Portimaon parkin sulkemisen vaikutuksia.

Timo Haapanen 23.10.2017 15:44

Lagosin parkki on laajennettu aivan tielle asti, koko tasainen alue.

https://goo.gl/maps/ecQ92NoWcAR2

Autoja paljon, moninkerainen määrä entiseen verrattuna. Hinnasta en tiedä.

Alvorin parkki täynnä, hinta entinen.

Ei ole Lagos kaupunkina eika parkki sijaintinsa puolesta Portimaon veroinena Alvor menettelee, mutta kaupunkin pieni ja turistinen.

Armação de Pêraan huomenna, saa nähdä mikä tilanne.

@timppa

Jukka Leivo 23.10.2017 17:50

Kiitos. Miten tulee ensikertalainen talvea Portugali /espanja ottaa huomioon. Jukka

Timo Haapanen 26.10.2017 19:03

En tiedä pitääkö mitään tavallista ulkomaanmatkaa kummempaa ottaa huomioon.

Portugalin tietulleista pikkuisen. Portugalissa on kahdenlaisia maksuteitä. Manuaalisen maksun raha/kortti, ja sitten sähköisen maksun teitä.

Tässä linkissä punaisella tiet joille ei pidä mennä ellei ole liittänyt yhteen auton rekisteriä ja luottokorttia.

http://www.portugaltolls.com/documents/11238/99aea88b-9e86-4912-b467-5d660ea3e3ed

Tässä linkissä maksupisteet
https://www.google.com/maps/d/edit?hl=fi&mid=1KLe3gB67VFzHMeBPfa_ZzCtr-mc&ll=39.84875975343843%2C-7.919959706249983&z=7

Maksupisteitä ei ole kuin neljä koko Portugalissa. Homma on yksinkertainen, ajaa pisteelle puomin eteen, lykkää luottokortin koneeseen ja sillä selvä. Seuraavan 30 päivän ajan voi ajaa pysähtymättä läpi vihreistä porteista myös manuaalisen maksun teillä. Ei pidä maksaa kahdesti.

Armação de Pêra, Portugali 27°

@timppa

Matti Janhonen 26.10.2017 22:57

Menkäähän Portugalin matkaajat välillä leirialueelle ja suihkuun.
Puhtaana on mukavampi matkustaa ja on tuulen alla ihmiset viihtyy paremmin.

Timo Haapanen 27.10.2017 10:17

Eipä ole päiväkään ilman suihkua tarvinnut olla. Erikoinen kommentti tuollainen. @timppa

Matti Janhonen 27.10.2017 10:53

Elekee ennee. Tuo puskaparkkeeraaminen on jo keksitty.
Sen gloorian on jo himmenemässä vaikka itse toiminta vielä jatkuu.

Jukka Hänninen 27.10.2017 10:54

Heh, joo,, - joskus tapaan puskassa matkaavia ja huomaa kyllä, etteivät käytä autonsa omaa suihkua.
Pienen kevyen telttajakkaran kun asettelee sinne suihkutilaan, niin hyvin menee kunnon pesu. Lisää vettä saa
aina vaikka huolta,olta ostamalla 100litraa eurolla ..

Olis kiva kuulla miten Algarvessa tämä nyky edestakaisin asenne matkailuautoilijoihin menee. Jos tulee lisää minuuttitaksoja periviä stellplatseja, niin ei hyvä. Onhan noita muutaman euron stellplatsejakin joissa saapi olla pidempäänkin ja ihan ilmaisiakin vielä löytyy kunhan muilta vähän utelee.

Hyvä sensijaan on mennä Olhaon kämppärille, ja maksaa vähän, mutta sopivasti alle 300 euroa/kk. Sieltä voi sitten lähteä minne huvittaa, merkkaa selvästi ja jättää paikkansa ja palaa kun hotsittaa. Poissaolosta sitten maksaa kämppärille euronpari verran/vrk. Aivan ihanteellista vaihtelua kaipaaville.

Jukka Hänninen 27.10.2017 11:06
Matti Janhonen

Elekee ennee. Tuo puskaparkkeeraaminen on jo keksitty.
Sen gloorian on jo himmenemässä vaikka itse toiminta vielä jatkuu.

Tuohon en ihan heti usko. Saksan ja englannin puskaparkkisivuilla käy jatkuva
mielipiteiden, kokemusten ja paikkatietojen vaihtokeskustelu. Googlella löytyy
"wildcamping" ja "freicamping", sitten vaan kääntäjä käyttöön, jos tarpeen.
Varmaan myös ranskalaisilta. Fransuja näkee Algarvessa yhä enemmän, ja sakut ovat
tiesmissä.

Matti Janhonen 27.10.2017 11:57

Otan hieman takaisin.
Eihän Espanjassa ja Portugalissa puskaparkkeeraamista esiinny, kun ei ole puskiakaan. Tyhjiä rutikuivia sorakenttiä ja joskus jopa asfaltikenttiä kyllä löytyy.

Täytyyhän siitä olosta jotain glooriaa luulla syntyvän kun jossain avoimella kentällä on m-autoja tappituntumassa paahtavassa helteessä, ulkona auringossa 30 lasissa ja autossa sisällä saman verran kun pitäisi illalla lähteä nukkumaan. Alueen fasiliteettina vaikka pienien kivien potkiminen tai heitteleminen.

Eipä siitä kyllä lapsille paljon kertomista synny. Voivat jopa kysyä, että tuonko takia raadoitte 40 vuotta päästäksenne noihin olosuhteisiin.

Ja jos joku ei huomaan niin sanottakoon, että teksti on ehdottomasti provokatiivinen.

Kaj Nyyssönen 27.10.2017 12:52

Matti mikset asu hotellissa, esim. Sheraton Hotellit on ihan Yes!

Jukka Leivo 27.10.2017 13:12

On kyllä kesäloma vietetty matkailuautossa Ranskan ja Saksan maaperällä, nyt olisi ensimmäinen kokotalvi kyseessä. Vaihtelevasti puska että leirintäalueet, nyt suurimpana huolena juuri veden ja kaasun riittävyys noin 3kk reissussa. Ja eikös shakaalit kierrä juuri tuulen alapuolella ettei niitä havaita.

Matti Janhonen 27.10.2017 14:33

Jukka älä ole huolissasi, molempia kyllä riittää.
Tarve ja tarpeen tyydytys on ihan siitä kiinni miten 3 kk vietät.

Kaj minähän asun melkein Cheratonissa, nimi vain on Hymer S ja vain tontista maksan vuokran, en huoneesta.

Kaj Nyyssönen 27.10.2017 15:34

Hymerhän ei maksa mitään kunhan suostuu vastaanottamaan.

Kun kaikkikulut on laskettu mukaan niin voi shertonkin tuntua halvalta.
Pirkka matkaaja lentää kohteeseen ottaa mieleisen hotellin vuokraa auton tai pyörän jos tarvitsee. Menee kapakkaan murehtimaan missä saisi muo autosta säästyneet rahat tuhlattua.

Nuorena miehenä 70-luvulla laskeskelin 10 m moottoripurren ylläpito ja käyttökuluja satamapaikka Helsingissä. Huomasin etä joka vuosi sillä summalla voisi vuokrata Välimerellä 5 viikoksi 50 jalkaisen Swanin.

Maahanmuuttajat:
Ei niiltä mene 100 vuotta sen toteamiseen ettei täällä (Suomessa) kannata olla.

Matti Janhonen 27.10.2017 16:40

Ei tämä nyt niin kallista ole kun luullaan, mutta silti on hyvä pitää ihmiset siinä luulossa.

Innostuin oikein laskemaan montako yötä tässä autossa on tullut yövyttyä.
Melko tarkasti matkaa on kertynyt tällä autolla 130 000 km ja öitä 700 josta n. 90 % ulkomailla.

Näinä vuosina auton hinnasta on poistunut arvoilta 7 000 euroa. Tämä on mahdollista syystä, että auto on ostettu Saksasta merkittävästi Suomen hintaa halvemmalla ja jos nyt myisin auton niin auton hinta määräytyisi tietenkin Suomen markkinahinnan mukaan.

Tästä seuraa, auton pelkät pääomakulut on noin 10 euroa/yö.
Keskihinta camping-maksuista jää tasoon 14 euro kun yövyn ilmaisilla paikoilla, stellplatzeilla ja pitkäaikaisilla camping-paikoilla.
Eli kokonaishinnaksi muodostuu 24 euroa/yö/ kaksi henkilöä.

Johan tuon summan joutuu Cheratonissa maksamaan juoma- ja palvelusrahoina per vrk.

Kaj voin kertoa sinulle miten toimin 5 ensimmäisen m-auton suhteen, jos et kerro kelleen.
Otin pankista bullet-tyyppisen lainan omilla vakuuksilla ja lainassa oli aina optio muuttaa laina normaliksi 5 vuoden lainaksi.
Kävin ostamalla lainarahalla käteisellä Saksasta m-auton jolla ajoin sen mitä ajoin ja kun laina-aika loppui myin aina auton pois Suomen käyvällä hinnalla ja maksoin lainan pääoman ja koron kerralla pankille takaisin.
Auton Suomen ja Saksan hintaero teki sen, että autoista ei syntynyt ajokilometreistä huolimatta pääomamenoja lainkaan.
Silti Halinen väittää, etten ymmärrä taloudesta mitään.

Eläke juoksee, minä en.

Seppo Yliniemi 27.10.2017 16:59

24€ vuorokausi ja muita kuluja ei ole ho hoijaa

Timo Haapanen 27.10.2017 17:33

Jos on sata ravintolaa ja hiekkaranta muutaman askeleen päässä kelpaa se mulle. Matilla taitaa olla tylsää kun on aamusta iltaan läppäriä takomassa kopissaan. @timppa

Timo Haapanen 27.10.2017 17:33

Jos on sata ravintolaa ja hiekkaranta muutaman askeleen päässä kelpaa se mulle. Matilla taitaa olla tylsää kun on aamusta iltaan läppäriä takomassa kopissaan. @timppa

Matti Janhonen 27.10.2017 17:50

Seppo
Vaatii kohtullisen määrän pahansuopuutta lukea ja ymmärtää kirjoitukseni noin väärin.
Tiedän kyllä muutkin matkakuluni aika tarkkaan, mutta eipä niistä tässä ollut kyse.

Mitä tylsyyteen niin se on joidenkin mielentila oli niillä vaikka sata ravintolaa ja hiekkaranta lähellä.
Minä tarvitsen vain yhden ravintolan kerrallaan ja tänään se on Capana Beach.

Seppo Yliniemi 27.10.2017 18:09

Lainaus:Tästä seuraa, auton pelkät pääomakulut on noin 10 euroa/yö.
Keskihinta camping-maksuista jää tasoon 14 euro kun yövyn ilmaisilla paikoilla, stellplatzeilla ja pitkäaikaisilla camping-paikoilla.
Eli kokonaishinnaksi muodostuu 24 euroa/yö/ kaksi henkilöä.”

Näin kirjoitit ,teillä ei ole siis muita kuluja vuorokaudessa.
Silti kerroit että muilla mene dibinä samanverran vrk.
Näinhän se on että muut kirjoittaa vain ” pahansuopaisia ” ja sinä asiaa ho hoijaa .

Matti Janhonen 27.10.2017 18:20

Kirjoitukseni liittyi Kaj kirjoitukseen ja siinä oli kyse majoituskuluista koska ei puhuttu TH tai PH kuluista.
Joka tätä ei ymmärrä niin en voi auttaa.

Kari Adler 27.10.2017 19:32

Timo.
Mitenkäs se auto rek. ja luottokortin linkitys tapahtuu siellä Portugalissa? Vai pitääkö linkittää jo kotimaassa?
Kari

Matti Janhonen 27.10.2017 21:47

http://www.portugaltolls.com/en/web/portal-de-portagens/home

Timo Haapanen 27.10.2017 23:03

Ei tarvitse muuta kuin ajaa johonkin neljästä pisteestä, pysähtyä puomin eteen ja työntää kortti automaattiin. On vittumaista kun yksi pässinpää tulee sotkemaan asiallista keskustelua. Päsmäröisi omissa avauksissaan.@timppa

Matti Janhonen 28.10.2017 10:16

Vai on vittumaista kun jakaa kulkijoille linkin Portugalin virallisille tietullisivuille, josta jokainen voi ottaa sen mitä katsoo tarvitsevansa.

Kaj Nyyssönen 28.10.2017 11:29

"Johan tuon summan joutuu Cheratonissa maksamaan juoma- ja palvelusrahoina per vrk."

Eihän nyt kaikki sentään, vain persaukiset että osaavat pysyä poissa kuluttamasta lattioita (Nalle). Viimeksi Frankfurtin Sheratonissa laskun maksoi Lufthabsa antoi viellä 60€ voutcherin baarissa kulutettavaksi.
Ei tuo minusta kallista ollut.

Timo Haapanen 28.10.2017 12:07
Matti Janhonen

Vai on vittumaista kun jakaa kulkijoille linkin Portugalin virallisille tietullisivuille, josta jokainen voi ottaa sen mitä katsoo tarvitsevansa.

No se linkki on mun kartassani tuolla ylimpänä hintaesimerkkien ja luottokortin liittämispaikkojen koordinaattien mukana. On iso työ hakea ne tiedot virallisilta sivuilta eikä koordeja edes ole. Kartassa ne ovat helposti katsottavissa.

Tiedät vallan hyvin mitä tarkoitan, tässä oli asialliset kysymykset ja vastaukset siihen asti kun aloitit asiattomuudet.

@timppa

Matti Janhonen 28.10.2017 13:27

Höpö höpö. Selvä primitiivireaktio sinulta.

Timo Haapanen 29.10.2017 22:13

Tässä kuva automaatista joka yhdistää rekisterin ja luottokortin. Masina tulostaa pitkän paperin josta näkyvät tiedot. Mitään muuta ei tarvitse tehdä kuin työntää kortti koneeseen.

Tänään jo vähän viileni, enää n. 24° kun pari päivää pysytteli 29° tienoilla. Yöt viileitä, mikä on hyvä asia. Pikkuisen lämmitystä on tarvittu lähes joka yö. Kaasupullo on viimeksi tankattu 14.10 ja nyt on punaisella, huomenna Olhaoon ja matkalla pullo täyteen läheisellä Galpin asemalla. Näkyi maksavan pullohinnaksi muutettuna 13 euroa pullollinen.

@timppa

Liitetiedostot

1-p1060800.jpg
Matti Janhonen 30.10.2017 10:03

Itse läksin Suomesta 12.9.
Mukana saksalainen pullo jossa oli lähtiessä kaasua 8 kg ja suomalainen täysi 11 kg pullo.
Saksalainen kaasu on vielä riittänyt, kun lämmitystarvetta ei ole ollut. Grillattu Gramerilla sitäkin enemmän.
Kotimatkalla vaihdan saksalaisen pullon täyteen vaikken sitä tarvitse. Ompahan valmiina ensi kevättä varten jos vaikka Tallinnan kautta...

Kaj Nyyssönen 30.10.2017 10:46

Jatkan tässä vähän saivartelua Matin kanssa aiheesta "on se niin halpaa yöpymistä"

Matti totesi että...
"Innostuin oikein laskemaan montako yötä tässä autossa on tullut yövyttyä.
Melko tarkasti matkaa on kertynyt tällä autolla 130 000 km ja öitä 700 josta n. 90 % ulkomailla."

Jotta pääsit sinne yöpymispaikalle niin: 130 000km10 L/100km1€/L = 13 000€
eli lisätään yöpymishintaan 13 000€/700yötä = 18,57€/yö
lisänä vähän muita kuluja kuten vakuutukset ja verot mutta en ottanut niitä mukaan koska et kerro montako vuotta tuossa on mennyt. Auton hakukin on ilmaista kun Finnair ja Finnlines tarjoaa hakumatkan, mutta olethan lisänyt kuluihin lahjaveron.

Matti et sinä ole mitään jättänyt pois mutta minä vaan lisäsin yhden tekijän esimerkiksi että meillä on erilaisia katsantokulmia siihen mitä otetaan mukaan laskelmaan ja onko se kulu vai tulo.

Armacao de Pera Kaj

Matti Janhonen 30.10.2017 11:17

Kaj
Voisin kyllä erotellä matkakuluni varsin tarkasti, koska jok´ikisestä pitkästä matkasta on olemassa tallessa paperit ja kululaskelma. Sama auton kiinteiden ja matkasta johtuvien muuttuvien kulujen osalta.
Mutta entäs sitten? Kae on mänt, eikä piisantkaa.

Ja kun tehtyjä matkoja on muutamia, niin kertolaskun tulos = X * X euroa keskim. /matka, ja luku kuusinumeroinen.

Eläke juoksee, minä en.

Kaj Nyyssönen 30.10.2017 16:05

Tuo sinun allekirjoituksesi on epäterveellinen elämän asenne. No en minäkään juoke kun en pysty mutta yritän kävellä edes vähäsen.
Mitä jokin maksaa ei aina edes haluta järjellä selittää. Se vaan pitää olla vaikka käyttäis vain muutaman päivän vuodessa.

Me taidamme kuitenkin molemmat olla matkailuauton suurkuluttajia ja päiväkulut kohtuulliset laski ne miten vain.

Timo Haapanen 30.10.2017 17:16

Kaasua ei kulu ellei sitä käytä. Sähköstä en ole maksanut kertaakaan. Kaasun tuhlaileva käyttö maksaa euron päivä. @timppa

Matti Janhonen 30.10.2017 19:17

Niinpä. Miksi käyttää kaasua jos siihen ei ole tarvetta.

Ajon aikana kompressorikaapin sähköntarpeen hoitelee auton laturi (kulutus 4 A)
Taukojen aikana, matkalla yövttäessä tai laivalla jääkaapin virrantarpeen hoitaa akut (200 ah) + vesipumpun ja valot.
Camping-alueella sähkö sisältyy hintaan (kahvinkeitin, induktiolevy ja verkkovirtalaturi) ja atk-laitteiden laturit)

Kaasun käyttö matkalla rajoittuu esivalmistettujen matkaruokien lämmityksen ja aamukahvin keittoon.
Kohteessa kaasua kuluu lähinnä grillaamisen koska keittämiseen käytetään induktiolevyä, joka on tosi hyvä kapistus matkassa. Kolmilevyinen Gramer kuluttaa kaasua 385 g/h eli grillauskertaa kohti noin 150-200 g.

Kotimatkalla kaasua kuluu lämmitykseen mikäli lämmitystehon tarve ylittää 1000 W (keraaminen lämmitin) tai jos yövytään muulla kun leirialueilla tai stellplatzeilla. Autossani ei ole sähkövastusta lämmittimessä.
Jos olisi niin Euroopassa tarvitsisi olla aika kylmä jos auton lämmittimen sähkövastuksella ei tarkene.

Eli ei se kaasun riittävyys tähän aikaan vuodesta reisaavalle tavalliselle karavanarille mikään ongelma ole.
Vallankin kun voi vaihtaa Saksassa palatessa saksalaisen pullon täyteen heti rajan jälkeen, jolloin matkalla käytettävissä oleva kaasumäärä ilman mitään poikkeustoimia kasvaa 33 kiloon, mikä vastaa 420 kWh sähköä.

Ja jos haluaa käyttää paikallista kaasua (propan) niin sekin on hyvin simppeli juttu.

Jukka Rajamäki 01.11.2017 14:06

Portugalissa käväisty reilun viikon verran. Muuten melko jees mutta koiriin suhtautuminen aika nuivaa. Tyhjiä rantoja kilometri tolkulla ja kaikissa kieltotaulut. Viimeisenä paikkana oli Armacao de Peran leirintäalue, (kulku)kissoja vapaana, koirat kytkettyinä. Toisaalta koiran jätöksiä oli kaupungilla kohtalaisen paljon vaikka ilmaisia kakkapusseja oli tarjolla useammassakin paikassa ja roskiksia melkein joka kadun kulmassa. Eivät kyllä ihmisetkään roskiaan paljon roskiksiin vieneet. Kaikkiaan Portugalista jäi aika epäsiisti vaikutelma. Kaupungilla käydessä käytiin Kaita moikkaamassa. Positiivisena asiana oli tuo luottokortin ja rekisterin yhdistäminen voisi olla käytössä muuallakin.
Nyt ollaan lähellä Tarifaa, lämmintä sopivasti ja tuuleskelee mukavasti. Rannalle n. 500m ja täällä saa koiran kanssa käydä rantakävelyllä. Zanartzissa, pohjois Espanjassa päästiin edellisen kerran kävelylle rannalle.

Timo Haapanen 01.11.2017 14:55

Lähellä ollaan, tulimme juuri Fusetaan. @timppa

Matti Janhonen 01.11.2017 15:18

Fusetan pikkukaupungin keskustassa on pieni aukio ja iltasin siellä voi kokea vielä ihan aitoa paikallistunnelmaa.

Matti Janhonen 02.11.2017 15:17

Jukka samanlaisia havaintoja. Aikani siellä reissasin vaan pois hylkäsin.
Hieman nukkavierua oli

Tule tänne jossa on koira-gym jossa viidelle koiralle pesupaikat ja kolme trimmauspaikka talon puolesta.
Ja hienoa hiekkarantaa riittää koirien juosta.

www.torrelasal2.com

Jukka Rajamäki 04.11.2017 10:00

Jetketttiin eilen matkaa Valdevaquerosin kämppäriltä välimeren puolelle. Pyörähdettiin Calahondasissa mutta se ei soopinut meille. Jatkettiin Torre del mar:iin. Suhteellisen ahdas leirintäalue mutta mainio sijainti aivan kaupungin sysämessä, silti rannalle vain parisataa metriä. On rantaa ja bulevardia mitä kävellä. Aiotaan olla täällä 4-5 päivää kun eilen löydettiin eläinlääkäri ja ensiviikolla koiramme Danin ekinokokki lääkitys pitää uusia. Sittten onkin 28 päivää aikaa ajella kotiin.

Matti Janhonen 04.11.2017 18:25

Se Torre del Marin kaupungin puolen camping on ihan.

Jukka Rajamäki 06.11.2017 20:43

Matti. Se kaupungin puoleinen camping on ihan? Täällä sitä nyt kuitenkin ollaan parin muun suomalaisen kanssa. Päivällä oli suomalaisten petanque peli lähellä viereistä caampingia Laguna Playaa, ehkä siellä on suomalaisia enemmän. Eilen meidän leirintäalueen ravintola oli viimeistä päivää auki, avaavat seuraavan kerran 24.11. vaikka ei se meitä haittaa sillä emme juurikaan ole ravintola ruokaaan turvautuneet. Läheisessä supermarketissa on hyvä valikoima, varsinkin meren eläviä. Kunhan vielä osaisi mustekaloista ja muista rotiaisista jotain tehdä. Tänään illalliseksi paistelinn lohta ja keittelin pottuja. Päivisin on ollut niin kuuma, että on menty enimmäkseen salaatti linjalla. Nyt on onneksi ennustettu viilenevää, helpottaa myös karvaisen matkakumppanin oloa.

Timo Haapanen 06.11.2017 21:49

Viime yö Fuengirolan feriaparkissa. Taisi kolmekymmentä autoa olla parkissa.

Taas piti ihmetellä kuinka ison kaupungin keskustassa voi olla yöllä niin hiljaista.

Illalla kaupungilla oikein hyvää mustekalaa pitkä lonkero.

@timppa

Seppo Yliniemi 07.11.2017 08:09

On luultavasti paremman makuista kuin Hesen ruuat?

Matti Janhonen 07.11.2017 20:40

Jukka jäi vahingossa ok. pois.

Timo Haapanen 08.11.2017 20:35

Olen jyrkästi eri mieltä. Sinne ei päivä paista ja helkkarin ahdasta. Plussaa ei ole kuin se kaupunki vierellä.

@timppa

Matti Janhonen 08.11.2017 20:44

Aurinko ja aurinko!
Rusketus on sen merkki, että on luvut jääneet hieman kesken ja on joutunut ulkotöihin.

Jukka Hänninen 08.11.2017 21:13
Matti Janhonen

Aurinko ja aurinko!
Rusketus on sen merkki, että on luvut jääneet hieman kesken ja on joutunut ulkotöihin.

Hyvin murjaistu:) Minulla on sellainen iho, että palan helposti, joten aurinko on vihulainen, jolta on pakko suojautua senkymmenkertaisilla rasvoilla. Varjossa viihdyn, pälyillen toki joskus biitsillä kuppelehtivia neitoja.

Suin surminkaan en enää mene Espanjan täyteenahdetuille kämppäreille, kerran nekin kokeneena yhtenä talvena.

Täytyy nyt mennessä tai tullessa tsekata noita laatupaikkoja, ainakin tuota torredesalia.

Jukka Rajamäki 09.11.2017 16:47

Torre del marin kämppärin sijainti on tosi hyvä ja siisteys viimeisen päälle. Mutta ahdas se oli yli 7 metriselle autolle. Ajokäytävä oli niin kapea että parcelaan peruutus onnistui vain hollantilaisen lajikumppanin antaessa ohjeita. Poislähtiessä ajoin muutaman kymmenen metriä "kiellettyyn" ajosuuntaan kun sinne oli väljempää kääntyä. Meille sopii varjopaikat niin koira ei läkähdy paahteeseen. Rannalla (tai rannan tuntumassa) teemme kävelylenkkejä.

Nyt ollaan Bolnuevo playalla. Iso ja siisti alue kuin mikä ja aivan rannalla. Varjopaikkoja ei pahemmin ole mutta onneksi on viileämpää. Sunnuntaiksi on kyllä jo luvattu +23°C. Varjopuolen hoitaa länsinaapuri (ruotsalaiset) joita on täällä enemmistönä. VITSI, VITSI. Ei vaan, ihan mukavaa porukkaa. Parina iltapäivänä pitäneet pitkäpöytä juhlia respan edessä, syöneet ja juoneet sangriaa ja laulaneet asaan kuuluvia lauluja. Pimeän laskeuduttua on hiljaista ja rauhallista.

Täältä Torre la sal2:n on n. 400 km ja sen jälkeen alkaakin lähestymisajo kohti Travemündea.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.