Finnlinesillä tarjous Gdyniaan.
HAAPANEN TIMO
02.10.2012 17:00
Etelään menijöille vaihtoehto. 9.10-1.11 alennus 50% kaikista hinnoista. Meidän porukkamme selviäisi Gdyniaan n. 350€.
Aikataulu huono, perillä klo 23.00.
http://www.finnlines.com/laivamatkat/tarjoukset/50_prosentin_alennus_helsinki_gdynia_reitillae_9_10_1_11
@timppa
HELLE RAUNO
02.10.2012 20:57
Kiitos tiedosta. Tuleeko mieleesi jokin yöpymispaikka. En viitsisi yöllä pitkästi ajella.
KORPPI SEPPO
02.10.2012 21:55
Tuon aikataulun takia tuo ei ole mikään vaihtoehto.
AHONEN KAI
03.10.2012 01:15
Ei tuo ole oikein matkansakaan puolesta mikään vaihtoehto Espanjaan matkaavalle.
Tankillisen verran menee soppaa enemmän La Jonqueraan, painii samassa sarjassa ruotsin matkailun kanssa meidän kulkemisissa.
HAAPANEN TIMO
03.10.2012 16:27
Majapaikka tulee mieleen.
http://www.dworek-sopot.pl/camping-samochodowy-otwarcie-juz-15-kwietnia,43.htm
Tekivät keväällä autopaikkoja sinne hotellin taakse. Kartassa takapiha:
http://goo.gl/maps/Bmt38
Vastauksena eiliseen sähköpostiini jossa kysyin "kempingin" avoinnaoloa, sekä myöhäistä saapumista, tuli tänään vastaus:
"Kemping jest otwarty, posiadamy 9 miejsc parkingowych.
Paweł, Dworek Admirał"
Siis:
"Camping on auki, meillä on 9 autopaikkaa.
Paweł, Dworek Admirał "
Totta on mahdollisimman huono aikataulu. Meikäläinen olisi aivan hiilenä sen aamusta iltamyöhään kestävän laivakävelyn aikana. Siinä kuitenkin tarjous sekä majoitus.
@timppa
HAAPANEN TIMO
03.10.2012 16:34
Kartta ei avaudu katunäkymänä, joten tuossa kuva.
@timppa
HAAPANEN TIMO
04.10.2012 17:55
Kyselin palvelusta hotellin parkissa. Vastaus:
"Witam!
Przysznic tak.Elektryczność tak. Koszt 100zł / noc. 23 00, 24 00 nie ma problemu recepcja jest całą dobę.
Pozdrawiam serdecznie
Filip Wikliński"
Käännös:
"Hei!
Suihku on. Sähkö on. Maksaa 100 zlotya/yö.(n. 25€) Saapuminen 23.00-24.00 ei aiheuta ongelmia, vastaanotto päivin ja öin.
Ystävällisin terveisin
Filip Wikliński"
Mitä meikäläinen on tuollaisissa yöpynyt, suihku tarjotaan hotellin tiloissa ja vaihtelee hienosta allasosastosta henkilökunnan suihkukoppiin. Pesytyminen on aina kuitenkin onnistunut.
Aamiaisen tietty saa halutessaan hotellista ostaa.
Kyllä tähän tietoon tuonne voisi mennä ilman pelkoa yönselkään jäämisestä.
@timppa
NYYSSÖNEN KAJ
06.10.2012 14:47
Katselin laivahintoja kahta reittiä myöten.
Helsinki - Tallin - Hampuriin asti. Via Baltika 788€ sis polttoaine ja laiva Hel -Tal
Helsinki - Rostock - Hampuriin asti. Finnlines 760€ sis poltoaine 200 km
Laivahinta ei sisällä aterioita joka tekee kahdelta 120€ (hel-ros).
Jos vertaamme vuoden takaiseen hintaan finnlines:
658€ sis ruoka lokakuu 2011 ja vastaavasti
809€ sis ruoka lokakuu 2012.
Hintaero Finnlines / Via Baltika on pysynyt samana molempina vuosina.
Finnlines hinnat ovat Rutu-hintoja
Polttoaine 1,55€/L kulutus 23,4L/100km
Laiva: auto 12m, hekilöitä 2, halvin htytti (hki-Ros)
Käyttäjän lisäys viestiin 6.10.2012 klo 15:01:44
Gydinia tarjouksen hyödyntäminen antaisi matkan kuluiksi Hampuriin laskien 712€. Lisäksi tulee Puolan tiemaksut raskaalle kalustolle tuon päälle, kaikilla teillä.
En lähde 50€ säästämään ja tappelemaan monen päivän Vinjetin ostan.
HELLE RAUNO
06.10.2012 15:47
HAAPANEN TIMO
06.10.2012 16:47
Enpä minä ole tuonne ketään pakottamassa, kunhan laitoin tarjouksen esiin.
Miksi Kaj, menisit Hampuriin Gdyniasta jos olet menossa Portugaliin? Samoilla kilometreillä olet jo Leipzigissä vähän pidemmällä.
@timppa
NYYSSÖNEN KAJ
06.10.2012 16:59
Hampuri on laskennallisesti kätevä paikka jos haluat verrata küstannuksi eri reittejä pitkin.
Mentiin sitten Ruotsin kautta tai laivalla Saksaan kumpi satama tahansa tai via Baltika myöten Hampuri on lähin helposti tavoitettava paikka.
HAAPANEN TIMO
06.10.2012 17:28
Niin on. Mutta eihän Balticaa tullessa kannata Hampuriin mennä, eikä Gdyniasta tullessa.
@timppa
JANHONEN MATTI
06.10.2012 19:15
Ei kannata ellei tähtää Hampurista A1 -tietä Ruhrin alueelle ja siltä Ranskaan.
Jos reitti kulkee ns. läntistä reittiä Espanjaan tai Portugaliin Mulhousen kautta vertailtavat ajomatkat on seuraavat pisimmästä lyhimpään.
Tallinnna - Varsova - Praha - Mulhouse 2 337 km
(hieman lyhempikin (n. 20 km) reitti olemassa mutta tiet heikkompi)
Kapellskär - Hampuri - Mulhouse 1 780 km
(laskettu lauttojen mukaan, Malmön sillan kautta kulkien matka kasvaa)
Gdynia - Berliini - Mulhouse 1 356 km
Rostock - Mulhouse 985 km
Travemunde - Mulhouse 875 km
Nopein niistä on Kapellskär-Mulhouse ja seuraavaksi nopein Trave-Mulhouse.
(Jos tällä ajalla nyt arvoa eläkeläisille on)
Se mikä on halvin pitää jokaisen laskea omista lähtökohdistaan lähtien.
Käyttäjän lisäys viestiin 7.10.2012 klo 11:16:33
Po. ns. itäistä reittiä
Mitään itäistä tai läntistä reittiä ei sinällän ole koska niitä "oikeita" reittejä on niin montaa kun on kulkijaakin.
Varsin monetg kuitenkin kulkee Mulhousen kautta, koska sinne saakka pääsee Saksan maksuttomia ja siitä eteenpäin Ranskan maksuttomia N tai D-teitä.
HÄNNINEN JUKKA
10.10.2012 20:16
Ihan hyvältähän tuo vaikuttaa Gdyniaan seilailla. Meillä vaihtoehtona tämä, tai sitten Hanko-Paldisk ja viabalticaa Varsovaan, mistä onkin sitten ihkauutta baanaa Frankfurt an der Oderiin, senkun paahtaa jollottaa. Jossain Berliinin alapuolella, Magdeburgin tienoilla voipi sitten valita ihan miten miellyttää.
Edullisimmat vaihtoehdothan nämä, eikä tartte paatissa maleksia.Halvin Suomesta Andorraan johtava merenylitys on juuri tuo Hanko-Paldisk, muutaman kympin keikka.
HELLE RAUNO
10.10.2012 20:43
Muistelisin että aikataulu tuolla Hangon linjallakin on aika hankala. Onko kellään kokemuksia yöpymisestä jossain määräsataman lähellä ?
HÄNNINEN JUKKA
10.10.2012 21:32
"Re: Re: Re: Hanko-Paldinski
20.8.2012 klo 22:32:53
HONKANEN JAAKKO Lähetä yksityisviesti
Hyvä yöpaikka Paldiskin rautatieaseman edessä parkkipaikka,ei siellä sen enempää rosmoja kuin ei Suomen lapissakaan, nukkua voi rauhallisin mielin.
Kyllä ne rosvot viihtyy vain missä paljon turistia ja elämää. "