Joskus näinkin päin

JANHONEN MATTI 04.09.2015 14:04

Kevään reissuilla Finnlines velotti Helsinki-Travemunde-Helsinki matkasta 2 aikuista, m-auto < 6 m korkeus > 2.1 m ja AB3 sisähytti = 739,80 euroa.

Nyt syksyllä tuo ihan sama paketti kustantaa 691.98 euroa eli -47,82 euroa vähemmän. Hinta ei edellytä vasta keväällä palaamista vaan käy myös syksyn matkalle.

Hinnoitteluun vaikutti, caravan, rutu- Finnlines Star Club -jäsenyys, tai ainakin nämä tiedot piti hinnan laskijalle antaa.

Tässä tiedoksenne nuo karavaanarikeskiviikkojen hinnoittelu.

http://www.karavaanarit.fi/@Bin/118733485/Karavaanarikeskiviikkojen+erikoishinnat+2014-2015.pdf

HYNNINEN JORMA 04.09.2015 15:34

Hassua, meillä Helsinki-Trave lokakuu 3 henkeä + yhdistelmä 14 m yli 2,1 m + ulkohytti 4 hengen 612,07 €

Jorma

PASANEN MIKKO 04.09.2015 15:57

Terve Et Jorma huomannut, että Matilla porukoineen edestakaisen matkan hinta.

HYNNINEN JORMA 04.09.2015 18:13

No just just, pitäs pitää lasit päässä, näkis kaikki tekstin detaljit.

Jorma

NYYSSÖNEN KAJ 04.09.2015 18:56

Rutu lähtö, meilläkin halvin ylitys kymmeneen vuoteen, Talvevlla (hintaryhmä)

SÄÄVÄLÄ-RASILA MARJA 04.09.2015 22:02

Samoin meillä menomatkalla keväällä. Tulomatka olikin sitten ylihintainen huonoine palveluineen. Suomen pankki painaa rahaa, antaa palaa!!! :D

NYYSSÖNEN KAJ 07.09.2015 17:05

Tarkistin Finnlinesin sivulta kaikilla on joka ikinen päivä rutu-lähtö kaikille.

Asiakaspula taitaa olla fakta!

MÄKELÄ EERO 07.09.2015 17:26

Asiakaspula taitaa tosiaan olla. Suomen vienti ei vedä, irtoperiä ei ehkä riitä tarpeeksi kaikille lähdöille, ja monet karavaanaritkin ajelevat nykyään Baltian, jotkut Ruotsinkin kautta. Grimaldigroup kilpaili aikoinaan monopolin Itämerelle. Ans kattoo, kuinka kauan pitävät yllä laivaliikennettä Suomen ja Saksan välillä.

pikkueero

JANHONEN MATTI 07.09.2015 19:25

Kova kato on käynyt.

Kun Suomesta Saksaan laivalla matkustaneita oli vielä v. 2008 yhteensä 116 284 niin vuonna 2014 vastaava luku oli enää 61 597.

Saksasta Suomen laivalla tulijoita oli vastaavasti v. 2008 147 892 niin ja vuoden 2014 luku oli enää 69 533.

Lama tietenkin on yksi selittävä tekijä matkustajamäärän laskuun, mutta kyllä hinnoittelulla on oma roolinsa ja tietenkin ilman autoa matkustavien osalta halpalentoyhtiöiden toiminnalla. Itsekin lentänyt v. 2009 Tampereelta Bremeniin 24,50 eurolla.

Mitä laivaliikenteen jatkoon Suomen ja Saksan välillä tulee, niin jatkuu. Sen näkee Finnlinesin tilinpäätöksestä.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.