Adriatik talvella?

KORKALA TOMMI 27.07.2007 22:35

Hei!

Onko kokemuksia Adriatikistä talvella? Mitä tarkoittaa Scandinavian Edition? Paksummat seinätkö? :-)

Meillä on vm. 2003 680 DP eikä talvikäytöstä ole vielä kokemusta. Kaikki vinkit ja kokemukset ovat tervetulleita!

VIRTA URPO 27.07.2007 23:58

Skandinavia Edition =Vakiona sellaisia jotka muihin pitää ns. pakko-ostaa eli Suomalainen Raumalainen Foilpointin lattialämmitys asennettuna tehtaalla. Truman 6000EH kattila sähkövastuksella. Lämpöputket näyttäis olevan ajatuksella levitetty tasaisesta joka puolelle autoa ( meillä ainaskin 8 puhallus aluetta. Vesiputket noiden lämpöputkien kanssa. Nuo putket asiallisesti sisätiloissa rakenteissa eikä roiku ulkona pohjan alla kuten Dethlefftissä. Jossa yritetty tehdä lisä putkistoja noin niin kuin väkisin ulkokautta jopa runko palkkien alta. Näin ainaskin eräissä malleissa. ( jossa kait se ns. skandipakettia). Ikkunat ne on ne jotka sen lämmön hukkaa. Mahdollisimman vähän ikkunaa sänkytilaan jos talvikäyttöön.Enstalvena testataan. Pitäis kait pelittää. Tuo vesien nopea tyhjäys näyttää olevan sellainen jota nuo valmistajat ei jaksa aina miettiä pohjoisten käyttäjien kannalta. Viikon tai vikkojen paussit niin tulee aikas kalliksi pitää täydet lämmöt jottei mikään jäädy. Putket usein sijoitettu siten ,että sisällä täydet lämmöt jotta ei pakkanen pure noissa usein ulkoseinien läheisyydessä kanavissa oleviin putkiin. Kaksois pohja on ihan hieno jottu, mutta ne on useimmiten niitä alkovi malleja jotka ei sovi kaikille. Parilla tekijällä on myös noita puoli-integroituja kaksoispohjallisia ( Euramobil ja Carthago ).

KORKALA TOMMI 28.07.2007 00:16

Eli kun autossamme on lattialämmitys ja harmaavesisäiliön lämmitin, onko se nyt sitten Scandic Edition ilman sähkövastusta? :-)Sängyn ympäri kiertää putket, mutta reikiä, mistä ilma tulee, ei ole mielestäni muualla kuin ovensuussa, pyödän alla, takatallissa ja vessassa. Pitäisikö olla muuallakin?

ITKONEN HEIKKI 28.07.2007 00:26

Itsekkin jo toista Adriaa omistavana veikkaan, että kyseessä on kaiketi maahantuojan myyntikikka. Vaan eipä silti, välillä koviakin pakkasia autossa viettäneenä voin ainoastaan todeta, että kyllä Adriassa tarkenee, tosin kaasua kyllä kuluu, mutta niin varmaan kuluu myös muissakin Truma-autoissa.

NISSINEN JUHA 28.07.2007 22:03

Reissataan talvella jatkuvasti ja kyllä tarkenee. Kylläkin ulkoetupeitto alas asti ja sisälle ohjaamoa kiertää sisäpeitto joka taipuu parikyt senttiä lattialle ja edessä keraaminen lämpöpuhallin penkkien välissä. Näillä eväillä pärjää loistavasti vesien kanssa ei ongelmia.Auto Izola sg -06

VIRTA URPO 29.07.2007 00:07

Tommille vastaan. Lämpösuulakkeita on takatalli, kylppäri, sängyn ympäri, käytävä, keittiö, oviporras, pöydän alla 2 kpl ja ruokatila vesen ja yksi vielä etuosaan apukuskin puoleiselta puolelta. Riippuu mallista tietty. Tuo harmaa tankki kannattaa eritää 10-20mm solumuovilla -> tekee ihmeitä. Toimi tuo eristys ainaskin edellisessä Eura Mobil eristämättömässä ihan hienosti / avitettiin sitäkin tuolla vastuksella lisäksi. Ei tuo S-edition ihan mikä myyntikikka ole , kyllä he ihan ovat yrittäneet ajatelleet ja toteuttaneet noita Kabe-Adrian tilaajan toiveita, ihan eri hengessä kun mitä nuo muut valmistajat (Italiaanot).

KORKALA TOMMI 07.08.2007 22:53

Mistäköhän nuita väliverhoja mahtaisi kannattaa hankkia? Viikko sitten laitoin Ali-Raatikaiselle kyselyn, mutta ei ole vastannut. Vieläkö mies värkkää väliverhoja?

VIRTA URPO 07.08.2007 23:12

Laita emäntä töihin. Tai vaikka itse ompelet. Ikkuna peitto ulkopuolelle ja haet sävy-sävyyn tikkikangasta noista naisväen suosimista kangas kaupoista. Osta vaikka Motonetista mustaa tai valkoista tarranauhaa. Saa myös sieltä "rättikaupasta". On sekä liimatonta tai liimallista. Liimaa se ns. tarttuva "väkäsistä" koostuva nauha kiertään ohjaamon yläosan ympäri ( se ns. leveä U-alue ). Ompelet koneella reilujen mittojen mukaan tehtyyn tikkikankaan yläosaan sen tartunta puolen.Ja totea, avot minä tein sen. Ei vaikeaa. Se tikkikangas kannattaa tehdä sen verran reilu ,että voi viedä penkkien etupuolelta. Voi näin myös käyttää auton penkit käännettynä hyödyksi. Toimii. Testattiin Eurassa viime talvena ja nyt tulossa Adriaan. Nim. turha haaskata "harakoille" . Käytin myös noita kun auto oli välillä pakkasilla huilissa ja pieni sisä lämpö päällä. Lisälämpö tärkeintä asuin osassa.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.