- Etusivu »
- Etuteltan puheet »
- Matkailu ulkomailla »
- Finnlines matkustus ehdot 2016 -->? "suora lainaus saamastani s-postista"
Finnlines matkustus ehdot 2016 -->? "suora lainaus saamastani s-postista"
Heips Rutut, minä koen, että Finnlinesin arvostus kerholaisiamme ja meidän erityis tarpeitamme kohtaan on just tuon alla olevan s-postin mukainen.
" Hyvä Heikki Ikonen,
Kiitos aktiivisesta yhteydenotosta.
Finnlines muutti hinnoitteluaan maaliskuussa 2015, siirryimme kahteen hintatasoon: Special ja Standard. Tarjoukset ovat meillä Special tason varauksia ja Standard tasolta löytyy aina voimassa oleva joustavampi hinta. 2015 emme vielä muutosta implementoineet RUTU- hintoihin, mutta olemme ottaneet sen käyttöön vuodelle 2016.
RUTU yhdistyksen perusalennus on 10% Standard hinnoista ja erikoistarjouksena olemme luoneet RUTU lähdöt jotka helmikuun puolestavälistä lähtien noudattavat Special ehtoja.
Ymmärrän, että tämä muutos harmittaa muiden kustannuksien noustessa, mutta haluaisin kuitenkin huomauttaa, että RUTU-hinnat ovat laskeneet vuodelle 2016. Pyydämme teitä vain nyt sitoutumaan lähtöpäiväänne. Emme pyydä mitään kohtuutonta, vaan toimimme samaan tapaan kun teidän mainitsemat kilpailijamme, lentoyhtiöt. Hekin vaativat sitoutumista lähtöpäiviin ja peruutustilanteissa/sairastapauksissa ei joustoa hekään anna. Matkavakuutus toivottavasti toimii näissä tapauksissa hyvin.
Olen tutustunut alla olevaan kirjeenvaihtoon ja en valitettavasti löydä kohtaa jossa Sxxxa olisi luvannut huhtikuulle joustavia ehtoja, mutta hänhän on nyt luvannut 20% menopaluu alennuksen. Pyydämme teitä vaan tekemään päätöksen paluupäivän suhteen 18.12.2015 mennessä.
Sxxxxxxt ja Hxxxt voivat tietenkin myös varata tuon Standard- hintaisen paluun ja muuttaa sitä sitten viimeistään 30 pv ennen matkaa. Näin ollen paikat pysyvät ja he voivat vielä muuttaa tarpeen mukaan varausta. Valitettavasti silloin tuo 20% meno-paluualennus ei ole voimassa mutta ottaen huomioon hintojen laskun ja erotuksen menetys isollakin autolla on vain 35€.
Pahoittelen muutoksen aiheuttamaan pahaa mieltä, mutta toivoin että intonne harrastuksen parissa pysyy ja näemme teidän vielä usein meidän laivoilla.
Sxxxa mielellään auttaa teitä varauksen loppuun viemisessä.
Hyvää Joulunodotusta,
Krista Orvomaa Sales Manager Passenger Services Finnlines "
edellä s-posti Finlinesiltä 8.12.2015 josta olen poistanut ystävieni nimet Heikki Ikonen
Tässä tiedoksi nyt netissä olevat karavaanarikeskiviikojen hinnat, jotka on voimassa 16.2.2016 saakka. On muuten monen aika vaikea löytää netistä tätä hinnastoa, miksiköhän? Nämä on ne ns. karavankeskiviikkojen hinnat.
http://www.karavaanarit.fi/@Bin/129928369/Finnlines+2015_2016+karavaanarit.pdf
Toivottavasti myös koko vuotta 2016 koskevat hinnat tulee lähiaikoina näkyviin. Tuo special-hinnan 20 % alennukset paluuhinnasta on sidottu koviin ehtoihin: -molemmat sekä meno että paluumatka tulee varata yhdellä kertaa -ei muutosoikeutta -ei palautusta jos matka tai sen osa peruuntuu.
Mielestäni ehdot on tylyt ja sotii karavaanariajattelua vastaan. Hinnoittelu tekee karavaanareista aikataulutettuja. Minusta olisi kohtuullista jos vaikka lähtöaika on sitova mutta paluuaikaa voi tuolta maailmalta käsin muuttaa, kun matka on kuitenkin maksettu kokonaan jo ennen matkaa. Vertaus lentohintakäytäntöön ontuu tältä osin.
Karavankeskiviikot sopii varmaan hyvin varustamolle, mutta karavaarien kannalta lähtöaika ei ole optimaalinen. Helsingistä keskiviikkona laivaan, torstai-iltana Travemundessa ja perjantaiaamuksi Saksan baanalle.
Ja vaikka minulla ei koiraa tai kissa olekaan mukana, niin pidän 96 euron hintaa per suunta kohtuuttomana, vallankin kun sisäsiisti rutu kulkee 54 eurolla.
Laivayhtiön pitäisi myös huomiota myös ruoan laatuun. Sen hinta-laatusuhde ei nyt ole balanssissa ja näkyy kyllä alhaisena käyttöasteena.
Nimimerkillä noviisi
Tottahan tuo, mutta ymmärrän kyllä laivayhtiön syyt tähän. Matka on varmuudella myyty ja tieto laivaan tulevista on selvillä ajoissa jotta ko. lähdön hinnottelua voidaan muiden osalta muutella.
Missään nimessä ei kannata sitoutua aikatauluun, se on vihoviimestä hommaa. Sen tiedän kun kesälomien puitteissa oli joskun neljäkin paattia varattuna eikä vielä oltu edes lähdetty.
@timppa
Saksan reitille pitäisi sada äkkiä kilpaileva laivayhtiö muu kun Suomalainen tai Virolainen. Olemme viimeksi käyttänyt heitä 2013. Meillä 2 koiraa.
Finnlines on niin supisuomalainen pörssiyhtiö kun olla voi..
Omistajat vain ovat ulkomaalaisia. Napolin Grimaldien omistuksessa on tällä hetkellä 91,31 % Finnlinesin omistuksesta. Katsoin Grimaldi Groupin sivuilta mitä siellä sanotaan Finnlinesistä ja kovin siellä kehutaan miten kannattava yritys Finnlines on. Miksei olisi kun operoi yksin.
Grimaldi Group ei ole ihan pikkufirma, operoi 25 maassa, omistaa noin 100 alusta joista yli 30 on autojenkuljetusaluksia.. Välimerellä seilaava Minoa lines on myös Grimaldien käsissä.
Katselin kahdelle hengelle hyttipaikalla ja m-autolla, noin 650€ meno-paluu.
Ei tuntunut mitenkään pahalta, joskus olen joutunut maksamaan yhdensuuntaisesta matkasta samalla kokoonpanolla tuon saman, niin se oli viime keväänä Gardalta palattuamme, kun varasin matkan tien päältä lennossa ja juuri tietyksi päiväksi oman tarpeen mukaan.
Käyttäjän lisäys viestiin 9.12.2015 klo 17:22:29 Laskuvirhe, tarkastuslaskenta antoi noin 800€, ilmankos tuntui niin edulliselta.
Onneksi on pari muutakin vaihtoehtoa etelän automatkoihin. Kestopäällysteiset tiet Itämeren molemmin puolin...
Allu vaari
Tultiin Hesa-Trave eräänä maanantaina 270€, rutukeskiviikko 380€, elämä on valintoja ja laiffii.
Sapuskasta kannata valittaa, se on huippulaatua verrattuna vaikkapa Trasmediterranean ruokaan, joka on paskaa jo ennen syömistä, kuuluu lipun hintaan tosin se paska.
Matka lähes sama maileina, Cadiz-Las Palmas, halpatyövoimaa, löpö halvempaa, maksaa kuitenkin päälle 900€, arskanpaiste kannella maksaa, ja on laiffii.
Armaksen kanssa kisaavat hyvässä sovussa nämä yhtiöt, muutamien eurojen hintaerot ja lähtösatamat.
Eikös aika maksa? Las Palmas-Cádiz kestää 45,5 tuntia. Traveen 27 tuntia.
@timppa
Fiinlinesin emo Grimaldit liikennöi Adrianmerellä monella varustamolla, Alla olevista ainakin Minoa lines ja Superfast-Ferrien on Grimaldien hanskassa. Matka Trieste - Kreikan Patras on saman pituinen kun väli Hki-Trave.
Jos joku liikkuu ensi kesänä tuolla Croatia - Montenegro - Albania - Kreikka seutuvilla niin nämä vaihtoehdot kannattaa huomioida.
Tästä näette mitä vastaava matka siellä maksaa. Minun kalustolla, + 2 senioria + camping kannella hinta olisi puolet Traven hinnasta. Myös siellä hinnasto on niin hyvin sotkettu alennusviidakkoon, että lopullisen hinnan saa vain tarjouspyyntömenettelyllä.
Adrianmerellä on käytössä Camping on Board -matkatyyppi jossa laivapaikan lisäksi ostetaan matkustajille vain kansipaikat. Uutena on tullut sen jalostetumpi malli Camping on Board all inclusive paketti jossa on sisähytti ja alennusta ruokailusta Asiasta lisätietoa varustamojen sivuilta. Todella varteenotettava vaihtoehto jos Adrianmerellä matkustaa ja laivat ei todella ole tasoltaan mitään karjankuljetuslaivoja.
http://www.go-ferry.com/minoan-lines-tickets.html?gclid=COj52bqA1MkCFVW7Gwodsd0Omw
http://www.go-ferry.com/anek-lines-tickets.html?gclid=COqf59H_08kCFasEwwod2V8EOw
http://www.go-ferry.com/superfast-ferries-tickets.html?gclid=CJLHm4KA1MkCFQPnwgodBsANEQ
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.