Cabby matkailuautot??
LINDEMAN HENRY
09.01.2008 12:07
Onko lukijoilla kokemusta / näkemystä -90 luvun pulovälin jälkeen tehdyistä Cabbyn matkailuautoista? Googlettamalla jotain löytyy, mutta käyttökokemuksia ei sitten mistään! Aika harvinainenhan tuo Cabby mökkiautona on, mutta...
KEMPPAINEN HENRY E U
09.01.2008 12:21
Hinta suojeli, alkaen silloin 65000e. Pur-uretaani koppi (ei pitäisi vettyä), alkuperäinen lattialämmitys, alden pystypannu. Vaimon veljellä oli Iveco Cabby exus 600 (vain 2 suomessa), isompia 700:a myös muutama. Tarkenivat, kuin kesällä, parhaillaan pakkasta lähes 40. Myös Nordic on sama auto.
Iveco taitaa olla noissa aina alustana täällä suomessa, on tukeva ja hyvä.
Quukeloi ja katso huviksesi mitä maksavat ruotsissa ja norjassa.
LINDEMAN HENRY
09.01.2008 13:00
Kiitosta kaima. Juu,"perusasiat" Cabbysta varsin tuttuja. Ivecon (35-10) alustalla Exusta/Nordicia löytyy Norjasta ja Ruotsista. Hinnat suht kovia (vaikka auto hyvä olisikin). Kipparilla Espoossa on yksi 700:nen.
KEMPPAINEN HENRY E U
09.01.2008 23:02
Joo tiedän ja jos ehjä, niin tinkaile pois. Hinnat taitavat olla suomessa lähes puolessa, mutta johtuu tästä eurosta. Kruunut ovat jääneet hieman jälkeen. Ja taitaa siellä olla joku verotus jippokin takana, ainakin ruotsissa.
Ps. Iveco kulutteli siinä 13 pintaan sadalla. Sellainen havainto oli, ettei hytkynyt, kun autossa käveli parkissa ollessa. Eikä myöskään alkovi kiikuttanut autoa ajossa. Ja yleensäkkin tukevammin tehty kopistaan. Ei nitissyt, eikä natissut. Keula oli painava, ainakin painui huomattavasti enemmän parkissa, mutta onhan takana paripyörätkin. Todennäköisesti paras talviauto mitä on rakennettu, sanokoot Kabemiehet mitä haluavat. Ensinnäkin lämmin, takaveto...
LINDEMAN HENRY
10.01.2008 11:53
Mistä lie Kabe oppinsa saanut...? Kulutus normaali, kokoon ja painoon nähden. Onko jäänyt mielikuvaa ohjaamon lämpimyydestä ajossa ja melutasosta. Tuo alustan tukevuus lienee sen ansiota, että Iveco on ns. kevyt kuorma-auto, eikä mikään pakettiauton alusta. Ai niin, onko alkoviin / ohjaamoon patteria? Etupenkkien takaa ainakin taitaa patteri mennä? Cabbyjen harvinaisuutta kuvastaa hyvin tämäkin "vuoropuhelu"...
KEMPPAINEN HENRY E U
10.01.2008 22:14
Penkkien takana oli muistaakseni patterit, kunnon talviverhoja lämmönvaihdin - kytkin kuskin oven astimessa - ymmärsin vakiovarusteeksi. Alkovissa myös muistelen kulkeneen vesikierron ja patjan alla oli ilmasolat. Kooltansa Cabby Iveco on sen verran isompi, että aikalaisensa pallonokkaducato on näyttää pieneltä rinnalla. On korkeampi ja ennenkaikkea leveämpi.
Moottori raplatti normaalimäärissä, mutta auto on kokonaisuutena huomattavasti hiljaisempi, kuin ducato. Viime keväänä oli pari Nordikkia myynnissä: Toinen iso ivevo k-a kilpi oli MM-?? ja toinen puoli-integroitu transporter, olivat tarjouksessa naurettavan halpoja-mikä lie kunto ollut.
Varmaankin suomessa ei monta ole, joka olisi iveco cabbyä ajanut. Minä olen.
KEMPPAINEN HENRY E U
10.01.2008 22:18
Kuten kuormurissa pitääkin.
LINDEMAN HENRY
11.01.2008 21:54
Kiitos taas kaima vastauksista! Joo-o, kyllä kertomasi on vain vahvistanut käsityksiäni ko. ajokista. En ole minäkään Cabbya ajanut, vetänyt kylläkin. Ilmajousitettu penkkikin on mukava, kunhan ei säädä jakkaraa niin ylös, että töyssyissä irtoo jalka kaasulta. Tuosta leveydestä...asunto-osan kori taitaa olla jotain 220cm leveä? Perän sohvasta saa vissiin siten myös kohtuu leveän parivuoteen? Olikos näissä muuten taakse saatavissa kaapista yläsänkyä? Millaisethan mahtavat olla nykypäivän kulut tuolle autolle? (Verot yms.).
KEMPPAINEN HENRY E U
12.01.2008 00:39
Kori 230 ja perään tulee ns. laveri parisänky. Ainakaan 600:ssa ei ollut yläsänkyä. Vero pakun (akella laskuri) mukaan. 2010? Vakuutukset kuten muutkin matkailuautot. Kaskoon rinnakkaisbonus 1 auton mukaan. Eli 70%. Jos olet ostollaan, niin tarkasta ettei oli kosteutta. Katonyläsaumat, käytä vaikka keskitiivistettä pois paikaltaan, jos haponkestävä ruuvi ruostunut, voi löytyä jotain. Katsele kylkiä myöten, ettei ole turvonnut. Mutta oikea piikkimittari antaa sen parhaan turvan, ole vieressä kun mitataan.
LINDEMAN HENRY
12.01.2008 16:18
Tuttua hommaa tuo kunnon määritys kaikkineen. Käsitykseni ao. autoa kohtaan vankistui entisestään. Nyt vain täytyy olla silmät ja korvat auki, jos sattuis jostain tuollainen Cabby löytymään (sen kipparin lisäksi). Kiitos tähän astisista kommenteista!
POKKINEN TAPANI
12.01.2008 16:48
Mukava huomata muidenkin pitävän kunnollisesta alustasta. Noissa omaa lomakotia hieman vanhemmissa malleissa on vielä sekin etu; ovat varustettuja sillä aurinkoakin tarkemmalla ja liki äänettömällä pysty-Aldella.
Mielestäni se auton ikä ei ole mikään määräävä tekijä.
Onnea etsintöihin!
Muhoksella tiedän olevan muutoin yhden hyväkuntoisen yksilön erittäin vähällä käytöllä, mutten tiedä olisiko kenties uusia seuralaisia vailla, siis myynnissä?
KEMPPAINEN HENRY E U
12.01.2008 17:26
Muhoksen auto on muuten vaimon veljen ex. Rek OIx-xxx. Epäilen olevan suomen vähiten ajettu ja paras yksilö. Joko mittarilukema alkaa 8:lla?
LINDEMAN HENRY
12.01.2008 21:53
Kaikki vinkit tervetulleita. Vaunuissamme on myös ollut jokaisessa tuo ALDEn pystypannu, eikä siitä pahaa sanottavaa äkkiseltään tule mieleen. Eipä nuo kilometit pahiten autoa kuluta. Ennemminkin se, kuinka ne on ajettu. Vaikka niinhän se on, että mitä vähempi, sen parempi. Montakos numeroa tuon 8:n takana on? Hienoa huomata, että muitakin tämä neuvottelu kiinnostaa!
KEMPPAINEN HENRY E U
13.01.2008 02:02
Muhoksen auton ex omistaja osti sen n.40th ajettuna, kunto joka suhteessa kuin uudessa. Eikä se siitä kulunut, nykyään ajettu varmaankin tuo 80 nurkkiin, näin auton joulun välipäivinä muhoksella omistajan pihalla.
LINDEMAN HENRY
13.01.2008 11:24
Heh, tuossahan on jo ruostunut laakeritkin jumiin. Eipä tuo liene paljoa ajettu. Tosiaalta, keskimäärin n.8500km / vuosi loma-ajoa on ihan reippaasti.