Ebl99 ja d+
Jopi Määttä
01.03.2017 21:07
Vika ois ei lataa hupipuolen akkua auton ollessa käynnissä.220 kytkiessä lataa. Jääkaappi toimii auton ollessa käynnissä. Bustner -10 , kuskin penkin alla ebl99 menee d+ piuha viereiseen poksiin jossa on releitä ja sulakkeita. Sieltä lähtee d+ johonkin, minne?
jääkaappi siis toimii kaikilla muodoilla ja 220v lataa kumpaakin akkua. auton käydessä lataa startti akkua.
muokattu: 27.3.2017 12:08
Matti Janhonen
01.03.2017 21:16
Tämä on Raunon heiniä. Hän tunttee nämä D+ asiat.
Toivottavasti Rauno on kuulolla.
Jopi Määttä
01.03.2017 22:13
sen verran vielä, että sulakkeet on noista kahesta poksista penkinalla katottu ja 4 relettä kunnossa(elb99 ja ad01). ad01 poksin b4 pinneissä auton käydessä kaikissa paitsi 1 oli laturinjännite 14v ja sammuksissa vain pin3 hupiakun 12v. starttiakun vieressä olevat sulakkeet(kuskin jalkojen alla) ok ja hupiakun vieressä olevat 2 sulaketta ok. Konepellin alla olevat sulakkeet(kuskin puolella samassa missä lisävirran plus napa) ok ja sisällä kuskin puolen kojelaudassa olevat ok.
Mauri Laukkanen
02.03.2017 08:34
Tämä d+ on se laturin mangetointi virran johto,eli merkkivalon johdon paikka .
Siis kun laturi lataa siihen indisoituu jännite ja se kytkee sen poksin,as,osan
sähkökeskuksen auton laturin piiriin.
Saatapi olla taas että se poksin ja laturin herätevirta on otettu ns,ryöstäjällä siis
pikaliittimellä mikä on usein syynä ettei virta kulje.
Ritva Suomalainen
02.03.2017 08:47
Kokeileppa sillalailla ota se johto liitin siittä D+vahvistemesta irti ja liita suoraan siihe missä lukee plok 2 ebl laturissa elikkä ohita se musta härpäke niin sillä pustyt testaamaan onko laturi kondiksessa ,siinä D+vahvistemassa on ollut paljon vikoja (se musta härpäke )
T.Rauno
Jopi Määttä
02.03.2017 08:51
...onko tietoa minne se d+ menee poksilta? Siis kuskin penkin alta menee haitariputken sisällä lattian alle, mutta mihin toinen pää ja onko vielä sulake toisessa päässä. Lähenkö kahteleen konepellin alta, lattialta starttiakulta vai pitääkö kojelauta purkaa?
Auto fiat burstner t620 130 multijet -10
muokattu: 2.3.2017 09:02
Jopi Määttä
02.03.2017 09:26
Mittauksia ebl99, block2 auto käydessä pin 1,3 14v ja pin5 12v
Ritva Suomalainen
02.03.2017 12:12
Soitteleppa 0405414228
T.Rauno
Jopi Määttä
03.03.2017 14:36
käytin kummankin poksin liittimet ja sulakkeet irti ja laitoin crc:tä, kaikki alkoi pelaan joten vika ilmeisesti oli sitten huonoissa kosketuksissa, kiitos Raunolle hyvistä vinkeistä :)
Kari Vesterinen
04.03.2017 21:12
Itsellä oli sama ongelma soliferissa (vm11). Ei auttanut muu kuin seurata sitä D+-johtoa, ja se päätyi apukuskinpuoleiseen ovipilariin(jossa turvavyö) Sieltä löytyi 40A sulake! Ei kuin siitä se kapea pitkä muovi pois, ja alareunasta se löytyi. Tiedustelin asiaa vaikka mistä, ja vastaus oli, että paikka saattaa vaihdella jopa samassa merkissä! (Minusta ei oikein looginen paikka sille sulakkeelle)
Aurinkoisia reissuja t kariv
JK Pitänee ottaa yhteyttä tukeen, kun sfc-tunnuksilla ei enää kirjautuminen onnistunut!!
Mauri Laukkanen
05.03.2017 13:47
Kun vaan nyt ei olisi B+ ja D+ merkinnät menneet sekaisin eli ei D+ liitää ssä voi olla
40A sulaketta.
Siis tuossa taas kerran kuva auton latusjärjestemästä ,se ei ole oleellisesti vuosien saatossa muutunut on tullut se can-väylä mikä ohjailee myöskin lataus säätimen toimintaa mutta muuten samat vermeet.
Kun sitä D+ liitintä kuormitetaan liian paljon niin siihenkin on lisätty vahvistin eli
olen jo aikisemmin kirjoitanut että D+ virta on rajallinen noin yhden ampeerin luokkaa;1A ja siksi on varmistettu sillä vahvistimella että liian iso kuorma ei häiritse
latausreleen toimintaa.
muokattu: 5.3.2017 13:51
Kari Vesterinen
07.03.2017 17:15
Sitä minäkin ihmettelin, mutta jokatapauksessa EBL:ltä puuttui sekä auton vahva 12v että se ohjaus,
samoin auton äärivalot eivät palaneet, koska ainakin kuvista näytti siltä, että ohjaus tulee sieltä.
Kun ei ole muuta kuin EBL:n kuva, on vaikea sanoa, miten se oikeasti meni, mutta joka tapauksessa,
kun löysin sen palaneen sulakkeen, homma ok. Äärivalot sain muuten toimimaan jo ennen sulakkeen löytymistä syöttämällä ohjausjännitteen EBL:lle. Melkoista arpomista, kun nuo piuhat risteilevät
nipuissa eristeiden alla, eikä kuvista tietoakaan! Ajattelin jo että pitääkö laittaa sähköpostia Capronille
Saksaan mutta työvoitto tuli!
t kariv
Matti Janhonen
07.03.2017 21:21
Tuo että äärivalot on jotenkin yhteydessä EBL:ään tuntuu vähän oudolta.
Äärivalojen kun tulee toimia nimenomaan auton parkkien kanssa yhdessä ja auton oman akun perässä.
Turvallisuussyistä parkit on vielä kahdessa eri piirissä.
Joskus on tullut sekin mieleen kun on kaipaitu kytkikaavioita, että onko sitä edes olemassa, kun niin monenlasisia kytkentöjä autoista löytyy.
Leo Saarioinen
27.03.2017 12:08
Moi.
Etsin hetki sitten tietoa sähköongelmiini täällä Fuengirolan linnan vapaaparkissa, ja luettuani tämän viestiketjun.. soitin Raunolle, niin sain selkeää, ystävällistä apua ongelmaani.
Suuret kiitokset Raunolle.
Kiitos t. Lexa