jäsenetuako?

KIILTOMÄKI MARTTI 20.03.2015 11:34

tulkitsenko jäsenetuja oikein: Finnlinesilta jäsenetuna karavaanarikeskiviikon spesiali hinta 2-4henk +hytti+auto yli 2,1m alle 6m hintaan 486e suoraan Finnlinesin nettisivulta, nopean varaajan etu, ilman jäsenetua joka päivä 27.5. asti 2-4henk +hytti+auto yli 2,1m alle 6m hintaan 411e Jäsenetu - 75e Näinkö on vai luenko jotenkin väärin? Kiltsu

NYYSSÖNEN KAJ 20.03.2015 11:58

Hi Hi

Juuri tuli lasku Finnlines 24.4.2015 Trave -> Helsinki 452,80€ 12m auto + halvin hytti + 2 aikuista.

Menomatka lokakuussa 2014 samalla kokoonpanolla maksoi 566,00€

JANHONEN MATTI 20.03.2015 12:45

Ihan oikein Martti tulkitsit.

Nopeat syövät hitaat!

KIILTOMÄKI MARTTI 20.03.2015 13:14

Kiitos Matti vahvistuksesta! En sittenkään ole täyshöperö. :-) Kaj, en todellakaan aio käyttää tuota jäsenetua (-75e). Matkaan pääsiäisen jälkeen ja olen nopea... käytän nopeidenkerhon "jäsenedun"! SFC:n jäseneduksi jää Caravan-lehti... onko sen arvoinen?

HALINEN HARRI 20.03.2015 14:35

Onhan se moneen kertaan aiemmin todettu ettei Finnlinesilla ole tuo tarjousten tai edes normaalihintojen määrittely hanskassa. Halvempaa ajaa puolityhjillä laivoilla.

JANHONEN MATTI 20.03.2015 17:57

Kyllä Finnlinesillä on homma hanskassa tätä nopean varaajan etua koskien. Ja vallankin jos varaa paluun samassa yhteydessä. Selvästi laskettu mitä kilpailevat reitit kustantaa.

Tein excelillä vaihtoehtoiset laskelmat Helsingistä Traween ja takaisiin Finnlinesillä tai Ruotsin kautta Tukholman ja Kapellskärin reittejä käyttäen.

Ruotsin kautta meno-paluu oli toki muutaman kympin halvempi per suunta , mutta niin vähän, että valitsin Finnlinesin. Jos 25 euron edun per sivu saavuttaakseen pitää ajaa yli 900 km, niin kiitos ei.

HALINEN HARRI 20.03.2015 18:32

Tarkoitin tuolla tarjousten tekemisellä/sopeuttamisella sitä että esitetään juuri tuollaisia kallimpia "tarjouksia" joita tuodaan esiin jos joku joka ei hinnoittelua seuraa ostaisi tuotteen/palvelun kallimmalla. Minulle tuollainen toiminta merkitsee huonoa liikkeenjohtoa yrityksen maineen kustannuksella. Paljon on tietenkin varmaan ihmisiä joille maine ja kunnia ei merkitse paljoakaan. Kun yli 35 vuoden ajan olen reissannut Keski-Eurooppaan niin nykyisen Finnlinesin omistajan aikana tuollainen epäjohdonmukainen käytös on lisääntynyt. Myös muissakin yrityksissä joissa ei koeta tärkeäksi yrityksen hinnoittelun/imagon luotettavuutta.
Tälläisiä esimerkkejä näkee päivittäin suurissa prosentuaalisissa alennuksissa joka johtaa siihen että "virheostot" dumpataan pois vaikka se kertoo huonosta ostojen/valikoimien hallinnasta tai erittäin suurista alan katteista.

JANHONEN MATTI 20.03.2015 19:07

Olen joskus pohtinut sitäkin, että onko tarkoituskin sotkea näillä "päivän hinnoilla" ihmisten hintakuva jostain tuotteesta. Näin samaa tuotetta voidaan myydä monella eri hinnalla ja keskimääräinen hinta voi jopa nousta.

Lentolippujen hinnoittelussa tämän ollut arkea jo pitkään samoin valmismatkoissa jossa se tosin oli käänteinen, eli jäännöspaikat saattoi olla halvimpia.

Muutkin laivayhtiöt kun Finnlines tekee samaa. Selkeistä kausihinnoista ja hinnoitteluista on pitkälti luovuttu ja matkan todellisen hinnan saakin tietoonsa vasta nettivarauksen loppuvaiheessa. Hintaan vaikuttavia tekijöitä on mm. club-jäsenyys, varausaika suhteessa lähtöön, matkustusaika (jopa tunti) jne. Hintaan vaikuttavia muuttuvia tekijöitä on niin paljon, että "normaalihintaa" ei enää olekaan, johon voisi verrata. Laivayhtiöt ei edes puhu lipun hinnasta vaan asiakohtaisesta tuotosta.

Yksi tarkoitus nykyhinnoittelulla on tiputtaa kuvioista kiinteät esim. jonkun järjestön vaikka SF-Caravanin ja Autoliiton jäsenyyteen perustuvat "normaalihinnasta" annettavat prosenttipohjaiset jäsenalennukset pois tai rajata niitä uudelleen. Toki niitä edelleen annettaan, mutta laivayhtiön aktiivisella hinnoittelulla annetut jäsenalennukset käytännössä mitätöidään.

NYYSSÖNEN KAJ 20.03.2015 20:34

Martti mutta minä ajon käyttää

HUOM! autoni on kaksi kertaa pitempi kuin sinun 12m

HALINEN HARRI 20.03.2015 20:46

Tuo Matin oletus on osin vain oletus.
Koetin tuoda esille sen että noilla esimerkiksi nostetuilla yrityksillä on myös näiltä osin tavoite maksimoida tuotto.
Sellainen on tietenkin hyväksyttävää mutta tapa jolla kohdellaan asiakasta joka ei seuraa asioita/hinnoittelua petetään. Kyse on kauppiaan/palveluntarjoajan moraalista joka ei ole tuollaisessa markkinoinnin/hinnoittelun horjumisessa mielestäni sopivaa. Ei myöskään tasapäisyys ole ihan oikein koska sen myötä katoaa helposti kilpailutilanteessa kilpailukyky. Etua on saatava mm. ostovolyymistä jota SFC:n jäsenkunta edustaa yksittäiseen ostajaan verrattuna. Tekeehän liitto jonkinverran esittelyä matkamahdollisuudesta tuon jäsenkuntavolyyminsä lisäksi. Tätä volyymiä ei SFC osaa hyödyntää. Myyjä on sitä mieltä että kyllä ne tilaukset tulevat kuitenkin jotain kanavaa pitkin. Tosiasiassa silloin kun kilpailu käytännössä loppui Suomi-Saksa-Suomi reitillä hinnat kohosivat merkittävästi. Kun SFC:n jäsenet asiasta keskenään asiasta keskustelivat ja hakivat vaihtoehtoja, hinnat parin kauden jälkeen laskivat ja Finnlines on valinnut tien jossa tulee tarjousta tarjouksen perään eli aivan linjatonta toimintaa jolla hämärretään hinnoittelukokonaisuutta. Esimerkkinä olkoon tämän talven "edullinen" tarjous joka oli ilman peruutus/vaihtomahdollisuutta sekä matkat piti maksaa kokonaisuudessaan tilattaessa. (En ole vieläkään tutkinut oliko tuo tarjous edes lain mukainen). Vertailu lentolipun hinnoitteluun ontuu koska siellä on jatkuva ylikapasiteetti ja tarjontaa monilta kun periaatteessa S-S-S -linja on monopoli.

KIILTOMÄKI MARTTI 20.03.2015 20:53

Kaj musta näyttää, että säkin käytät tota "nopsajalkakerhon jäsenetua", kun toi hinta on noin pieni. ei taida SFC:n jäsenetutarjouksella päästä noihin hintoihin... en tosin ole tutkinut sitä, kun en kahta autoa mukaan ota ;) ,että tulis pituutta niin paljo, ku sulla. :) kerro onks toi SFC:n jäsenetuhnta vai nopean varaajan hinta? muuten tosta autosta... onks se jonkin jatke, ku on noin pitkä? :) :) (tää on kevennys). Kiltsu

NYYSSÖNEN KAJ 20.03.2015 22:56

ei ole nopsajalka hinta vaan SFC-kerholle elokuussa annettu hinta määrätyille lähdöille syksylle 2014 ja keväälle 2015 annettu. Yhdistettynä Finnlines klubin alennus.

KIILTOMÄKI MARTTI 20.03.2015 23:29

ok.... joo olen kyllä kuullut niistä erikoislähdöistä. sopiiko ne yleensä kuinka monelle? onks ne sitten täynnä etelään syöksyviä eläkeläiskaravaanareita? onks niitä montakin vuodessa? hyvä, että on ees jotain jäsenetuja. ei taida sopia mun reissulle... lähtö pääsiäisen jälkeen ja paluu juhannuksen jälkeen. :) Kiltsu

HIETAVUORI JUHA 21.03.2015 09:18

Tilasin tuon Finnlines StarCub Member kortin viikko sitten , se tuli ainakin nopeasti . Täytyy nyt ,kun kesä lähestyy tutkia mitä hyötyä siitä on . Ei muuten nyt maksa mitään , oli joku tarjous aika .

KIILTOMÄKI MARTTI 21.03.2015 21:47

matka tilattu "nopsajalkakerhon jäsenedulla" ja lähtö 13. päivä Helsingistä Travemundeen... ja paluusta ei ole tietoa :) :) :) mukavaa kevättä kaikille! Kiltsu

LAKKA RAIMO 22.03.2015 15:53

Finnlinesillä tuntuu nuo hinnat poukkoilevan kuin toimistovirkailijan vatsahappo ! Joka kerta kun olemme kulkeneet Finnlinesillä, hinta on ollut arpapeliä ? Todellinen hinta on selvinnyt vasta ensimmäisestä tai toisesta tai jopa kolmannesta laskusta koskien samaa matkaa.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.