maaliskuussa eurooppaan

TOLVANEN ARI 30.01.2014 05:17

maalis kuun viimeinen viikko lähdössä matkalle eurooppaan.travemuntesta ajattelimme ajaa ensin luxenburkkiin.matkan kestoksi ajattelimme 3 viikkoa ja päivä ajo kilometreksi 300-350km.kokonais km noin 3500-4000km. ajattelin että näin jäis paikasaan olo aikaa muutama päivä ,matkakohteille.kysyisin vielä ettäkannattaako kirtää suur kaupunkit 7m autolla ja käyttää skootterai,fillaria ja paikallis liikennettä.oli jo aiemmin puhetta auton renkaista kannattaako lähteä puoli pitosilla kesä kumiloilla vai ostaa uudet kitkat alle. kannattaako ottaa diiseliä varoilta 20l astiassa mukaan vai onko siellä asemia tiuhemmassa kuin pohjois.suomessa.autoon on iso huolto tehty siihen ei tarvitse kun vaihtaa kaasu pullot.vai olisko vielä huomioitava jotakin muuta,matka kamojen lisäksi. kun on ensi kertalainen euroopan matkalainen.pankki jaluotto kortit ja leiritä kortit sekä vihreä kortti onhommattu ja vilä on eurooppalainen sairasvakuutus kortti hommattu.tässäpä tätä asiaa tulikinjo jonkinverran,

Käyttäjän lisäys viestiin 30.1.2014 klo 05:19:06 olisin kiitollinen tulrvista vastauksista.

HAATAJA LASSE 30.01.2014 05:32

Tuosta polttoaineen kuljettamisesta astiassa tais olla että Euroopassa saa olla korkeintaan 10 litraa kanisterissa.Korjatkaa jos olen väärässä

LEHTIMÄKI TAPIO 30.01.2014 06:33

Kaupungissa asiomiseen paikallisliikenne on paras vaihtoehto, fillari seuraavaksi. Riippuen tietenkin matkojen pituudesta. Aina pitkille / leveille autoille ei löydy parkkipaikkaa, ja esim. saksassa auton pitää mahtua parkkiruudun sisäpuolelle kokonaaan.Kesäkumeilla olisin ainakin ite lähdössä, jos ei ruottin läpi tartte ajaa, Tukholman korkeudelta Jönköpingiin voi olla jäistä tienpintaa. Jos haluat muuta tietoa, lähetä yksityisviesti.

HAARAKANGAS ALLAN 30.01.2014 07:28

Polttoainetta kanisterissa max 10 litraa on yleinen sääntö tultaessa valtiosta toiseen. Ei niinkään jonkun valtion sisällä kuljettaessa.

Allu vaari

KIVIOJA HANNU 30.01.2014 08:54

Miksi pitäisi viedä polttoainetta mukana. Auton on yleensä muutenkin liikaa painoa. Esim. Saksassa on huoltamoita vähän väli. Vaikka tien sivussa on kyltti jossa mainitaan seuraavan aseman olevan 50 km:n (tai jotain) päässä, niin se tarkoittaa kyseisen ketjun asemaa, muiden ketjujen asemia voi olla välillä vaikka kuinka monta. Luxenbourkissa kannataa tankata, siellä se on halpaa.

JANHONEN MATTI 30.01.2014 11:00

Suuriin kaupunkeihin en suosittele matkailuautolla menemään. Tiedätte varmaa, että lähes kaikissa suurissa kaupungeissa Saksassa on erityinen ympäristövyöhyke Umwelt-zone-alue jolle ajaminen vaatii erityisen tuulilasiin liimattavan tarraan. Alueet on merkitty liikennemerkein ja käsittää yleensä vain kaupungin keskustan mutta tämä määrittely vaihtelee. Sakko tarrata ajamisesta ei ole suuri mutta se jurppii jos saatavat poliautolla keskustasta ulos. Se millaisen merkin ja samalla ajo-oikeuden saa autoon riippuu auton moottorista. Tiedot löytyy auton rekisterikirjasta ja vaikka Dekran tietokoneelta. Kun menette Lyypekkiin niin siellä on hyvä paikka hankkia tarra menemällä Dekran toimistoon rekisterikirjan kanssa. Toimiston osoite Hutmacherring 2 A 23556 Lyypekki Kartatkin tulee esiin googletamalla Dekra Lûbeck

Ajettaessa moottoritietä etelään ajetaan Moslingin liittymästä ulos, käännytään valoista oikealle, ajetaan n. 700 m ja käännytään valoista vasemmalle, sieltä se Dekra helposti löytyy. Liittymä on sama mistä mennään Cittiin tai Lyypekin campingille.

Maaliskuussa joudutte yöllä lämmittämään ja se vie kaasua. Ei olisi pahasta jos toinen 11 kg pullo olisi saksalainen. Se ensin käyttöön ja kun saksalainen pullo loppuu niin sen voi vaihtaa täyteen taas Saksassa. Korttiasiat näyttää olevan kunnossa ja tuota polttoainekanisteria ette tarvitse. Eikä ole pahasta jos pankkikorttien lisäksi on muutama satanen käteisenä mukana. Sitä tarvitaan edelleen. Suosittelen tankkaan aina ajoissa. Jos polttoaine loppuu Saksassa moottoritiellä ja poliisit sattuu paikalle ne ainakin uhkaa sakolla liikenteen vaarantamisesta.

http://www.ympäristö-tarra.com/fi/ympaeristoe-tarra.html

Jos Luxemburgiin menette niin kimmurrelkaa sinne Moselin rantoja pitkin Koblensista. Jos Luxemburgissa aiotte yöpyä campingilla niin tarkastakaa, että campingit on varmasti on tuohon aikaan auki.

SUOMI SEPPO 30.01.2014 18:14

Jaksaa se ari hömpäyttää teitä edelleen. @seppo

PASANEN MIKKO 30.01.2014 18:55

Terve "Trollaava henkilö kuvainnollisesti vetää viehettä saalisparven läpi toivoen, että joku tarttuu siihen. Myös viestejä, jotka näyttävät kokemattoman tai lapsellisen kirjoittajan postaamilta, on syytä epäillä, sillä tyhmää esittäviä trolleja esiintyy keskustelupalstoilla ja irkissä jatkuvasti. Trollaukseen voi liittyä myös viestien massalähetystä, jolloin trolli lisää foorumeille tahallaan useita samoja puheenvuoroja toisten keskustelijoiden ärsyttämiseksi"

Sepon lauseen kanssa on helppo olla samaa mieltä. Myös tuo yllä oleva 'lainattu' kappale vahvistaa epäilyt Arin 'hömpöttävän' meitä.

JANHONEN MATTI 30.01.2014 19:11

Troollaja häviää aina loppupelissä. Siitä vaan.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.