3850 kg
AHONEN KAI
18.03.2008 23:29
Millaiset jälleenmyyntimahdollisuudet olisi aikanaan tuollaisella kuorma-autokortin vaativalla kulkupelillä verrattuna samaan kulkupeliin 3500 kiloisena?
PS: Vieno pyyntö: josko tyhjänlöpisijät eivät kovasti aktivoituisi, kun oikeesti vituttaa nettivaanarit ;)) ja toinen perään ;))
LAHTI ANTTI
18.03.2008 23:52
AHOLA JARI
19.03.2008 00:11
Samaa mietin kun viime kesänä pohdin uuden auton myyjän antamia rekisteröintimahdollisuuksia - 3.500kg vai 4.300kg
3,5tn etuja/haittoja olivat:
b-kortti
100km/h
pienempi dsl-vero
hlömäärä kuitenkin sama 6/6 (vyöt kaikille)
kantavuus 550 kg
4,3 tn olivat:
kantavuus 1.350 kg
ei talvirengaspakkoa
ilmeissesti sivupenkki mahdollinen ajonaikainen istuinpaikka (jos on sellainen)
dsl-vero isompi (ja tuleva ajoneuvoveron perusosa, jos painoperustainen)
C1/C -kortti
80km/h
perävaunu >750 kg vaatii "rekkakortin/väli-E:n" C1E/CE
talvirenkaiden kantavuusindex voi olla ongelma (akselimassat suuret)
? Epäselväksi jäi katsastuksen osalta; onko M1 >3,5tn vapaavuosia?
?? Autovakuuutus sama, mutta liikennevakuutus saattaa olla erihintainen?
Rekisteröin 3,5tonnisena, mutta muuttaa voi..
AHONEN KAI
19.03.2008 00:29
Hyviä pointteja nuo, harmittaa tuo painoraja, kun kaikki hyvin tehdyt (ei pahvia) autot (etsin kirkkaasti alle 7 metristä) ovat yli 3500kg:n painoluokassa.
NISSINEN JUHA
19.03.2008 08:10
Jos muutat painon 3500 t- 3850 t. Voihan taas ennen myyntiä / vaihtoa muuttaa takaisin 3500 tonniseksi.