Fiat Dethleffs 2.3 JTD 6hlö

Tapani Niemelä 16.08.2019 23:05

Minkälaisia kokemuksia kyseisestä autosta ? Positiivisia tai nekatiivisia.

Toivo Koistinen 17.08.2019 06:55

Mikä tyyppi Indekroitu puoli, vai alkovi.
Vanhakeula, eli vanhempi kun 2006 malleissa oli 2,3 koneessa tehottomuutta, mutta kulkee kyllä.
2,8 oli reippaampi.
2,8 vastaa nykyisiä 2,3 koneita teholtaan, eli 125 hepoinen oli se.
Tetlevi oli siihen aikaan koriltaan kuivaa mallia, kertoi asentaja. mikäli kyse on puoli-indekroitu, oli se muuten hyvä, mutta takana parivuode hieman korkea.
Tp

Tapani Niemelä 17.08.2019 07:46

Kyse on puoliindekroidusta vm-10

Toivo Koistinen 17.08.2019 09:18

Onko alde, vai truma. Jos alde, niin kannattaa tarkistaa asuntopuolen ulko-oven kynyksen alle, onko se patteriputki viety sen alta, ulkokautta, että onko eristety se.
Tp

Tapani Niemelä 17.08.2019 10:54

Truma on.

Toivo Koistinen 17.08.2019 17:08

Elnak oli aikanaan meillä samalla sisutuksella, ja trumalla. Verrattuna sihen alde tetlevin, olisi ollut truma siihen sopivampi.
Tp

Markku Hämäläinen 17.08.2019 18:14
Toivo Koistinen

Mikä tyyppi Indekroitu puoli, vai alkovi.
Vanhakeula, eli vanhempi kun 2006 malleissa oli 2,3 koneessa tehottomuutta, mutta kulkee kyllä.
2,8 oli reippaampi.
2,8 vastaa nykyisiä 2,3 koneita teholtaan, eli 125 hepoinen oli se.
Tetlevi oli siihen aikaan koriltaan kuivaa mallia, kertoi asentaja. mikäli kyse on puoli-indekroitu, oli se muuten hyvä, mutta takana parivuode hieman korkea.
Tp

Tuosta 2.8 reippaudesta olen hieman erimieltä.
Kun hommasimme tätä nykyistä vuonna 2007 koeajoin myös 2.8 koneella (8 vent.) olevaa ja se tuntui laiskemmalta kuin silloinen 2.5 TD.
Nykyinen 2.3 koneella oleva 16 venttiilinen 2005 Ducato joka tuntuu varsin pirteältä.
Voihan tosin kyse olla myös vaihteiston välityksestä.
Rek. otteen mukaan koneessa on 81 kW.

Toivo Koistinen 17.08.2019 18:27

Olet oikeassa. Nämä nykyiset ovat riuskempia koneita, kunhan saavat kierrosta.
2,8 oli siinä hyvä, että kun kytkimen nosti, se lähti kulkemaan, eikä neuvotellut asiasta, mutta kihtymään se ei ollut formulamainen, kuten meilläkin tuo nykynen, joka aluksi sammuili jokaristeykseen, mutta kun saa parituhatta kiemuraa, nin kyllä sitten ollaan niin pollevaa.
Olen noita amerikalais ajattelijoita, Mitä hevoisista, kunhan litroja on.
Tp


Mutta kaikenkaikkiaan tetlevi on ihan käypänen auto
muokattu: 17.8.2019 18:28
Jari Siltanen 18.08.2019 11:18

Meillä 2007 dethlefs 2.3jtd. Lastutettu 183hv. menee mukavasti vaikka painoa 3495kg.
Ei se silti mikään kiihdytysauto ole mutta ei sillä tientukkonakaan ole. Verrattuna vanhaan autoon (1.9td)niin kyllä se 100hv. lisää tuo ihmeitä.

Toivo Koistinen 18.08.2019 13:03

Totta, ja tässä se onkin. 183 humma, mutta ei kiihdytys auto. Muta jos se konilauma olisi kolmilitrasen tallissa, nin sanompa että on.
Kokeilin iwegoa sillä koneella, ja kyllä latu aukesi. Mutta eihän sitä kilpaa ajella, eikä näillä normaaleillakaan tien tukkona olla, sen tukon tekee liikenne kulttuuri, ei hevosvoimat.
Näillä normaaleilla kulkee auto sen 120 jota sa ajaa, ja sen pitäisi riittää.
Meillä elnakin 1,9 koneesa oli kai vajaa sata hepoista, ja senkin kanssa minä ajelin Norjat, ja Suomen tiet. Ihan hyvin kerkisi
Tp

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.