HUIPPU YKSILÖ

MERIKALLIO VELI-PEKKA 09.03.2007 09:06

Uuden matkailuauton hankintaa suunnittelevat, katselkaapa Dethleffsin sivuilta uutta huippuyksilöä. Tehty Mersun Sprintterin alustalle huippuvarustein. Esitellään mm, kevään Hampurin messuilla. Nyt ei kannata hötkyillä ostopäätöksissä, ennen kuin uusi mersu on tutkittu! VP.

KAUPPINEN MATTI 10.03.2007 18:11

mikä mahtaa olla hinta ja onko mersu yhtähyvä ajaa kun esm:fiiatti.kestoltaan se varmaankin on ainakin yhtähyvä.mulla on aikomus vaihtaa vanaha 89 viiatti josvain kauppoihin pääsee? olisin kesällä lähdössä vaimon kanssa jonnekkin ulkomaille,jos löytysi sopiva porukka olisi turvallisempaa.meille kävisi elokuu hyvin!

TOIVONEN MARTTI 11.03.2007 11:19

se maailman paras matkailuauto? mot

NOUSIAINEN MARTTI 11.03.2007 11:24

Maailman paras? Niin sitten kun siinä on ALKO alusta.

TOIVONEN MARTTI 11.03.2007 11:37

Pitää vaan hiukan kyseenalaistaa tuommoisia "maailman paras" tai "toiseksi paras" -määritelmiä kun ihan tuollaista absoluuttista "parasta" taitaa olla mahdoton määritellä.

Matkailuautossakin pätee se, että se on hyvä vain suhteessa käyttötarpeisiin ja -tapoihin. Mikä yhdelle on paras on toiselle aivan liian pieni tai tehoton tai epätaloudellinen tai jostain muusta syystä ei olleskaan paras.

Jos vaan lukee lehdistä ja uskoo ja ostaa vehkeen "joka oli lehden mukaan kaikkiaankin maailman toiseksi paras matkailuauto vuonna 2007." niin saattaa huomata ettei se olekaan itselle olleskaan sopiva ja itse asiassa siitä leviää vielä vaihteistokin niin onhan se sääli. Kuiteskin sen piti olla maailman toiseksi paras.

mot

IJÄS MINNA 11.03.2007 11:41

Eihän mikään muu ole yhtä hyvä kuin mersu....... Kuin lapsoset aikanaan : D

MERIKALLIO VELI-PEKKA 11.03.2007 13:35

Itse kiinnitin kyllä huomiota tutkiessani tätä uutta kaunotarta sen huippulaadukkaaseen varusteluun, mun tarpeisiin kyllä kelpaisi. Maailman parhaasta ei ole kyllä ollut mitään puhetta! Mahtaisko kukaan tietää hinnasta mitään? VP.

EEROLA TEEMU J 11.03.2007 14:36

Kuten viisaasti sanoit, niin paras on se mikä itse kullekin on paras. Kun ajelin yhteensä 25 vuotta niillä Sitikan Camionetteen tekemilläni m- autoilla, niin ne olivat monessakin mielessä parhaita, kun kaikki oli tehty oman maun mukaan ja tilat hyödynnetty maksimaalisesti.

Eikä paremmuus tietyissä asioissa jäänyt edes siihen, vaan nykyisellä 2,8 Ducatolla ei uskalla mennä likikään samoihin paikkoihin kuin niillä sodan jälkeen suunnitelluilla. Ne ei koskaan jääneet sutimaan liki tasaisella maalla jos sattui olemaan vähän liukasta, vaikka etuvetoja olivatkin. Nimittäin jos Fiiun joutuu pysäyttämään jollain hyvin hoidetulla mäkisellä tieosuudella, niin aina käväisee mielessä, miten se siitä lähtee jos lähtee. No, ketjuilla sitten ainakin...

Meikäläiselle tärkeintä on omiin tarpeisiin käyvät ja toimivat sisätilat, koska alustalla vaan viedään se piironki eri paikkoihin. Ei siitä ajamisesta enää ole vuosikymmeniin sillä tavalla nauttinut, että siitä unta näkisi.

Usein valinta on kompromissi, missä pitää ottaa tarpeiden ja halujen lisäksi huomioon mm. rahavarat ja että saa sen piirongin kääntymään kotiportista ja mahtumaan pihalle. Myynissä olevat m- autot ovat eräänlaisia "puolivalmisteita" joista parin vuoden uurastuksella saa liki mieleisensä.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.