Kapellskär-Marbella Auto-Route 2010

NIEMINEN RAIMO 19.12.2009 22:17

Kapellskär-Marbella 3899,8 km 87 stellplatzia,ei yhtään leirintä-aluetta.Näin ryöstöverotuksen alla voi olla hyvä yöpyä jollain näistä.Auto-Route 2010 käyttäjät voivat ladata koko listan ja reitin.(Saadakseen paikkojen informaation täysin esille voi rekisteröityä ilmaiseksi http://touring24.info/ tällöin ne todennäköisesti aukeavat kokonaan.) http://sites.google.com/site/dangerousplay/karttalinkit Ne joilla ei vielä ole A-R 2010 voivat katsoa yleiskuvan tästä http://www.aijaa.com/v.php?i=5438080.jpg

@rami

IPATTI VEIKKO 19.12.2009 23:31

Tein sen saman suoran reitin Kapellskäristä -Marbellaa, hain Saksan - Ranskan ja Espanjan tarkistettuja alueita ja niitä oli yli 4000 ja tietenkin niistä osa on auki talvella.

Hyvää Joulua ja Uutta Vuotta toivottaen SFC5890 Katista

NIEMINEN RAIMO 20.12.2009 09:09

Tarkastellaan nyt hieman noita alueita.Varmaan löytyy se 4000 aluetta.Kun tein tämän reitin, niin tein sen itselleni.Siksi vähän paneuduin niihin.Tärkeä valintakriteeri oli paikan informaatio,esim:oliko toimintaa ollut v 2009.Siltikään ei voi olla varma onko jotain aluetta enään olemassakaan.Joukkoon mahtuu alueita laidasta laitaan on maksuttomia ja aika kalliitakin paikkoja.Jos todella matalan budjetin matkaa tekee niin silloin lista kannattaa päivittää Ranskan ja Espanjan maksullisten teiden osilta.Otetaan esim:Baume les Dames Ranskassa ennen Besanconia.Alueen informaatioruudussa olevasta linkistä löytyy seuraavat tiedot 29 valokuvaa ja melko kattava tietopaketti alueesta.Tämän tiedon esiinsaaminen edellyttää rekisteröitymistä,kuvat näkyvät ilmankin.Tuossa tiivistetty näkymä informaatiosta esim:paikan osilta. http://www.aijaa.com/v.php?i=5438972.jpg

Hyvää Joulua sinnekkin. @rami

JANHONEN MATTI 20.12.2009 09:57

Mihin niitä 3995 muuta camping-aluetta tarvitaan kun Trawen ja Marbellaan välillä niitä tarvitaan vain neljästä kuuteen riippuen kaasujalan painosta? Vähintään 1000 ´noista neljästä tuhannesta alueesta on sellaisia joihin en menisi pienestä pakostakaan. Ja tähän aikaan vuodesta noista neljästä tuhannesta noin puolet on suljettuna.

Voi vain kuvitella kuinka paljon noiden karttaohjelmien aluetiedoissa on virheitä kun alueiden nettisivujen päivityksetkin tuppaa olemaan vähän sitä sun tätä.

AHJOS TIMO 20.12.2009 11:30

Matti Janhoselle: Onko sinulla sitten jokin parempi keino löytää ne "neljästä kuuteen" tarvittavaa yöpymispaikkaa?

JANHONEN MATTI 20.12.2009 23:32

En tiedä onko tapani parempi, mutta se on minun tapani. Kohdealueille menossa näyttää olevan kaksi koulukuntaa. Ne jotka menevät sinne kierrellen ja kaarrellen, mutta menevät ja sitten ne, jotka menevät sinne suoraan. Itse kuulun jälkimmäisiin. Kiertely- ja kaartelumatkat on sitten erikseen.

Kun olen menossa jollekin uudelle kohdealueelle toimin näin:

Suunnittelen ensin ohjeellisen meno- ja paluureitin Auto-Routella.

Tämän jälkeen jaan matkan 6-800 km päivämatkoihin, jolloin selviää yöpymisalue mutta ei vielä yöpymispaikka.

Europa Camping+Caravaning -kirjasta valitsen suunnitellulta yöpymisalueelta muutaman camping-alueen.

Seuraavaksi Googletan (hakuna alueen virallinen nimi camping-kirjasta) lähellä matkareittiä sijaitsevan camping-alueen "esiin" ja katson alueen nettisivuilta:

onko paikka ylipäätään auki ko. aikana paikan osoitteen mahdolliset koordinaatit millainen alue ylipäätään on. Hinta ei ole niin tärkeä, koska vähänkin pidempi poikkeaminen reitiltä syö helposti hintaedun ja vie aikaa.

Yöpymispaikaksi valituista alueista (ne tarvittavat 4-6 kpl) syötän osoite- tai koordinaattitiedot naviin. Tämän jälkeen teen naviin syötetyistä kohteista koehaun ihan vain varmuuden vuoksi. (Sitäkin on sattunut, että jopa alueen nettisuvuilla olevat koordinaatit ovat olleet vääriä) Vierastan näitä tuhansia koordinaatteja sisältäviä alueiden koordinaattilistoja, koska osa koordinaateissa on virheeellisiä.

Joskus vielä Googletan valitun alueen satelliittikuvasta ja katson miltä alue ja sen sijainti ilmakuvassa näyttää. Ennen navia tulostin nettikartoilta esim. www.viamichelin.com kartalta alueen "lähestymiskartan" mutta navin myötä tämä on käynyt tarpeettomaksi.

Tämän esityön voi tehdä valmiiksi kotona pöydän ääressä, eikä tarvitse enää matkalla haikailla mihin sitä ensiyöksi menisi/pääsisi.

KUJANPÄÄ MARKKU 21.12.2009 08:25

Kujiksen koulukunta ensin tietää minne päin on menossa. Sitten senkun siirtyy sinnepäin. Viiden aikoihin iltapäivällä katon ADAC tai ACSIn karttaohjelmasta siirtymäsuunnassa kämppärin ja meen sinne.

PAJARI JUKKA M 21.12.2009 08:59

Hei.

Minäkin kuulun niihin, jotka suunnittelevat päivämatkat kohtalaisen tarkasti etukäteen. Keski-Euroopan läpiajossa olen käyttänyt myös levähdyspaikkoja eli Stellplatzeja, koska aina en tarvitse täysiä kämppäripalveluja. Stellplatz-hakuun olen käyttänyt saksalaisen Promobil-lehden palvelua osoitteessa http://www.promobil.de/ Sieltä valinnan "Reise" alta löytyy tietoa eurooppalaisista yöpymispaikoista.

Terveisin, -JukkaP-

PASANEN MIKKO 21.12.2009 10:31

Terve! Pasasten karavaanareilla on ja tuo Markun tapa laatia reitit ja yöpymispaikat, paitsi meille on riittänyt ADAC reise planer. Suunnittelu aika on ja joustavampi, tietysti "ylemmän tahon" mieltymykset reitti-ja paikkavalinnassa otettava huomioon.

LAULUMAAHIRVONEN MARI 21.12.2009 18:37

Me käytetään vähän noiden molempien kombinaatiota..vähän suunnitellaan reittiä ja suuntaa, mut aika avoimeks jätetään ja tilaa yllättävillekin muutoksille..meillä on ollut v. 2008 asti tuo camping chequen gold card järjestelmä, ja ollaan tykätty kovasti, ja leirintäalueita on melko paljon valittavissa ja alueet laadukkaita. Tulevalle vuodelle 2010 hommataan lisäks toi acsi:n kirja ja korttikin niin on lisää valinnavaraa.. Nyt kun lähdettiin 30.10 naantalista Kapellskäriin,niin kun perjantai iltana lähti lauiva Naantalista, niin siitä 1,5 viikon päästä oltiin jo Espanjassa Barcelonasta 50 km etelään...oltiin muistaakseni 4 yötä leirintäalueella, se eka yö laivassa, yks yö yhen leirintäalueen vartioidulla myöhäisten saapujien parkissa ja loput rekkaparkissa rekkojen kans...2 yötä Saksassa ja 2 Ranskassa..sit kun tultiin Espanjaan niin oltiin vain leirintäalueilla siitä lähtien. Aika paljon meillä noi matkat suunnitelmineen elää koko ajan, siks ei hirveesti lyödä mitään lukkoon vaan mennänä fiiliksillä...alku päätetään että mitä reittiä lähdetään Suomesta ja sit mennänä tosiaan jaksamisen ja säiden mukaan..näin meillä..

KUJANPÄÄ MARKKU 21.12.2009 20:18

Raimo hoi! Mulle tuli pari päivää sitten toi 2010 Autoroute. Kuinka liitit siihen noi Stellplatzit. Sitten vielä kysymys. POI-listauksissa näyttää olevan kämppärin merkki, mutta en ymmärrä saada niitä karttapohjalle, en sitten millään. Tietääkö kukaan, kuinka.

NIEMINEN RAIMO 21.12.2009 21:15

Create Pushpin toiminnolla.Paikan haku koordinaatit tai osoite. Valmiiden tiedostojen siirto käy kätevästi Import Data Wizart.. toiminnolla.Tiedostomuoto täytyy olla Routeen sopiva AutoRoute PushPins.Tuolla voit convertoida. http://rjdavies.users.btopenworld.com/html/poiconverter.html Jotkut Poi:t näkyy Routessa vasta toiseksi ylimmällä zoomaustasolla.Esim.Rest Areas.Camping-alueen logoa ei mulla näy.Jossain Routessa olen siihen törmännyt,ei tosin yhtään Camping aluetta kartalla näkynyt @rami

IPATTI VEIKKO 21.12.2009 22:24

AR 2007:lla tehdyt reittisuunnitelmat, olipa siellä vaikka leirintäalueiden - yli yön paikkojen tai mitä muuta mielenkiintoista etsittynä, saa kyllä näkymään AR 2010 helposti. Mitään ei häviä tiedostosta, matkat voivat olla hiukan pidempiä koska karttapohjassa on uusia teitä ja oikaisuja.

IPATTI VEIKKO 24.12.2009 19:22

Paljon puhutaan vääristä paikkojen koordinaateista vaikka ne olisi etsitty google earthin kautta. Kuinka on ????

NIEMINEN RAIMO 25.12.2009 09:25

Google Earth kuvat on iältään vuodesta kolmeen vuotta vanhoja,eivät siis missään nimessä luotettavia.Mapsin katunäkymä kuvat ovat pääosin viimeisen vuoden sisällä otettuja.Muutamassa viikossa voi tapahtua paljon.Nämä Stellplatz sivustojen ajantasaisuus perustuu paljolti siihen että joku kävijä on päivittänyt alueen tietoja esim Joulukuu 2009 silloin voidaan jonkinlaisella todennäköisyydellä uskoa alueen olemassaoloon tälläkin hetkellä.Jos alueesta löytyy tämä tieto niin 99 % varmuudella paikkaa voidaan pitää olemassa olevana, jos nyt viimeisen tunnin aikana joku ole sitä jyrännyt. http://www.thierstein.de/index.php?option=com_content&view=section&id=13&Itemid=70 @rami

AHONEN KAI 25.12.2009 20:13

Otappa yhteyttä: vapaaparkki@gmail.com

KUNNOLA AIMO 25.12.2009 21:31

Hieno toteutus Rami, kiitokset. Tämä auttaa monia, myös meitä.

Reittisuunnittelu meillä on aina melko avoin - päälinjat on toki ajateltu ennalta. Yöpymiset ja pysähdykset paikoilleen tapahtuvat tilanteen mukaan - matkassa avautuvat mahdollisuudet hyödyntäen. Tässä apuja on esityölläsi - tiedot on aina tarpeen, niitä haetaan ja hyödynnetään - kiitos niistä.

Asuntoautomatkailun suola ainakin meille on vapaus edetä tilanteen mukaan ilman tarkkaa ennakkosuunnitelmaa. Olemmehan kaikki oman tiemme kulkijoita - kukin tavallaan.

Neuvoja kiitollisina kuunnellen ja tavallaan hyödyntäen.

Kiitos Rami terv ami

HYTTILÄ ESKO 25.12.2009 22:17

Eipä ole vaunuilijanakaan koskaan suunniteltu kuin pääpiirteet. Varattu ainoastaan Suomesta ja Suomeen lautat , ei ikinä ainuttakaan muuta lauttaa , leirintäaluetta taikka muuta kohdetta. Mennään omien halujen mukaan. Hyviä reissuja muillekin. Itsekukin valitsemissaan paikoissa.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.