Norjan maisemia

LATVALA MARKO 08.04.2015 20:37

Käyttäjän lisäys viestiin 8.4.2015 klo 20:37:38 https://www.youtube.com/watch?v=M2rfYZPCz-s&feature=youtu.be

Käyttäjän lisäys viestiin 8.4.2015 klo 20:38:28 Ja samalla pätkä meikäläisen töistä ja silmäiloa Norjaan kaipaaville.

POKKINEN TAPANI 08.04.2015 21:00

Vanhan mailman viimoiset lemipoijjaat. Tuli vähän sama fiilis kun ite yhteen-aikaan ajelin monen millin aluksella pitkin saaristoa, iltaa aamua ihaillen ja monta kertaa kun väsyksissä kapeita väyliä, kiireessä rantaan pujottelin, et noi muut maksaa tästä ittensä kipeeks, mut mä saan tästä pirun hyvän rahapalkanKIN. -tapani-

HIETAVUORI JUHA 09.04.2015 10:44

Hieno pätkä ! Toi paljon muistoja mieleen vuosikymmenistä kun tuonne ajoin . Eikä aina ihan mukavia . Ja totesin että on se vaan mukavaa tämä eläkeläisen elämä kun ei tarvitse enään tuolla rämpiä riimuja virittelemässä , ketjupihdit on vielä muistona noilta vuosilta , ja onhan niillä ollut käyttöäkin tuolla mökillä Valmetin ketjuja korjaillessa !

LEPPIKANGAS MARKKU 09.04.2015 19:55

Hieno filmi Marko! On aina mukava lukea asiallisia kommenttejasi Norjan kysymyksiin. Samalla olen ajatellut tuota työtäsi, joka on raskas ja vaativa erityisesti talvella. Täällä ei useallakaan ole käsitystä miten se lohen matka käy sieltä kasseista tänne kaupan tiskille.

Leppis
VÄLIMÄKI JARMO 09.04.2015 21:53

Paas ny kuvia omastakin ajokista ym.ym. Mulla ei oo näköjään täälä kun noista ekapuolen huonoja kuvia,jostain 87vuodelta.pitääs kattella kyllä niitä jostain löytyy. .JV

LATVALA MARKO 10.04.2015 08:52

Juhalle. Se ketjutushomma on aika vähäistä nykyisin. Voi toki laiskuudellakin olla osansa asiaan. Tänä talvena kahdesti ja viimetalvena kolmesti ketjuttanut, vaikka joka viikko olen ajanut Norjaan ja aika isoillakin kuormilla. Tiet parantuu koko ajan, nytkin isoja tunnelityömaita käynnissä. Kalusto pitää olla oikeanlainen, autosta pitää kuormallakin nousta teli ja rekasta ensimmäinen aksila ylös, niin aika hyvin alkaa rengas maaroittamaan. Renkaanksi kelpuutan vain ja ainostaan Michelinnin IceGripin. Tämä rengas vähentää ketjuhommia puolella. Ja vielä yksi tärkeä juttu, Marraskuulla uudet vetopyörät nastoilla alle, ja tammi-helmikuussa taas uudet alle, vaikka vanhoissa on vielä puolet pinnasta jäljellä. Ajellaan sitten kesällä ne loppuun. Näillä konsteilla mennään.

HIETAVUORI JUHA 10.04.2015 09:45

Niinpä , ajat muuttuu ja tiet parantuu . Kyllä tuolloin 70 -80 luvulla se ketjuttaminen oli joka viikkoista puuhaa ,ainakin alkutalvesta . Norjassa usein odottelin yötä ja pakkasta niin ei tarvinnut aina rautojen kanssa puljata . Kunnon pakkanen lisää pitoa kummasti .

POKKINEN TAPANI 10.04.2015 11:11

Noista vanhoista kuvista ja kommentista Juhalle tuli mieleen kuinka on maailma pieni ja etenkin tämä Suomi joka myös pieneksi jää. Tuossa 1980-luvun taitteilla kun moottoripyörä oli moottoripyörä, ilmestyi helsingin kuvioihin Lumiahon Juha 1300 sine Möhköineen. Kaveri puuhaili korjaamapäälikkönä setänsä lafkassa, josta Cargo-Expres yrityskauppojen jälkeen ja Herra Lumiaho muutti etelän veteläksi. Juha oli sieltä, muistaakseni Jalasjärveltä.

Toinen rekkamies lapsuudesta on Stengvistin Pekka Järvenpäästä, joka nykyisin taitaa vaikuttaa DHL tolkkuna toimitusjohtajana, vaikka se Dekku oli nuorempana enempi sellanen harhaanjohtaja. -tapani-

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.