superfast vai finnlines?

STENGÅRD JANI 08.04.2008 12:47

Kumpaa suosittelette Saksaan mentäessä? Superfast on edullisempi ja finnlinesilla ateriat kuuluu hintaan ja netissä olen molempiin tutustunut, mutta ihan kaikkea en saanut selville. Kolmen lapsen kanssa ollaan menossa eli onko superfastilla mitään leikkipaikkaa lapsille? Entä onko superfastilla muita ruokailumahdollisuuksia kuin buffetpöytä? Mitä muita plussia ja miinuksia voisitte kyseisille laivoille mainita? Kannattaako siis maksaa finnlinesta enemmän vai hoituuko matka yhtä mukavasti superfastilla?

Terv Mari S

NYYSSÖNEN KAJ 08.04.2008 13:05

Molemmilla olen mennyt, Finnlinesin hitaammilla ja Superfast Italia sekä Superfast Tallink.

Ensinnä Superfasttilla en havainnut erityisemmin hyvinvarustettua lastentilaa = en tutustunut siihen ja sen varustukseen. sellainen tilava huonetila siellä on.

Toiseksi yksinkertaisin tapa kuvata yhtiöiden eroa on että Superfast on turistiluokka (saunakin maksaa erikseen) ja Finnlines on Businessluokka

Kysymys on ainoastaan paljonko haluat paremmasta luokasta maksaa. Jos joku muu maksaa minun matkani valitsen ehdottomasti Finnlinesin.

näin kaj

KERÄNEN KAUKO I 08.04.2008 13:36

Superfastilla olen kerran kulkenut edes takas ja Finnlinesilla usein. Ja vastaisuudessa mieluummin kuljen Finnlinesilla. Puolentoista viikon kuluttua mm. lähden Hansa-luokan laivalla ja palaan toukokuussa edullisemmalla star-luokan laivalla. Mukava aloittaa loma hyvin syömällä ja ilman jonottamisia. Hansa on hitaampi, mutta yllellisempi. Nämä vertailu vastaukset ovat vaikeita. Kuka ajattelee mitenkin. Kuten sanottu, se on maku asia kun kissa pe...ä nuoli. :)

HEINONEN JORMA K 08.04.2008 13:40

Finnlines,superfast on rahvaan laiva huono palvelu.

PYLVÄNEN MARKO 08.04.2008 15:57

moi!

olen kahtena kesänä kysynyt hinnat molemmista ja kummallakin kerralla Finnlines ollut halvempi ja siihen kuuluu vielä ruat samaan hintaan. Olen kuullut, että Superfast olisi halvempi. Liikun matkailuautolla jonka mitat on pituus 7m ja korkeus 3.4m. Missähän on mennyt mäkeen?

T: Marko

NYYSSÖNEN KAJ 08.04.2008 16:19

Viime talven hinnoin halvin hinta SF - FL ero rutu hinnoin 390€ 2 henkeä edestakaisin talvella 12m matkailuauto. Hidalgot menköön hidagojen laivalla.

SEPPÄLÄ JARMO 08.04.2008 17:09

Vanhat finnlinesin laivat ovat ylivoimaisesti parhaita, mutta kalliita. Uudet star alukset ovat halvempia, mutta ei läheskään niin viihtyisiä.Ruoka kuuluu hintaan, vaikka se voi olla tasoltaan huonompaa kuin hansa-laivoilla. Lapsille taitaa olla superfastilla enemmän tekemistä (pallomeri,elokuvia ym). Myös finnlinesillä löytyy pallomeri,mutta tuntui olevan aina täynnä samoin kuin sauna-osasto. Koska aiot matkustaa? Heinä-elokuu taitaa olla jo myyty.

PAANANEN PAULI K J 08.04.2008 17:11

muutenhan kyyti on hyvin arkista. Siis nyt liikenteessä olevat uudehkot laivat kuten Finnmaid, Finnlady, Finnstar ovat ihan tavallisia isoja matkustajalaivoja. Muoviplexikorkkimatto-sisustus. Star - luokassa seilaavat nämä laivat. Näissä on turha odotella pääsyä kapteenin pöytään, tai kutsua tutustumaan komentosillan ihmeisiin. Jos käy huono tuuri niin venäläiset valloittavat saunat, pistävät vielä lisäksi ovet lukkoon,ja keikkuvat munasillaan kannella, heh heh ! Näin tapahtui 10.06.2007 lähdöllä.

Kun taas Hansa -luokassa seilaavat ne vanhat kunnon rahtilaivat, Finnhansa, Finnpartner. Molemmilla olemme menneet, ja myös talvella tammikuussa. Näistä kannatti aikoinaan maksaakin vähän enemmän. Rajallinen , hyvin pieni määrä hyttejä, vähän matkustajia, ei ruuhkia, leppoisaa menoa. Kokki antoi ruokareseptejä, kapteeni istui pöytään, ja baarin sulkeuduttua tultiin vielä kysymään josko sauna-osastolle tarvitaan vielä juomia !!

Viime kesänä menimme Saksaan ( edestakaisin ) Finnladylla. Ruoka oli hyvää ja sitä oli riittävästi. Ehkä kannattaa muistaa matkaehdoista kohta lastausajat : " mainitut lastausajat ovat viitteellisiä eikä niitä voida taata " eli rahdin ehdoilla näissäkin laivoissa mennään. Kirjoitin joskus öisestä odottelusta, jossa sataman ajojärjestelijä joutui pakenemaan sisätiloihin kiukkuisia sakuja, kun odoteltiin laivaan ajoa tuntitolkulla.

SuperFastilla olemme menneet viimeksi sen ollessa vielä Greku-omistuksessa. Parastahan siellä oli baarimikko Erno, ja keulasalin soittajat Rampe & Naukkis !!!

T: Arja

EEROLA TEEMU J 08.04.2008 17:12

Kaukon kanssa samaa mieltä. Sen jälkeen kun suorat lauttayhteydet Puolaan loppuivat, ollaan käytetty ainoastaan Finnlinesia. Yleensä on menty Star- luokan laivoilla ja palattu Hansalla, jolla paluumatka Travesta alkaa säälliseen aikaan jo klo 15.00 ja kestää kaksi yötä. 2 hengen n. 5 vk reissu kustantaa senverran, että satamasta alkava meriloma täyshoitoineen hukkuu pyöristyksiin jos sitä vertaa pikkasen halvempiin vaihtoehtoihin. Ruotsin ja Puolan läpi on nuorempana ajettu kiintiöt täyteen. Kuukauden päästä pitäisi olla Hann. Muendenissä matkalla kohti Balkania.

KUJANPÄÄ MARKKU J 08.04.2008 17:49

Ihan vaan tällainen huomio. Viime kesänä ajeltiin dolorosaa alas ja tarkoituksena uida travesta ylös, kuten teimmekin. Karavaanialennusta paluumatkalle ennen lähtöä kotomaasta tiedusteltaessa vastattiin sen olevan mahdotonta myöntää ainoastaan paluumatkalle. Okei sitten. Lähdettiin reisuun ja aikanaan saavuttiin traven lauttasatamaan lippuja vinkumaan kaiken maailman alennuksilla. Kas kummaa, tulomatka saksasta oli noin viiskymppiä halvempi,(eikä siellä tunnettu mitään karavaanialennusta) kuin meno saksaan olisi ollut karavaanialennuksella. Ei ymmärrä, tai jotenkin ymmärtää. Kele, tana.

HEINONEN JORMA K 08.04.2008 19:41

Kaitsu ottavat sinulta linjauto hinnan.Kyllä Finlains on halvempi rurtualennuksella.

WIDENÄS TOM 08.04.2008 21:19

Tällaisia kokemuksia meillä:

Superfast- Tallink Silja Line 23.12.2007 klo 21:00:13 WIDENÄS TOM Tultiin tuossa viime viikon lopulla Rostockista Hesaan Superfast VII:lla. Kyllä oli tylyä kohtelua henkilökunnan puolelta melkein kaikkialla laivassa. Vaikka oltiin hyvissä ajoin satamassa ja päästiin lähes ensimmäisenä check-in portista läpi niin siinä sitä odotettiin kaikkien henkilöautojen pääsyä laivaan ennenkuin meidät viitottiin ajamaan yläkannelle. Siellä oli kehitetty niin ahdas paikka meille ja yhdelle toiselle karavaanarille (italialainen), että ei tahtonut päästä kunnolla autosta ulos. Paikka oli alakannelle menevällä kapealla rampilla, jossa oli molemmin puolin tukevat reunat. Kyselin sähköä, sitä ei kuulemma saa kuin etukäteen tilaamalla ja se maksaa paljon, näin meille miehistön jäsen ilmoitti. Laitettiin jääkappi ja lämmitys pienelle (kaasulle) ja se pelasi. Hintataso laivassa oli melko korkea. Ei paljon tehnyt mieli tehdä ostoksia, varsinkin kun olimme juuri tulleet maasta missä oli "hieman" toisenlaiset hinnat. Myös ravintolahinnasto hirvitti. Kuitenkin kaikkien on joskus syötävä ja senhän laivayhtiö tietää. Miehistö näytti olevan läpilaivan virolaisia, valitettavasti sen huomasi käytöksessä. Oli kyllä poikkeuksiakin, eivät kaikki olleet tylyjä ja epäystävällisiä. Vaikka laiva oli muten ihan OK niin luulen, että emme vähään aikaan käytä tämän linjan palveluja. Aikataulut on tehty palvelemaan etupäässä rahtiliikennettä, lähtö- ja tuloajat eivät oikein ole mukavamasta päästä. Silloin Hangon aikaan aikataulut olivat mielestäni paljon paremmat. Viimeksi tultiin ylöspäin Finnlinesin laivalla ja se oli kyllä aivan toista, vaikkakin jonkun verran kalliimpi. Mentiin alaspäin Ruotsin kautta Sea-Windillä ja siellä oli tosi ystävällinen kohtelu. Miehistö tuntui suomalaisia, ainakin ne, joita jututettiiin. Sähköä suorastaan tyrkytettiin. Tämä mukavuus loppuu nyt vuodenvaihteessa, kun laiva eivät enää ota matkustajia. Pitänee siirtyä Finn-Linkille. Kaikesta huolimatta päästiin perille.

Terveisin

Tom WIdenäs SFC 65312

HÄLVÄ TEUVO 09.04.2008 08:48

Ottamatta edelliseen muuten kantaa totean, että kaasu on suljettava laivassa. Kaikilla yhtiöillä on sama sääntö. Joskus jopa kotelo sinetöidään, tosin aika kevyesti.Laivassa turvallisuusmääräykset olosuhteista johtuen korostuvat. Välinpitämätömät henkilöt vaarantavat muiden ja oman turvallisuutensa.

TeeHoo

HEINONEN JORMA K 09.04.2008 09:02

loppu olisi voinut jäädä sanomatta.

HYTTILÄ ESKO O 09.04.2008 09:06

Älytöntä että ihmiset käyttää laivassa kaasua. Nestekaasuhan on ilmaa raskaanpaa, valuu alimpaan paikkaan. Esim laivan pilssiin, siellä kipinä ja pääsee ilmaiselle maailmanympärimatkalle. Ikävää tapahtumassa on se että sinne joutuu muitakin kuin tuo kaasun käyttäjä.

HEINONEN JORMA K 09.04.2008 09:11

Asian voi esittää fiksumminkin.Ei kannata tölviä.

VARIS MARKKU 09.04.2008 09:55

Ollaan toukokuun alussa lähdössä Finnlinesin Star luokan päätilla Traaveen, ja aikanaan samaa reittiä takaisin. Sähkö jääkaappiin on varattava tilauksen yhteydessä, eikä maksa mitään. Haluvat kuulemma varmistua, että töpseleitä on tarpeeksi. Mukava huomata, että laivayhtiön valinta ei välttämättä ole kovin pahasti männynnä mehtään. Hansaluokka tietysti olisi vielä tyylikkäämpi, mutta eiköhän tuo Tähtiluokkakin tämmöisille eläkeläisille välttäne. Hyviä matkoja toivotellen Lea ja Markku

HÄLVÄ TEUVO 09.04.2008 10:31

Ei yleensä, mutta tässä aivan erityisesti! TeeHoo

NYYSSÖNEN KAJ 09.04.2008 11:07

Rutu hinnoin 2007/2008 talvella halvin hytti 2 henkeä, 12m korkea m-auto hki - Rostock - hki 880€ hki - Trave - hki Star 1270€ hki - Trave - hki Hansa 1685€

tulee sitä ilmaiselle aterialle hintaa.

LAHTI ANTTI 09.04.2008 14:44

12 m. korkea m-auto??? Eikö matalampaa löytynyt? Luulisin kaj?

NYYSSÖNEN KAJ 09.04.2008 16:45

Pitää olla näköalapaikalla toi ratti. no kyllä se taitaa olla 12m pitkä ja että se kuuluu hintaluokkaan korkea auto, 3,4m korkea

LAHTI ANTTI 09.04.2008 16:53

Mutta olisihan se hienoa tyyräillä sieltä reilun 10 m. korkeudelta. Luulisinkaj.

KERÄNEN KAUKO I 09.04.2008 17:55

Tuli tuossa mieleen, että mitähän Saksaan vienti lautalla maksaisi noille Oululaisten paikallisbusseille? Ne kun on kolme- pitkiä ja kaksitoista metriä leveitä. Syy miksi ne on sellaisia: Koska kaikki haluaa istua etupenkillä.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.