reissu Nordkappiin Norjaan

MAUNU MATTI 10.05.2016 20:40

Olemme lähdössä Nordkappiin. Haluaisimme kuulla jos joku on siellä reissannut, mitä kannattaa huomioida, onko millainen paikka, leirintäalue ja muuta mieleen tulevia asioita. Mikä on hintataso?

KOISTINEN TOIVO 10.05.2016 21:06

Yksi kannattava reittivaihtoehto mennä Norjaan olisi ajella enontekijölle, ja siittä yli rajan Altaan. Sitten Nordkappiin. Pois voi siten tulla vaikka Karasjoen kautta Karigasniemeen. Nätti lyhyt matka. Sittenhän voi varioida lisäksi Vesisaaret, ja sieltä itään, Kalliinpi on Norja Suomeen verrattuna hinnoiltaan. Visa käy aika hyvin maksuvälineenä. Jari Tervo herätys, sinä tiijät kaiken lopun. Toivopoika

PALM PEKKA 11.05.2016 06:17

Jos olet vaunun kanssa liikkeellä niin jätä se Ojdefjordin campingalueelle. Tunneli on nääs kallis. Ehdit kyllä päivässä käydä katsomassa jos ei ole sumua. Takaisin jos tulet kautokeinon kautta niin pistäydy siellä Juhls siver calleryssä ja Karasjoella Saamelaisten paikassa joka on Aaltasta päin tultaessa ensimmäisestä liikenneympyrästä vasemmalle. Hyvää ja elämyksellistä matkaa. Kiire pois ja pysähdy usein, maisemia riittää. ITE

KOISTINEN TOIVO 11.05.2016 06:57

Onko sinne Nordkapiin millanen tunnelimaksu, ja miten se maksetaan autolle. Toivopoika

SALO JYRKI 11.05.2016 07:04

Eikös se tunnelimaksu jo ole poistunut monta vuotta sitten?

T.Jyrki

HAAPANEN TIMO 11.05.2016 07:17

Maksu lopetettiin kesäkuun lopussa 2012. Rahaa kerättiin 13 vuotta , yhteensä n. 25 miljoonaa euroa.

Paikallisten osuus maksusta nousi suureksi, he maksoivat tunnelista 60%

@timppa

LATVALA MARKO 11.05.2016 19:31

Joo, eipä sinne tunnelimaksuja ole ollut enää vuosiin.

Käyttäjän lisäys viestiin 11.5.2016 klo 19:33:05 Jos en väärin muista, niin maksu rekalta oli 750 Nok /suunta. Kymmeniä kertoja sekin piti maksaa.

VEIJOLA ESA 11.05.2016 19:44

On jotenkin jyrkkyydeltään ja meluisuudeltaan tylyn oloinen tunneli. ei tekisi mieli pysähtyä rengasremppaan pohjalle.

PALM PEKKA 12.05.2016 06:59

Iso kiitos tiedosta että maksu on poistettu. ITE

RUOTSALAINEN JUKKA 14.05.2016 10:51

Hei, viime kesänä käytiin ja oli onnistunut reissu. Muutama ajatus:

jos pilvinen sää, voi aivan perille ajo olla hukkareissu- me katsoimme sää ennusteen ja menimme sen mukaaan ja näkymät oli mahtavat erityisesti keskiyöllä. perillä on laaja kenttä, joka on tarkoitettu karavaanareille. Maksu otetaan noin 1 km ennen. Maksulla voi olla muistaakseni 24 h. Me teimme siten, että edellisenä päivänä yövyimme leirintäalueella, joka on noin 20 km ennen Norkappia. Yöpymisen jälkeen menimme perille ja saimmekin mahtavat kalliokielekepaikat. Olimme seuraavaav päivään siellä. Keskiyöllä tuki bussilalasteittain väkeä katsomaan uskomattoman kaunista auringonpaistetta. Perillä on myös kahvila ja näyttelyitä.
IKONEN HEIKKI 15.05.2016 19:11

Heips, muistattehan Norjan uuden " tie" maksun ( voimaan 4/2016), koskee kaikkia myös M1 matkailuautoja jotka painaa yli 3500kg. Kävin varmistamassa ko asian Kilpisjärven tullilta, jossa neuvottiin auliisti. Halvin vaihto ehto "palikka" tuulilasiin (saa ilmaiseksi tullista) ja netissä sopimus. Heikki

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.