matkan hinta suomi-saksa

VÄNTTINEN ILKKA 20.04.2011 14:02

Voisiko joku antaa "nyrkki"tuntumahinnan Helsinki-Rostok asuntoautolle alle 6 m esim. viimekesältä ottaen huomioon SF-Caravan alennukset. Olen mennyt useat kesät Ruotsin läpi kannattaako vielä ajaa.

Kiitos!

HELIN JUHA 20.04.2011 16:36

Hinta riippuu siitä montako teitä on matkassa, kannattaa soittaa Finnlinesille ja Tallinkille niin saat tarkan hinnan.

Meille menopaluu hki-rostock maksaa tälle kesälle noin 1200e (7m, 2 aikuista, 3 lasta). Naantalista Ruotsin kautta Puttgardeniin (laiva + ajo + laiva + ajo + laiva) säästyisi pari sataa. Molempia tapoja on useamman kerran käytetty, mutta itse valitsen laivan jos aikataulut vain sopii.

VELASCO DAVE 20.04.2011 16:56

Pääsiäisenä ollaan lähdössä Helsingistä Rostockkiin. Meno 2 henk + auto alle 6m, halvin hytti, ei aterioita, 446 €.

VELASCO DAVE 20.04.2011 18:08

Unohtui mainita että hinta on Finnlinesin.

HAAPANEN TIMO 20.04.2011 19:02

Lomasesongin aikaan on ajaminen halvempaa jo kahden hengen porukalla, henkilömäärän kasvaessa ero suurenee. @timppa

NYYSSÖNEN KAJ 21.04.2011 11:21

Tultiin juuri 16.4.11 Trave - Helsinki (liput Rostock -Helsinki) 432€ 12m auto B2 hytti kahdelle ilman ruokailua. Hinta: Karavan erikoislähtö. Rostock - Tallinna 1636 km eli 1636km X 23 L/100km X 1,3 €/L = 489 € ajo ao paikkakuntien väli plus lauttaliput Tallin - Helsinki eipä heti kannata ajaa Ruotsin tai Via Baltican kautta.

Muuttolintu on palnutkaj https://picasaweb.google.com/KajNyy1/Portugal2011Kevat#5596089025231878898

PAANANEN PAULI 21.04.2011 11:41

Tallink Silja Line ja Finnlines = Nordic Ferry Center pitävät kumpikin matalaa hintasesonkia 17.6.2011 asti näköjään koska siitä hinnat nousevat.

Tallink Silja Helsinki - Rostock -Helsinki lähtö 2.6.2011 paluu 26.6.2011

Hintaesimerkki 2 aikuista, sisähytti B, ja matkailu-auto max. 8 m pitkä, korkeus max. alle 3 m. Hinta edestakaisin Super Fast VIII Hinta 1.012,00 eur sisältää menomatkalla 2 x buffet, ja paluumatkalla 1 x buffet kahdelle.

Finnlines Helsinki - Travemunde - Helsinki samanlainen paketti ( sama lähtöpäivä - ja paluupäivä ) oli 200 eur kalliimpi, tosin siinä oli yksi ruokailu lisää kahdelle

Finnlines/Ferry Centerillä oli menossa nettilippumyymälän päivitys, en voinut ostaa lippuja suoraan netistä. Kävimme kaupankäyntiä sähköpostilla. Sivuilla on huomautus : voit ostaa lippuja täältä siis netistä, lähdöille jotka ovat 15.5.2011 mennessä.

Päädyimme kuitenkin Finnlines Ferry Centeriin Helsinki - Travemunde lähtö 2.6.2011 ja vain pelkkä meno ateriapaketilla ( aika hintava tuo pelkkä meno meno-paluu ale on noin 20 % ) Hinta oli 748,00 eur 16.4.2011 tilasin ja maksaa piti heti 19.4.2011

Kaikki alennukset olivat noissa hinnoissa huomioitu, eli kausialennus olikin suurempi kuin Karavaanari alennus/ Autoliitonalennus, näin ainakin Tallink Silja Linella Hki - Rostock - Helsinki.

Ja vielä : meillä ei ole Clubi korttia Tallink Siljalle, sitäkin kysyttiin kun sanoin, että nyt pitää päästä mahdollisimman edullisesti " saarelta " ( = Suomesta ) pois ja Eurooppaan.

Kannattaa varmaan jo varailla lippuja vähän tuntui, että kysyntää niillä on ??!!

Terveisin : Arja

KANTOLA TIMO 25.04.2011 21:20

Ruotsin läpiajolle ei saa tuntipalkkaa. Juuri tultiin 2 hlöä ja alle 6m matkailuauto. Puttgarden - Rödby 116 € ja Kapellskär-Nli 175 €. Matkaa tulee toista tuhatta, mikä maksaa kans.

Ellei oltais käyty tapaamassa tuttuja Ruotsissa, niin mieluummin laivalla taikka sitten mielenkiinnon vuoksi Baltian kautta.

MOILANEN JAANA 26.04.2011 18:52

Hei!

Onneksi meni hermot tuohon finnlinesin tämän hetkiseen kaaokseen. Soitin "piruuttaan" siljalle, eli: hel-rostock-hel (lähtö toukokuun loppu, paluu kesäkuun loppu) 2henk m-auto (alle7m, korkeus alle 2.4m) b-hytti ei ruokia

meno-paluu siis 679,00e ei todellakaan paha, alennuksia clubone-kortti ja caravan-yhdistyksen norm. alennukset.

SILMUNEN HANNU 26.04.2011 18:59

Minkälainen matkailuauto on alle 2,4m korkea?? Pakettiauto? Toi hinta taitaa toimia aika harvoilla...

t.Kaarina

MOILANEN JAANA 26.04.2011 19:41

Hyvä Kaarina, onneksi joku on tarkkana. Minä vaan häkellyin "muka" niin halvasta hinnasta ja auton mitat meni väärin. Huh, kiitos Kaarina. Nyt on varaus korjattu ja hinta tietysti nousi 799e, mutta parempi näin kun jäädä lähtöpäivänä satamaan.

OLLIKKALA PENTTI 02.05.2011 12:12

Paljonko maksaa matka saksaan ,laivoilla vai ajaen? On hieman hölmöä verrata matkanhintaa,siihenhän vaikuttaa niin monta tekijää ,onko matkalla jokin kiinteämääränpää ,aikooko jääda pohjois-saksaan vai matkustaako ken ties entisiin itänaapurien valtioihin ,tai kenties länsiranskaan , kenties tarkoitus kierrellä" muolimaa" ristiin rastiin? Omasta mielestäni autoon on tehty pyörivät ja kääntyvät pyörät jolla pääsee moniin mielenkiintoisiin paikkoihin:sanallasanoen matkailu avartaa ja maksaa aina.Mikään vaihtoehto euroopan matkalla ei olle halpa mutta matkantarkoituss on varmaaan se lähtökohta mitä minä ainakin ajattelen. Mutta hyvää matkaa kuitenkin ken sitten matkustaa tavalla tai toisella.

KNAAPI JUHA 02.05.2011 13:15

Minun puolestani halukkaat saavat makoilla laivalla vaikka koko lomansa. Eipä ole sitten paljon vaivaa jos kohta ei uusia elämyksiäkään. Joku täällä jo laski, saisiko tuntipalkkaa Ruotsin läpi ajamisestaan. En tiedä sitten, maksavatko muut maat Euroopassa tuntipalkka läpi ajamisesta. Minulle sitä ei ole ainakaan tultu tarjoamaan. Ruotsin läpi ajaminen ei meistä ole koskaan ollut pitkäveteistä.

Itse olen vaatimattomat matkani tähän asti ajellut Ruotsin läpi. Olen pitänyt tarkkaan varani, että olen kulkenut aina eri kautta ja nähnyt uusia paikkoja. On nähty Juutinrauman rannat Malmöstä Sandhammarenin kautta Simrishamniin ja Hanön lahden ympäri Karlskronaan. Götan kanavan rannat on koluttu sekä myös Ölandsbron ja Kalmarin seudut. Samoin on kierretty Ruotsin järvet, linnat ja luostarit. Aina on kivaa ollut. Eikä se reittivalinnan vaihtelu ole mainittavia aikoja siitä lomasta vienyt.

Nyt olen kiinnostunut laajentamaan tietoisuuttani Baltian ja Puolan läpi ajelemalla. Toivottavasti moneen kertaan ja aina eri reittejä.

Ehkä joskus sitten laivallakin...

KIVIOJA HANNU 02.05.2011 13:50

Tein juuri pienen vertailun tuosta hinnasta.

Tätä ei tarvitse ottaa liian vakavasti, enkä ole kaikkia tietoja tarkistanut. Mutta itse olen varannut tänään parjatulta Eckeröltä edestakaiset liput 12m:n yhdistelmälle ja kahdelle aikuiselle + Rakille (rakkaalla lapsella on paljon lempinimiä), Aamiainen mennessa ja paluu joskus 3 ja ½ viikon päästä silloin laivalla Lounas, lipun hinta oli n. 330 €.

Niin, leikitään ajatuksella.

Kuvitellaan molempien olevan matkalla Wieniin (ja takaisin). Pa kulutus molemmilla 10 l/ 100 km a’ 1,4 €/l (diesel)

Meno/ paluu Hki – Rostock 800 €, ilman sapuskoja. 1900 km. 3 vrk merellä + 4 ajo päivää. Yöpymiset 3 x 15 € = 45 €. Pa 270 €. Yht. 1115 €

Tai: Meno/ paluu Hki – Tallinna 250 €, ilman sapuskoja.3400 km. 7 ajo päivää. Yöpymiset 6 x 15 € = 90 €. Pa 480 €. Yht. 820 €

Rostockista Wieniin on jotain 930 km:ä ja Suwalkista Wieniin aika sama matka. Suwalkista Rostockiin on n. 900 km ja tää on lähes tasasivuinen kärjellään oleva kolmio. Eli on matkat ovat vertailukelpoisia.

Tietenkin, jos kummatkin on menossa esim. Amsterdamiin, heittää nää laskelmat häränpyllyä.

Me itse menemme Puolan itärajaa pitkin etelään Venezian "ohi" Verdon laakson kautta Itämeren rannalle ja sitämyöten kohti Tallinnaa. Näin tänä vuonna. Tai sitten suunnitelmat muuttuvat matkan aikana.

HAAPANEN TIMO 02.05.2011 16:07

Pojat puhuvat järkeä. Toissakesänä ajoimme Liettuan kautta Sopottiin ja Gdyniaan ja takaisin. Laiva aloitti juuri silloin H:ki -Gdynia reitin, siinä vasta olisi ollut helppoa mennä laivalla, olisi tullut vain sata kilsaa. Tuntipalkasta puhumattakaan.

Vielä lisäksi se ettei mun mielestäni matkailuauton kilometrikustannuksia voi laskea oikein minkään kaavan mukaan. Jos autoa vaihtaessa siellä on 10 000 - 15 000 km enemmän se ei vaikuta mihinkään. yksi huolto on tullut lisää ja renkaita vähän kulunut. Tuohon matkaan mahtuu 6-7 suomensaarelta poistumista ja palaamista. Ja laivalla maleksiminen on tylsääää.

@timppa

RUOTSALAINEN JUKKA 04.05.2011 20:32

Mielenkiintoista keskustelua arvottaa ajamista vs. laivalla menoa. Kyllä niille saa rahallisen eron laskettua kustannusten kautta vertamaalla kuluja, jotka syntyvät eri tapaa käyttäen. Itse olen sitäkin harrastanut ja ajaminen on toistaiseksi ollut hivenen huokeampaa omissa laskuissani. Vaikka laskuni ovat näin näyttäneet, olemme kuitenkin käyttäneet laivaratkaisua eurooppareissullamme.

Me emme ole kuitenkaan pelkästään tuijottaneet hintaeroa, vaan esillä on ollut muita ajatuksia. Esim. viimeinen reissumme kohdistui Roomaan. Menimme lautalla Helsingistä suoraan Saksaan, josta pyyhälsimme aika suoraan ajaen Roomaan. Roomassa olimmekin viikon,jonka jälkeen pikku hiljaa lähdimme nousemaan ylös päin. Olimme europassa tasan 4 viikkoa. Näin maksimoimme loman käytön.

Me koimme arvokkaaksi sen, että maksimoimme ajankäytön alhaalla euroopassa. Tällöin laiva ratkaisu on nopea ja vaivaton.

Toinen asian, jonka koimme mukavaksi on se, että työpäivän jälkeen perjantaina ajoimma auton lauttaan ja silloin tuntui, että loma alkoi: hyvä ruoka ja lasi viiniä. Laivalla pystyi aloittamaan loman hivenen huilaamalla ja sitten olikin hyvässä eurooppa moodissa. Kun laiva tuli satamaan, oli pirteä olo jatkaa matkaa.

Edellä oleva oli toimivaa, koska pääkohteemme, jossa halusimme viettää aikaa oli alhaalla Italiassa. Tällöin ajaminen Ruotsin kautta olisi ollut vain pakkopullaa.

Mutta jokaisen täytyy pohtia mihin haluaa ajankäyttää ja tämän takia näissä asioissa ei ole oikeita vastauksia - jokaiselle oikea vastaus lienee oman tarpeen mukainen tapa toimia.

Lämmintä kevättä kaikille

Jukka

HAAPANEN TIMO 05.05.2011 17:42

Jukan selvityksestä allekirjoitan kaikki muut paitsi nopeuden.

Menomatkalla ajaa aivan helposti Kappelskäristä Hampuriin 12 tunnin kokonaisajalla, näin on illalla kuuden -seitsemän aikoihin Stellplatzilla Hampurin keskustassa, Bordershopissa käyneenä, jääkaappi täynnä sapuskaa ja juotavaa. Kerkiäähän siinä aamuksi elpymään.

Mulla henkilökohtaisesti kestää kotoa Hampuriin 22 tuntia Naantalin kautta, kyllähän se 27 tunnin laivan voittaa.

Jos ylösmennessä on samaan aikaan Lübeckin kohdalla kuin Traven laivalle menijä, on kokonaisaika sama kuin Traven laivalla. Illalla yöpymäänTanskan puolelle ja seuraavana päivänä aika leppoisasti iltapaattiin Kappelskäriin.

En tällä niinkään ajamista puolustele, onhan siinä istumista, mutta jos viittii ajaa, käy tuokin siirtyminen aika mukavasti.

@timppa

VIITALA RISTO 05.05.2011 19:22

Timpan kanssa samoilla linjoilla. Kun lähden 1.6. iltapäivällä Vaasasta, olen seuraavana iltana hyvissä ajoin joko Schönböckenissä tai Ivendorfissa.

Tuo (puolen) Ruotsin läpi ajaminen on sitäpaitsi leppoisin pätkä koko matkalla Vaasasta Gardan "skortsoon". E4 on sillä puolen reilusti ylimitoitettu liikennemääriin nähden, verrattuna muihin maihin, joiden teillä matkani aikana kärryä vetelen.

Käyttäjän lisäys viestiin 5.5.2011 klo 19:24:17 No, en toki ole siellä saksanmaalla vielä seuraavana iltana. Vaan seuraavan päivän iltana...

AHONEN KAI 05.05.2011 20:23

"Menomatkalla ajaa aivan helposti Kappelskäristä Hampuriin 12 tunnin kokonaisajalla, näin on illalla kuuden -seitsemän aikoihin Stellplatzilla Hampurin keskustassa, Bordershopissa käyneenä, jääkaappi täynnä sapuskaa ja juotavaa"

Tosi nopea olet tuhannen kilsaa lykkäämään lauttoineen päivineen, tai siltojen kautta 1200 kilsaa ;)

Ääni lautan puolesta.

Käyttäjän lisäys viestiin 5.5.2011 klo 20:23:54 Lisäys

VIITALA RISTO 05.05.2011 21:22

Kyllä Timppa saattaa niin nopea ollakin.

Itse olen vetänyt kärryä useamman kerran Kapellskäristä tai Tukholmasta illaksi Travikseen. Pysähtynyt Södertäljessä kunnostamassa lähiomaisen haudan, Jönköpingissä syömään ja Helsingborgin ulkopuolella ostoksille. Ehtinyt vielä illaksi Traviksen Reween ostaan aamupalavärkit.

HAAPANEN TIMO 06.05.2011 16:00

No sen verran korjaan kun jää aina ajattelematta se tunnin kellon siirto, siis 13 tuntia. Eikä sen Ruotsin läpiajon mitään Rollerball- leffan ajoa tarvitse olla, riittää kun ei pysähtele. Löysin vanhan kuvan navin taulusta Helsinborgin sataman kohdalta. Ajettu 648 km. laivan luukulta Kappelskäristä. Keskinopeus 101, maksimi 120. siis aivan normaali motarivauhti. Aika 6 tuntia 23 min. Pysähtyä mun ei pitänyt lainkaan, mutta matkalla poliisit katsoivat paperit ja pidättelivät mua 3,52 min.

Hommahan on tuossa melkein taputeltu, loppu on aivan silppua, 373 km. Lautta, tankkaus, rapiat pari tuntia Tanskaa, lautta ja loppurutistus Hampuriin.

@timppa

Käyttäjän lisäys viestiin 6.5.2011 klo 16:02:00 Niin kellohan vasta yhden korvilla iltapäivällä tuon kuvan näppäyksen aikoihin.

GRÖNQVIST TOM 06.05.2011 19:50

huh sain tänään hki-trave-hki "tarjouksen"

Heinäkuussä menopaluu, 2+2 henkeä, matkailuauto 7,5m, SF-caravan alennus

2120,20 euroa, ehkä täytyy miettiä vielä tuota ruotsin kautta mahdollisuutta.

terv tomppa

TUHKANEN JUKKA 06.05.2011 22:32

Pitkälti olen kaiman kanssa samoilla linjoilla. Matka Hel-Tra-Hel varattu, lähtö 17.6 ja ajatuksena juuri se että duunista kotiin, vaunu koukkuun ja satamaan. Kun ajaa laivaan on rentoa ja mukavaa, syödään hyvin ja nautitaan. Illalla Travemundesta ajetaan max 2 tuntia, ehkä vähemmänkin ja ollaa kuitenkin oikeesti Keski-Euroopassa. Päivä laivalla lueskellaan ja syödään liikaa. Ollaan menty via balticaa ja useasti Ruotsin kautta mutta kun polte on meilläkin Italiaan niin laivamatka Saksaan tuntuu sopivalta. Kokonaisuus ratkaisee, ei pelkkä aika, raha tai mukavuus.

VIITALA RISTO 07.05.2011 19:35

"Kokonaisuus ratkaisee, ei pelkkä aika, raha tai mukavuus." Juurikin näin. Jokainen miettii sitä kokonaisuutta omista lähtökohdistaan ja haluistaan, tarpeistaan ym.

Meille paras kokonaisuus on edelleen ajaa Ruotsin ja Tanskan kautta. Ja Italiaanhan se "polte" meilläkin.

VÄNTTINEN ILKKA 09.05.2011 12:27

Kiitos vastaajille vaivannäöstä. Taidan mennä tänäkin kesänä Ruotsin läpi on enemmän vaihtoehtoja myös Ruotsissa ja Tanskassa ja laivallahan on aika tylsää. Kohteeni on joka kesä Itävallan alpit.

Lomaa odotellen.

KIILTOMÄKI MARTTI 09.05.2011 19:16

joo! lomaa odotellen ja noita hulluja ajureita ihmetellen! tietysti jokainen tekee oman ratkaisunsa. jos minä tekisin itämeren kierroksen ja saksan katselun, niin silloin ajelisin ruotsin kautta, mutta jos menen italiaan tai kreikkaan, niin ajamista on kyllä ihan tarpeeksi vaikka meneekin laivalla saksaan. kuten aikaisemmin joku mainitsi, töitten jälkeen laivalle... rento matkan aloitus ja levon jälkeen ajamaan! mutta kyllä mullakin on noita tuttuja, joille nautinto on ajaa, ajaa ja ajaa! kuka mistäkin nauttii! makuasioista ei voi kiistellä... tai voi, mutta se ei johda mihinkään! mukavia makoja kaikille!

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.