Meidän matkablogi, kerromme Euroopan matkakokemuksemme!

TOIVANEN JANI 10.02.2016 20:45

Meidän matkablogi, jos joku kiinnostaa seuranta meidän reissumme osoite on: www.toivanen.co .

MARTTILA RAIMO 11.02.2016 09:48

Mielenkiintoista. Terkut Marokosta.

HAAPANEN TIMO 11.02.2016 18:24

Teille on hieno matka tulossa, mutta vanhempana vaanarina uskallan neuvoa ottamaan kilometrejä pois kolmanneksen. Tulee vielä hienompi reissu.

Kilometrit ovat nyt 240 joka päivä, ja jos on yksi huilipäivä on seuraavana ajettava 480. Keskimäärin kolmisen tuntia autossa joka ainoa päivä.

Itse olen samaan sortunut monta kertaa, kuten kaikki muutkin, mutta jospa joku osaisi olla tekemättä tätä virhettä.

@timppa

JANHONEN MATTI 11.02.2016 21:53

Kuinkahan monta matkaa itsekin pistin alussa pilalle kun matka meni autoiluksi. Jopa niin palalle, että monissa kohteissa piti käydä ihan sen vuoksi uudestaan.

HÄNNINEN JUKKA 11.02.2016 23:32

Näin se vaan menee. Kun sen kulkineen on hankkinut maailmaa nähdäkseen, niin ikkunoista kurkkimalla vain saa sen yleiskuvan.

Muutaman vuoden jälkeen sitten osaa keskittyä helmien poimintaan, kun löysät on saatu jäämään kiertopaikoille.

Suurin osa meistä (ei kaikki) tykkäävät ihan vaan matkanteosta eri reittejä ajellen, siellätäällä pysähdellen sitähän tämä harraste useimmille on.

jOS jään heti ekalla reissulla koukkuun esim Venetsiaan, niin mitä sitä sinne joka vuosi alvariinsa kopperossaan ajelee.oN muitakin tapoja tutustua perusteellisesti lemmehtyneeseen paikkaansa.

Lentokoneella kämppärille, sieltä pikku vuokra-auto, niin kohteeseen tutustumiseen jää moninverroin enemmän aikaa ja rauhaa.

TÄmänhän oppii vain tekemällä samat mokat kuin vanhempi vaanari Matti, ja nuoremPi Timppa.

HAAPANEN TIMO 12.02.2016 08:30

Mitään merkitystä ole, mutta korjataan sentään toisinpäin nuo vaanari-iät.

@timppa

TOIVANEN JANI 12.02.2016 10:34

Morjes!

Kiitos vinkeistänne :) Kannattaa kurkistaa vielä meidän sivua johon olemme kirjoittaneet tarinan ennen virallista karavaanielämää. Tiedämme itsekkin että tulee muutamia pitkiä ajopäiviä ja otettiin huomioon lyhyitä ajopäiviä ja myös pari päivää lepopäivää samalla teemme retken kauniiseen kansallispuistoon. Tykkäämme liikkua paikasta toiseen kun olemme vielä "nuoria" ja tehdä ekan neitsytmatkan eurooppaan.

AHJOS TIMO 12.02.2016 14:02

Blogin kirjoittaja ei näytä tietävän, että ne, joilla on oikeus kirjoittaa tälle foorumille, voivat ostaa Autoliiton palvelun ilman Autoliiton jäsenyyttä nimellä "Karavaanarin tiepalvelu". Sen vuosimaksu on tällä hetkellä 56 euroa.

ROSTEN MIKA 12.02.2016 14:15

Terve Jani ! Oikeen lystikästä reissua koko perheelle, aivan varmaan tulee hieno reissu ja varsinkin lapsille ! Onnea !!!!!!!

Mika

TOIVANEN JANI 12.02.2016 15:00

Karavaanien tiepalvelut on vähemmän etuja kuin plussa-jäsenillä? Nämä asia on epäselvä, soitin molemmille liitolle. Kuulosta plus jäsen saa enemmän ja parempia palveluja kuin karavaanien tiepalvelulla. Voi olla olen väärässä. Kertokaa kokemuksenne, voisimme miettiä vaihtaa palvelua ensi vuonna.

TOIVANEN JANI 12.02.2016 15:00

Kiitos! Odotamme innolla 91 päivää kuluttua se tapahtuu!

JANHONEN MATTI 12.02.2016 15:26

Itse siirryin Falck Tieturva -asiakkaaksi Vuosimaksu nyt 49,50 e. Ei auton ikärajoitusta. Ajoneuvon kokonaismassa voi SF-Caravanin jäsenillä olla 5000 kg. Sisältää myös m-vaunun.

MARTTILA RAIMO 12.02.2016 16:03

Olen kaksi kertaa ulkomailla joutunut käyttämään pienehköjen rengasongelmien takia caravaanarin tiepalvelua (Portugalissa ja Italiassa). Ongelmä on saatu aika nopeasti päiväjärjestykseen ja kustannuksia on kertynyt vain varaosa- ja korjaamon kustannukset. Siis toiminut aivan hyvin.

MUTTA täytyy olla rehellinen huonoistakin kokemuksista... Viime syksynä olin matkalla Nokialta Seinäjoelle. Illan pimetessä auto teki stopin 32 km ennen Virtoja. Soitin tiepalveluun ja reilun tunnin odottelun jälkeen tuli hinuriauto Ylöjärveltä (vajaat 100 km) paikalle. Koska lähin Fiat-huolto oli Virroilla, siis 32 km päässä, sovittiin hinaus sinne. Hinauspalvelun toiminta oli aivan ok, mutta sitten alkoikin ongelmat. Caravan-tiepalvelu ei suostunutkaan kustantamaan tuota 32 km:n osuutta ja se tuli itse maksettavaksi. Hinaus, siis se vajaat 100 km Ylöjärvelle olisi sisältynyt korvauksiin, mutta LÄHIN huoltopaikka ei. Siis asioiden järkevä hoitaminen vaatisi järkiperäistä ajattelua.

Pyysyin tiepalvulua ottamaan yhteyttä ennen maksupäätöksien tekoa, mutta sitä puhelua ei koskaan kuulunut.

Kuuleman mukaan vastaavia ongelmia on ollut muillakin.

Haluan esittää tämän kokemuksen kaikesta huolimatta aivan rakentavassa mielessä.

AHJOS TIMO 12.02.2016 19:50

Raimo Marttilalle: Oliko niin, että pyyntösi hinata auto Virroille lisäsi Ylöjärveltä lähteneen hinurin matkaa 2 x32 km = 64 km verrattuna siihen, että hinuri olisi tuonut autosi paluukuljetuksena Ylöjärvelle?

TOIVANEN JANI 12.02.2016 20:00

Kiitos tiedosta!

HONKANEN JAAKKO 13.02.2016 19:19

Pitää minunkin kertoa kokemus Vakuutusyhtiö Lähi -Tapiolan tiepalvelusta,opiksi muille ettei kukaan erehdy ottamaan sieltä tiepalvelu osuutta laajaan kaskoon. Luulin että se olisi hyvä eikä tehdä erillistä tiepalvelu vakuutusta muualta. Autostamme räjähti rengas 30 km ennen Genovaa Italiassa kahden tunnelin välissä pilvien korkeudella ja todella vilkasliikenteinen tie.Soitin Lähi - Tapiolaan sieltä ilmoitettiin että apua tulee aivan pikana,kohta soi puhelin soitto tuli SOS - INTERNATIONALISTA. He sanoivat että Tapiola heille delekoinu avustuspyynnön apua tulee ,meni tunti toinenkin yli neljä tuntia tuli pikkuinen hinuri joka russoi meidän kulkineen lavalle ja laidanpäälle meidän estelyistä huolimatta ja kukaan ei osannu porukasta sanaakaan englantia eikä tullu meidän opeteltua Italiaa yhtä reissua varten. Seurauksella että peräkulma,pyörän levike,helmapelti,kaasupullokotelo,etukulma paskaksi. Hinausyritys pesi kätensä puhtaaksi, oli niin vaikea hinaus, Sos international valittelee,ikävä kun noin sattui, olen lähettä'nyt heille korvausvaatimuksen tuloksetta ei vastausta.Lähi - Tapiola maksoi vain auton korjauksen ei muita siitä tulleita kuluja omavastuu 200 € jouduin maksamaan vielä.

Näin hienosti Lähi - Tapiola hoitaa hommat ! Jos joku osaa antaa neuvoja asian suhteen otan mielelläni vastaan .E.mail. salakkamaki@gmail.com . tai näillä keskustelu foorumeilla.

Ja varoitukseksi muille miten vakuutusyhtiöt rahastaa eikä homma toimi !

Käyttäjän lisäys viestiin 13.2.2016 klo 19:22:58 Mainittakoon vielä että 30 km matka kesti vahinkoilmoituksesta perille tuloon vain 9,5 tuntia ei ihan nopein palvelu ollut.

HAKALA JYRI 13.02.2016 19:53

Matkailuun en osaa ottaa kantaa, mutta auton ennakkohuolto ennen lähtöä säästää monelta murheelta ja viivytyksittä pitkillä matkoilla, vaikka vakuutukset ja hinauksesta on kunnossa. Autoahuollattaessa kannattaa mainita matkan pituus ja olosuhteet niin tulee huomioitua esim jarrupalat ( ettei arvioida että kyllä niillä ajaa vielä jonkinaikaa) ym unohtamatta esim ilmastoinnin huoltoa. Terv jyrih. Hyvää matkaa ! luetaan matkakertomuksia jatkossa.

TOIVONEN MARTTI 13.02.2016 20:40

Tuo Sos international taitaa hoitaa kaikki suomalaisten vakuutusyhtiöiden keikat ulkomailla joten ei tainnut olla mitenkään erityisesti Tapiolan moka.

Ja varmaan dokumentoit tuon hinaushomman virheet ottamalla kännykällä riittävästi kuvia.

mot

AHJOS TIMO 13.02.2016 21:58

Autoliiton ei olisi oikein sopivaa julkaista Moottori-lehdessään kertomusta siitä, kuinka huonosti vakuutusyhtiön tarjoama palvelu käytännössä toimii, kun he itse tarjoavat sen vaihtoehdoksi Karavaanarin tiepalvelua.

HONKANEN JAAKKO 13.02.2016 21:58

Koko homma on dokumentoitu oikein kahden kameran voimin ja hyviä kuvia riittää. Koko hommasta pitäis saada johonkin lehteen varoitusjuttu, soitin moottori löehden toimitukseen jo, ei mielenkiintoa asiaa kohtaan yhtään.

NYMAN MATTI 13.02.2016 22:51

Moi Tuosta SOS internationalista on sitten aivan päinvastaista kokemusta ja aivan huipputasoista. Poikamme sairastui Kiinassa ykkös tason diabetekseen ja joutui teholle koomassa. Siitä seikkailusta ja miten siitä selvittiin SOS Internationalin avulla voisin kirjoittaa pitkän kertomuksen. Olettaisin nyt tässä tapauksessa, että Italiassa on sattunut paikallinen palveluntoimittaja. Valittettavasti siellä on tuo kieliongelma, meillä oli Italialainen vävykokelaskin jonkin aikaa, maisterismies, mutta heikko kielitaito, Väittäisin, että oma "käsillä" puhuminen on tuollaisessakin tilanteessa oivallinen apu. SOS:sta sen verran, että ainakin me saatiin niin mieletön apu SOS Internationalista, että oksat pois. Mutta me kommunikoimme heidän kanssaan tosi paljon puhelimessa ja he auttoivat aivan valtavasti. Sairaalaskut olivat n. 20 000 dollaria + lentoliput, hotellit,ja seuraavat lääkäri lensi Saksasta Pekingiin ja toi pojan Suomeen sairaalaan. Minä en voi kuin kehua suomalaista vakuutusyhtiötä, jonka asiaa SOS International hoisi. t. Matti

VAHTOLA HEIKKI 23.02.2016 10:59

Itselläni asuntoauton kansipaffi paloi Ranskan Rivieralla. Siittä seurasi melkoinen show kera hinausfirman, korjaamon etsimisen jne.

SOS International hoiti asiaa aivan uskomattoman hienosti!! Viikon verran vierähti, että päästiin matkaa jatkamaan (auto tosin korjattiin suomalaisen korjaajan voimin) mutta iso kiitos SOS-palvelulle kaikesta! Hienosti toimii!

TOIVANEN JANI 26.02.2016 10:07

Nyt meillä on oma sivu facebookissa. Tykkää jos haluatte seurata meidän karavaanien elämämme :) https://www.facebook.com/camper153499/

Ja meidän virallinen blogi sivu on: http://www.toivanen.co . Myös Instagramissa: https://www.instagram.com/camper153499/ .

TERVO JARI 26.02.2016 19:43

Taitaa reissu menne somessa, jätä suosista noin laaja sometus sikseen ja nauti reissusta.

Muttaihanmitenvaankuhaneiriitaatuu.. .. ..

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.