Dukato -01 polttoainetankin anturin irroitus
Ilmo Utriainen
21.10.2016 10:49
Hei matkakamut!
Lähteekö tuo anturi tuosta irti vain vääntämällä ylös valkosesta kauluksesta? Onko se vain painettu kumitiivisteeseen?
Markku Hämäläinen
21.10.2016 12:45
Siitä se lähtee suoraan ylöspäin.
Varovasti sitä renkaasta joka on niillä muttereilla kiinni auttamalla.
Siellä pumppu/anturiosassa on jousi joka painaa yläosaa ulospäin, se täytyy painaa kasatessa varovasti vaan alas.
Pois ottaessa pitää varoa anturin kohoa joka on varren päässä.
Ilmo Utriainen
21.10.2016 13:19
Kiitos! Minulla mittari soutaa. Tankatessa lähtee hitaasti nousemaan ja välillä laskee yms. Onko tuota anturia joku korjannut vai onko niin ohutta lankaa, etti kannata edes yrittää?
Vesa Tunkkari
22.10.2016 11:27
Hei!
Yleensä liukuvastuksen likkuva kieli väsyy/kuluu, jolloin kosketus huononee.
Kieltä varovasti taivuttamalla lisäjännitystä alkaa pelaamaan.
kielen liukupinta kannatta myös puhdistaa.
Kerro, oliko neuvosta apua.
Markku Hämäläinen
22.10.2016 13:39
Itse tuossa tilanteessa koettasin kontaktispraytä tankin päällä olevaan liittimeen.
Taivuttelu saattaa tuottaa vielä huonnomman tuloksen.
Ellei liitosten sprayaaminen auta, niin seuraavaksi kokeilisin sitä vastuksen liukuun.
Kun vaihdoin tankin, niin mittari jumitti alkuun tosi kauan, putsaus aviiti hiukan,mutta vika poistui ajanmyötä
Ilmo Utriainen
23.10.2016 16:46
Kiitos! Huomasin juuri ohjeesi. Tähän johtopäätökseen olin aijemmin tullut ja irroitin liun ja taivutin. Ainakin mittari nousi heti tasoonsa. Viimekädessä tulos selkeytyy toukokuulla, kun taas lähdetään
Ilmo Utriainen
11.05.2017 12:15
Kojelaudan alla releiden vasemmalla puolella oli tulitikkurasian kokoinen "purkki" joka oli kiinnityksessään löysällä ( peltikehyksessä) taivuttelin hieman tiukemmalle. Tämän jälkeen polttoaineen mittarinäyttö on toiminut ja muutaman päivän normaalistai. Kuulin jostain että näyttöön liittyy vakautinyksikkö. Olisiko se ollut tuo? Toivottavasti