Finnlines Oy:n tarjoamat jäsenetu alennukset
LINDEGREN HARRI
07.12.2011 20:16
Heips kaikille,
Lähdin viime viikolla Finnlinesilta jo tiedustelemaan ensikesän lauttamatkojen hintoja ja hämmästyin kun kertoivat, että Karavaanareille aiemmin myönnetty 50% alennus ajoneuvoista Saksan reitillä ( Helsinki-Travemünde/Rostock tai Helsinki-Gdynia) on tiputettu 25%:n.
karavaanareiden sivulla kuitenkin mainitan vieä tuo 50% alennus, joten jonkun olisi syytä varmaan korjata se,
Harmi homma että Finnlines käyttää tällä tavoin monopoiasemaansa hyväkseen, käsittääkseni Karavaanarit ovat kuitenkin aika merkittävä asikasryhmä myös heille. Mahtavatko potkia omaan nilkkaansa...
-Harri
NURMI JANI
07.12.2011 20:45
Tuliskohan se voimaan ensi vuoden matkoille? Tänään sain sunnuntaille varatusta Travesta Helsinkiin matkasta juuri sen 50%:n alen ajoneuvosta.
Mutta, joo. Tarkennusta tarvitaan.
JANHONEN MATTI
07.12.2011 22:08
Nordic Ferry Centerin sivuilla mainitaan, että ainakin 31.3.2012 saakka 50% alennus ajoneuvosta on voimassa. Saa nähdä mitä sen jälkeen tapahtuu.
Vaan eipä tulisi ainakaan minulle yllätyksenä, jos niin tapahtuisi.
Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
HAUTANIEMI ERKKI
07.12.2011 22:13
Alkaako nyt Italialaisen omistaman yhtiön reittimonopoli vaikuttamaan hintoihin?
Ihmetytää koska puhutaa suomen ja saksan kaupan vähentyvän, tilastollisesti.
Paikataanko tällä hinnoittelulla puuttuvaa kaupaa?
LINDEGREN HARRI
07.12.2011 22:34
Kyse oli tosiaankin ensi kesän matkasta ja kyllä tuon asian vahvisti ihan Finnlinesin callcenterin henkilö sähköpostilla.
P.S pahoittelut alkuperäisen viestini monista kirjoitusvirheistä, näppis näyttää hieman takkuavan ja oli niin kova kiire saada asia ulos, ettei ehtinyt kaikkea kirjoittamaansa lukea :)
ALAVIUHKOLA MARKKU
07.12.2011 22:42
Rutusakki.fi sivustolla tuoreena uutisena Nordic Ferry centerin kirje asiasta.
Löytyy punaisella marginaalista. Rutuille tärkeää tietoa, ainakin heille, joilla paluuliput hankkimatta. Maalis-huhtikuun vaihde näyttää olevan heidän aikarajansa uusille tilauksille.
KATEISTO EERO
08.12.2011 11:08
Viime keväänä huhtikuun puolessa välissä matkustin Superfastferryllä Rostockiin 60 euroa edullisemmin, mitä olisi Finnlinesillä tullut maksamaan. En tiedä, aloittaako punaiset taas tuolla linjalla ensi kesänä, mutta nyt olisi yhtiön hyvä sauma saada karavaanarit ja muitakin siirtymään Finnlinesiltä heille "sopivalla" hinnoittelulla.
HELIN JUHA
08.12.2011 12:03
Ei taida Tallinkilla enää olla aluksia noille reiteille. Viime kesänä reitillä operoineet Superfastit myytiin muistaakseni Stenalle Skotlannin liikenteeseen.
Harmi sinänsä, näin maksajan näkökulmasta reitille kaivattaisiin kilpailua.
Itsellä on kokemusta niin Superfasteista kuin Finnlinesin vanhoista ja uusista laivoistakin. 5 henkisen perheen ja isohkon auton kanssa matkatessa Superstarit pärjäsi hinnoittelulla, toisaalta vanhan Finnlinesin tunnelman voittajaa ei nykyään edes ole tarjolla.
STRÖM KARI
08.12.2011 15:02
Onhan näitä kilpailijoita. Esim. tämä www.navirail.com Hinnat aika kohdallaan
HYTTILÄ ESKO
08.12.2011 15:59
Onpa ne nopeita, pariviikkoa sitten kuulin jotta Hangosta - Paldiskiin ajavat. Ja nyt ilmeisesti jo pääsee Saksaan saakaa........
Vai ymmärsinkö väärin öööö
JANHONEN MATTI
08.12.2011 16:52
Kun tuolla Traven rannassa taas oottelin lähes 5 tuntia laivaanpääsyä niin tuli mieleen, että pitäisikö tämän reitin kulkeminen lopettaa. Jotenkin se ahtaushomma tuntui Italialaiselta lakolta. Kun vetotraktorien kuskit piti tunnin ruokatauon n 22-23 väliullä niin sen tunnin aikana laivaan ei voinut ajaa nekään, jotka sinne olisi voinut mennä omin voimin.
En ymmärrä laivan lastaamisesta mitään, mutta en minä ymmärrä tätäkään.
Ja vallankaan kun matkailuautojen paikat on normaalisti siellä ylimmällä kannella.
Reittivaihtoehtoja Saksaan on monia, mutta ei nekään aivan ongelmattomia ole.
Via Baltican kilpailukyky on teiden paranemisen vuoksi parantunut, mutta taas nyt polttoaineen hinnnannousun vuoksi laskenut. Ja matkakin on aika pitkä. Tallinanasta esim Würburgin kippeille Saksaan on n. 2000 km, mikä ajoajassa merkkaa kolmea neljää päivää. Mitä idemmäs on menossa sitä edullisempi Via Baltican reitti on.
Yksi vähemmän tunnettu reitti on ajaa Tallinnasta Ventspilsiin (500 km) ja mennä siitä Scandlinesin lautalla Travemundeen. www.scandlines.de
Ja sitten on nämä Ruotsin reitit. Turku-Tukholma ja Naantali Kapellskär ja Tanskaan ja Saksaan joko siltoja pitkin tai lautoilla.
Scanlinesin sivuilla markkinoidaan myös Skandinavia-pakettia Rostock-Trelleborg-Tukholma-Turku ja Putgarden-Rödby-Helsingör-Helsinborg-Tukholma-Turku. Paketit on toteutettu Vikingin kanssa yhteistyössä.
Suomessa en ole nähnyt niitä kaupattavan.
Jos tässä tätä ulkomaanmatkailua tulee vielä jatkettua niin taidampa palata takaisin Ruotsin reitille. En nimittäin juuri nyt muistu mitään tyhmempää mieleen kun laivamatka ro-ro -aluksella Helsingistä Travemundeen.
Se syöntirumbakaan kun ei enää erityisemmin kiinnnosta.
HAARAKANGAS ALLAN
08.12.2011 18:00
Konsuli Matti, sanoit kaiken oleellisen. Noin se on. Eli äänestämällä voimme vaikuttaa tähänkin asiaan....
Allu vaari
KATEISTO EERO
08.12.2011 18:23
Trelleborg-Sassnitz pieni asuntoauto plus kaksi aikuista 139 euroa suunta.
HAAPANEN TIMO
08.12.2011 19:20
Joku aika sitten pelkästään Schenker varasi n. 800m joka vuorolle. Siihen mahtuisi 80 matkailuautoa joka paivä. Ei taida jaloilla äänestäminen auttaa, ei ne meitä kaipaa.
@timppa
JANHONEN MATTI
08.12.2011 20:33
Niin niin Timo, mutta kun ne laivat ro-ro -aluksia. 500 matkustajapaikkaa ja osa sellaista kansitilaa jota voi käyttää vain h-autot. On syytä olettaa, että Schenker ja muut vastaavat metristään kantta vähemmän kun karavaanarit vastaavasta pätkästä ja oheistuotto on usein nolla.
Pelkät irtoperät kun ei paljon hytti- ja ravintolatilaa tarvitse, mutta tarvitsevat ahtauspalveluja reitin molemmissa päissä.
Kilpailua Saksan liikenteeseen tuskin tulee ennen kun/jos Scandlines vaihtaa Hangon laivan ro-ro-laivaksi. Sen taustayhtiö on niin iso, että se voi haastaa Grimaldit jos haluaa.
HAAPANEN TIMO
09.12.2011 17:01
Ne henkilöautopaketithan ovatkin edullisia.
@timppa
HÄMÄLÄINEN MARKKU
09.12.2011 17:19
Tietääkseni rahti maksaa monin verroin enemmän kuin karavaanari, ellei tilanne ole muuttunut.
Karavaanarit on vähän kuin kiilapoikia joilla täytetään pienet raot.
SAIKKONEN ERKKI
09.12.2011 19:11
No , kokemus multakin. Käytiin Euroopassa viime syksynä, tarkoitus oli tulla menoreittiä, Via Baltikaa pitkin takaisin, mutta vähäisen sairastumisen takia päätimme turvautua laivamatkaan Travemundesta Hkiin. Soittelin Finnlinesille jossa kerrottiin, että matkan osto onnistuu ja että laivaan pääsee Travessa 20.30, kuitenkin niin että laiva lähtee n. klo 03.00 satamasta. Ja minähän uskoin... Tuloksena oli se, että pääsimme satama-alueelle tuolloin, mutta laivaan vasta klo 02.30, venttaa ja torkkumista satamassa tuli siis kaikkiaan ennakot mukaanlukien 6 h. Arvaa harmittiko. Ei tule mieleenkään seuraavalla kerralla käyttää em. paluureittiä.
LAHTINEN ERKKI
09.12.2011 22:06
Viime kesänä matkustimme 12m:n yhdistelmällä mielestäni edullisesti Saksaan Finnlinesin laivalla ensin Naantalista Kapelskäriin ja sitten Malmö:stä Travemyndeen, Oli edullisempi kuin sillat/lautat Tanskan kautta. Matkat oli varattu yhdessä jo kevättalvella. Yllättävästi Ruotsi-Saksa väli vie aikaa enemmän kuin Pohjanlahden ylitys. Reitti sopinee raskaalle kalustolle, koska se tarjoaa sopivasti 9 tunnin lepoajan Tanskan ohituksessa.
AHOLA JARI
12.12.2011 10:50
-50% ja -25% alennusten päivämäärät ovat kait samat SFC:n kuin AL:n jäsenillä;
https://autoliitto-fi.directo.fi/edut_ja_palvelut/?x1547555=3377762
Eli kesäsesonki nyt kalliimpaa :(
HYTÖNEN RAIMO
12.12.2011 15:25
Totta, Navirailin hinnat kilpailukykyiset, mutta ajaa nettisvujensa mukaan edelleenkin vain Paldinskiin. Matkailuautoa ei ole erikseen hinnoilteltu, mutta siihen sovellettaneen linja-auton hinnoittelua 11 €/m (su 10 €/m). Ajoneuvohintaan sisältyy kuljettajalle ateriointimahdollisuus seisovasta pöydästä. Matkustaja á 35 €, pitäen sisällään em. ruokailun. Ei paha.
Varsin suositeltava Finnlinesin vaihtoehtoreitti on Helsingistä Gdyniaan.
Pieni matkailuauto (alle 6 m) 162 €, keskikokoinen (alle 8 m) 243 €. Henkilöhinnat 62/25/12 (aikuinen/nuori/lapsi), halvin hytti (AB3) 130 €.
Hinnoissa on eroa, mutta niin on ajomatkassakin.
Käyttäjän lisäys viestiin 12.12.2011 klo 15:28:31
Finnlinesin ajoneuvohinnoissa ei ole huomioitu 50 % karavaanarialennusta, joka voimassa maaliskuun loppuun saakka (sen jälkeen 25 %).
HYTTILÄ ESKO
12.12.2011 16:27
Ne oikeat alennukset on alla :
Ihan viralliset ja ne on jo aiemmin täällä näkyvissä AHOLA JARI laittoi esille
Kiitos !!!
-50% ja -25% alennusten päivämäärät ovat kait samat SFC:n kuin AL:n jäsenillä
https://autoliitto-fi.directo.fi/edut_ja_palvelut/?x1547555=3377762
Finnlinesin matkustajarahtilaivat vievät sinut, seurueesi ja suuremmatkin matkatavarat ympäri vuoden Saksaan ja Puolaan. Helsingistä Travemündeen liikennöimme päivittäin, Rostockiin Gdynian kautta kolmesti viikossa.
Saksan ja Puolan lisäksi Finnlines liikennöi matkustajarahtialuksilla Naantalista Kapellskäriin, Malmöstä Travemündeen ja Lyypekistä Pietariin.
Alennukset jäsenille 2012
50 prosentin alennus ajoneuvojen hinnasta
Suomi > Saksa/Puola 1.1.–20.6.2012 & 1.9.–31.12.2012
Saksa/Puola >Suomi 1.1.–20.6.2012 & 14.8.–31.12.2012
25 prosentin alennus ajoneuvojen hinnasta
Suomi > Saksa/Puola 21.6.–31.8.2012
Saksa/Puola > Suomi 21.6.–13.8.2012
KERÄNEN KAUKO
13.12.2011 17:18
Tilattu meno toukokuulle ja paluu kesäkuulle. Ale-50% autosta ja lisäksi -20% reittihinnoista paluumatkasta, koska tilasin matkat yhten syssyyn :)
Käyttäjän lisäys viestiin 13.12.2011 klo 17:19:51
Lisäys: Tilaus suoraan Finnlinessilta! Silloin saa alennuksen!
JORVA OLLI
13.12.2011 19:35
Samalla tavalla sain hinnat syksyllä kuten Kauko nyt, kaikki toimi OK!
HAVAS OUTI
17.12.2011 17:35
Me varattiin 2.12. toukokuun lähtöön Hki-Trave liput ja saatiin ajoneuvoihin 50 % alennus. Nämä Autoliiton kautta Sfc-jäsenkortilla.
Lähtö- ja paluupäivä eivät ole ns. korkeaa sesonkia, oisko tässä selitystä.
Käyttäjän lisäys viestiin 17.12.2011 klo 17:37:46
Luin viestiketjua tarkemmin ja niinhän se olikin, ale-erot sesongin mukaan.