Ducaton ilmastointi
Hannu Kastarinen
26.07.2017 21:47
Automme on Fiat Ducato 3.0 L vm 2007 Burstner Aviano.
Ollessamme reissussa Suomenmaassa ilmastointi ei yhtäkkiä pelannutkaan niin kuin ennen.
Esim ollessamme Kroatian helteissä puhalluksen voimakkuus oli normaalisti asennossa 2 (4 asentoa). Nyt ilmastointi ei työnnä enää edes yhtäpaljon ilmaa( ja se ei ole viileää) edes asennossa 4. Ilmastoinnin tuuletus on kuin lehmän henkäys.
Sulakkeet on tarkistettu ja ne oli ok. Onkohan mahdollisesti tullut vuotoa ja nesteitä on karannut?
Juhani Halmeenmäki
27.07.2017 06:52
Jos puhalluksesta puutuu ilman virtausta, niin olisikohan raitisilmasuodatin tukossa?
Vasta sen jälkeen kun on saanut puhkumaan ilmaa entiseen malliin, pitää alkaa ihmetellä sitä, onko se kylmää vai kuumaa ilmaa.
Toivo Koistinen
27.07.2017 11:38
Halmeenmäki vei sanat suusta. Kun ilman saa kulkemaan, ja ei jäähdy, voi syynä olla ilmastoinnin kylmäainevuoto, tai jos ilmastoinnin komressori on omalla hihnalla, onko se kunnossa, että pyöriikö kompura.
Toivopoika
Kimmo Kemppinen
27.07.2017 17:32
Meillä oli vähän vastaavat oireet muutama vuosi sitten. Puhallin ei pyörinyt koko aikaa normaalisti. Meidän autossa oli puhaltimen liitoksissa vikaa, johtuen huonosta webaston johtojen asennuksesta. Johdot löytyy vänkärin jalkatilasta puhaltimen alta. Niitä kun heiluttelee, niin saattaa vika paikantua.
Hannu Kastarinen
03.08.2017 16:26
Vaihdoin raitisilmasuodattimen. Ei ollut siitä apua. Täytyy alkaa tutkimaan muita tekijöitä. Taidan viedä auton ilmastointihuoltoon. Ehkä nesteet karanneet. Aika oli kylläkin täynnä raitisilmasuodattimella. Ihmettelen vaan, miten sinne oli päässyt koivun lehtiä?
Timo Haapanen
03.08.2017 16:32
Koivulehdet on vielä pientä. Tytär vaihtoi autoa ja kuvassa raitisilmasuodatin. Luulisi hiirenraadon tuoksahtavan ennen kuivumistaan. Vaan eipä tuolta ilmaakaan läpi pääse.
@timppa
Juhani Halmeenmäki
03.08.2017 19:00
Laitapa se kylmästöinti päälle ja kokeile hetken päästä (varovasti) moottoritilassa olevia ilmastoinnin putkia/letkuja. Pitäisi olla selvä lämpötilaero, ja sen kylmän puolen todella kylmä. Jollei ole lainkaan eroa, niin isompi vika, eli systeemi kokonaan tyhjä = jossain vuoto, joka pitää ehjätä, tai sitten joku komponentti särki. Jos eroa on edes havaittavasti, niin systeemi on tod näk vain vajaa.
Kalevi Alkio
03.08.2017 20:02
Mikäli on aineet kadonnut laitteistosta niin ei koko kompura lähde käyntiin.
Mulla vaihdettiin just viikko sitten alaletku lauhduttajalta kompuralle ,aineet sisään ja kylmää tulee.
Kuulemma aika yleinen se vika mut toki voi olla muuallakin
Juhani Halmeenmäki
03.08.2017 21:01
No nykyisin ei voi enää oikein puhua "käyntiin lähtemisestä", kun kompurat eivät ole enää "ON/OFF".
Hannu Kastarinen
07.08.2017 11:39
Putkivuotohan sieltä löytyi. Putkea ei vaan huoltomiehen mukaan voi vaihtaa ennen kuin aineet ovat taas vuotaneet kuiviin, koska siellä on 20 bar painetta.
Markku Hämäläinen
07.08.2017 12:28
Hannu KastarinenPutkivuotohan sieltä löytyi. Putkea ei vaan huoltomiehen mukaan voi vaihtaa ennen kuin aineet ovat taas vuotaneet kuiviin, koska siellä on 20 bar painetta.
Eikös ne täyttöhuollossakin tyhjennetä ja pistetä kuivattuna takasin?
Juhani Halmeenmäki
07.08.2017 16:46
Juu, ja itse asiassa velvoitetaan ottamaan talteen, eli ohje antaa vuotaa tyhjäksi on kaikkea muuta kuin fiksu. Lisäksi tyhjä järjestelmä alkaa kerätä kosteutta, kompressorissa ei kierrä öljy, jne.
Hannu Kastarinen
07.08.2017 23:07
Näin minäkin asian ymmärtäisin. Huoltomiehen laitteet olivat hyvät, mutta tällä saralla oli aloittelija. Eräs toinen henkilö oli samaa mieltä kuin minä ja ylläkirjoittajat.
Hannu Kastarinen
07.08.2017 23:07
Näin minäkin asian ymmärtäisin. Huoltomiehen laitteet olivat hyvät, mutta tällä saralla oli aloittelija. Eräs toinen henkilö oli samaa mieltä kuin minä ja ylläkirjoittajat.
Mauri Laukkanen
08.08.2017 08:32
Joopa joo,on tuotakin asiaa korjattu;
Siis sain sen jäähdytyskoneikon toimimaan,kuten kirjoitin korkeapaine putki murtunut ja samoin se lauhditimen kannake.
Mutta juotin putken ja samoin sen kanakeen sekä tilasin HUOM! Saksasta uuden kuivaajan joka on vaihdetava jos järjestelmä on kosketuksissa ilman kanssa.
Etsin sitä kuivaajan patruuna Turusta puoli päivää,on kuulemma tilausta tavaraa ja maksaa noin 120€..kun sen hinta tilattuna Saksasta kotiovelle on 39,98€.
Joku vetää välistä,feonit täyttäminen on tasona juttu,käytin autoa vianorilla ja täyttö siinä automaatissa koneessa jossa se oli kiinni noin vajaan tunnin maksoi 69€.
siis kallista lystiä jos kaiken joutuu teettämään korjaamolla ,mutta kun?.
vastaa lainaa