se ei ole ongelma koska suurin osa Euroopan As,autoista on varustettu Fiat alustalla.

Mauri Laukkanen 04.11.2016 18:28

No en ole jäävi vastaamaan kun minulla on Hymer 524SL eli ei se Exsis ole paljon
erilaisempi kuin tuo minun 524SL.

Eritysrykset ja myös se paljon puhuttu lämpimyys on varmaan samaa luokkaa,ainut ero on alustassa.

Eli hyvä auto ja kosteus yms,sellaisia ongelmia ei yleensä Hymerissä ole siis ainut ongelma on se Fiat alusta mutta toisaalta se ei ole ongelma koska suurin osa Euroopan As,autoista on varustettu Fiat alustalla.

Tapani Pokkinen 04.11.2016 19:02

Jaa ettei huumorissa kosteusongelmia+ hyvää huumoria!

Meillä ainakin on ihan toisenlaisia kokemuksia. Edellinen burstneri oli yli kymmenen vuotta ja siinä ei löytynyt vaihdettaessa kosteutta vielä mistään.

Vaihdossa meille tuli 2012 Hymer B-klass, aika lailla aloittajan kysymää mallia, mutta hiukan leveämpi. Siinä esimmäisen reissun jälkeen ihmeteltiin jääkaapin heikkoa kylmenemistä ja kuinka ollakkaan jääkaapin taus aivan ruosteessa.
Syyksi paljastui uudesta lähtien jääkaapin tuuletusaukoista auton sisään vuotanut vesi, joka onneksi oli päässyt ulos jaakaapin alla olevasta reiästä.

Tästä aikanaan laitoinkin juttua, kuin kuvia ja kerroin myös kuinka Hymerin virallinen kosteusmittaaja, myyjä ja takuukorjaaja pesi kätensä, vedoten kaiken olevan aivan normaalissa kunnossa ja kuinka auto tulisi kestämään takuun ajan.
Seuraava vuotopaikka löytyi ääni-lämmöneristeitä paranneltaessa. Alkuperäisen korin ja Hymerin tehtaalla tehdyn intergroidun levennyksen väli oli tehty hutiloiden ja tästä vesi oli suihkunnut sateella ajattaessa pullokotelon ja sen välissä olevan sisäosan väliin. Monenmoista on tähän korjaussarjaan saanut näperellä, käy ihan harrasteautosta.

Että sellaista kuivuutta net Hymerin turkkilaiset asentajat aikaansaa.

Tämä Kempeleen Rintajouppi oli vielä itse tehnyt autoomme viimeisen takuun vaatiman kosteusmittauksen ja reklamoidessani asiasta kertoi heidän miehensä, että auto on tammikuussa juuri mitattu jääkaapin takaa ja kuivaksi todettu.
Noh mittauksessa, mittauksen tilannut mies oli seissyt koko mittauksen auton vieressä ja hän taasen vakuutti, että varmasti jääkaapintausta EI oltu tarkastettu.

Noh nyt tuo meidän huumori on toiminut ihan kohtuullisesti, mitä hiukan syyslomalla jätti sutimaan, nastarenkain mäen puoliväliin. Täytyy kyllä sanoa, keli hyvin haaastava, jyrkkä asfalttimäki, lumijäässä, Oulangan opastuskeskukselta noustessa. Ei helpoin paikka etuvetoiselle Fiatin alustalle.

Aloittajalle suosittelen kyllä jotain muuta merkkiä, huumori ratsastaa vanhalla maineellaan...
puhun nyt 2,5v kokemuksella tästä huumorista, mutta matkailuautoja on itsellä ollut vuoden 2000 alusta..

Nelivetoalusta pyörii mielessä, mutta mikä korintekijä?

-tapani-

Matti Janhonen 05.11.2016 10:21

Noissa vanhemmissa exsis´ssä oli se hyvä puoli, että niiden rekisterikirjanaan merkitty kantavuus piti aika hyvin paikkansa. Noista 2010 ja uudemmista en tiedä.

Autoissa nuo viat kannattaa erotella koskemaan alustaa ja koria. Hyvin usein nimenomaan alusta-fiattien ja foordien fiat menee korintekijöiden piikkiin. Näyttäkää minulle ruosteeton kaasujääkaapin takunen niin minä näytän raittiin basistin.

Yksi asia joka näyttää synnyttävän kovaakin arvostelua ostamansa autoa kohtaan on ennen ostopäätöstä ollut mielikuva autosta ja se todellisuus mihin oston jälkeen on kohdannut. Vikoja on kaikissa joissain suurempia joissain taas pienempiä. Tämän pettymyksen näyttää laukaisevat hyvinkin pienet tekijät, jopa niin pienet , että viat voisi ruuvimeisselillä korjata. Ilmiö on vähän sama kun Ladan ja Mersun ostajalla.

Siinä missä ladamies sanoo, että näissä nyt on näitä pikkuvikoja mutta eihän tämä paljon maksanutkaan, niin mersumies taas korostaa auton kovaa hintaa ja sanoo, että siihen hintaan pikkuvikojakaan ei saa olla. Mistähän lie pohjimmiltaan kysymys?

Tapani Pokkinen 05.11.2016 15:55

Niinpä Matti, turhan pikkumainen olin kun reklamoin aivan mitättömän turhasta asiasta. Mitä nyt siitä jos sadevesi valu suoraan auton sisäpuolelle. Kyllähän se foamseinä sen takuuajan kestää, vaikka lattiarakenne jo kyllä varmasti pehmenee,
Miksi yleensäkään laittaa noiden ikkunoiden ja muiden luukkujen väliin mitään turhaa tiivistettä jos kyse on moisista pikkuvioista?

Laitan taas kuvan kyseisestä tapauksesta joka Hymerkauppiaan ja valtuutetun koritakuu-kosteusmittaajan sanoin on " on täysin Hymerin laadun mukaista "
Kuvasta näkee hyvin kuinka läpivientikappaleen tiivistysmassa on liki kokonaan tyhjän aukon päällä ja siitä vedet ovat uudesta asti valuneet auton sisärakenteiden puolelle. Tähdennän vielä, että niin ylä-kuin -alaläpivienti oli asennettu samalla tavalla.
Kuva ei valehtele, eikä asia siitä ladameisselillä mihinkään korjaannu.
Toki läpiviennin itse ystäväni kera korjasin, koska käsitykseni on niin nihilistinen.

-tapani-

Tapani Pokkinen 05.11.2016 16:08

Esitämpä tässä samalla intergroitujen Hymereiden omistajille kysymyksen.

Kellä teillä on ehjä kuljettajan oven lattia-nousu-kotelo?
Luulempa, että jokainen yli kolmevuotias ovikynnyksen kotelo on halki. Kas pohjana on pelkkä ohut musta muovi, ilman tukia tahi mitään eristeitä.
Noh onhan se kätevä, jos koteloon pääsee vettä niin pääsee se vesi siitä halkeamasta suoraan kartanolle.

Ei siinä mitään on huumori-hyymerissä monen monta hyvääkin puolta, mutta noita lapsuksiakin on rutkasti. Ja kyllä sen jossain viimeistelyssä täytyisi tuntua kun toisen hinnalla saa lähes kaksi jotain toista matkamökkiä.

Itse olen huumorista oppirahani maksanut, ja kantapään kautta oppinut Hymerin jälkimarkkinoinnin. Mutta onko toisten ihan pakko tehdä sama virhe?
Toisaalta ymmärrän hyvin, ettei yhtä sutta ja sekundaa voi tehdas alkaa takuuna korjaamaan, koska muutoin se joutuisi korjaamaan kaikki muutkin.

Toista huumoria ei tähän taloon tule.

-tapani-

Matti Janhonen 05.11.2016 17:32

Kuusi m-autoa on ollut ja kaikkiaan viittä eri merkkiä. Jokaista koria on pitänyt "sepittää" mitä mistäkin. Jos ei muuten niin himan parannella. On ollut alustana Ducatoja 4 joista yhdessä AL-KO-alusta ja kaksi Mercedestä joista toinen kunnon automaatti. Fiatin alustoja on pitänyt korjata kun yhdestä katkesi jakohihna ja toisesta meni vaihdelaatikko. Mercedeksen alustoihin on niihinkin pitänyt vaihtaa jarrupaloja, laturin hihnaa ja jopa yksi laturikin kun en kehdannut laakereita vaihtaa.

Kyllä näissä aina näppityötä riittää jos näillä ajaa.

Seppo Salpakoski 05.11.2016 22:05

Tervehdys Tapani
Minulla on integroitu Hymeri ja ikää sillä on yli 10 vuotta. En ole havainnut siinä kaukalossa ainakaan vielä mitään halkeamaa. Alusta on Mersun ja varustettu automaatilla.
Kenties minulla on joku perjantain kappale koska kaikki on toiminut ihan hyvin eikä ole ollut mitään suurempia ongelmia.
Vai olisiko niin että vanhemmat on rakennettu peremmin?

Mauri Laukkanen 06.11.2016 08:36

Minun Hymri on 2008 mallia ja jääkaapin tuosta on kuin uudesta autosta,toisaalta
kyllähän siellä joissain ruuveissa ruostetta on.

Samoin tuo rappukaukalo on ehjä,minusta?.
Vikoja on ollut,yritän muistella mitä:
-ikkunan sulkijat on hanurista,on vaihdettu pari kertaa,mutta käyttäjien syy kun särkyy.
-samoin kattoluukun kahva,vipu särkyy helposti ,käyttäjän vikako?
-se alas laskettava punkka kitisee,on helppo korjata/rasvata.
-wc,n kattoluukku joka toimii ilmanvaihtajana likaantuu sisältä ,on vaikea puhdistettava.
-helmapellit ne alumiiniset ja niiden muovilistat ovat osittain rikki,kosmeettinen vika?.
-Fiatin osalta vikoja ei ole kuin mootori joka vaihdetiin ja lasku oli melkein 10 000€ ja samalla uusi kytkin .

Toivo Kaakkolahti 12.11.2016 17:00

Ollut 2 Hymer EXSISTÄ automaatti no joka ei toiminut alkuunkaan ajettu 6600km.(alustavika) korissa taka luukku vuoti korjailtiin moneen otteeseen.Toinen manuaali vaihteinen myös samoja kosteus ongelmia + kori kitinät jota korjailtiin tietysti takuuseen, mut auto enempi korjattavana kuin ajossa. Niin olihan alussa Hymer Gamg alkoovi malli jolla aloin as-auto matkailun.Mielestäni ei yhtään parempi kuin muutkaan. Kokemusta 12 auton verran.
No aika on jo mennyt näitten aikojen ohi toivotaan et parannusta tullut.

Tapani Pokkinen 12.11.2016 17:21

Toivo, teillä sentään yritettiin korjata takuuseen, yritys hyvä kymmenen.
Meillä taasen väitettiin vuotojen olevan täysin Hymerin laadun mukaista ja valehdeltiin vielä 1000km aikaisemmin mitatun tuo vuotopaikka ja silloin olleen täysin kuiva.
Noh kori oli kyllä täsin 100% varmasti vuotanut jo tehtaalta lähtiessä.

Ei siinä mitään, seuraava auto ei varmasti ole huumorin korilla.

-tapani-

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.