Fiiu lääkärissä.
18.06.2019 18:05
18.06.2019 18:17
18.06.2019 20:09
18.06.2019 21:32
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämän sisällön näyttäminen edellyttää seuraavan evästetyypin hyväksymistä: {category}.
Rupesipa Ducaton vasemman vetoakselin murros naksumaan kääntäessä tiukkaan ja korjautin sen Raskoneella tänään.( mittarissa 144 000 km) Samalla uusi uloin suojakumi ja myös oikeaan uusi uloin suojasuojakumi kun oli rikki. Ja mikä merkillisintä, kumpikin suojakumi vaihdettiin puolitoista vuotta sitten ja ajokilometrejä sen jälkeen tuli 10.000 km. Viime talvena seisoi auto marraskuun alusta toukokuun loppuun ja siten ei talvirasitustakaan ollut. Eli tuli todistetuksi, että nivelen yli vedettävillä kortonki suojakumilla ei tee yhtään mitään. Luin niistä jo ennen niiden vaihtoa keskustelupalstoilta, jotta ne ei kestä kuin vuoden tai enintään kymmenen tuhatta kilsaa ja se tieto piti tasan tarkkaan paikkansa. Tavallaan kumit kestää vähintään vuosia pitempään ja ajoa lopulle 100 000 km ellei ylikin.
Eli taas kerran halvin vaihtoehto tuli hintoihinsa.
Jo tuo murros on jo erikoinen tapaus, että viime syksynä ei kuulunut mitään ääntä kun lopetin ajon katsastuksen jälkeen marraskuussa mutta nyt kun kesäkuun alussa otin auton ajoon, rupesi heti rutina kuulumaan????
Samaa olen kuullu minäkin. Kerran pajalla näin, kun se kummi venytettiin nivelen päälle semmosella hirmulaitteella, ja ihmettelin miten kumi voi noin venyä.
Saa nähhä koska henkilöautoon tulee kun jo yli 200 000 on ajeltu. Niin kun oli noista puhetta, oli Kertojan mielipide, että kun alkaa se korjuu, niin koko vetoakseli kaikkineen uusi molempine nnivelineen kumeineen.
Vaihto on nätti, ja jos kestää toiset 200 000, nin eiköhän ukola ala itellään nivelet hajota.
Tp
Noi vetoakselit on kyllä hyvä esimerkki siitä mitä käy kun halpuus houkuttelee, aika monta kertaa töissä todettu. Ei se koko vetoakselin uusiminen ole tae kumien kestävyydestä silloin kun mennään budjettiosilla. Siinä on turha koittaa myydä jotain laadukasta 400 euron vetoakselia kun Motonetti ja nettikaupat tyrkyttävät jopa alle satasen akselia, ja kun me sitten tilataan se GSP tai OpenParts tai joku muu halpis niin ei se vaan ole niin varma valinta kuin joku muu. Ja kyllä mä tiedän myös että on moni noiden kanssa onnistunutkin, ei sitä tarvitse erikseen tulla kertomaan.
Eikä se pelkkä vetarin kumin vaihtokaan huono idea ole, jos käytetään merkkikohtaista ja laadukasta kumia ja vaihdetaan se nivel irroittamalla ja puhdistamalla niin vähissä on syyt miksi ei kestäisi. Asia erikseen on sitten ne yleismalliset kumit jotka on tarkoitettukin venytettäväksi yli, ne on sitten taas usein huonoja. Ja mikäänhän ei estä noita yleismallin kumejakaan asentamasta niin että nivel puretaan, mutta itse en ole kovinkaan vakuuttunut siitä että sillä olisi mainittavaa merkitystä kestävyyden kanssa.
Nää vetari- ja kumiasiat on ihan niinkun kaikki muukin nykyään, halpaa tarjotaan niin monessa nurkassa että harva enää viitsii muuta yrittää myydä kun ei vaan mene kaupaksi.
Tottahan se on. laskutapoja on monia. esimerkiksi meillä jo 17 vuotias, niin pitää pohtia montako vuotta aikoo tuolla ajella, koska mistäs tietää millon hajoaa lisää, vaikka kone.
Toisaalta kuten monesti olen kirjottanu, että aina kannatta korjata, ja laadukkaasti vanhaakin, koska se on se halvin ratkaisu.
Jos pistän paaliin tuon vanhuksen, niin uusi vastaava maksaa kymppejä monta, jotenka kun ikääkin on, niin korjailemalla, ja huoltamalla 10-15 vuotta lisää ajoaikaa on paljon.
Tp
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.