Ducato vm.2009 öljypohja ruosteessa
Jari Mattila
29.11.2020 11:14
Moi
Meidän matkailuautosta ducato 130 multijet vm.2009 on öljypohja ruosteessa niin että öljyä jo vähän tihkuu.
Uusi öljypohja ja moottorin pohja muovit on tilattu. Kun pohja muovit puuttuivat niin kura oli ruostuttanut öljypohjan ja jumittanut vaihde vivuston. Oikealla oli pohjamuovi mutta keskeltä ja vasemmalta puolelta puuttuivat pohjamuovit.
Autodoc Saksa:
Uusi öljypohja 31,30€, (halvin 25€)
Öljypohjan tiiviste 11,65€
Toimitus n.10,8€
Alvadi Viro:
Moottorin keskimmäinen muovinen pohjalevy 34,99€
Moottorin vasen muovinen pohjalevy 16,17€
Toimitus 15,31€
Carkone Oulu:
Pohjalevyn kiinnityssarja 24,26€
Toimitus ilmainen.
PS. Ei öljypohjaa näillä hinnoilla kannata korjata kun sitä pitäis vähän hitsata (kuvan oikea alakulma).
muokattu: 1.12.2020 15:31
Timo Haapanen
29.11.2020 13:44
Ei tuo nyt sentään läpi ruostu. Pikkuisen teräsharjaa ja sen jälkeen öljyää sen pensellillä, öljy pysäytää ruostumisen. Ehkä kotelosuojaa öljyn päälle.
@timppa
Taitaa se perhana läpi olla.
muokattu: 29.11.2020 17:17
Leif Wilhelmsson
29.11.2020 17:36
Mulla Sama vuosimalli mutta alla suoja täysin puhdas eikä yhtään ruostetta.
Heimo Turunen
29.11.2020 20:36
Öljyäminen on täysin turha, historian hämäristä kaivettu kikka, jos kerran maalikin on kulunut pois. Eikä öljypohjan ruostuminen ole tavatonta edes vanhoissa brittiautoissa joissa oli moottorin ulkopuolinen automaatti öljyäminen. Syynä voi olla ajo-, käyttö- ja säilytysolosuhteet.
Timo Haapanen
30.11.2020 11:14
Vanha tai uusi kikka mutta rauta jossa on öljy päällä ei ruostu ja vanha ruostuminen pysähtyy. Fiatilla on oltu sen verran viisaita ettei pelkkää peltiä kiristetä lohkoon vaan öljypohjan ympärillä on alumiinikehikko tukemassa. Ne peltireunat eivät tahtoneet pitää.
Voi olla haasteellista saada ruuvit auki, kuvasta päätellen myös nuo pienet ruuvit menevät kehikon läpi lohkoon.
@timppa
Jari Mattila
01.12.2020 15:31
Moro
Nyt on tarvikkeet kotona ja uusi öljypohja on päältä ruostesuojattu asennus on parin viikon päästä.