Latvian asiakaspalvelu
Markku Kujanpää
24.07.2024 19:05
Yleisesti koin välinpitämättömyyttä ja hitautta palveluammattien asenteissa. Ikäänkuin raha ei kelpaisi,
Nuoremmatkin perineet neukkuajan meininkiä
Safka aika hyvää ja Jurmala muuten kliffa.
Harri Halinen
24.07.2024 19:24
Ihmisellä on yleistä toimia perinteisesti. Samaa tapaa esiintyy myös Suomessa siis nimenomaan toimintatavoissa.
Luullaan että siten pääsee helpoimmalla.
Sehän estää kehittymistä.
Nuoret asiakaspalvelijat ovat hyviä jos heitä on neuvottu. Unohtuikohan vanhempien neuvonta?
muokattu: 24.7.2024 19:27
Markku Kujanpää
24.07.2024 19:47
Ihmettelen, ettei firman pomot pakota edes asiakaspalvelussa
olevia teeskentelemään palvelualttiutta. Heitähän luulis fyrkka kiinnostavan.
Petteri Haverinen
25.07.2024 19:00
Palvelu paranee, kun opettelet tervehtimään sekä kiittämään, sen maankielellä missä kulkoinkin olet.
Myös please sana kannattaa ottaa käyttöön…
Markku Kujanpää
25.07.2024 21:30
Petteri HaverinenPalvelu paranee, kun opettelet tervehtimään sekä kiittämään, sen maankielellä missä kulkoinkin olet.
Myös please sana kannattaa ottaa käyttöön…
Ai kun opettelen. Mistä tiedät, että en käyttäytymissääntöjä tiedä enkä sovella.
Joten. Hyppää pituutta !
Petteri Haverinen
25.07.2024 22:08
Markku KujanpääAi kun opettelen. Mistä tiedät, että en käyttäytymissääntöjä tiedä enkä sovella.
Joten. Hyppää pituutta !
Kirjoituksesi perusteella kannattaa mietiä hieman omaa käytöstä…
Markku Kujanpää
26.07.2024 07:31
Petteri HaverinenKirjoituksesi perusteella kannattaa mietiä hieman omaa käytöstä…
Kuten myös sinun.
Jukka Rajamäki
26.07.2024 08:10
Aika pienellä otannalla tuomitaan koko maan asiakaspalvelu. Keväällä reissasin 3 viikkoa Baltiassa ja minulle jäi aivan toisenlainen kuva palvelualttiudesta. Esimerkiksi Labyrinti jossa isäntä puhui jopa ymmärrettävää suomea, eräässä toisessa paikassa isäntä oli hankkinut kielenkääntäjän joka käänsi hänen puheensa suomeksi ja meidän puheen latviaksi. Yhdessä paikassa isäntäväki piti omat koiransa sisällä tai taluttivat kytkettynä, että me olisimme voineet pitää omaa koiraamme vapaana. Huonoon palveluun en törmännyt kertaakaan.
Petteri Haverinen
26.07.2024 14:07
Jukka RajamäkiAika pienellä otannalla tuomitaan koko maan asiakaspalvelu. Keväällä reissasin 3 viikkoa Baltiassa ja minulle jäi aivan toisenlainen kuva palvelualttiudesta. Esimerkiksi Labyrinti jossa isäntä puhui jopa ymmärrettävää suomea, eräässä toisessa paikassa isäntä oli hankkinut kielenkääntäjän joka käänsi hänen puheensa suomeksi ja meidän puheen latviaksi. Yhdessä paikassa isäntäväki piti omat koiransa sisällä tai taluttivat kytkettynä, että me olisimme voineet pitää omaa koiraamme vapaana. Huonoon palveluun en törmännyt kertaakaan.
Täysin sama kokemus viimeisen neljän vuoden ajalta. Oma käytös vaikuttaa paljon. Jopa SuperAlkon Latvian myymälät kassahenkilöt hymyilevät.