Rutusakkilaiset

TAPANAINEN SÄDE 28.10.2007 14:51

Ole liittynyt viime keväänä porukkaan, mutta en ole saannut minkäänlaista infoa missä Espaniassa kannattaa talvehtia. Olen nyt jo Ranskassa.Mihnkä päin kannattaa Espaniassa suuntautua? Kerhon jäsenmaksulle ei ole tullut minkäänlaista katetta. Hei haloo pientä infoa kaipaava tyttöraasu vai onko kysymyksessä todella salaseura.

LIIMATAINEN HANNU 28.10.2007 15:12

"Säde kysyi rutu-kulta, miks' ei infoa tuu sulta ..."?

No aja Säde nyt ensiksi vaikka Fuengirolaan, sitten huuda suurella äänellä "missä rutut", illalla kadunkulmissa, eiköhän niitä ala ilmestyä, rutuja! Enempi ne suomalaiset siellä Aurinkorannikolla talvehtivat, jos kyllä muuallakin.

TAPANAINEN SÄDE 28.10.2007 15:58

Kiitos pikaisesta vastauksesta, olisiko missään lähempänä Barceloonaa hyvää paikkaa???Miten olis Alicante kun en jaksaisi ajaa niin pitkiä matkoja! Miten lämpötilat eroavat Fuengerolassa ja Alicantessa, olen matkustellut paljon mutta manner-Espanja on jäänyt väliin. Haluaisin välttää "turistirysiä" siis pienemmät paikat kiinnostaisivat enemmän Säde-rukkaa???

LIIMATAINEN HANNU 28.10.2007 16:11

Jo vain myös Alicantessa on talvehtijoita, ja siellä myös caravan-alueita. Nyt en muista suoraan niitä, mutta jollakin varmasti tietoa niistäkin. Ja tuskin niissä lämpötiloissa suuriakaan eroja, luulisin. Käy myös niillä www.espanja.org sivuilla, sielläkin kaikenlaista tietoa.

SAASTAMOINEN TIMO 28.10.2007 16:15

Täällä Alicanten nurkilla on tämmöinen Santa Pola, suht pieni kylä. Paikka on Camping Santa Pola, löytynee suht helposti. En tiä ovatko rutuja vai ei, mutta suomea ainakin puhuvat sankoin joukoin.... Toiset sanoo et täällä ainakin sataa vähemmän kuin Malagan nurkilla. Tiiä häntä, hyvin on vettä roiskunut parin viime viikon aikana, mutta lämmintä on...

KORPPI SEPPO A J 28.10.2007 16:37

Peniscolan Edenissä on ollut suomalaisia useampiakin. Viime keväänä käydessämme oli vieläkin puolen tusinaa. http://www.camping-eden.com/ingles/framin.htm

JANHONEN MATTI 29.10.2007 14:52

Tein viime keväänä "rutu-tiedustelun" välillä Costa Del Sol - Costa Brava ja Barcelonan eteläpuolelta jäi muutama paikka mieleen. Seppo A jo tuossa mainitsikin Edenin, joten ei siitä sen enempää.

Lähellä Edeniä on Gamping Torre La Sal 2, E-12595 Ribera De Capanes. Lähin suuri kaupunki: Castellon De La Plana www.torrelasal2.com Rannikko: Costa Del Azahar Respan koordinaatit: N 40 07 38.9 / E 000 09 33.0 Tasokas tosi siisti neljän tähden paikka mutta kuitenkin kohtuuhintainen. Löytyy talvellakin lämmin uima-allas ja ihan oikea suomalainen suomalaisen tekemä sauna. (Jos menet niin terveiset Kivikoskelle) Sijaitsee rauhallisella paikalla meren rannalla ja tarvittavat peruspalvelut löytyy alueelta.

Kolmas alue on jo mainittu Gamping Bahia Santa Pola, E-03194 Santa Pola. Sijainti Alicanten eteläpuolella. www.santapola.com Rannikko Costa Blanca. Lähin suuri kaupunki: Alicante. Respan koordinaatit: N 38 12 02.4 / W 000 34 11.9 Kolmen tähden paikka n. 1 km päässä Santa Polan pikkukaupungista ja meren rannasta jonne ihan hyvät yhteydet vaikka p-pyörällä. Lähimmät kaupat n.0,5 km päässä. Aluetta sivuaa varsin vilkasliikenteinen maantie, jonka melu jossain määrin häiritsee lähellä respaa majoittuvia. Gamping-alue on tehty etelään (onkohan oikein?)viettävään mäkirinteeseen porrastamalla. Osassa rinnettä porrastus on niin voimakas, että aina seuraavalta tasanteelta näkee edellisen tason vaunujen ylitse merelle. Vaikutti ihan ok paikalta.

"Koeasuin" myös lähellä Santa Polaa olevan viiden tähden Camping International La Marinan mutta koin, että ei siellä viidestä tähdestä huolimatta, saanut rahalle mitään ihmeellistä lisäarvoa. www.campinglamarina.com

TAPANAINEN SÄDE 30.10.2007 06:58

Kiitos paljon viesteistä. Olen nyt Costa Bravassa La Masia camping, Blanes on kaupunki. Tämä on campingshekki paikka. Pitää katsoa näitä shekki paikkoja, kun on tullut ostettua jokunen. Täältä alaspäin ainakin Alicanten korkeudelle asti.

KARLSSON GÖRAN 30.10.2007 22:10

Camping Laguna Playa Torre del Mar http://www.lagunaplaya.com/principal.htm

About 10 suomalaisia auto/vaunu myös /Rantaruottalainen

JANHONEN MATTI 31.10.2007 10:55

Tuo Rantaruottalaisen neuvoma paikka on jo sitten Costa del Solilla 30 km Malagasta itään. Pieni rauhallinen kaupunki tai isohko kylä miten vain. Samassa kaupungissa tai itseasiassa lähes vierekkäin on toinenkin paikka Camping Torre del Mar. Itse rankkasin sen Laguna Playaa paremmaksi paikaksi. Noista Espanjan kämppäreitä voit etsiä tietoja netistä mm osoitteesta www.vayacamping.net. Sivut avautuu mm. englannin kielellä. Samoilta sivuilta löytyy myös Ranskan, Italian, Portugalin, Sveitsin camping-alueita.

TAPANAINEN SÄDE 31.10.2007 17:58

Edenissä ollaan ja matka jatkuu Alicanteen. Olikohan paikka Costa Blanca n.10km Alicanesta pohjoiseen. Kiitos neuvoista, tuskin jaksan ajaa Alicantea pidemmälle. Jäämme varmaankin sinne pariksi viikoksi. Todennäköisesti ensi vuonna tullaan katsomaan rantaruotsalaista(: Tämä keikka on tiedusteluretki. Ex rantaruotsalainen från Ekenäs.

PÄÄKKÖNEN JUHANI 02.11.2007 13:44

Alicantesta 50 km sisämaahan on meidän suosikkipaikkamme Los Banos de Fortuna ja siellä Camping La Fuente. Altaassa luonnonlämmin mineraalivesi 35 astetta. Meitä on täällä nyt 3 suomalaisperhettä. Monenlaista poreallasta ja hierontasuihkua. Leiripaikan voi ottaa omalla kylppårillä.

TAPANAINEN SÄDE 02.11.2007 15:11

Kiitos tiedosta. Ollaan nyt El Campellossa lähellä Alicantea Camping Costa Blanca. Ihana pikku paikka. Teidän paikka tuntuu kiinnostavalta. Katsoin nettisivut, mutta en saannut selville mikä on autopaikan hinta.

SALONIEMI MATTI 04.11.2007 21:43

Terve.Rutut ovat jo pitkään olleet n.syyskuusta lähtien etelän lämpimässä,eivätkä mahdollisesti pysty Wlanin puutteen yms takia vastaamaan tai kertomaan hyviä neuvoja tai paikkoja netissä. Meillä on keväällä toukokuussa kokoontuminen Hartolan Koskenniemellä, sekä elokuussa vuosikokous samassa paikassa.Ilmoitukset ovat Caravan lehdessä. Näissä tapaamisissa pidämme infotilaisuuksia, joissa kerromme jo ennen matkalle lähtöä erilaisia asioita.Koska olet jo jäsenmaksun maksanut niin tervetuloa tapaamisiin.Voit mahdollisesti päästä Rutuksi täytettyäsi määrätyt edellytykset. Itse olen vähän myöhässä lähdössä vasta joulukuun puolella muistaakseni 14 peräkkäistä vuotta matkaan. Niinhän asiat eteneekin kun siellä ajelet ja etsit itsellesi hyvää pysähdyspaikkaa.Kokemus opettaa paljon. Alicanten seudulla löytyy useita campingeja, joista melkein jokaisesta löydät ainakin yhden Rutuparin.He kyllä neuvovat ja opastavat tarpeen mukaan. Terveisiä täältä -3 asteen lämmöstä.

PYSTYNEN JUHANI 04.11.2007 21:55

Hei haloo(: Enkö olekaan Rutu vaikka olen maksannut jäsenmaksun. Pitääkö ruveta vielä suorittamaan taitomerkkejä ja valoja vannomaan? Hymy huuleen rahat tuuleen(: (: (:

TAPANAINEN SÄDE 04.11.2007 22:07

Luulin olevani Rutu mutta olenkin siis Hutu(:

SALONIEMI MATTI 04.11.2007 22:28

Neuvoksi: et ole Rutu vaan noviisi,ellet täytä kerhomme ehtoja: -ilmoittaudut ja maksat jäsenmaksusi, -käytävä kahdessa kokouksessa,jossa info, -todistettavasti vietät vähintään 2 kk välimeren rantavaltiosa talviaikaan (rutut ovat etelän talvehtijoita) -anot seuraavassa kokouksessa koplalta,Rutu-merkkiä yms. Ei ole vaikeata toteuttaa. Vaikeus löytyy siinä,että osaa olla ystävällinen ja rutuhenkinen,sekä auttaa ja avustaa muita matkaajia. Terkkuja!

JANHONEN MATTI 05.11.2007 11:29

Kävin tuossa aamutuimaan läpi liiton sivut, espanja orgin ja Googletin etsien noita Säden kaipaamia tietoja mutta en löytynyt. Hannu tuossa taannoin yritty hieman pöllyyttää rutujen Espanja org-sivulle eloa mutta nyt näyttää taas sama vanha rauha palenneen. Onko jollain tietoa siitä tiedottaako Rutu-kerho julkisesta tai sisäisesti jossain ja jos on niin kertokaa ihmeessä missä ja miten? Itsekin olen ajatellut liittyä kerhon jäseneksi mutta miksi niin tekisin jos liittymis- ja jäsenmaksua vastaan ei saa edes tietoa. Nykykäytäntö jossa tietoa jaetaan tipoittain vain Hartolan tapaamisissa ja kokouksissa ei enää ole tätä päivää vaan osa rituaalimenoja.

Saloniemen Matti tuossa edellä selvitti noita "ansioitumisportaita" joita kiipeämällä rutuksi "pääsee" mutta minusta ne kyllä vaikutti enempi Gasthaus Camping Koskenniemen markkinointitempulta. "-käytävä kahdessa kokouksessa (Koskenniemessä) jossa info,

todistettavasti vietettävä vähintään 2 kk Välimeren rantavaltiossa talviaikaan, -anot seuraavassa kokouksessa (Koskenniemi jälleen) koplalta rutu-merkkiä"

Kun on tämän ruljanssin läpikäynyt niin kopla harkitsee onko noviisin mieli puhdistunut työstä, kiirestä, ahneudesta, kateudesta ja maallisen hyvän tavoittelusta siinä määrin, että hän on kelvollinen Rutujen joukkoon. Näikö tämä menee?

LIIMATAINEN HANNU 05.11.2007 12:09

Hys hys Matti, ei häiritä rutujen talviunta, annetaan levätä rauhassa! Hui hitto, 'lepää rauhassa', siitähän vaikka minkälaisia assosisaatioita tulee! Vaikka olen vuosikausia maksanut sitä rutu-jäsenmaksua, niin en vain ole oikein innostunut, tuntuu tosiaan hieman, hmmm, miten tämän nyt nätisti sanoisi, lapsellisilta ne 'ohjeet ja määräykset', ketkä niitä sitten väsäilleetkään. Mutta mitäs, vapaastihan täällä saa kokoilla ja sääntöjä tehdä, mikäs minä rajoittamaan mitään. Mutta silloin tällöin pirskahtelee omituisia viestejä siitä porukasta, kun viettävät talvea siellä etelässä, tiiviisti yhdessä ja paikoillaan leireissä. Ei tunnu aina se 'yhteiselo' olevan niin auvoista, pieniä riitasointuja kuuluu ympäristöön. Mutta jokainen tavallaan, rutukin.

Ehkä vielä minäkin ... tosi rutuksi ylenen? ;-)

SILMUNEN HANNU 05.11.2007 12:32

Mutta,pääseehään sinne etelään lämmöstä ja seikkailuista nauttimaan ihan ilman mitään Rutu-lisenssiä!:) Ja tietoa matkustamisesta saa muiltakin...ja muuallakin kuin Hartolassa...Ja jos haluaa etelässä nauttia suomalaisten seurasta ja avusta, kuvittelisin senkin onnistuvan ilman mitään kerho-kortteja... Ei muuta kuin sinne vain valohoitoon ne jotka suinkin voi:)!

t.Kaarina

LIIMATAINEN HANNU 05.11.2007 12:51

Jo vain, asiaa puhut Kaarina, näinhän se on! Rutut vain on mielletty sellaiseksi perusjengiksi 'etelän vetelehtijöistä'. ;-)

SILMUNEN HANNU 05.11.2007 13:46

Niinpä.Mutta asenteita voi tuulettaa jos ei homma istu omaan pirtaan:)!

t.Kaarina

TAPANAINEN SÄDE 05.11.2007 17:05

Joopajoo, tuntuu vähä vapaamuurarimeiningiltä tää rutujen touhu! Yleensä kun liitytään johonkin yhdistykseen niin ollaan yhdistyksen jäseniä heti eikä vasta merimiessolmuja tekemällä, häränpeetä tunnistamalla ja valoja vannomalla! Mielestäni asiat pitäisi kertoa heti kun olet liittymässä kerhoon! nyt tuntuu tosiaan hieman niinsanotusti ku....ta koko homma. Kuka nää säännöt on oikein laatinut? Itsestäni tuntuu tosi alentavalta paljon maailmalla matkustaneena ryömiskellä arvorutujen edessä todistelemassa maailmalla olo aikaani ym. ylentäviä seikkoja, että minulle myönnettäisiin oikea RUTU-arvo.Olimme viime keväänä yhdessä kokouksessa ja neuvoja ei tullut, sisään ei myöskään päässyt jos et ollut kerennyt maksuasi maksaan, me kyllä olimme kokouksessa mutta onko siis niin, että vasta kun olet käynyt kahdessa kokouksessa saat neuvoja!! Hieman lapsellista mun mielestä ja noviisit on nunna-alokkaita ja en aio nunnaksi ryhtyä(: Sivistynyt ihminen neuvoo ja opastaa aina toista kanssamatkaajaa ilman valoja ja RUTU-arvoja! ps. kyllä meillä wlanni näkyy Espanjassa tosin siitä joutuu maksaan kun se on wifi.

ALAVIUHKOLA MARKKU E 05.11.2007 17:35

Rutusakki on kerho, jonka talouden hoitaa liittomme Sfc. Se ei ole eikä ilmeisesti pyrikään yhdistykseksi. Kerhoa on vetämässä ja palvelemassa kopla, joka koostuu valituista rutupariskunnista. Kullekin näille pariskunnille on siunaantunut jokin sektori laajasta tehtäväkentästä. Kerhon säännöissä lukee, että se ottaa uusia jäseniä vuotuisissa kokouksissaan, jotka toistaiseksi ovat olleet Hartolan Koskenniemessä. Jäseneksi aikovat (pyrkivät) puhutellaan pariskunnittain henkilökohtaisesti koplan jäsenasioita hoitavan pariskunnan toimesta jäseneksi kirjaamisen yhteydessä. Vuotuiset kokoukset ovat myös paikka, jossa matkoilla olleet jäsenet informoivat kokemastaan toisia, mm. erilaisten luentojen ja infotilaisuuksien avulla. Siellä jaetaan myös kirjallista materaalia sekä yrittäjien infoa. Kun pitää kätensä ottavana, korvansa auki ja seuraa ahkerasti ilmoitustaulua, voi saada matkaltaan suuren euromäärän säästöä ja säästyä sellaisilta hankaluuksilta joihin muuten saattaisi joutua. Kun Sinä Hannu otat saamasi prosyyrit esiin ja suoritat joko kalkulaattorilla tai alekkain laskien vertailun Rutuille tarjottujen alennusten ja muiden jo alennettujen hintojen kesken, tulet samaan lopputulokseen. Sinun ei vielä silloin tarvitse ottaa huomioon sellaista tietoa, että Peniskolan Edenissä yhdennestätoista päivästä alkaen saat olinpäiviesi osoittaman alennusprosentin (enintään 50%) tai että oltuasi Portugalin Olhao Campingilla 90 päivää 10,6 €hinnalla /vrk snulta menee seuraavilta kesään saakka vain 2,2€. (Hinnat toissa talvelta) Tällaisia ovat ne hyödyt, joita saa sillä kymmenen euron vuosittaisella jäsenmaksulla. Ps. Älä Hannu hukkaa hyvää yhdistelmää matka etelään kestää vain 5-6 päivää, mutta perillä ollaan kauan. Perillä kaipaa tilaa ja kulkuvälinettä.

PYSTYNEN JUHANI 05.11.2007 17:56

Ei oikein mennyt kaaliin mikä tuo 2,2€ on. Ainakin täällä Costa Blancassa on alennus% 69%, jos on 60vrk.

LIIMATAINEN HANNU 05.11.2007 18:32

No hittolainen, Markku E, Sinähän kirjoitit asiaa ja asiallisesti! Minähän uskon kyllä, tuollaista tekstiä, enkä minä nyt mitenkään hammastele rutu-aatteelle, en vain ole toistaiseksi ehtinyt toteuttamaan sitä, liian paljon kiinnikkeitä edelleenkin tänne maahan pohjoiseen ja sohjoiseen. Mutta vielä tästä tosirutuksi ponnistetaan! Kunhan aika kypsyy. ;-)

MERIKALLIO VELI-PEKKA 05.11.2007 19:03

Näin pitkään piti elää, ennen kuin alkoi tippa kerrallaan tippua tietoa rutuista. Vuoden päivät jaksoin täälläkin ihmetellä rutujen vaitonaisuutta, espanja.orgissa huhuilin rutuja, ei kuulunut mitään. Karzaakin evästin ennen lähtöä, samoin Rantaruottalaista, entisistä suupalteista on tullut mykkiä, vaarallinen tauti tuo rutu-syndrooma. Jotenkin alkaa maistua suussa naftaliiniin säilötty tuohenkäppyrä, omituisine rituaaleineen, naiviine käytänteineen. Taidankin heittäytyä vapaaksi internatsionaaliksi karavaanariksi ja jos reissulla löydän jonkin avoimemman kansainvälisen seniorimatkalaisten kerhon tai yhdistyksen, liityn siihen. En ikäpäivänä aio alistua siihen, että joku höppänäpariskunta haastatteluin arvioi perhekuntani soveliaisuutta johonkin höppänäporukkaan. Olen ikäni elättänyt itseni ammattihaastattelijana (psykologi) ja tiedän sen puolen vastuukysymykset, amatööri voi tehdä äkkinäisiä päätöksiä, virheitä, saattapi tuomita ihmisiä puutteellisin tiedoin ja taidoin, se on eettisesti arveluttavaa. No tällä vuodatuksellani ainakin putsasin oman pöytäni rutuihin päin, jokainen tulkoon uskossaan autuaaksi! VP.

LIIMATAINEN HANNU 05.11.2007 19:56

Aivan VP, amatööripsykiatria on yhtä vaarallista kuin amatööriaivokirurgia, kukaan ei jää henkiin! Amatööripsykologiasta en ole ihan yhtä varma. Mutta annettakoon se heille (rutuille) anteeksi, ehkä he eivät tiedä mitä tekevät? ;-) Ja rutuhan minäkin, en vain sellainen tosirutu, olenkohan sitten vaikka sellainen 'hang around' rutu? Kokelasjäsen? Mutta vielä tästä ponnistelemme, truerutuksi! KJON!

Ps. Nyt minulla jo kaksi syndroomaa, enpäs kerro mikä se toinen! Tai ehkäpä minulla onkin niitä useampia, eppäilen?

HELENIUS ANTTI S 05.11.2007 20:06

Rutukerhon jäseneksi pääsee liittymällä Rutukerhoon ja maksamalla jäsenmaksu. Tämä tapahtuu Hartolan Koskenniemessä kevään tapaamis- tai syksyn vuosikokouksessa. Tämän jälkeen henkilö on Noviisirutu tai Rutunoviisi miten vain paremmalta tuntuu. Kaikissa koplan neuvottelemista hinta-alennuksissa Noviisit ja Rutut ovat tasavertaisia. Ainoastaan tämä Rututarran käytön ja sen saannin edelletyksenä on, että on viettänyt Välimeren rannalla kaksi kuukautta. Kahden vanhan Rutun todistus olosta pitää olla, sekä hyvänä lisänä esimerkiksi leirialueen maksukuitit tai muuta vastaavaa tositetta. Rututarran käytön ja sen saannin anomus jätetään syksyllä Koskenniemessä koplalle päivää ennen vuosikokousta.Näin säännöt muistini mukaan menee. Kerhon jäsenet ovat säännöt laatinut hyvksynyt ja itse olen ollut niihin tyytyväinen. Antti.

KARLSSON GÖRAN 05.11.2007 20:13

Kyllä Rantaruottalainen on koiransa kanssa ihan samassa paikassa kuin ennenkin...eli Torre del Mar´issa, ollut jo 16 päivää. Koskan en olen Rutu ei voi otta kantaa puolesta taikka vastaan...ja kun olin syksyllä menossa Hartolaan niin hajos vesipumppu moottoritiellä Lahden ja Heinolan välillä niin jäi syksyllä sitä olematon..? informaatiokin saamatta. Täällä paikanpällä saa kyllä kaikki tarvittavat tiedot vahoilta rutuilta, kiitoksia siitä..! /Rantaruottalainen www.rantaruottalainen.tk

SILMUNEN HANNU 05.11.2007 20:19

Jos pitää hankkia kahden vanhan Rurun todistus kahden kk etelässä olosta, niin miten se oikein onnistuu? Pitääkö se kaksi kuukautta viettää jonkun määrätyn ihmisen kanssa samalla leirintäalueella? Eikö voikaan kierrellä etelässä mielin määrin oman halunsa mukaan kahta kuukautta?

t.Kaarina

KARLSSON GÖRAN 05.11.2007 20:25

Eikös se on niin että kahden vanhan Rutun todistus (jos on ollut vapaparkissa) TAI kuitteja campingeilta..? /Rantaruottalainen

SILMUNEN HANNU 05.11.2007 20:32

Mun mielestä luki että kahden todistus pittää olla ja hyvänä lisänä vielä ne kuitit..

t.Kaarina

ps.Mutta miten kukaan voi vahtia kierteleviä ja vapaaparkkilaisia?

KUJANPÄÄ MARKKU J 05.11.2007 21:02

'Rutuilemaan' vaikka Espanjaan, kuka lähtis mukaan omalla kalustollaan. Jouluksi takaisin.

SARANPÄÄ MATTI L 05.11.2007 21:07

Lähdetään Markku vasta helmikuussa, vielä pitää vääntää tahkoa!

KUJANPÄÄ MARKKU J 05.11.2007 21:17

Jaa ja helmikuussa aseet ja astalot olisi sitten terävät tai tahkon kivi puhki. No mutta katsellaan. Olitko muuten vakavissas. Olen nimittäin aika yllytyshullu.

TAPANAINEN SÄDE 05.11.2007 21:23

Ni, samaa olen ajatellut kun ollaan vähä tämmöisiä yksinäisiä susia ja liikutaan missä tykätään ja yövytään muuallakin kuin campingeilla ni mistä niitä rutusia ny raiveleista kii käydään, että niitä toristuksia otetaan ja eipä paljo huvita niitä kuitteja säilytellä, riittää kun niitä verottajalle kerätään(: Ymmärrän, että "rutujakin" tarvitaan mutta ehkä näin nuoremman polven eläkeläisenä voisi kuvitella, että tuo kaksiportainen jäsenyys voitaisiin lakkauttaa, ei ole vieläkään mennyt jakeluuni (olen hieman tyhmä pienipäinen, myönnän sen nöyrästi), miksi tämä systeemi on laadittu näin??? Voisi ehkä joku viisas kertoa sen minulle??? Siis mikä on tän systeemin tarkoitus, miksi jäsenmaksunsa maksanut "rutu" ei voi olla oikea RUTU joutumatta jonkinlaiseen kuulusteluun ):Ei pieniaivo ymmärtää voi):

LIIMATAINEN HANNU 05.11.2007 21:30

"Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, mi hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa ..."! Ei silloin ollut mitään 'tenttejä' kun minä suostuin rutujen jäsenmaksua maksamaan, oliko lie 2003 alkukesästä Hartolassa. Ja jos olisi ollut 'kuulusteluja' niin siihen se olisi tyssännytkin, siinä samaa mieltä VP:n kanssa! Jotain rajaa sentään. Mutta kun Sinä olet Säde siellä etelässä, niin kyllähän sen sitten pitäisi olla selvä pläkki, varsinainen rutuhan Sinä olet, kun sieltä palaat. Pitäisi nyt aikuisen ihmisen sanan riittää, vai vielä pitäisi 'todisteita' säilöä, voi v-tyyli! ;-)

KARLSSON GÖRAN 05.11.2007 21:47

Sinä olet Kaarina aina ensimmäisena minua mollamassa...miksi..?

SILMUNEN HANNU 05.11.2007 21:53

Nyt mä en ymmärrä,en ole tiennyt ketään mollaavani???

t.Kaarina

SARANPÄÄ MATTI L 05.11.2007 22:08

80% vakavissani, itseasiassa olin kyllä ajatellut huhti-toukokuuta Portukalissa esmerkiks! Mutta suunnitelmathan on sitä varten että niitä voi muuttaa;-) Että katsellaan vaan.

ALAVIUHKOLA MARKKU E 05.11.2007 23:31

Olisikohan se niin, että tuo merkki, jota pitää todistajien ja kuittien kanssa pyytää osoittaisi vaunun tai auton otsassa, että siinäpä nöyrä karavaanari. Hän on varmaan valmis auttamaan noviisirutua kysyttäessä. Sekä noviisit että rutut saavat kaikki neuvotellut alennukset ja muut jäsenedut. Merkin liimaus on vapaaehtoista. Itselliset ja itsekkäät saavat selittelemättäkin jättää merkin anomatta.

SILMUNEN HANNU 05.11.2007 23:57

Lienenkö tiukkapipoinen, mutta olen ollut havaitsevinani, että täällä palstalla hyvin pyyteettömästi vino pino ihmisiä auttaa toisiaan,pitää toisinaan suoranaista matkatoimistoa ja korjaamopalvelua, eikä monellakaan taida olla rututarraa kulkineessaan... Meinaan vaan,että meistä moni voi olla itsellinen, jos sillä tarkoitetaan vaikka vapaaparkeissa yöpymisiä ja seikkailuja eri paikoissa(vastakohtana monen kk oleskelu yhdellä alueella), mutta ei se näytä meistä itsekkäitä tekevän! Apua annetaan, vaikkei edes uneksisi hakevansa noviisirutuksi.Riittää,että ollaan ihmisiä.Se ei ole tarrasta kiinni. Mahtoiko nyt kukaan ymmärtää mitä tarkoitan.En halua mollata ketään mutta en hyväksy epäilyä tarrattomien ihmisten itsekkyydestä.

t.Kaarina

TAPANAINEN SÄDE 06.11.2007 09:59

Olen Kaarinan kanssa aivan samaa mieltä! Apua olen saanut kiitettävästi enimmäkseen ihan "normaaleilta" kanssakulkijoilta, vähemmän niinsanotuilta "kokeneilta etelän talvehtijoilta" mitenkään en nyt tässä rutuja mollaa, sillä maailmaan mahtuu(:

SILMUNEN HANNU 06.11.2007 11:55

Olisin kauhean utelias kuulemaan, että millä konstein te talvella lähdette reissuun. Eli oletteko työelämässä vielä mukana, yrittäjiä,onko teillä kotona asuvia lapsia..siinähän ne pullonkaulat tulikin jo mainittua...miten onnistutte ne järjestämään?

Me just saadaan revittyä kolme viikkoa joulun yhteydesä irti kouluista ja firmasta mut se on tuntuu maximilta... Ei jakseta kiirehtiä siinä ajassa lämpöön saakka niin päädyttiin kauniiseen eli Italiaan ja viikko talossa Toscanassa.Eli nuorimmainen haluaa kunnnon joulun niin vietetään se sitten Italiassa:)Ja joululahjat lapset haluaa vaihtaa Disneylandiin niin päädymme kai kulkemaan Pariisin kautta kotiin,mikäs siinä,helpompaa kuin lahjojen perässä juokseminen:)

t.Kaarina

t.Kaarina

SARANPÄÄ MATTI L 06.11.2007 19:08

"Olisin kauhean utelias kuulemaan, että millä konstein te talvella lähdette reissuun"

Ensimmäisen kerran tähän astisen eloni varrella häämöttää lähitulevaisuudessa odotettu aika, jolloin voisin lähteä (ainakin teoriassa) milloin tahansa minne tahansa. En ole aivan vielä "virallisessa rutu-iässä", mutta olen tehnyt ratkaisuja, jotka mahdollistavat työn ja vapaa-ajan järjestelemisen enempi (ehkä jopa täysin) oman halun mukaan. Valitettavasti tämä koskee meidän huonekunnassamme vain minua joten ei tässä nyt aivan holtittomasti vielä pääse reissaamaan.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.