ADRIA IZOLA SG Renault
NISSINEN JUHA
14.01.2006 08:56
Hei! Olisiko jo kellään kokemuksia tämmöisestä vempeleestä?
VARIS VESA
18.11.2006 11:18
Hei kaikille Rellulaisille. Tuo edellisen viestin esite on Rellun pakettiautosta. Sillähän ei välttämättä ole mitään tekemistä siihen asiaan että kuuluuko ulkolämpömittauksen näyttö radioon jos sen tilaa suoraan Adrialta auton mukana.
Varmaan tänäpäivänä moni teistä tietää vastauksen kysymykseen ollakko lämpömittari mukana vaiko eikö olla? Todennäköisesti sensori kyllä on valmiina.
Ollaan tekemässä kauppoja ja myyjä ei ollut varma asiasta.
Kiitoksia etukäteen asiasta tietäjille.
(Kiikarissa Izola SL dCi 150) Onkohan kukaan jo ehtinyt tilaamaan moista vempelettä?
HAATAJA LASSE ERKKI
19.11.2006 20:53
Terve Juha.Minulla on renu master 3.0l koneella.Perjaina sain kuulla käyttäessäni piironkia takuu tarkastuksessa,että marraskuun 1 päivänä tuli voimaan joku g4 säännös,joka tarkoittaa että 3.0 litran moottoreita ei voi tuoda suomeen,koska päästö rajoitukset eivät täyty.Ei saa rekisteröityä.kannattaa tarkistaa onko kyseessä tämmöinen moottori,ettei tule yllätyksiä.Tämä säännös koskee samalla lailla fiatia mersua kuin fordiakin.olin tosi yllättynyt tällaisesta tiedosta.Jos saat vahvistuksen tähän säännökseen niin pistä tiedoksi.Minun rellu vuosimallia 2006,rekisteröity toukokuun 4 päivä
TALLSKOG KURT
19.11.2006 21:42
Tervehdys kaikille!
Oma Izola 2.5l.koneella, on otettu käytöön marraskuun puolessavälissä 2006,ja se vaatis poikkeuslupa,koska rellun koneet täyttävät ainoastaan EU 3 päästörajoituksia. Myyjä hoiti tarvittava lupa ilman mitä ongelmia.Rekisteriotteessa on maininta poikkeusluvasta.
Sen sijan asunto osan ovi (Zeits:in tekele) oli senverran karsas,että odottelen tässä uutta ovea, koska tehtaan suunnittelijat eivät ole ottanut huomioon että ovet voi tarvita välillä säätöä. Muuten auto tuntuu ihan mukaavalta
VARIS VESA
20.11.2006 16:05
Hei kaikille Rellulaisille. yhdessä vanhemmassa viestissä oli esite on Rellun pakettiautosta. Sillähän ei välttämättä ole mitään tekemistä siihen asiaan että kuuluuko ulkolämpömittauksen näyttö radioon jos sen tilaa suoraan Adrialta auton mukana.
Varmaan tänäpäivänä moni teistä tietää vastauksen kysymykseen ollakko ulkolämpömittaus mukana vaiko eikö olla? Todennäköisesti sensori kyllä on valmiina.
Ollaan tekemässä kauppoja ja myyjä ei ollut varma asiasta.
Kiitoksia etukäteen asiasta tietäjille.
(Kiikarissa Izola SL dCi 150) Onkohan kukaan jo ehtinyt tilaamaan moista vempelettä? Vai onko kenties jo käytössä?
Laitoin tämän viesti uudestaan tänne jonon jatkoksi.
NISSINEN JUHA
20.11.2006 19:59
Minulla ei ainakaan ole sitä ulkolämpömittaria, jos olis sensori valmiina niin mihkäs sen mittarin laittais (jos ei saa ajotietokoneeseen ) kun ei oo niitä paneleita,tavara kotelot siinä paikalla. Kyllä RELLU muuten auto on!!!!
VARIS VESA
23.11.2006 10:30
Rellumyyjä kertoi juuri, että jos ajotietokone/radio on rellulta niin ulkolämpötilamittaus pitäisi olla myös mukana aivan kuten rellun omassa esitteessä kerrotaan.
Eikö todellakaan kenelläkään ole vielä mitään käyttökokemuksia tuosta rellun DCi 150 koneesta?
NISSINEN JUHA
23.11.2006 11:50
Niin juuri mut, kun ei ole sitä radiota. Se on muuten Adrian puute kun ei ole sitä ulkolämpö mittaria. Joutuu itse virittelemään.
HÄMÄLÄINEN TOIVO
23.11.2006 12:35
Kovasti on tyytyväistä porukkaa uuden auton omistajat ja hyvä niin. Mutta kysytäämpä kokemuksia uudelleen sitten parin vuoden kuluttua, kun on alkanut tuo katsastusrumba ja on kilometrejäkin mittarissa. Nyt ei vielä oikein ole hyödyllistä vertailla muihin kulkupeleihin.
Varsinkaan Fiiuun.
VARIS VESA
23.11.2006 12:47
Näinhän asia juuri on, vaikka olisikin kiinnostavaa saada käyttökokemuksia siitä dCi 150:stä. Sanoit Juha että Adrian puute on ulkolämpömittari, mutta kyllähän sen saa ainakin esitteen mukaan ajotietokone/radio yhdistelmällä.
NISSINEN JUHA
23.11.2006 16:25
Niin juuri radion kans ois voinu olla, mut kun oli entinen tosi hyvä paketti niin en viitsiny ottaa sitä putkiradiota ajotietokone kyllä on. Voishan se olla siellä koetaulussa se ulkolämpömittari, mut ku ei oo.
LAURILA KARI J
22.02.2007 17:02
Hei!Olisin kysynyt mitä mieltä olette Adria Izolan ( kopasta)
ja Rellun koneesta.Eiköhän nyt ole jo tyyppiviat näkyneet.
VIRTA URPO
22.02.2007 22:47
Kysyhän itse Nissisen Juhalta joka jo myy otsikon laitettaan tuolla tavaratorilla.
SUONPURO PAULI
23.02.2007 09:46
Heips.
Meillä nyt kokolailla tasan vuoden vanha ja ajettu 22.000km.
Mitään vikaa ei ole Renaultissa ollut. On toiminut todella luotettavasti. Meillä tuo Izolan SPG malli,joka on todella lämmin ja tiloiltaan toimiva malli. Ei tarvitse huolestua kovallakaan pakkasella alustan tai Adrian asunto-osan toimivuudesta, meillä ainakin kaikki toiminut vaikka ulkona olisikin tuo kasvihuoneilmiön tuoma pakkanen, eli -30c.
En edelleenkään sortuisi Fiatin alustaan, vaikka se kuinka olisi nokkaansa litistänyt. Kyllä Renault on auto, jota on ilo ajaa ja omistaa!
NISSINEN JUHA
23.02.2007 10:09
Joo myymässä/vaihtamassa ollaan ei auton huonouden takia vaan mieli kun muuttuu. Erittäin tyytyväisiä ollaan ja luulenpa että ajellaan vielä monta vuotta, kun kysyntä näyttää olevan tosi hiljaista, tietysti jos myisi 45000€ saisi kaupaksi mut kun ei pakko.VIKOJA vesitankin korkki,sähköjohdon luukku,truman takuu korjaus,cruiserin päivitys,moottorin pohjalevy oli ajettu johonkin vaihto uuteen,osa mennyt pakkasen takia.ELIKÄ ei mitään normaalista poikkeavaa.TYYTYVÄISIÄ ollaan ja kyllähän tällä RELLULLA kelpaa ajella.
VARIS VESA
23.02.2007 12:04
Kerroit Pauli että kolmenkympin pakkasella pärjää hyvin. Tarkoittaako se sitä, että myös VEDET toimii ilman ongelmia?
Kyselen vaan kiinnostuneena, koska ollaan hommaamassa samallaista, tosin SL-versiota.
SUONPURO PAULI
23.02.2007 20:13
Heips.
Joo, kirjoittelin tuolla jo aiemminkin Adria Izola SPG;n pakkasominaisuuksista.
Tosissaan meillä ei ole ollut mitään ongelmia vesien suhteen millään pakkasella. Kun autoa lämmitetään sen omalla lämmitysjärjestelmallä niin sulana pysyy kaikki vaikka pakkasta on ollut yli -30c. Olemme käyttäneet myös auton suihkua pakkasella kuin pakkasella ja pieni poikamme 2.5 vuotta lutraa tuolla lämpimässä suihkukopissa vaikka kuinka kauan.Täytyy vaan rajoittaa häntä tuon rajallisen vesimäärän vuoksi. Mitään lisälämmittimiä emme ole käyttäneet autossa ja aina on hyvin tarjennut. Meillä on aina vedet mukana kun autollamme lähdemme siis kesät, talvet eikä ikinä ole tullut edes mieleen, että skandinavian olosuhteisiin tehdyssä autossa ne jäätyisivät! Palauttaisin sellaisen tekeleen välittömästi myyjälle jossa vedet jäätyy, eihän se silloin olisikaan tehty suomen oloihin.
Jotakuta kiinnostaa nyt varmaan ns.harmaavesisäiliö. No meillä lisäeristettiin ja sinne lisättiin toinen lämmityskaapeli. Automme myynyt liike teki tämän lisäyksen. Näin ei mitään ongelmia ole tuollakaan puolella ollut.
Joten levollisin mielin kovillakin pakkasilla reissuun kun kaikki toimii.
VARIS VESA
23.02.2007 20:43
Kiitos Paulille rohkaisevista lausunnoista veden suhteen. Mielestäni tuo harmaavesisäiliö on välipohjassa, siis lämpimässä tilassa aivan kuten myös poistoventtiilikin. Joten onko edes tarvetta lisäeristykseen sinnekään?
VIRTA URPO
23.02.2007 21:14
http://www.karavaanarit.fi/ajankohtaista/etuteltan_puheet/matkailuautot/?x26555=1712595
Alkovi vai Ti-malli
Ti:ssä harmaa säiliöt alla palkkien välissä jotenkin eristetty ja 12v jonkinmoinen lämmitin eki kestää kauppiaan mukaan muutaman asteen pakkaset, mutta poistop. ja venttiili jäätyy jos ei hanki erillistä lämmitystä niille sanoi kauppias. Ainaskin näin Ti malli 660SL -07
VARIS VESA
23.02.2007 21:49
Tuo edellisen viestin linkki vie kosteusmittausasiaan. Itse olen hankkimassa alkovimallia, siis Izola 697 SL. Siinä on kaksoispohja.
NISSINEN JUHA
24.02.2007 14:52
Meillä izola 697sg alkovi, kuin myös Paulilla ei mittään ongelmia vesien kans talvella ja tarkenee hyvin.
LUOTO KARI
24.02.2007 15:29
Pauli, missäs teetätit tuon harmaavesisäiliön lisälämmitysjutun? Olisi kiva tietää valmis toimiva ratkaisu, koska automme on lähdössä ensi viikolla myyjäliikkeeseen, jotta tämä ongelma saataisiin pois päiväjärjestyksestä. Meillä nimittäin kävi niin, että kuluneen viikon pakkasissa nyt jo harmivesisäiliöksi ristimämme viritys otti ja jäätyi. Ainakin tyhjennysventtiili jäätyi ja sen lisäksi säiliöön sen sivuilta(!) menevät viemäriletkut jäätyivät. Varmaankin tuo mainitsemasi toinen vastus plus hieman lisäeristystä on riittävä korjaus asiaan. Muutenhan auto on toiminut hyvin ja pakkasillakin lämpöä riitti mukavasti.
LAURILA KARI J
24.02.2007 20:02
Tuntuu että autossa ei ole isompia harmeja kellään ollut.
Minä olen vähän ajatellut vaihtaa Adria Izola SPGhen.
Vielä kun saisi tietoa rittääkö 115HP.kone vai pitääkö olla
146Hp.
LUOTO KARI
24.02.2007 21:41
Meillä on pienempi kone ja ei ole vielä tullut eteen tilannetta, missä olisin kaivannut lisätehoa. Nyt meitä oli pohjoiseen hiihtolomalle mennessä 5 henkeä plus kamat ja kone veti kuin kaksin ajettaessa. Isomman moottorin eduksi on mainittu pienemmät huoltokustannukset (hihna / ketju), mutta pelkästään se ei mielestäni puolla ylimääräisiä hepoja. Käytä säästämäsi hintaero lisävarusteisiin.
SUONPURO PAULI
25.02.2007 10:36
Heips.
Meillä harmaavesisäiliön lisälämmitykset teki Caravan Erälaukko Tampereella,josta automme ostimme.
Eli lämmityskaapeli ujutettiin kaikkiin viemäriletkuihin ja harmaavesisäiliön pohjalle tuli lisäksi reilu lenkki lisää lämmityskaapelia.
Tämän lisälämmityksen saa erillisestä katkaisijasta päälle silloin kun tarve on ja kaikki toimii!!
LUOTO KARI
25.02.2007 12:07
Ja kyse on siis edelleen 12V:n vastuksista? Osaatko sanoa paljonko niiden yhteenlaskettu lämmitysteho on?
KOSKINEN OLLI J
25.02.2007 13:14
Olen kuullut huhuja että Rellu olisi luopumassa 3-litran moottorista ja jatkossa suurin olisi 2,5 litrainen josta olisi otettu tehoa 150 hv. Minun tietokone ei pytyy avaamaan tätä linkkiä tarkemmin. :http://www.renault.fi/mallisto/tavara_autot/master/index2.html Toisin sanoen jakohihna olisi uusissa "isomoottorisissakin" ???
VARIS VESA
25.02.2007 14:20
Mielestäni Rellu on jo jonkun aikaa sitten luopunut tuosta Nissanin 3 litraisesta koneesta. Ajoin viime vuonna sillä 2.5 litrasella pienempitehoisella koneella, ja sen koeajon perusteella päädyin tehokkaampaan koneeseen, eli 146 heppaseen. Joskus loppukeväästä pitäisi värkki ilmestyä tänne Espoon suuntaan.
SUONPURO PAULI
25.02.2007 22:56
Heips.
Ei tietenkään 12V, vaan verkkovirralla. Sehän on asennettu sinne VARALLE, eli JOS JÄÄTYMINEN UHKAA!!!
Silloin lisälämmitys päälle ja pakkasukko joutuu nöyrtymään.
Omassamme tarvittu jokusia kertoja oikein hirmu pakkasilla, muuten pärjätty auton alkuperäisasennetulla, joka aina meillä talvella päällä kun järjestelmässä vettä.
PUTTONEN MATTI
19.07.2007 11:04
Näistä löytyy kaikilta aina oma mielipide, mutta mitähän se riittävä tarkoittaa? Me tultiin justiinsa 4 viikon euroopan retkeltä, meitä oli vaan 2 ja mopo sun muut releet, mutta kyllä mä koin että heppoja olis voinut olla 140 sijaan parikymmentä lisääkin. Kyllä se ajaminen helpottuu isoissa mäissä kun kakkoskaistakin ryömii kahdeksaakymppiä ja on pakko heittää kolmannelle kaistalle. Siinä kun ohitat kolmen neljän rekan pötköä niin ois kiva kun auto siitä satasesta vielä kevyesti lähtis kiihtymään ettei tarvii olla tientukkeena yhtään ylimääräistä sekunttia. Andorraan mennessä 3 litranen nousi kylläkin mäkeä tosi rivakasti kunhan kierrokset oli yli 1600. Isompi kone lienee myös pidemmällä aikavälillä kestävämpi.
HAATAJA LASSE
22.11.2009 13:04
On tullu luettua näitä kehuja Rellusta.Ittellä 2006 Renu Master 3.0 l"nissanin" konneella.Tähän mennessä olen ajanut 143000 km.täydellinen kytkin remontti 108000km ,80000km jarrulevyt eteen ja taakse ja palat tietenki,kesäkuussa sisiliassa paloi kannentiiviste,jouduttiin uusimaan kansi,venttiilit nokka akselit .Toki samalla vaihdettiin ilmastointilaitteen nesteet ja kaikki muutkin nesteet.Onkohan minulle sattunut se maanantai versio.Remontin jälkeen ajettu 11000 km.Pelittää nyt tosi hyvin tehoja on kyllä tarpeeksi.Arcan piironki päällä johon olen ollut todella tyytyväinen ja on tosi lämmin talvella ,kaksoispohja on miellyttävä vaikka avojaloin.Vai jospa se nyt kestäis ajella.Ens kesänä tarkoitus Groatiaan 4 viikoksi,SAAS NÄHÄ.