Fiatin ureakoneet 2020 jälkeen

Sauli Husso 07.10.2024 20:51

Onko noissa Fiattien ureapolttoisissa koneissa ollut mitään erityisempiä ongelmia? Onko toimineet ja mites pakkasen vaikutus kun vettähän siinä liuoksessa on suurin osa?
Sitten tietysti tuo oikea automaatti 9 vaihteinen. Luin tuosta jo aiempia kertomuksia ja näytti olevan monenlaista mielipidettä.
Tuota 2.3 litrasta konetta näkyy olevan 140, 160 180 heppasena. Onko noissa oikeasti jotain muuta kuin eri ohjelmat sisällä? Mulla on ollut tuota konetta 130 ja 150 heppasena. Tehokkaammassa koneessa oli ainakin turbo muuttuvasiipinen. Jotkut sanoi, että juuttuvasiipinen.

Pitäs varmaan jossain vaiheessa päivittää noihin uudempiin….

Petteri Haverinen 08.10.2024 08:21

Itsellä omaa kokemusta vuoden 2020 Fiat 140 hp:n koneesta 7,4 metrisen puoli-integroidun veturina, n 25 tkm.
Takuuseen meni yksi PDF-anturi, muuten ei mitään ongelmaa.
Toinen, lähes samanlainen yhdistelmä, mutta vm 2021 ja 160:n koneella. Tuli ajatettua noin 26 tkm.
EGR-venttiilin vaihto meni takuuseen. (sammutuksen jälkeen kuului moottorista hieman hevosen hirnuntaa muistuttava ääni...)
Huomattava ero ajamisen tunteessa 160 hp:n hyväksi (molemmat manuaaleja) ja adblueta kului parhainmillaan
4 L/1000 km. Meillä käyttö ympärivuode ja ei mitään ongelmaa adbluesta edes -25 pakkasessa.
Olen jostakin lukenut, että adblue aineen veden laadulla on iso vaikutus aineen toiminnan kannalta. Niinpä olenkin ostanut vain ns laadukasta ja tuoretta adblueta...

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.