Saksan poliisin m-autoratsia
Matti Janhonen
13.03.2017 16:41
Jutussa puhutaan auton ja vaunun massoista ja niiden ylityksestä, toleranssista muuta ei riitä minun kielitaito avaamaan keskustelua.
https://www.youtube.com/watch?v=oUhA53HVcTw
Jarmo Seppälä
13.03.2017 17:59
Videoon saa tekstityksen painamalla oikealta alakumassa olevista laatikoista vasemmanpuoleista. Tämän jälkeen pitää painaa viereistä hammaspyörän näköistä laatikkoa (asetukset) ja valita sieltä Suomi. Käännös on kylläkin surkeaa, mutta kyllä siitä jotain selvää saa.
Seppo Suomi
14.03.2017 11:11
Tekstityksestä en saanut mitään tolkkua enkä puheesta ymmärtänyt sitäkään vähää.
Olisiko joku tietävä (ei MuTu) mitä Saksan poliisi pitää auton maksimipainoina ?
Akselipainot ovat selvä asia ,mutta se kokonaispaino ? Katsotaanko se otteesta miksi se on rekisteröity (esim. 3500 kg) vai se minkä valmistaja antaa max. painoksi (esim 4000 kg) ?
@seppo
Kaj Nyyssönen
14.03.2017 11:20
Normaali liikenteen tarkkailu kohdistettuna matkailukulkimiin ja tehtynä Saksalaisella perusteellisuudella. Eli Ylipainot kuriin. Mutta en minä itse liikenteessä ole havainut mitään aktiviteettia että tarkastukset karavaanareihin olisivat lisääntyneet.
Timo Haapanen
14.03.2017 16:28
Kyllä 900 kg. ylilastia on aika paljon. Vaunumies selvisi tavaran siirtämisellä vaunusta autoon.
@timppa
Kai Ahonen
14.03.2017 17:11
Mahtaakohan yksikään 3500kg:n auto olla tuon painon alle?
Kai Ahonen
14.03.2017 17:27
"Katsotaanko se otteesta miksi se on rekisteröity (esim. 3500 kg) vai se minkä valmistaja antaa max. painoksi (esim 4000 kg) ?"
Meillä valmistajan kopan kilvessä lukee 4600kg, ja alustan valmistajan lapuissa 5000kg, katsastusmies kysyi kumpi laitetaan, no se enemmän tietty.
Seppo Suomi
14.03.2017 20:39
Kyseessähän oli miten saksalainen poliisi tulkitsee max. painon ei se miten suomalainen katsastusmies. Minulla on jo otteessa suomalaisen katsastusmiehen tulkinta mutta ei saksalaisen poliisin.
@seppo
Outo tulkinta painon merkitsemisessä suomalaiselta katsastusmieheltä. Yleensä tyyppikilpi määrää yksiselitteisesti otteeseen merkittävän max. painon.
Kai Ahonen
14.03.2017 21:39
Saksalainen poliisi nyt varmaankaan tulkitse yhtään mitään, katsoo rekisteriotetta ja toteaa lukemansa. Älä nyt tuollaisia kirjoittele
Ja jos lukema on rek otteessa yli 3500kg, sitten katellaan ajokortin aakkosia
Suomalainen katsastusmies katsoi mikä on MB 519:n kokonaispaino omista papereistaan, sekään sen vaikeampaa ollut, tuli vaan kysymään kumpi laitetaan.
Oudoiksi nämä asiat vanhemmiten muuttuvat ;)
Hauskahan se olis katella kun saksalaiset poliisit ensin rekisteriotetta katsottuaan alkaisivat KSP:lla arpomaan mitäs laitetaan.
muokattu: 14.3.2017 22:22
Jukka Hänninen
15.03.2017 16:16
Tuo nyt oli sellainen tavallinen kontrolli. Ideana oli vain kertoa, ettei ylipainoja hyväksytä.
Polliisi kertoi akselipainot ja sitten mitä tulee tehdä.
Vedet veks, ja pahimmissa ylityksissä (900 kg) liiat kamat johonkin toiseen autoon.
Mitään ei menettänyt, jollei saksankieli luonnistu.
Ei siinä sakkoja puheessa mainittu, vaikka staapelilla oli lehtiö kädessä.
Ohjeet annettiin ja sillä selvä.
Olis kyllä ollut kiva kuunnella, miten tuo 900Kg ylipainon mies junaili jatkot.
Näitä harvoin näkee, sillä kuten Kai totesi, niin 95% ajaa ylipainoisella autolla/vaunulla.
Eihän siitä mitään tulisi, jos näitä vaakaratsioita järjestettäis useammin. Nytkin toinen auto seuraili jonkin aikaa, ennenkuin vaakaan tuli käsky.
Polliisin silmä on joskus ruskea, mutta kyllä ylipaino näkyy ajoneuvon käyttäytymisessä.
Ilmajouset piti meidänkin hankkia, kun vetokoukun asennustyönjohtaja totesi hyymerin jousien olevan pohjassa. Ei ollut kallis lusti, koukku + ilmajouset 1100 asennettuina, euroa, lähellä Bremeniä. Nyt sitten voi perää nostaa tai laskea tarpeen mukaan. Vaikuttaa kyllää aika paljon auton käyttäytymiseen. Meille se oli pakkorako, senverran näkkäriä takatallissa ...
On sevverta edullinen paikka, e.ttä kysyjälle viitsin penkoa nimen ja osoitteen, päivä siiheen menee, koukun ja ilmajousien asennuksiin.