Ruotsista Tanskaan

RAISIO LEEA 04.06.2009 15:54

Onko totta, että lautta Helsinborgista maksaa vain 110 Skr asuntoautosta 6-8 m ?? Siltamaksuhan näytti olevan 75 e !

JANHONEN MATTI 04.06.2009 16:44

Ei ole totta. Oikeat maksut- ja muut tiedot löydät helposti sivuilta: www.scandlines.se www.hhferries.se

HALME MARTTI 04.06.2009 16:57

Tuo 110 skr on 6 m auton lisämaksu välillä 6-7m. 7-10m yhdistelmä maksaa HH-Ferrieksellä 710 skr ja Scandlinesillä 790skr. HH-Ferries antaa vielä jäsenkortilla 10% alennuksen. Sen saa myös jos ostaa yhdistelmälipun Saksaan.

SILMUNEN HANNU 04.06.2009 17:07

Se on HH-ferriesin sivuilla vaan aika epäselvästi ilmaistu asia.Siinä ikään kuin lukee, että 6-7m auto maksaisi vain 110skr...vaikka lyhyemmät maksaa kolme ja puolsataa...

Mutta tuo yhdistelmälippu-alennus kannattaa huomioda, eli tosiaankin vaikka HH ei liikennöikään RÖD-PUTt väliä,ostamalla Helsingborgista HH lta liput Saksaan saakka, saa koko matkasta alennuksen, vaikka jälkimmäisellä välillä käytetäänkin Scandlinesin laivoja. Mutta, jos takaisin tullessa haluaa nämä alennukset, ne saa vain ostamalla jo menomatkalla menopaluuliput. Saksan päässä alennusta ei saa.

t.kaarina

ARO PERTTI 05.06.2009 09:44

Miten tätä hinnastoa voi käsittää väärin ? ;-)

http://www.hhferries.se/Priser%20personbil%20och%20personbilsbiljetter%20-574.aspx

AHOLA JARI 05.06.2009 10:14

längdtillägg = pituuslisä

Eli auton pituus;

< 6 m; 355 skr 6-7 m; 355+110 = 465 skr

7 m; 710 skr

Ts. Saksan suunnasta kun tullaan kotia päin, niin siltaa pitkin taidetaan tulla ;)

Ps. eilen meni ½-pvää metsästäessä laivavarauksia 5 eri paattiin. Hinnan eroksi tuli monta sataa €. 2 koiraa = hyttipakko, sekä hinnoittelu aikuisen ja teinin väliin, kun joillain yhtiöllä niistä ei tullut lisämaksua lainkaan.

KORPPI SEPPO 05.06.2009 10:29

Keväällä kirjoitin: "Olen juuri käyttänyt lauttoja Helsingborg-Helsingör sekä Rödby-Puttgarden molempiin suuntiin käyttäen kombilippuja. Autoni pituus reksteriotteen mukaan 605. Lisäksi pyöräteline. Kumpikin suunta meni alle kuuden metrin hinnalla. Menomatka 890 ruåtsin kruunua. Visalasku sanoi n. 82 euroa. Paluumatka 97 €. Nämä siis kevään edullisella kaudella. Kesällä lienee n. 50% kalliimmat.

Noista hinnoista tuli mieleen, että olisi kannatanut ostaa ruottin puolelta meno-paluulippu. Olisi säästänyt kafferahat.

Luonnikasta reissua mistä sitten kuljetkin."

ARO PERTTI 05.06.2009 10:46

Jari aivan oikein,unohdit kuitenkin -10 %

Eli auton pituus;

< 6 m; 355 skr - 10 % = 319,5 skr 6-7 m; 355+110 = 465 skr - 10 % = 418,5 skr

7 m; 710 skr - 10 % = 639 skr

http://www.hhferries.se/Default.aspx?ID=368&Purge=True

;-)

ARO PERTTI 05.06.2009 10:50

Tietenkin olisi myös pitänyt mainita että tämä 10 % on voimassa kaikilla reiteillä,eli myös yhditelmälipuissa Ruotsi-Tanska-Saksa ,myös tietenkin edestakaisissa matkoissa ja jos liput ostetaan Ruotsista. ;-)

HALONEN ARTO 17.05.2010 11:22

Tupsahti tuossa juuri korttilasku viimekuiselta matkalta. Yhdistelmä auto + vaunu 11 m, Helsingborg-Helsingör 94 €, Rödby-Putgarden 79 €, alennuksia en huomannut tinkiä, ois varmaan jotain saanut.

reissuterv. Arto H

TENHO TIMO 18.05.2010 09:28

Helsigborg-Puttgarden-Helsingborg me-pa lippu tammikuun lopussa ostettuna oli alennuksineen 2745 Skr eli n. 265€ 740cm pitkältä ja paripyöräiseltä. Silloin oli vielä euro voimissaan... Se lippu oli voimassa vain 3 kk, viime vuonna oli voimassaoloaika 1 vuosi !?

timotee
ASTALA JANNE 21.05.2010 12:15

Tuota voisiko joku valistaa miksi näiden sivujen perusteella kaikki vaikuttaisivat suosivan lauttoja? Itsestä tuntuisi se silta jotenkin luentevammalta.

SILMUNEN HANNU 21.05.2010 12:44

Lautoissa on se hyvä puoli, että niillä saa pidettyä kivan tauon ajamisesta, ja niitä taukojahan aina tarvitaan.

Silloissa se hyvä puoli, että ei tarvitse jonottaa lautalle, ja "haaskata" aikaa jonossa seisomiseen. vaikka Jonottamisenkin voi tosin kääntää lomaksi, voi ottaa nokoset, tutkailla karttoja, kävellä ja jutustella toisten jonottajien kanssa...

Itse käytämme enemmän laivoja,kerran kävimme jopa lauttarannassa toteamassa järjettömät jonot, käännyimme ympäri ja ajoimme siltaa pitkin Tanskaan. Milloin mitenkin, pääasia, että reissuun pääsee:)

t.Kaarina

KARHU JUHA 21.05.2010 17:19

-Melkein hävettää myöntää,mutta siltojen tulon jälkeen ei ole lautoille kurvattu,,,toki vuosien varrella kuljettu lautoilla kyllästymiseen asti.Viime kesänä viimeksi nautimme yli ja ali ajosta. JK ps.Kai se puute ajasta,ajaa sillalle(lue,,lyhyt loma)

HAAPANEN TIMO 23.05.2010 14:59

Lautan lähtiessä sopivasti ei aikaeroa juuri tule, motari alkaa melkein heti ja matka on 50km lyhyempi.

Ruotsin kautta ajo on mun mielestäni kaikkein sujuvin tapa siirtyä euroopan tantereelle. Mulla menee n. 1,5 h Naantaliin, homman mennessä normaalisti olen 22 tuntia kotoa lähdettyä Hampurissa. Ducato vaatii yhden tankkauksen ennen Helsingborgia, mutta lautan antama lisäjaloittelu sopii silti hyvin. Siviiliautolla mennessä ei tarvitse tankata, mutta lautalla saa evästä ja pääsee vessaan.

@timppa

VIITALA RISTO 23.05.2010 20:58

Me ollaan myös aina menty Ruotsin ja Tanskan kautta ja lautoilla.

Aamulla kun on tultu Tukholmaan tai Kapellskäriin, niin siinä yhdeksän korvilla ollaan oltu Ivendofin leirintäalueella Tavemündessä.

Kahden viikon päästä näihin kellonaikoihin ollaan siis juuri niissä maisemissa...

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.