Finnlinesin varaussysteemi hukassa?

KIISKI ANTTI 25.04.2011 20:28

Tätäkö etsit?:

http://www.finnlines.com/laivamatkat/varaa_laivamatka

KANTOLA TIMO 25.04.2011 21:14

En nyt ihan.

Viime viikolla, ei pelannut nettivaraus, ei voinut karavaanarin matkapaikka auttaa, ei vastattu puhelimeen Suomessa eikä Saksassa, ei vastattu sähköpostiinkaan. Lopulta mentiin Lyypekin konttoriin, jossa aikas vaikeasti ja hitaasti, mutta onneksi lopulta saatiin varaus kuntoon ja liput.

Saksasta kun yritettiin Suomen konttoriin soittaa kymmeniä kertoja ja jonotettiin jopa 10 minuuttia kerralla, ennenkuin tulee nauhoite, että " linjoilla on ruuhkaa, soittakaa myöhemmin nudelleen". Tulee siinä lipulle hintaa.

No Kapellskärissä oli taas ongelmia tietokoneen kanssa, mutta päästiin kuitenkin Suomeen.

Sitä vaan, että vaihtavat varausjärjestelmää, eikä homma nyt pelaa

NYYSSÖNEN KAJ 26.04.2011 10:06

Reitillä Helsinki - Gydinia - Rostock 14.4 - 25.4.2011 Laivan vuositelakoinin myöhästymisen takia varalaiva ja poikkeusaikatailu joka lisäksi epäsäännöllinen aiheuttaa Finnlinesin kaikkiin palveluihin ruuhkaa.

Itse havaitsin 14.4. Rostockin satamassa että ei ollutkaan laivaa millä mennä. Toimistossa kerrottiin että korvaava laiva lähtee seuraavana päivänä klo 06:30 tai sitten voi mennä Travemünden kautta, näin tehtiin.

Eli joka päivä on yhden laivallisen verran lisäkyseliöitä kysymässä, että miten mennään, koska mennään jne.

kaj

https://picasaweb.google.com/KajNyy1/Portugal2011Kevat#5596089025231878898

PAANANEN PAULI 26.04.2011 12:14

Juu - tuossa ketjussa : " Mitä maksaa Saksaan " kirjoittelin omista kokemuksistani laivalippujen ostosta, ja siitä, että Finnlines Ferry Center nettilippukauppa on pois käytöstä toistaiseksi. Tällähetkellä lippuja voi ostaa netistä jos lähdet reissuun ennen 15.5.2011

Hyvin kävi lippujen osto sähköpostillakin minun ja Ferry Centerin virkailijan välillä. Vastaus kyselyyni laivalipuista , tuli samana päivänä, eli varausvahvistus + lasku. Ferry Centerin virkailija mainitsi myös , että Finnlinesille tulee uusitut sivut nettilippukauppaan.

Tallink Siljan sivuilla on lomake jolla voi perua varattuja, mutta ei maksettuja lippuja. Nimittäin minulla oli varaus myös Hki - Rostock - Hki. Kuitenkin valitsin Finnlines Hki - Travemunde, niin tuoTallink Siljan varauksen peruutus kävi näppärästi tuolla netistä löytyvällä lomakkeella. Peruutus toimii hyvin, koska tänään aamulla oli sähköpostissani kuittaus peruuutuksen vastaanottamisesta.

Terveisin : Arja

SUUMÄKI HEIKKI 26.04.2011 15:16

Eipä saanut Finnlines nettivarausta Naantali- Kapelsär. Otti kyllä kaikki tiedot vastaan, mutta kun tuli maksun aika ei mennytkään läpi! Puhelimella oli yritytty noin kymmenen kertaa. Ensin sanotaan "odota älä katkaise puhelua" ja jonotus jatkuu, sitten soi musiikki ja uusi tiedoite "älä katkaise". Odottelun jälkeen tiedote linjoilla on ruuhkaa soittakaa myöhemmin ja puhelu katkaistaan. KUMMAA MEININKIÄ hekuli

SILMUNEN HANNU 26.04.2011 15:29

Ainakin perjantaina siellä sivuilla luki että nettivaraussivut ovat poissa käytöstä määrätyillä aikaväleillä sivujen ja systeemeiden uusimisen vuoksi.

Meille tämä teki ylimääräistä työtä, sillä olimme palaamassa Suomeen perjentai-lauantai välisenä yönä, 01.00 laivalla Kapellskäristä, siihen meillä siis oli reissun päältä puhelimitse tehty ja luottokortilla maksettu varaus.

No, kun Kapellskäriin pääsimme, kävi ilmi että pitkänäperjantaina semmoista laivaa ei kuljekaan...sen tiesivät venäläiset jotka odottivat aamulaivaa...

Mistään ei kuitenkaan saanut selville onko aamulaivassa tilaa, eli kun netistä saimme selville, että siljalla on tilaa aamulähdöllä, jouduimme ajamaan takaisin tukholmaan....

Nyt laittamaan finnlinkille palautuspyyntöä maksetusta matkasta sekä vahingonkorvausta menetetystä päivästä ja 200km turhasta ajosta...

Kotiin kuitenkin päästiin, mutta meno finnlinkillä olis ollut enemmän meidän makuun kuin siljalla örveltävät pääsiäisristeilijät...

t.Kaarina

HALINEN HARRI 09.05.2011 14:43

Varausjärjestelmä uusiutuu Finnlinesilla. Nyt käytössä lienee kaksi järjestelmää, jos kaikkia ei ole vielä siírretty uuteen järjestelmään. Olen tällä hetkellä Saksassa ja vaihdoin paluuni lähtöön 11.5. Travesta.
Tämä vaihto meni uuteen järjestelmään. Saahan nähdä huomenillalla löytyykö se sieltä. Puhelinlinjat olivat tosi täynnä vaihtopäivänä viime viikolla. Tylsää istua odottamassa 5 min ja sitten he katkaisevat puhelun. Onneksi Finnlinesin keskus otti soittopyynnön mutta kun soittoa ei kuulunut soitin uudelleen ja sain keskuksen kautta virkailijan kiinni ennen työajan loppua. Taitaa olla liikaa väkeä jossain ja liian vähän jossain, tai hinnankyselijät tukkivat linjan.

KIILTOMÄKI MARTTI 09.05.2011 18:49

soitin finnlinesin asiakaspalveluun 21 puhelua, kun verkkovaraus ei toiminut ja matka piti varata. palvelu ei ollut tukossa vain jonain järjestelmänvaihtopäivänä vaan ainakin kolmena päivänä peräkkäin. puhelun aluksi pyydetiin odottamaan sulkematta ja sitten lopuksi ilmoitettiin, että palvelussa on ruuhkaa ja puhelu katkaistiin. sain vihdoin tilauksen tehtyä, mutta tänään tulleessa puhelinlaskussa oli ylläri!!!! jokaisesta puhelusta oli mennyt palvelumaksua!! ??? mistä palvelusta? kyllä laivayhtiöllä menee huonosti, kun rahaa pitää tehdä ihmisiä puhelinlinjoilla jonotuttamalla ja palvelumaksuja keräämällä! eikö sen pitäisi tienata ottamalla varauksia vastaan ja kuskaamalla kyytiä tarvitsevia meren toiselle puolen! en tule hyväksymään noita palvelumaksuja ja reklamoin finnlinesille! tehkää samoin, jos jonottamisesta on teitä laskutettu! muuten olen yleensä ollut tyytyväinen finnlinesin palveluihin.

HAARAKANGAS ALLAN 09.05.2011 20:58

Finnlines yhtiön pääomistajat ovat italialaisia. Napolilainen tapa johtaa asioita on vähän erilaista kuin mihin olemme tottuneet........

Allu vaari

AHOLA JARI 09.05.2011 22:09

Oliskohan se hukkunut tänne?

http://ebookingweb.grimaldigroup.eu/GrimaldiWebSite/form.jsp?LANGUAGE=FINNISH

Käyttäjän lisäys viestiin 9.5.2011 klo 22:11:23 ..ja Karavaanrien alennuskoodi ei sitten toimi/löydä vapaita lähtöjä..

HÄNNINEN JUKKA 10.05.2011 09:36

Just soitin ja varasin piletit huomiselle lähdölle Gdynia-Helsinki klo 11.00 - onnistuneesti ilman isompia jonotuksia.

Kuten aiemminkin, Leenun Saunalahden liittymästä puhelu meni automaatille, mutta mun Soneran liittymästä soitettu puhelu meni sujuvasti Karavaanarin Matkapaikkaan +358925102020 ja homma hoitui. Rutualennusta henkilölipuille ei Gdyniasta saa, joten 2h B-hytissä ja 7m hyymeri maksoivat eur 375,50. Vajvistusnumeron antoivat, jopa soittivat sen ilmoittaakseen. Hyvää palvelua !

Huomatkaa käyttää Soneran liittymää ainakin ulkomailta soittaessanne!

Nyt suhautetaan sitten polakkien valtakuntaan ja ostellaan paikallisia tuliaisia.

KATEISTO EERO 10.05.2011 18:34

Pitikö maksaa etukäteen tai vasta satamassa? Hinta tuntuu aika kovalta, kun tultiin Superfastilla Rostockiin halvemmalla.

SILMUNEN HANNU 10.05.2011 21:10

Meille ainakin sanottiin, että finnlinesin systeemi on muuttunut nyt sellaiseksi, että satamassa ei voi maksaa, vaam ainoastaan luottokortilla, jos matkan päältä liput varaa. Me haluttiin kapellskäristä naantaliin, mutta ymmärsin sen tarkoittavan kaikkia laivoja.

Eivät ole vieläkään reagoineet viestiini, missä pyydän rahojen palauttamista ja korvausta menetetystä päivästä ja ylimääräisestä ajamisesta.

t.Kaarina

KANTOLA TIMO 10.05.2011 23:28

Taitaa mennä seuraava Saksan matka Tallinnan kautta...

LAKKA RAIMO 11.05.2011 17:59

Niinpä,sähköpostillahan Finnlinesin tytäryhtiötäkin ohjataan italiasta,et silleen.Onhan se tapa sekin.

Puke

LALLO ARJA 11.05.2011 21:01

Ferry centter / finlains ovatkin eri puulaakeja nykyään. Siellä on pieni riita meneillään kuka myy ja mitä myy. Ilmeisesti Nordik lakkautetaan myynnin tyehostamisen saamiseksi.

JANHONEN MATTI 11.05.2011 21:05

Tulin juuri eilen aamulla Finnlinesin laivalla Travesta Helsinkiin ja totesin, että Finnlinesillä on nyt kyllä pielessä muutakin kun varaussysteemi. Entisistä paistinleikkaajista on selvästi siirrytty laadun leikkaajiin. Antais aihettaa enempäänkin, mutta jään vielä seuraamaan.

HALINEN HARRI 12.05.2011 10:36

Kyllä taso laskee vuosi vuodelta.
Voi kun saisi vanhat laivat ja sen tunnelman ja laadun takaisin.

Tulin juuri kotiin Travesta. Karavaanarit pääsivät laivaan klo 02:00 (normaalisti klo 23-0).
Hytti oli 4 hengen ikkunallinen kovalattiahytti (allergikolle).

Lattia epäsiisti, vain lakaistu, ei pesty. Yksi vuode haisi niin hielle ettei siinä voinut nukkua. Vessassa miehet saivat alapesun samalla koska vesitaso oli niin korkealla. Laiva oli Europalink jossa osa 11 kerrosta oli remontissa. Ruoka oli tällä matkalla hyvää, mennessä n kk sitten surkeaa. Taitaa olla syytä siirtyä Ruotsin kautta ajoon sillä aiemmin olen maksanut tuon n 150 euroa enemmän per sivu "ajamattomuudesta".
KORHONEN ELISA 12.05.2011 23:15

Meidän matka Hki-Gdynia 4.6. on varattu jo helmikuussa, mutta kun laskua ei vielä huhtikuun puolivälissä alkanut kuulua, niin aloin kysellä. Muistelin, että matka pitäis olla maksettuna 1 kk ennen matkan alkua, ainakin aikasemmin oli niin. Soitin ensin ja lasku luvattiin lähettää sähköpostilla. Ei kuulu ei näy. Yritin soittaa uudelleen huhtikuun lopun lähestyessä. Silloin en päässyt puhelimella läpi. Lähetin sähköpostia parikin kertaa. Lopulta lasku tuli sähköpostilla englannin kielisenä 2.5. ja kuinka ollakkaan - eräpäivä 30 päivää ennen lähtöä. Piti siis maksaa heti eikä muutaman viikon sisällä kun lähtö on 4.6. Olisinhan voinut olla vaikka matkoilla tai muuten en niin aktiivinen seuraamaan sähköpostiani, niin miten olisi varauksemme käynyt?? Toivottavasti maksu nyt meni perille ja saamme liput satamasta kun näytän maksutositteen.

LEHTINEN VÄINÖ 13.05.2011 00:19

Ei onnistunut netinkautta tilata lippuja mutta puhelimella onnistu Naantali-Kapelsär ja lasku tuli tänään sähköpostiin. Jonotus musiikkia sai kuunnella 15 minuuuttia ennen kuin vastattiin.

WILHELMSSON LEIF 18.05.2011 22:10

Varasin ja maksoin juuri kotimatkan netin kautta Kapellskäristä Naantaliin Heinäkuussa nyt toimi niinkun pitääkin.

t Leif

LINDBLOM ALF 19.05.2011 08:32

Leif: Miten onnistuit saamaan karavaanialennuksen netin kautta?

WILHELMSSON LEIF 19.05.2011 21:10

En ole ollut tietoinen että saa karavaanari alennusta Naantali - Kapellskär reitillä nykyään, ennen ei ole ollut alennusta. Onko siitä jossain mainittu? Täytyy tarkistaa.

WILHELMSSON LEIF 19.05.2011 21:26

Näyttää tullen 5% 1.4 jälkeen joka on mulle uutta. Olen tänään ollut s-postin kautta yhteydessä ja vaihtanut ajankohtaa enkä arvannut kysyä. Mutta pääasia mulle on että laivassa on tilaa kun tulen ja yhteys toimii hyvin.

KIILTOMÄKI MARTTI 01.06.2011 15:16

leiffille aina on saanut karavaanarialennuksen naantali - kapelkärr välille. ainakin minä olen!

KIILTOMÄKI MARTTI 01.06.2011 15:20

heh heh... näyttää kaikilla olevan samoja ongelmia ennen niin hyvin toimineen finnlinesin kanssa. minulla oli laivan lähtöön 33 päivää, kun kyselin maililla laskun perään. sain laskun seuraavana päivänä... siis maksuaikaa 2 päivää! ei ihan oikein, mutta maksettu on ja matkaan päästään!

WILHELMSSON LEIF 01.06.2011 15:48

Martille.

Oletko varmasti aina saannut alennus yölaivalle.

T.Leif

KOCK REINO 05.06.2011 13:42

varasin ja maksoin matkan 21.5 2011 ja tänä päivänä finnlines ei tiedä missä rahat ovat siellä ei toimi mitään enää paitsi jonotus.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.