Finnlines 22.07-12
PÖYSTI OSSI
22.07.2012 20:49
Kapellskär-Naantali
Kummallinen puolityhjälle yölaivalle pakollinen hyttivaraus,= hinta ylös periaate
Toinen erikoisuus on jos maksat Kruunuilla, hinta muuttuu päinvastaiseksi kuin maksaessasi Ruotsissa kruunuilla
Töykeä vastaus baarikyypparilta kysymykseen kun,
kahdelle 6 euron punaviinilasille tulee maksu Kruunuilla 114 KR
ESKOLA PENTTI
22.07.2012 21:09
Eikös tuo parin lasillisen 12€:n kruunuhinta ole ihan linjassa "yleisen" hintatason kanssa. Kruunu on nyt meille eurolaisilla kallis valuutta ja sen myötä Ruotsi kallismaa!
"Virallisen kurssin mukaan sun lasilliset olis maksanut 101,50 SEK ja kun siihen lisäätään vähän huonompi kurssi, niin johan päädytään mainitsemaasi hintaa!
Valuuttalaskin
Valuuttalaskin
Summa: 12
Mistä: EUR
Mihin: SEK
Tulos: 101,448
Käytetty vaihtokurssi 1 EUR = 8.454 SEK (keskikurssi 22.7.2012)
Elämä on!
Ps. Muistelen, että yövuorolla olisi hytti ollut pakollinen aina?
JANHONEN MATTI
22.07.2012 21:26
Kukas sen ihmeen on nähnyt, että turistipaikoissa hinnat muunnetaan euroista paikalliseksi valuutaksi tai päinvastoin päivän virallisen kurssin mukaan.
POHJANTÄHTI JORMA
23.07.2012 09:34
Olisit juonut vettä. Myös samaisella laivalla vaihtaessani €urot kruunuiksi vaihtokurssi laivalla oli aivan muuta kuin pankissa eurolla sai 9,50 kr. Turhaa narinaa
muutamasta kruunusta.
HAAPANEN TIMO
23.07.2012 10:00
Neljällä viinilasillisella saa hytin, eikös se ole halpaa.
Itse otan aina hytin päivävuorollekkin, pääsee huilaamaan sapuskan päälle.
@timppa
KERÄNEN KAUKO
25.07.2012 17:43
On se maalimalla yhtä huijaamista! Minultakin yritti Unkarissa kaupan kassa näpistää 2.89forintia taskuusa kun jotain pyöristeli. Perk..e aloin noitumaan ja laskettiin kaks tuntia laskimella. Tulihan se oikasu laskuun. En per..e mee ikinä enää siihen kauppaan. Ilman noitumista olisi sekin sentti(1) jäänyt sille tielleen!!!
SUOMI SEPPO
25.07.2012 18:08
Ei ole aina ihan sentistä kiinni tuo kassojen työskentely. Juuri tultiin reissusta ja alkuviikot jaksoin katsella vääriä hintoja kassakuiteissa. Lopulta siihenkin kyllästyi ja kassalta joka kolmas kauppakerta suoraan asiakaspalveluun hakemaan pois kahteen kertaan koneelle lyötyjä ostoksia.
Pärnun Rimin asiakaspalvelu oli ainoa joka todella pyysi anteeksi tapahtumaa (hyllyn reuna näytti eri hintaa kun kassan kone ja kolmannen hinnan antoi asiakaspalvelun tietokone. Sain halvimman mukaan palautuksen).
@seppo
KERÄNEN KAUKO
29.07.2012 20:11
No pitää oikasta, ettei tule väärin käsitystä. Ei mulle tapahtunut tuota ja jos tapahtuu että joku sentti sinne tai tänne. Ihan sama.
Loma menee pilalle jos alat tuijottamaan joka laskua sentin tarkkuudella. Jos oikeesti heittää kunnolla, totta kai se pitää oikasta...
Enkä vertaile hintoja. Miksi niitä pitää vertailla? Siksikö, että voi kirota, että tuokin olis ollut suomessa halvempaa :DDD