Advantage puoli-integroidut,onko kokemuksia
SALONEN MATTI
10.12.2007 17:43
Hei. sehän lähti ennen aikojaan (painoin vahingossa entteriä)
Piti kysellä onko kokemuksia pefletin puoli-integroiduista, esim. T6611 tai muista Advantage malleista vuodesta 2007 alkaen. Miten kulkee, kestää, lämmöt talvella ja kesällä?
Plussat ja miinukset? Tiedoista ja vaivannäöstä etukäteen kiittäen.
MS
ASIKAINEN MATTI
11.12.2007 10:49
Kokemukseni on 6611 mallista vuodelta -04, jossa on keittiö heti pelkääjän takana ja ovi vasta sitten. Keittiön vesijohdot on kierrätetty auto vasenta sivua pitkin ja ohjaamon takaa lattiakanaalissa, jonka yksi seinämä on peltiä ilman eristystä. Vaikka kanaalissa kulkee myös keskuslämmitysputki, jäätyvät vesijohdot silti. Laitoin pakkasmattoa eristeeksi ja odotan jännityksellä talvea tepsiikö korjaukseni. Harmaavesisäiliön venttiilin lämmityssysteemi ei kestä yli 15 asteen pakkasia, vaan tarvitsee lisäeristystä, joka tehtiinkin takuuseen. Nukkumaosastossa ei lämpöongelmia, mutta etuosa on viileähkö kovilla pakkasilla. Myöhemmissä vuosimalleissa etuosaan on lisätty lämpöpattereita, joten tilanne lienee niissä parempi. Vararengas kannattaa ottaa pois auton alta ja siirtää tavarasäiliöön, koska sen irroittaminen onnistuu kohtuudella vain korjaamohallissa (rengashan särkyy vain perjantaiyönä loskakelissä ja korpitaipaleella, kun on pyhäkuteet päällä menossa sukutilaisuuteen).
MA
SILJAMÄKI ANTTI J
11.12.2007 18:40
Hei!
Meillä on T6501 vm´2005, Alden lämmityksellä. Ihan kelpo peli myös talviolosuhteissa. Näiden härveleiden omistajien on aina syytä muista, että ei näitä täysin vedottomiksi saa. Etupäässä meillä on talvella aina Ecomat-lämmitin, joka poistaa hyvin kylmäsiltaa ohjaamon ja matkustamon välillä.
Tässä mallissa on jo patterit vedetty aika hyvin etupäähän, mutta vm 2007 lähtien Alde-versiossa patterit on vedetty vielä paljon paremmin ihan jalkatilan etuosaan asti. Parempaa patterivetoa en ole vielä nähnyt muissa puoli-integroiduissa.
Jos käytät autoa läpi vuoden, ota se sillä versiolla, jossa on Webasto valmiina. Se on kyllä aivan loistava välinen näissä hommissa.
SALONEN MATTI
13.12.2007 10:39
Hei! Kiitokset Matille ja Antille vastauksista! Näissä uudemmissa on tosiaankin lämpöpatterit vedetty ihan etuosan jalkatiloihin asti ja putki kiertää kojelaudan alta. On mennyt kehitys eteenpäin. Uudemmassa T6611 hella oven vasemmalla puolella, voi olla ettei putket jäädy niin helposti. Webasto varmaan hyvä ja välttämätön peli Suomen oloissa.
MS
SILJAMÄKI ANTTI J
15.12.2007 23:13
Hei!
Vielä yksi tärkeä juttu - jälkimarkkinointi. Matkailuajoneuvoa ostettaessa ei aina ymmärretä (tai tiedetä) arvottaa kauppaa hieroessa jälkimarkkinointia, eli huoltoa, varaosien saantia ja/tai mahdollista kolarikorjausta.
Viime vuosien aikana useampi matkailuajoneuvomyyjäliike on muuttanut (lisännyt tai poistanut) merkkivalikoimaansa, kuka mistäkin syystä. Monella matkailuajoneuvon omistajalla ei ehkä enää olekkaan lähettyvillä sitä tuttua merkkiedustajaa, kun näitä muutoksia on tehty. Eihän näissä merkkimuutostilanteissa kysytä asiakkaiden mielipidettä.
Erityisesti takuuaikaisten korjausten hoitaminen jonkun muun liikkeen kanssa, kuin sen mistä ajoneuvonsa osti, voi olla kiusallista.
SALONEN MATTI
16.12.2007 12:55
Hei! Antti puhut asiaa, jonka kaikkien ostajien pitäisi huomioida. Mutta, mutta, kun noita kauppiaita ei ole läheskään kaikilla isommillakaan paikkakunnilla, saati sitten vähän sivummalla. Minun mielestä myyjien pitäisi toimia enemmän yhteistyössä näissä huolto ja takuuasioissa. Se olisi näin sekä myyjien, että asiakkaiden edun mukaista. Eihän sitä autoa tai vaunua kaikki voi ostaa siltä paikkakunnan ainoalta myyjältä.Alusta on useinkin sama, mutta kori vaihtelee. Nykyään henkilöautopuolella nämät huolto ja korjaustyöt taitaa toimia paremmin.
MS