Fiatin viat.
LAURILA KARI J
30.11.2007 22:31
Fiat Ducato 2.8 vm.06 eli takuu auto olisi kyseessä.Kysyisin
mistä pitäisi etsiä vikaa,ollut 2kertaa paikallisessa Deltta-
autossa ilman ratkaisua.Fiatissa syttyi ruiskutusjärjestelmän
häiriö valo sekä nopeusmittari ei toimi.Korjaamolla totesivat
sulake palanut,kaikki toimi kotiin asti hienosti.Seuraavana
aamuna menin kokeilemaan,taas sama vika sulake palo.Huonointa
tässä asiassa on että kestää pari viikkoa kun pääsee taas
korjaamolle.
NIITTYARO TAPANI
30.11.2007 23:41
En tiedä näistä uusista mutta minulla on 2002 Fiat 2,8 JTD. Siinä on ollut 2 syytä jotka ovat sen ruiskunkuvan saaneet syttymään. Ensimmäinen oli huohottimen lämmitysvastuksen oikosulkuun meno ja toinen moottorin alla takapuolella olevan nopeusmittarin vaijeriin liitetyn nopeusanturin palaminen.
Sinulle saattaa olla tämä jälkimmäinen tulossa mikäli rakenne on vielä sama. Minulla tosin nopeusmittari toimi koko ajan vaijerinsa varassa mutta ruiskun ohjaus toimi jonkun varasignaalin varassa ja on nähtävästi toiminut hieman epätäydellisesti. Minulla maksoi maltaita vaan toivon sinulla vielä takuun vastaavan.
TERVO JARI
01.12.2007 09:20
pösö 2.8 HDI vm.-04, syttyi toi ruiskutuksen häiriövalo, ( ei muita ongelmia ),korjasivat takuuna kun oli vielä takuu voimissaan, kolmos-sylinterin ruiskusuuttimen ohjausjohdossa oli kosketushäiriö, ei antanut "löpöö" sille sylinterille, sen kyllä huomas "menohaluissa", semmonen musta peitelevy irti ja kolmos-sylinterin pistoke irti, pikkumeisselillä pistokkeen nipsuja likemmä toisiaan ja pistoke takas paikoilleen, taas mentiin.
Toisti saman vian jonkin ajan kuluttua, korjasin itte ja samalla taivutin johtonipun niin että kansi ei enää painanut kyseistä piostoketta johtonipun avulla vinoon joka itseasiassa aiheutti koko vian. Ei ole enää aiheuttanut tuota vikaa . . . .
Tästä ei varmaan apua sinulle, mutta joskos jollekkin muulle ? ? ?
Jari
Ps. Todennäköisesti minunkäytössäni olevassa autossa sama moottori ? ?
LAURILA KARI J
01.12.2007 11:18
Kiitoksia hyvistä vinkeistä.Espoon Deltta-autolta sain saman-laisen ohjeen että huohottimen vastus oikosulussa.Vein auton
Kotkan Deltta-autoon ja siellä irrotettiin vastuksen johdot,
minä olin varma vian löytymisestä.Seuraavana aamuna innolla
kokeilemaan tulos sama ruiskun häiriö valo paloi ja nopeus-mittari ei pelannut.Tuntuu oudolta kun lähtee korjaamolta
kotiin noin 3km.kaikki toimii,mutta aamulla ei toimi.
Keskiviikkona 5.12 taas on aika arvauskeskukseen,talvi painaa
päälle olisi kiva saada auto kuntoon.Pitää tutkituttaa tämä
Tapanin antama toinen vika nopeusanturin palaminen.
NIITTYARO TAPANI
01.12.2007 15:08
Jos kyseessä on sama sulake on sen takana vielä ainakin seuraavat toiminnot, polttoainesuodattimen lämmitys ja liekkihehkun joku prosessi. Muita en nyt muista ja muista, että minun moottorini on siinä vanhemmassa 2002 2,8 JTD:ssä siis ainakin hytti on sitä edellistä mallia ja pakki vanhalla paikalla. En tiedä paljonko muutama vuosi vaikuttaa jos moottori on 2,8 JTD?
LAURILA KARI J
01.12.2007 18:30
Kiitos Tapani hyvä kun tulee erilaisia vika vaihtoehtoja kor-
jaamolle vietäväksi.Outo homma tässä on kun lämpösestä korjaa-
mosta lähtee kaikki pelaa,aamulla kun laittaa käymään palaa
sulake ja tulee viat.Tuntuu kuin vika viittaisi johonkin läm-mitykseen tai hehkuun,pitää jännittää joko vika löytyy keski-
viikkona.
TERVO JARI
01.12.2007 20:20
mikä sulake paloi . . . .
Sulakkeen numero tai jotain vastaavaa tietoo . . . Selvittäis tietomiehille todennäköisesti paljon . . .
Jari
Ps. Se kertoo jo paljon jos tietää mikä sulake on kyseessä . . .
LAURILA KARI J
01.12.2007 20:56
En ole itse nähnyt sulakkeen vaihtoa mutta kysyin asentajalta
hän näytti ohjekirjasta kuva 41 f17 tai f11.Asentaja ihmetteli
sulake mikä oli palanut oli 15A. mutta kirjassa f 17 on 5A. ja
f 11 on 10A. Kaiken kaikkiaan hyvin sekava homma,nyt aion kyl- lä mennä korjaamon puolelle katsomaan vaikka eivät tykkääkkään.
TERVO JARI
01.12.2007 22:02
"sekasin" Delta-autolla, ja täällä olevien kirjoitusten mukaan ei ole ensimmäinen kerta . . .
Harmi että täytyy juuri caravaanareille olla tuonlainen kirous kuin Delta-auto . . . Mutta kirouksensa joka harrastuksella . . .
Joo eipä tainnut olla apua tuosta sulake jutusta kun se kuiteski jäi "kolmen sulakkeen taakse" . . .Saas nährä jos joku "alanmies" hokaa missä vika . . .
Jari
Ps. Karkas toi ensimmäinen "yritys" . . . .
LINNAMÄKI LEA
02.12.2007 12:23
Minulla kesti 3,5 kk asian korjaus, kun sulake paloi jatkuvasti. Ja loppuvaiheessa joka kerran kun moottorin sammutti, sulake piti käydä vaihtamassa ennenko auto käynnisty. Ja tätä eivät osanneet korjata.
Loppujen lopuksi autostani löyty kaksi huohotinta, eikä kukaan, ei Delta-autossa eikä maahantuoja tiennyt toisesta huohottimesta mitään, ja sen toisen huohottimen vastus oli rikki, ja vaikka ne sen toisen huohottimen vastusta vaihto joka kerran, ei se mitään auttanut.
Kyllä tuli toivoton olotila, miten luottaa ylipäätään korjaamoon. Tääkin on 2006 vuoden malli, ja jos ei takuu olis enää voimassa, kauheeta olis se rahastaminen, musta tuntuu ja arvauskorjausperiaate.
LAUKKANEN MAURI
02.12.2007 19:33
Vielä kerran FIATIN huollosta ja ammattitaidoista;
Taitaa olla parasta kun hommaa ne huolto ohjeet ja sähkö kuvat jo
se pahan päivän varalle!
VAIKKA MINULLA ON OLLUT (kaksi)autoa,siis FIATTIA VM;01 ja 03,eikä kumssakaa ole ollut mikäänlaisia vikoja.
Taas on se uusi 2.8JTD ,ja aika näyttää onko sitä "tuuria"
vielä!,että selviää ilman remontteja!
Kolmas kerta se toden sanoo tuumii m laukkanen
JA TÄSSÄ HYVÄ VINKKI FIATIN HUOLTO OHJEISTA JA SÄHKÖKUVISTA
HINTA 9.50£,siis noin 15€ !
htt://wwww.electronicmanuals.co.uk/
LAURILA KARI J
07.12.2007 17:14
Vika nähtävästi löytyi,liekkihehkusta oli joku johto irronnut
ja se poltti sulakkeen.Tällä voi olla selitys kun lähti korjaamolta kaikki toimi ,mutta kotona kun laitto kylmänä käymään paloi aina sulake.Kiitoksia kaikille vihjeitten antajille,korjaamolla mukana lappu kaikista vinkeistä.
PELTOKOSKI JOUKO
16.12.2007 01:11
Varoituksen sana noista huohottimen lämmittimistä. Koska ne eivät ole alkuperäisasennuksia ja voivat olla mahdollisesti minkä sulakkeen takana tahansa jotka eivät ole ohjekirjassa. Elikkäs sieltä ei aina löydy välttämättä oikeaa tietoa.
SARANPÄÄ MATTI L
16.12.2007 10:51
Tarkoitatko että näissä uusissakin malleissa, joissa huohottimen lämmitin on käyttöön otettaessa paikallaan, se on kuitenkin asennettu tehtaalta lähdön jälkeen? Siis joko Suomessa Delta-Autossa käyttöönotttohuolossa tai sitten asuinosan valmistaneella tehtaalla, joka tekee erityisen Nordic-mallin.
KLEMETTI SEPPO
16.12.2007 18:39
Missä kohti se palanut sulake sijaitsee? Kysyn vaan siksi, jos autossani se "reistaa" niin voi heti etsiä oikeasta paikasta