Noista Ruotsin painorajoista

JANHONEN MATTI 04.03.2015 21:20

Camper-lehdessä on Jorma Viitasen tekemä juttu aiheesta.

Kun kaikki on lukutaitoisia niin laitan vain linkin juttuun, referoimatta sitä millään tavalla.

http://www.camper.fi/uutiset/ruotsissa-poliisilla-lupa-pysayttaa-ylipainoinen-matkailuajoneuvo

HELLE RAUNO 04.03.2015 23:30

Selkeää tekstiä. Punnitsin tuon meidän kulkimemme Marokossa viiime reissulla. Puntari näytti 3490 kg täydessä varustuksessa, ilman kuljettajaa. Tuon laskutavan mukaa suurin sallittu paino on meillä 3636 kg. Kun minun painoni, 85 kg lisätään, niin varaa jää 61 kg. Matkalla kotiin kyytiin tarttui sen verran pulloa ja purnukkaa, että käry olisi käynyt. Jos tuota ryhtyvät valvomaan, jää monen Rutun reissu tekemättä, tuota reittiä käyttäen.

VEIJOLA ESA 05.03.2015 11:19

Mitenkähän nuo painoasiat Norjassa?

HIETAVUORI JUHA 05.03.2015 11:49

En ole asunto autolla siellä paljon liikkunut ,mutta ainakin rahtivehkeet on tarkassa syynissä . nimim. Paljon sakkoja maksanut .

NYYSSÖNEN KAJ 05.03.2015 13:20

Matkailuautolla kerran käynyt Norjassa vuonna 2004 ottivat punnitukseen. Ei ollut ylipainoa.

HAAPANEN TIMO 05.03.2015 13:49

Painoista puhutaan vuosi vuodelta aina enemmän. Kyllä ne puheet ovat liikkeellä kaikissa maissa.

@timppa

AHJOS TIMO 05.03.2015 14:18

Kun tuon aloitusviestin linkin avaaman sivun rullaa ihan loppuun saakka, siellä on linkki matkailuautojen kesärengastestiin. Toimittaja harmittelee, että Nokian ei ollut testissä mukana. Siihen on syynä tietysti se, että Nokian renkaat ei valmista testattua rengaskokoa 215/70 R15C.

HALINEN HARRI 05.03.2015 16:09

Paljonkohan noita liikennnevahinkoja sattuu matkailuajoneuvoille ylipainon takia? Eiköhän pääosin vahingot painoista johtuen johdu väärästä kuormauksesta? Kenties jarrutusmatkat pitenevät, mutta kun vaunun/auton siivoaa kerran liian rajun jarrutuksen vuoksi niin oppii uuden ajotyylin. Jauhoja ja sokereita on ikävä siivota.

YLITALO ASTA 05.03.2015 17:03

Suurin osa noista moottoritiellä tapahtuneista ulossuistumisista on juuri tuo liika paino. Suurimmassa osassa 3500 kg on renkaat jotka juuri ja juuri riittävät tuolle painolle. Ja siiten kun ajetaa saksa tyyliin 120 km/ Hh nopeutta niin jymps. Ja se lastaaminen kunnolla auttaa siihen ettei tavarat lentele ympäriinsä, mutta jousitus, renkaat ja akselit ei siitä muuksi muutu. 100+ ruotsille tässä asiassa.

T : Masi

KOCK REINO 05.03.2015 18:03

Viime kesänä kun tulin tanskasta niin poliisi ohjasi matkailuautot ja vaunut p-aluelle ja siellä tulli virkailijat kyseli jos on paljon tuliaisia (lue oluutta ja siideri )vastasin et alle sallitun EU määrän no siit ne vasta kiinostui ja tarkasti auton ja laski mitä oli mut ei ne laittanut auto vaakaan ku oli muistakseni jotain 10 laatikko toivotti hyvä matka vaan.

HALINEN HARRI 05.03.2015 18:04

Vaikea uskoa tuota edellistä perussyyksi. Varmasti siihen liittyy väärä painonjakauma, suuri tilannenopeus, renkaiden kunto tai tien kunto. Yksi tai useampi noista. Vauhti vain yksi lisäsyy.

SILJAMÄKI ANTTI 05.03.2015 20:37

Juu, onhan tästä kirjoiteltu eri näkökulmista:

http://deppeli.blogspot.fi/2014/07/ne-tarkeat-painoasiat.html

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.