Fiatin hydr ajovalojen korkeussäädön korjausohje
17.01.2008 14:33
17.01.2008 18:16
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämän sisällön näyttäminen edellyttää seuraavan evästetyypin hyväksymistä: {category}.
Moi ! Ko. vika on niitä Hiivatin ominaisuuksia, monien muiden joukossa, joiden kanssa on vain tultava jotenkin toimeen.
Missä vuoto? Apteekista 50 ml ruisku, tarvikeliikkeestä siihen käypää muoviletkua n.1m, 100% pakkasnestettä muutama desilitra, jokunen työkalu, lähinnä ruuvimeisseleitä, lukkopihdit, pienet sivuleikkurit. 2 miestä tarvitaan ! Pura umpion takaa " työsylinteri" irti, männän varsi on "klunssipäinen" irtoaa vivusta vetäsemällä. Irroita pakkasnesteen täyttötappi n. nuppineulan pään kokoinen musta pallukka, on vain painasemalla kiinni, irroitus kevyesti sivuleikkureilla. muutta jos katkaiset tapin homma loppui siihen !! Pura ohjaamon kojelaudasta kääntönupilla toimiva "pumppu", nuppi vetäsemällä ja sitten ruuvit irti. Huom. kojelaudan alamuovisuojus tietenkin ensiksi irti. Pumpun yläosassa on samanlainen pompulapäinen tappi , eli ilmaustappi, ota se varovasti vetäisemällä pois. 4.Katkaise ostamasi muoviputki kahteen osaan, toinen pää käy suoraan apteekin ruiskuun ja toista päätä lämmitä hiukan sytkärillä ja työnnä työsylinterin täyttöaukkoon. Toinen muovipuki kojelaudan pumpun ilmausaukkoon , samoin lämmittämälä. Vedä umpion takana olevan työsylinterin mäntä ulkoasentoon ja lukitse se kevyesti lukkopihdeillä. Täytä ruisku 100% pakkasnesteellä. Ensimmäine kaveri työntää nestettä ruiskulla järjestelmään niin kauan ettei yläpäästä tule ilmaa. 2. kaveri vahtii yläpäätä. Yläpään letku pulloon ettei nesteet mene lattialle. Yläpäässä pitää käännellä "pumppua" jotta kaikki ilmat tulevat pois. Tapit paikoilleen ja järjestelmä kasaan sen verran että pääse kokeilemaan toimiiko ? Jos homma toimii, systeemissä on niin pieni vuoto, että se kestää taas jonkun kuukauden. Jos löytyy selvä vuoto se komponentti tai putki korvataan esim autohajoittamon takuuvaraosalla. ( Itselläni työsylinteri halkesi akun vaihdon yhteydessä, maksoi hajottamolta 20 €) Jos joudutte kuitenkin ostamaan koko järjestelmän uusiksi (n. 150 €). Nesteytysrumpa on sama. Älkää hävittäkö entisiä osia, saatat tarvita niitä vuoden päästä, tai joku muu meistä Hiivatisteistä! Huom Umpio ja korkeudensäätöjärjestelmä ovet erikseen myytäviä.Minä käytin jarrunestettä, oli mielestäni enempi hydraulinesteen oloista. Ne tapit olivat metallisia ja halkaisseet toisen työsyliterin. :=(> Pistin päälle epoksia ja homma pelasi kesän ja kun keväällä piti katsastaa ja sylinteri oli taas tyhjä sääsin valot samalle tasolle ja irroitin sisältä säätönupin. Ajattelin joskus vielä kokeilla korjausta ja valaa koko sylinterin epoksiin. Saas nähdä viitsinkö...?
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.