Ameriikan peltikuorinen Saksasta.
OINONEN HANNU
31.01.2008 13:32
Mitenkäs pykälät ja säännökset kohtelevat näitä Jenkki matkailu/retkeily pelejä.Karkaako kuormuriksi,veroja,maksuja????Kokemuksia ,tietoa????
Esim.www.amvan.de Chevrolet Jayco-96
NYYSSÖNEN KAJ
31.01.2008 16:56
Mitähän tarkoittaan ilmoituksen kohta "Autogas (LPG) Unterfluranlage"
toinen mikä vaikuttaa Suomessa on että asunto-osan korkeuden tulee olla yli 1,90m 40% asunto-osan pituudesta 40 cm leveydeltä.
kolmanneksi jos kokonaispaino ylittää 3,5T niin tarvitaan lisäksi C-ajokortti.
KOIVULA TOMMI
31.01.2008 17:00
Ei taida täyttää verovapaan vaatimuksia? Mutta jos on yli 3500-kiloinen niin meniskö sitten rekisteriin kuorma-autona? Kuorma-autothan on autoverovapaita.
NYYSSÖNEN KAJ
31.01.2008 17:30
Kuorma-autona on sisustus poistettava kuskin takaa!
KOIVULA TOMMI
31.01.2008 17:47
Kuorma-autona on sisustus poistettava kuskin takaa!
Ei kai sentään? On paljon kuorma-autoiksi rekisteröityjä 4-6 -paikkaisia kulkineita, vaikkapa Sprinttereitä, Transitteja ja jenkkivaneja.
Nopea esimerkki vaikka tuossa: http://www.nettiauto.com/1712344 . Rekisteröity seitsemälle.
HAAPANEN TIMO S
31.01.2008 18:43
Voisi viitata alapuolisen kaasusäiliön asennusmahdollisuuteen, koska auto on saksalaisten hyljeksimä Euro 1
NYYSSÖNEN KAJ
31.01.2008 20:18
Istuimia näkyy saavan olla siellä "tavaratilassa"
http://www.ake.fi/pdf/1892-208-2003.pdf
AHOLA JARI
31.01.2008 21:06
Juu, saa olla ohjaamossa ja/tai tavaratilassa.
Mutta kannattaa muistaa, että umpikorisessa k-a:ssa tavaratila tulee erottaa ohjaamosta ohjaamosuojalla (tai väliseinällä), jolle on omat lujuusvaatimukset..
Nimim. kokemusta on Suburbaneista; http://koti.mbnet.fi/dslcat/subbis.htm
KOIVULA TOMMI
31.01.2008 23:02
"Auton tavarakantavuuden tulee olla suurempi kuin hyväksyttyjen matkustajien lukumäärä x 68 kg (A 1248/2002 9§ 2 mom.)."
Voidaanko siis kärjistäen ajatella että jos auton rekisteröi vaikkapa vain kahdelle hengelle poistaen muut istuimet, ei tavarakantavuutta tarvita kuin 69kg... :)
HALMEENMÄKI JUHANI
31.01.2008 23:15
Kannatta myös muistaa, että Saksassa liikennekelpoinen ja rekisteröity ajoneuvo ei ole sitä automaattisesti Suomessa. Henkilöautopuolella raja oli muistaakseni 1998 jonka jälkeen on mahdotonta saada kilpiin autoa, joka ei ole EU-alueelle tarkoitettu malli ja e-kokohyväksytty, ja 1993-1997 välilläkin rekisteröinti vaatii isoja muutoksia. Saksaan taas on rekisteröity runsaasti USA-kalustoa, joka ei täytä Euroopan määräyksiä. Syy on Nato, ja jenkkien sen myötä laahaama kalusto.
AHOLA JARI
01.02.2008 00:24
Vastaus siihen miksi Suomeen ei voi tuoda esim. Saksasta 1998 tai tuoreempaa jenkkiä, löytyy Suomesta, sillä täällä ei hyvksytty enää poikkeamista e-tyyppihyväksyntä pakosta yksitäin maahantuoduille ajoneuvoille soveltaen valmistusmaan vastaavia, esim. USAn FMVSS, EPA-normeja/stand. Siis vain Suomi otti tiukanlinjan "päästessään" EUhun. Isoin pullon kaula on jarrujen hyväksyntä, sitten laseista uupuvat e-merkinnät..
Pöllöintä kokohommassa oli ja on edelleen, että e-tyyppihyväskyntä vaade ei edelleenkään koske "muuttoautoja" kuin valojen osalta - seuraava omistaja voi olla tavan-veronmaksaja..