Ducaton iskarit
Aimo Passoja
15.05.2021 08:02
Auto on vuosimallia 2017 ajettu 38tkm. Katsastuksessa tuli hylky, toinen takaiskari pimee 0%. Olisko aihetta kysellä takuun perään, kun on noin vähän kilometrejä. Auto seissyt talvet. Mielipiteitä, kokemuksia.
T. AP
Auto on kyllä rekisteröity 2018
muokattu: 17.5.2021 16:31
Seppo Suomi
15.05.2021 08:06
Siirsin sen tänne koska avasit uuden.
Kysellä tietysti voi mutta lopputulos on melko varma.
Autolla on neljä vuotta ikää ja vaimentimet ovat kulutustavaraa.
38 tkm/4 vuotta ei ole ei ole poikkeava kestävyys. Auto on luotu kulkemaan joten pitkät seisokit ei tee hyvää.
Vaihdata molemmat takavaimentimet samalla kertaa.
Ari Kuusisto
15.05.2021 18:38
Jos haluaa pykälää jämäkempää, niin säädettävät Konit alle. Itse säädin Konit kireimmmälle täksi kesäksi kokeeksi tuleeko liika jäykkä vaimennus mutta ei tuntunut ollenkaan pahalta keinuminen sivusuunnassa väheni.
On kyllä eri merkissä, mutta eiköhän Ducatoonkin saa ,ainakin automaattisesti säätyvät saa.
Jousitus ei esimerkkiautossa makaa jo valmiiksi uretaanityynyjen päällä niin jousitus toimii letkeämmin ja vaimennusta oli syytä tehostaa, silti mukavuus edellä on halu mennä, ettei tule kivireki.
muokattu: 16.5.2021 13:44
Seppo Suomi
15.05.2021 19:18
Eipä Ducato muutenkaan huoju niinkuin Sprintteri.
Veli-Pekka Merikallio
16.05.2021 14:18
Eipä huoju Sprintterikään, kun on jämäkät säädettävät ilmajouset, nimimerkki kokemusasiantuntija.
Ari Kuusisto
16.05.2021 17:31
Onko sulla ne mm. ambulansseissa käytetyt rehdit ilmajouset, vai lisäilmajouset.
Aimo Passoja
16.05.2021 17:31
Kiitos kommenteista.
Hain motonetista iskarit ja vaihdoin itse tossa pihalla.
terveisin AP
Timo Haapanen
16.05.2021 20:09
Jos auton kokonaismassa on yli 2500 kg. ei iskaritestiä pidä tehdä. Toki nyt meni hyvin kun löytyi totaalisesti hajonnut iskari. Toinen oli luultavasti aivan priima.
@timppa
Jyrki Salo
16.05.2021 21:24
Miksi ei pidä tehdä,Mikkelissä ainakin yx kats.asema tekee 3500kg
sitä en tiedä tekeekö raskaammillekin.
Timo Haapanen
16.05.2021 22:46
Tulokset ovat mitä sattuu eikä tuloksien perusteella voi hylätä. Kovat renkaat matkavehkeessä vielä huonontavat tulosta.
@timppa
Seppo Suomi
16.05.2021 22:55
Käsittääkseni raskaimpiin autoihin ei tarvitse tehdä ravistustestiä. Pelkällä testillähän ei voi hylätä ajoneuvoa vaan siirrytåån tarkempaan tarkasteluun eli painetaa auton nurkista vanhaan tyyliin. Tietenkin jos testeri näyttää melkein nollaa niin vaimennin on tehoton. Testeri toimii vain karkeaseulana.
Timo Haapanen
17.05.2021 08:02
Iskaritestissä kokenut katsuri havaitsee myös ripustuksen väljyyksiä ja tietää jo alle mennessään siellä mahdollisesti olevan vikaa.
Matka-autolla ravistuksen voi kieltää, kalusteet eivät siitä tykkää. Tietysti syyni on tarkempi kiellon jälkeen.
@timppa
Veli-Pekka Merikallio
17.05.2021 16:31
Ari, jälkiasennetut lisäilmajouset (pussit), joiden tanakkuutta voi säätää ohjaamon venttiileistä.
Eikä huoju sen enempää kuin henkilömersunikaan.
https://www.vallilantakomo.fi/jouset-ja-jousisarjat/lisailmajousisarjat/c/107/?snsrc=aws_c93f19df846424ca1839d3f064e30389156265754106&snkw=lis%C3%A4ilmajouset&gclid=CjwKCAjwqIiFBhAHEiwANg9szlLIumI0DlAVntrQhHLKlTxJr6OKR4EeCYG_bSu8aqEYdSChboHKFhoCyxIQAvD_BwE
muokattu: 17.5.2021 16:33