Adria Matrix..
Jari Peippo
28.07.2017 19:36
Terve, olen kovasti tekemässä as-auto kauppaa ja olisin kysynyt että onko ky autosta kokemusta..Eli renaultin alustalla oleva Adria Martix Supreme M657sf -2014 ajettu 40th/km..eli lähinnä kiinnostaisi tuo alusta eli minkälainen renault on ja onko jotain mikä pitäisi ottaa huomioon ym..taisi olla se 2.3l kone..asuinosasta ei niinkään mitään kysyttävää muuta kun tuossa mallissa on melko pieni se tavaraluukku kyljessä mutta taitaa olla 70cm leveä että caravan pöytä taitaa juuri mahtua..ja sänkyn taitaa saada myös sisältä pystyyn. .ja pitääkö paikkansa että kun sen sängyn laskee alas niin pystyisi kumminkin sisällä liikkumaan suht normaalisti..
Toivo Koistinen
28.07.2017 21:13
Renault on ketjukone, ja ajossa pitkän alselivälin kanssa hyvä ajaa. Jos kone on se 125 hepoinen, on sen liikkeelle lähtö vähän autokoulumaista, eli kuten monessa muussa liian harva ykkönen, ja varsinkin pakki, lisättynä noihin nykymopokoneisiin.
Tuulilasin alareuna tahtoo talvella jäätyä, ja siihen samaan pyyhkijän sulat.
Toivopoika
Matti Janhonen
29.07.2017 09:25
Tuo Renaultin kone on valmistettu yhteistyössä Nissanin kanssa ja se näkyy jo koneen päältä.
Koneen teho on 2000 kierroksen kohdalla jo n. 75 kWh ja vääntömomentti n. 320 Nm niin voi ajatella, että kone vie 3500 kg painosta autoa pienellä kulutuksella ilman suurempia ääniä.
Koneta voi pitää parempana kun Ducaton vastaavaa ja nimenomaan koneen ulkopuolisten laitteiden osalta.
Ducaton koneen mainetta pilaa nimenomaan viat moottorin apulaitteissa, joista harmeista on tälläkin kirjoittu paljon.
Toivo Koistinen
29.07.2017 11:26
Kone, ja auto peltikuorella on hyvin hiljainen ajeltava, että tieäänet, joita joskun ilmenee aika kovana kuuluvat uusillakin asfalteilla.
Koneessa ei tuo 65 000 kilometrin aikana ole minkäänlaista ongelmaa ollut.ellei sitten ilmeisen pakkasherkkä startti sitä ole.
Toivopoika
Niin jäi lisäämättä, että opel kuuluu samaan porukkaan, ja niissä kaikisa on tatsunin kone
muokattu: 29.7.2017 11:28
Jari Seppälä
29.07.2017 15:33
Auto on suht. hiljainen ja rauhallinen ajettava.(auto sisarmalli 687). Taka-akselin ilmajousitusta voi säätää kuskin penkin sivusta kuormituksen mukaan. Sisäkitinät tulee lähinnä pimennysverhoista ovissa ja etuikkunoissa. Niistäkin selviää muutamalla jousipuristimella. Alas laskettavan keskivuoteen alta pääsee kylläkin kulkemaan, mutta selän pitää olla kunnossa. Talvella kyllä tarkenee joskin etuovista ajossa, ainakin mulla, tulee pakkasella ikävästi kylmää ilmaa lasinnostimien säätöpaneeleista. Oven läpivientiin vaan massaa, joten eiköhän sekin vaiva ole selätetty. Kaiken kaikkiaan ollaan oltu autoon tyytyväisiä.
Moottorin suorituskyvyn suhteen ei kannata olla huolissaan. Täällä Oulun seudulla ainakin siihen saa yli 185 hv ja vääntöäkin yli 400 nm alle 500 euron.
Toivo Koistinen
29.07.2017 17:12
Mahtaakohan raskasta kaasujalka, ja semmoinen 60 heposen tehon nosto rasitta liikaa voimansiirtoa.
Mutta niinhän sanotan, jota voimaa voi olla, jos tietää rajat miten sitä käyttää.
Tuskin silläkään voimalla Jyväskylän rallissa pärjää. Mutta kerkiääpä SFC leirin saunaan iltasella ensimmäisten joukossa.
Toivopoika
Matti Asikainen
29.07.2017 20:11
Liekö Renaultin ovissa sama vika kuin Fiatinkin, puoli-integroidussa muodostuu korin olkapään eteen painetta, joka purkautuu oven takareunassa tiivisteiden ulkopuolella olevasta ritilästä sisälle oveen ja edelleen autoon. Asia on helposti korjattu peittämällä tämä ritilä ilmastointiteipillä. Peltikorinen pakettiauto tuulettuu näistä reiistä ulos, mutta matkailuautossa painesuhteet ovat toisinpäin.
Toivo Koistinen
29.07.2017 21:01
Peltijuoressa noissa malleissa on takakulmissa ilman poisto, ja siinä on pikkunen huono, koska asuntomalliin sisustetussa petit ovat laidoissa siellä takana ja ne aukot juuri pään vieressä. Niistä tulee sisälle raitis ilma, ja pakkasella kylmä
Ovissa ei ole mitään reikiä. auton lämmityslaite kovalla pakkasella ei ole mikään tehokkain, ja senkin takia tuulilasin alareuna jäätyy, samoin lämmitys suulakkeiden sijoitus järjettömästi muotoillun kojelaudan takia lähes puoleen väliin tuulilasia.
Mutta asunto-osan lämmityslaitteen avulla, ja keulapeitolla ihan tarjettava ajoneuvo kovallakin pakkasella.
Etelän lämmön vehkeitä ovat. Pitäisi volvon tehhä alusta noihin, paitsi sekin aikoo polttomoottorit lopettaa.
Toivopoika
Mauri Laukkanen
30.07.2017 11:42
Joopa joo,Hymerissä ei ole tuonlaisia ongelmia ,mutta kun Adria on Adria eli ostin uuden as,vaunun siis Adrian ja kun menin leirintä alueelle niin kaverit kaikkosi vierestä tämä tapahtui 80 luvulla.
No sitten kun viina oli noussut päähän ne suorastaan v-dttuili Adria miehelle,mutta
kun miksi näin kun siitä on tullut Suomalaisille laatu auto???.
Toivo Koistinen
30.07.2017 12:36
En tiedä onko hymerin alustana opelia, tai rellua fiatin, transitin, ja mersun lisäksi. mutta minä puhun auton ominaisuuksista, en asunto-osan. ja siitä minula on kuuden vuoden kokemus sen vikoineen, ja hyvine ominaisuuksineen
Adrian asuntopuolesta minulla ei ole kokemusta, muutakun jokainen nykyinen asuntoauto mallisto järkiään, on sisustettu täyteen, että pitää olla agrobaatti niiden soffien, ja pöytien välissa pujotellessa.
https://www.nettikaravaani.com/burstner/elegance-i-910-g/1464027
Olen kyllä kuullut suoraan "hevoisen suusta " eli hymerin omistajan aikasen karkeaa tekstiä kyseisestä merkistä, Mutta siittä ei tässä letkassa ollut kyse, joten se siitä
https://www.google.fi/search?q=hymer+renault+master&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiX1KD117DVAhVE0RQKHXteAGIQsAQIKQ&biw=1280&bih=915#imgrc=I-K7TI3_AlAWAM:
Olen aikanan vuokra autoilla hyvinkin vanhoilla kuleksinut leireillä, ja yhtään kommanttia en kyseisistä kapineista ole korviini saanut.
Leireillä minula on kuva, että siellä ei kiinnosta kaverin vehkeet, ellei itse ala asiaa esille ottamaan.
Toivopoika
Mauri Laukkanen
30.07.2017 12:59
No minun arvioni mikä koskee Adria as,vaunuja on tosi,eli kun ostin uuden Adrian
näen vieläkin painajanisia unia kuinka olen tyhmä,miksi en ostanut esim Soilkkaa
tai Svenssonien ylpeyttä Kabea.
Tarina on tosi,minut leimattiin hulluksi kun ostin Adrian ja sama uni jatkuu ?.
Mutta kun hyvä myyntimies myö vaikka mitä ja asiakas uskoo että Adria on laatua,parempi kuin Hymeri kai?
muokattu: 30.7.2017 13:01
Matti Janhonen
30.07.2017 13:45
Miksi se Solifer hyytyi kun oli niin hyvä?
Jotkut jopa "uskonlahkon" sen ympärille kokosivat.
Kabe, Fend ja Hymer Eriba näyttää nykyvaunuista olevan tehdyn näköisiä.
Jarmo Leinonen
30.07.2017 18:05
Taisi käydä Soliferille sama homma kuin monille muillekin suomalaisille menestyville tuotteille. Muutetaan äkkiä rahaksi myymällä ulkomaille. Muistanenko oikein vai puuhasiko taustalla eräs poliitikko Taxell taustalla jossain vaiheessa?
Suomessa tehty Solifer oli hyvä vaunu; Ruotsissa tehtykin vielä menetteli.
Toivo Koistinen
30.07.2017 18:37
Luullakseni Suomalais asuto autot / vaunut eivät kyenneet kilpailemaan eurooppalais jättien kanssa, vaikka laatu olikin hyvä. teve oli kuuluisa ladultaan, mutta huonosti kävi.
Toivopoika