Mietteitä Kreikasta

LATVA-ÄIJÖ AARNO 29.11.2009 18:38

Vastoin monien kokemuksia ja ajatuksia, lähdimme Kreikkaan. Espanja kun ei ollut meidän juttumme. Reilu kuukausi on täällä vierähtänyt. Romanian, Serbian ja Macedonian kautta ajoimme Tessalonikaan, jossa pari päivää tutkimme kaupunkia. Olimme kaupungin laitamilla parkkipaikalla ilman minkäänlaisia ongelmia. Kulkiessa etelään ei aina löytynyt camping aluetta ja pimeässä ei innostanut ajaa, mutta aina pääsimme jonnekin rauhalliseen ja turvalliseen parkkipaikkaan. Naflionissa olimme myös eräällä parkkipaikalla, kunnes siirryimme Toloon leirintäalueelle kuukaudeksi. Hinnasta saimme tingittyä, mutta oli kalliimpaa kuin Espanjassa. Kesäkuumaa ajatellen ovat campingalueet hyvin varjostetut, mikä ei tähän aikaan innosta, auringon lämpöä olisimme tarvinneet. Kuitenkin mielenkiintoisia ihmisiä liikkuu tähän aikaan, kun varsinainen sesonki on ohi. Päivisin on ollut 20 asteeta ja yli ja toistaiseksi enimmäkseen aurinkoista. Paikalliset ovat olleet tosi ystävällisiä. Pitkillä kävelyretkillä olemme saaneet mukaamme jopa puutarhan tuotteita hämmästykseksemme. Viihdymme ja katsotaan miten käy kun talvi tekee tuloaan... Maritta ja Aarno Latva-Äijö

MÄKELÄ EERO 01.12.2009 11:41

Tevehdys Espanjasta samalta camingilta missä oltiin viimeksikin. Aarnolle ja Marittalle. Jos menette Pireukseen asti niin otatteko selvää, vieläkö Sea Harmony ajaa reitllä Pireus-Iraklion-Rodos-Kypros-Haifa. 12v sitten viimeksi mentiin se reitti. Hyvät jäi muistot siitä laivamatkasta. Tietenkin tultiin takaisinkin sama reitti. Ensi keväästä vuosi eteenpäin olisi aikomus Tuulan kanssa täältä synnyimaahan päin mennessä jättää Euramobil Santiago de Compostelaan, mennä sieltä bussilla tai junalla Pamplonaan ja tulla kävellen takaisin Santiago de Compostelaan. Tämä kaikki tietenkin sillä edellytyksellä, että saamme olla silloin terveitä ja kaikki muutkin asiat kohdallaan. Ottakaapa harkintaan, mennäänkö porukalla

MÄKELÄ EERO 01.12.2009 12:25

Tervehdys Aarnolle ja Marittalle Espanjasta samalta campingilta missä oltiin viimeksikin. Jos menette Pireukseen, ottaisitteko selvää, vieläkö Sea Harmony ajaa reitillä Pireus-Iraklion-Rodos-Limassol-Haifa. Netistä ei löydy asiasta viimeaikaisia tietoja enää. Viimeksi menimme reitin 12v sitten. Matkasta jäi hyvät muistot. Tietenkin tultiin sama reitti takaisinpäinkin. Ensi keväästä vuosi eteenpäin kun täältä lähdetään, meillä on Tuulan kanssa suunnitelmissa jättää Euramobil Santiago de Compostelaan ja mennä sieltä bussilla tai junalla Pamplonaan ja tulla kävellen takaisin Santiago de Compostelaan. Tämä tietenkin sillä edellytyksellä, että saamme olla silloin terveitä ja kaikki muutkin maalliset asiat kohdallaan. Ottakaapa harkintaan. mennäänkö porukalla.

MÄKELÄ EERO 01.12.2009 12:30

Pahus sentään ensin tuo toinen kirjoitus hävisi jonneki bittien taivaaseen. Nyt se kuitenkin löysi jostain tiensä tänne takaisin. Osaavammat tietokonenörtit olkaa hyvät ja poistakaa tuo alempana oleva viesti. Se ylempänä oleva on korjailtua tekstiä

MÄKELÄ EERO 01.12.2009 12:33

Kerran vielä. Siis kellonajasta näkee kumpi pitää poistaa, Siis tietenkin se missä kellonaika on pienempi

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.