Puolan läpi
LEHIKOINEN KARI
01.03.2009 09:04
Ajamme Puolan kautta Hollantiin Saksan kautta. Kuka muistaa missä kulkee se vastarakennettu moottoritieosuus vai kulkeeko jo puolan läpi.
JANHONEN MATTI
01.03.2009 09:16
Avaappa kartta www.viamichelin.com ja syötä hakuun Puola ja kaupungiksi vaikka Warsova niin pääset suumailemaan Puolan karttaa ja miksei muidenkin Euroopan maiden karttoja.
Karttapohja on tietyllä zoomaustasolla vuodelta 2008 joten siitä löytyy kaikki moottoritieosuudet.
LEHIKOINEN KARI
01.03.2009 09:59
Missähän kunnossa mahtaa olla tie Latvian rajalta Puolasta Suwalkista tie no 16 ennen kuin päästään 7 tielle. Muistaako kukaan onko 7 tie kokonaisuudessaan ajettava. Siitä jatkaisimme tielle 6 ja saksaan josta jatkaisimme Essenin korkeudella Hollantiin jossa kohde on paikka nimeltä Tilburg.
Kaikki neuvot otetaan kiitollisuudella vastaan, eli kohde on Hollanti ja mahdollisimman nopeasti Puolan yli. yövymme Suwalkissa ja päiväsaikaan Puolan ylitys.
Viime kesänä vuorokausi perunapellolla riitti, eli nyt selvitetään etukäteen mistä mennään.
Tietääkö joku miksi Puolassa on niin monta täysin tyhjää kaupunkia, ei ihmisiä, ei autoja ei mitään, kerrostaloja nököttää vieri vieressä ja joitakin tehdasrakennuksia, nekin tyhjillään. Aika kurjaa katseltavaa kauniina kesäyönä.
NIEMINEN RAIMO
01.03.2009 10:45
Tuossa on selkeä kartta tutkia tienoita.Tele-atlas 2009 päivityksellä.
http://maps.google.fi/
1500 km näyttäisi tuo reittisi olevan mainitsemistasi paikoista.
@rami
KNAAPI JUHA
01.03.2009 11:18
Tuota Googlen karttaa katsoessa ei kyllä oikein saa selvää, mistä kannattaisi Liettuan rajalta ottaa suunta kohti esim Berliiniä.
Oikein sellaista selvää reittiä kun ei ole. Liekö teiden laadussa myös isoja eroja?
ANTIKAINEN ESKO
01.03.2009 11:50
Katso: http://www.viamichelin.co.uk/viamichelin/gbr/tpl/hme/MaHomePage.htm?redirect=true
Matkan pituus on 2093 km. Reitinkin tuo antaa, ajo-ohjeineen. M-auton kulut noin 0,50/km. Siitä voi lakaa laskea. Finnlinesilla EDESTAKAISIN Travemündeen, sesongin ulkopuolella, 2 h + yli 6 m auto, alle 1000 €, ateriat mukana. Puolan lävitse ainakin 2 kovaa ja riskejäkin sisältäviä päiviä yhteen suuntaan.
KORPPI SEPPO
01.03.2009 12:11
Hyvä kun kysyit tuota moottoritietä ja tuossa edellä oli linkit noihin karttaohjelmiin. Tarkistinpa moottoritien, miten on piirretty karttoihin. Michelinin kartta kaipaa pikaista päivitystä. Siinä moottoritie loppuu Koninin eteläpuolelle. Se ei pidä paikkaa, vaan se jatkuu lähelle Lodzia. Aivan kuin Googlen kartassa on. Siinä näkyy lisäksi, että Koninista länteen on maksullisia osuuksia. Mutta K:sta itään on maksutonta. Näin oli 04, ja karttamerkintöjen mukaan edelleen.
Yksi reittiehdotus voi olla Suwalkista -Augustow -Lomza -Ostroleka -Ciechanow -Plonsk -Sochaczew -Lowicz ja kohti Lodzia moottoritien päähän. Tie on mielestäni aivan hyvä Ostrolekaan ja siitä vielä niin kauan, kuin menee Varsovan suuntaan. Se oli remontissa 04. Mutta sitten kun poikkeaa, niin en tiedä. En ole kulkenut sitä reittiä. Mahdollisia yöpymispaikkoja tällä reitillä löytyy Lodzista ja Poznanista. Tarvittaessa annan koodit.
Ja Eskolle: Kyllä Puolassakin pärjää liikenteessä. Matkailu avartaa.
KNAAPI JUHA
01.03.2009 12:12
Kysyjähän kysyy matkaa Via Baltikaa pitkin...
Katselin tuota Midhelinin tarjoamaa vaihtoehtoa. Sekä suositeltu, että nopein vaihtoehto kulkee pohjoisesta Poznanin kautta ja mikä hölmöintä, läpi Kaliningradin. Ei vaikuta hyvältä neuvolta.
JANHONEN MATTI
01.03.2009 12:36
Päivitystarvetta on varmaan aina mutta kyllä se moottoritien pään siltä viamichelinistäkin löytyy kun zoomaa tasolle jossa karttapohja on v. 2008. Tällöin valmistuneen moottoritien pää löytyy Strykowista tai aivan sen läheltä. Jostain syystä eri zoomitasolla on eroja mm. vasta valmistuneissa moottoriteissä. Summasummaarun kohta se on läpi.
AHOLA JARI
01.03.2009 22:57
Tarkoitit kait Liettuan rajaa..
Tuo 16-tie Augustowista Ostrodaan tielle 7 oli viime kesäkuussa aika monen tietyön alla. Keskinopeus ei juuri 50:iä parempi ole. Kurjan hidas väli taajamasta toiseen, tietyön valo-ohjausta, kyläpahassissa "pyssyttäviä" poliiseja varsinkin viikonloppuisin, rekkoja paljon ja tie sen mukaan pahasti urainen - asvaltin piennarpaade noussu 15-20 cm. Tarkkana saa olla..
Kyllä vähän kiroilutti puolalainen tien rakentaminen tuolla välillä: vartioimaon rautatien tasoristeys STOP-merkillä - jokainen siis pysähtyy "valtatiellä" keskellä peltoa..
Onneksi oli navigaattori, koska välillä tien kapeus ja huono kunto laittoi epäilyttämään eksymistä.
Sen sijaan tie nro 7 on hyvää.
Ps. Suwalkistahan löytyy se hieno luostarileirintäalue
HAAPANEN TIMO
02.03.2009 16:35
Olen kirjoittanut vuonna -97 Puolan karttaan tielle 16 välille Biskupies-Orzysz "Max 50km/h" Muistan hyvin kuinka maitopurkista kului tärinästä pohja puhki jääkaapissa.
Eivät taida saada koskaan sitä tieosuutta kuntoon.
@timo
LAINE RAIMO
02.03.2009 17:57
Olen ajellut 18 vuoden ajan joka kesä Puolan läpi ja mielikuvani mukaan tuo tie 16 on kyllä sieltä huonoimmasta päästä. Se on täysin väärä tie jos tahtoo sujuvasti länteen. Pitää mennä Varsovan eteläpuolitse ohitustietä ja sitten suoraan Berliiniin.
Kuitenkin tuo puhe, että vuonna -97 oli joku tie huonossa kunnossa on aivan mieletöntä. Liikenne ja tienkorjaustahti on Puolassa niin kiivasta, että tuskin 12 vuoden takaa on yhtään asfalttikokkaretta uusimatta. Viime kesänä kun tulin, tosin etelän suunnasta, ajattelin että tiet ja liikennekuri on Puolassa nykyään paljon parempi, kuin Liettuassa ja Latviassa.
HAAPANEN TIMO
02.03.2009 19:28
Ei tietenkään samoilla asfalteilla enää ajella, tarkoitin vain ettei tie ollut silloinkaan kunnossa.
LEHIKOINEN KARI
03.03.2009 15:06
Ajoimme siis viime kesänä tuota tietä no 16 ja huippunopeus oli noin 40 km tunnissa, monttua kuin perunapellossa ja VALTAVAT urat.
LEHIKOINEN KARI
03.03.2009 15:08
Näin teemmekin. Kiitos.
Puolassa pärjää kun väistää aktiivisesti. Ja meille ei lautta käy, kun on kenneli mukana.
LEHIKOINEN KARI
03.03.2009 15:34
Tuo Kalingrad on muistaakseni Autoliiton testaama, täysin mahdoton rajoilla. 4 tunnin odotuksia ja yli vasta kun antaa lahjuksia. 30 km tunnissa ajoa ja turhia pysäytyksiä.