Rukouksemme on kuultu tai sitten lama puree?

JANHONEN MATTI 26.11.2013 15:08

Käykääpä vilasemassa alla olevasta linkistä kohdasta Alennukset ensi kevään Hki-Trave-Helsinki -välin hintoja. Alennushinnat edellyttää ennakkovarausta ja kun koko maksu on maksettava etukäteen niin jolloin on syytä varautua myös jatkuvalla matkavakuutuksella.

http://www.ferrycenter.fi/index.php?1

HALINEN HARRI 26.11.2013 15:50

Luinko huolimattomasti? Miten yli 2,1 m korkeat keväällä huhti-touko Saksaan? Normaalihintako?

Käyttäjän lisäys viestiin 26.11.2013 klo 15:53:00 Löytyihän se jos hytti sopii.

RAUTAVUORI JORMA 26.11.2013 16:25

Sain sähköpostiini seuraavan tiedon kun kevään paluumatkasta on ollut puhetta. Näin toimien putoaisi hinnasta noin sata euroa. Veikkaan että aika moni miettii tuota 100 prosentin muutos/peruutusmaksua, kaikkea kun voi sattua.

FINNLINESilla on nyt myös ENNAKKOVARAAJAN ETU KEVÄÄLLE.

Ennakkovaraajan etu kevät 2014 Travemündeen -50 %

Alkuvuoden 2014 matkat Helsingistä Travemündeen ja päin vastoin ovat varattavissa nyt puoleen hintaan. Etu myönnetään henkilö-, hytti- ja ajoneuvohinnoista. Saat paluumatkastasi 20 prosentin lisäalennuksen mikäli varaat menon ja paluun samalla kertaa.

Lähdöillä 13.1.-31.3.2014 myyntiaika 29.11. klo 16.00 asti

Lähdöillä 1.4.-31.5.2014 myyntiaika 13.12. klo 16.00 asti.

Varaa matkasi pian, sillä paikkoja on rajoitetusti!

Tarjouksen erityisehdot:

Matka maksetaan kokonaisuudessaan varaushetkellä. ( Maksusta meille kuitti saman päivän aikana kun varaus tehdään, jos varataan perjantaisin niin kuitti meille samana päivänä klo 16 mennessä. Tai voi maksaa myös luottokortilla etämyyntinä) Varauksen jälkeen matkaa ei voi muuttaa tai peruttaa. Muutos-/peruutuskuluina veloitetaan 100 % matkan hinnasta. Erikoishintaisia matkoja rajoitetusti. Tarjoukset koskevat vain uusia varauksia ja ne eivät ole voimassa ryhmille. Oikeudet muutoksiin pidätetään.

HAAPANEN TIMO 26.11.2013 17:03

Heti tilattuja matkojakin myydään aika mukavasti. Torstai aamuyöllä lähteeTravesta yksi yli 12 m:n yhdistelmä +kaksi alle 600€, ja toinen, auto +kaksi reilusti alle 500€. Matkat tilattu reilu viikko sitten.

Eihän tuohon kevään lähtöön ole paljoa aikaa, jos olisin menossa, tilaisin oitis.

Viime vuoden keväällä meillä oli tilattuna ja maksettuna neljä laivamatkaa ja uudeksivuodeksi Kiinan reissu, ei se itseä harmita jos maksa poksahtaa ennen matkoja. Pieni riskinotto pitää virkeänä.

@timppa

HALINEN HARRI 26.11.2013 18:54

Kyllä on raha tiukassa Ferry Centerillä kun samana päivänä pitää olla todistus maksusta. Miksei riitä normaali pankkimaksun aika?
Lähtö kuitenkin monen kukauden kuluttua.
Entä miten olisi joku muu nettikauppa jos samanlaiset ehdot, tavarantoimitus esim. 3 kk:n kuluttua, tilaisitko ja ennenkaikkea lähettäisitkö rahat tänään? Koko tarjous haisee...

JANHONEN MATTI 26.11.2013 19:49

Liekö Ferry Centerillä vain itse Finnlinesillä. Kun Finlines on pörssiyhtiö niin kävin uteliaisuutani katsomassa miten 1-9/2013 on Finnlinesillä mennyt. Ei kovin hyvin. En lähde tuota välitilinpäätöstä purkamaan mutta muutama tunnusluku sallittanee: -liikevaihto -8 % verrattuna vastaavan aikaan 2012 -tulos -4 milj e tappiota -markkinaosuutta menetetty koska liikevaihdon aleneminen suurempaa kun rahtien määrän muutos välillä Suomi-Saksa. -osakeanti tehty v. 2013 (28,8 milj e) jolla vahvistettu pääomarakennetta

Ja sitten tosi mielenkiintoinen tieto Kun Ruotsin ja Suomen välinen liikenne on Liikennviraston mukaan osa-alueella; Yksityinen rahti ja ja rahtiin liittyvä liikenne on muuttunut -1% niin Helsingin ja Saksan välillä muutos on -17 %. Eli kantta ja hyttejä kulkee tyhjänä. Samoin liitetiedoista voi nähdä, että Ruotsin ja Saksan välinen rekkaliikenne on pudonnut huomattavasti vähemmän kun Suomen ja Saksan välinen liikenne. Osa tästä johtuu - tottakai - Ruotsin paremmasta taloustilanteesta mutta myös siitä, että Ruotsin kautta kulkeminenEurooppaan ei ole ainakaan vähentynyt. Ilmeisesti euro konsultoi!

Ja jos joku pahoittaa tästä pika-analyysistä mielensä niin täytyy muistaa, että pörssiyhtiöiden tiedot on ja niiden tulee olla julkisia.

Ja sekin pitää muistaa, että Grimaldit ovat hoitaneet tätä hyvin pitkäjänteistä toimintaa vaativaa bisnestä jo vuosisatoja joten turha perätä mitään katastrofia.

RAUTAVUORI JORMA 26.11.2013 20:33

@timppa,

Jos nyt huhtikuulle varaa matkan Travemünde-Helsinki niin maksettava heti 550 euroa. Matkaa Traveen n. 4500 km, jotain saattaa sillä matkalla sattua (nimimerkillä "kokemusta on") ja jos lähtöpäivää pitää muuttaa niin maksat toisen kerran 550 euroa.

Voi siinä maksa ja haimakin vähän viheltää, virkeydestä en ole varma ;-))) !

HALINEN HARRI 26.11.2013 21:28

Grimaldi on konserni ja Finnlines on vain osanen siitä. Pitäisi tutkia kaikki tuloksen osatekijät kuten konsernikulut ja -siirrot ym miten veronsa kalliiseen verotusmaahan maksavan osasen tulos tehdään.

Käyttäjän lisäys viestiin 26.11.2013 klo 21:37:00 Piti mainita konserniveloitukset eikä -siirrot.

HAAPANEN TIMO 26.11.2013 21:33

No juu, Jorma! On se vähän pitkä, viikon tarvitsisi varoaikaa. Puhuin täältä kotoa rantaan, 125 km.

@timppa

AHONEN KAI 26.11.2013 22:01

Eikös viime keväänäkin tullut sellainen muutaman päivän tarjous, tuskin niitä vielä kannattaa kevään reissujaan maksella.

JANHONEN MATTI 26.11.2013 22:05

Silloin kun emo omistaa tytäryhtiön osakkeet lähes kokonaan, jonka tulos on tappiolla ja osakkeen omistaja joutuu joko suunnatun tai avoimen osakeannin kautta vahvistamaan omistamansa yhtiön pääomarakennnetta niin varainsiirrot yhtiöstä ulos on yhtä tyhjän kanssa. Paitsi tietysti ne siirrot jotka tapahtuu yhtiöön päin joilla yhtiön kulurakennatta helpotetaan. ja samalla tappiota pienennetään. Yksi muoto tästä on tilinpäätösvaiheen konserniavustus ja muita muotoja vaikka kuinka paljon mutta perusasetelmaa ne ei muuta. Tässäkin on jo käytetty kahden laivan myyntiä "markkinahintaan" emoyhtiölle.

HÄNNINEN JUKKA 26.11.2013 23:30

Erilaista matkailupalvelua tarjoavissa yrityksissa, lento- laiva- bussi- ja junamatkat, on lyhyessä ajassa tapahtunut kilpailun myötä varsin paljon uutta.

Tarjoukset kysynnän mukaan lisääntyvät ja muokkaavat hintoja tarjonnan kautta optimaalisiksi kuljetusfirmoille.

Ei todellakaan ole ideaalein ratkaisu tarttua nyt tarjoukseen, jollei sitten matka ole ihan viikon sisällä. Kaikkiin matkustusmuotoihin löytyy runsaasti tarjouksia ja valinnan varaa. Hyväksi on maltaa mielensä, sillä kilpailu viimeisistä paikoista on kovaa jokaiselle matkapalveluja tarjoavalle yhtiölle.

Maltti on valttia. Tappiolla kukaan ei pidemmän päälle matkoja tarjoa, joskin monopolifirmat repivät sen minkä kehtaavat.

Loppuratkaisu on aina kuluttajalla. Erot ovat kovin suhteellisia, ja ihminen kovin sopeutuvainen.

Miksi vaivata päätään muutaman kympin takia, jos jonnekin haluaa mennä.

MERIKALLIO VELI-PEKKA 27.11.2013 11:01

Kiitos Jukka keskipitkästä vuodatuksesta, oli aivan ainutkertaisen tuoretta, innovatiivista ja älykästä, vaan missä oli pihvi.

HALINEN HARRI 27.11.2013 11:02

Matti, tuntematta tarkemmin heidän tuloslaskelmiaan/taseita kiinnostukseni kohdistuisi mitkä ovat syyt jotta ko 4 milj euron tappio saatu aikaiseksi. Jos tulos on ennen konsernikuluja ja avustuksia esim. voitollinen niillä se saadaan käännettyä ei Suomessa verotettavaksi. Muuten itse ilmoittavat yrityksen perustetuksi v 1947. Taitaa olla toinen Grimaldi -suvun yrityshaara joka on pitkäikäisempi?

JANHONEN MATTI 27.11.2013 13:59

Jos ihan väärää tietoa ole saanut niin Grimaldit ovat harjoittaneet merenkulkua Välimeren alueella jo 700 vuotta. Siinä ajassa oppii kyllä jos on oppiakseen, että taloudessa ja myös merenkulussa on suhdannevaihteluja.

Grimaldien sukuhaaroja on ainakin kaksi: Genovan Grimaldit ja Napolin Grimaldit. Sitä en tiedä kumpaan Monacon hallitsijasuku kuuluu, mutta Grimaldeja sekin.

Finnlines on pörssiyhtiö. Arvopaperilain mukaan ne omistusosuudet jotka on yli 5 % osakepääomasta ja niiden muutokset on ilmoitettava Rahoitusvalvonnalle. Tämän vuoden syyskuun ilmoituksen mukaan Grimaldit omistaa Grimaldi Group Naplesin kautta Finnlinesiä 66,70 prosenttia ja Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen 10,58 prosenttia, Tästä seuraa jo lainkin mukaan, että yhtiön johto ei voi kaupoin tai muin toimenpitein suosia yhtä osakkeenomistajaa muiden kustannuksella. Finnlines jo kävi ainakin yhdet käräjät Finnlinesiä vastaan ja varmasti vähemmistöosakkaan vahtii tilannetta. Laivayhtiön verotus perustuu tonnistoverolakiin ja on niin kimurantti juttu, että en edes yritä tulkita asia, koska siinä saa valita tonnisto- tai tulosverotuksen.

HALINEN HARRI 27.11.2013 14:04

Tämä Grimaldi lienee sitä Napolin haaraa kun ainakin nykyään pk on siellä. En yritä hakea taseen muutoksia vaan pääomistajan veloituksia Finnlinesilta.

JANHONEN MATTI 27.11.2013 14:40

Naplesista on ja kun Group on takana niin hajoaa - kuten nimikin sanoo - niin moneen haaraan ja eri varustamoon, että ei pysy "pirukaan" perässä mihin rahan jäljet lopulta johtaa.

HALINEN HARRI 27.11.2013 17:07

Se mikä on varmaa verot voitoista maksetaan siihen maahan jossa pienin vero. Tuollaisella kokonaisliikevaihdolla on helppo lähettää "asiantuntija-, johtamiseen liittyviä-, tarkastuksiin liittyviä- jne. jne" -maksuja Finnlinesille siten että tulos saadaan kalliin verotuksen maassa nollille. Miksikö se meni noin paljon miinukselle?
Ko maksut tulee verotuksen uskottavuuden vuoksi tasata koko vuodelle.
Sitten kun liikevaihto putoaa se tuntuu budjetoidussa tuloksessa jota oli kaavailtu esim. 4 milj € korkeammalle. Ko veloitukset ovat kuitenkin rullanneet joka kuukausi.

JANHONEN MATTI 27.11.2013 19:13

Ei Finnlinesin ongelma tällä hetkellä ole miten saada tulos verottajalta piiloon vaan miten saada tulosta jota siirtää piiloon. Ongelma on osavuoskatsauksen mukaan nimenomaan operatiisen tuloksen putoamisena - suorastaan romahtamisena. Yhtiö on erittäin velkainen - velkaa enemmän kun liikevaihto - omavaraisuusaste 33 %. j. Tätä on paikattu - aivan oikein - osakannilla ja laivamyynnillä josta saati satunnasta voittoakin tulokseen. Jopa tytäryhtiön Vuosaaressa olevat konttinosturit on myyty ja vuokrattu sitten takaisin omaan käyttöön.

Kun katsoo Tullin viimeisintä transitotilastoa niin sekin juoruaa menetyksistä.

HALINEN HARRI 27.11.2013 19:28

Siis joutaa Grimaldin mielestä imeä kuiviin (kuten monet muutkin muualta omistetut yritykset) ja siirtää kalusto muualle jos vielä löytyy jostain kuljetuskapasiteettia. Ei kai se noin velkainen ollut silloin kun Grimaldi konserni osti sen. Koetetaan saada joku toinen yhtiö tänne Scandlines ja onhan noita mutta mistä vaan löytyisi sopiva kalusto? Yaitaa pohjoisen pallonpuoliskon yhtiöillä "kanaalin ylityskalusto".

JANHONEN MATTI 27.11.2013 20:06

Ei lisäpääoman tuonti osakepääoman muodossa lähdöstä viestitä. Korkeintaan suhdannekuopan tasaamisesta.

HALINEN HARRI 27.11.2013 21:55

Totta -mutta vaikuttaa "myyntiarvoon".

NYYSSÖNEN KAJ 29.11.2013 10:16
marraskuuta oli muutama lähtö tarjolla 50% alennuksella. Alennus koski sekä autoa hyttiä ja henkilöitä. Paluun 25.4.2014 Rostockista saimme myöskin 50% alennuksella toki emme vielä tiedä matkan hintaa. näillähän me mennään.
TOIVONEN MARTTI 29.11.2013 10:25

Kuues Kai kerro mistä tiedät että niitä oli 'muutama lähtö'. Tultiin itse 5.11. tuommoisella 50% tarjouslähdöllä eikä ainakaan sitä varattaessa missään näkynyt mitään alennuspaikkojen lukumäärää.

Taitaa olla vähn samanalainen juttu kuin netin hotellivarausohjelmissa: "vain kolme huonetta enää jäljellä tähän hintaan!" Varaat huoneen ja seuraavana päivänä sama teksti vain kolmesta huoneesta. mot

NYYSSÖNEN KAJ 29.11.2013 11:20

Kyllä silloin oli kaksi viikottaista vuoroa joiden lähtöjä alennus koski. Keskiviikko oli yksi näistä päivistäja sen me hyöhynsimme. Miten paljon alennuspaikkoja oli vapaana en tiedä mutta laivalla olimme ainut matkailuauto ja henkilöautoja oli vain alle kymmenen. Syksyn tarjoukset Saksaan päin sivu on poistettu kokonaan.

Kevään paluumatkalle on sitten voimassa kaikille vuoroille alennuspaikkojaRajoitettu saatavuus – varaa ajoissa!

Varaukset Finnlinesin nettivarausjärjestelmästä, myyntipalvelusta tai matkatoimistoista kautta maan.

Finnlinesin myyntipalvelu puh. 010 343 4500

Syötä tarjouskoodi EARLY varauksen ensimmäisellä sivulla kenttään Tarjouskoodi. Olethan yhteydessä myyntipalveluumme, jollet pysty varaamaan haluamasilaista hyttiä tai muita palveluita yllä mainitulla tarjouskoodilla.

Nettivarausjärjestelmä

Varausehdot:

Tarjous on voimassa kaikilla lähdöillä 13.1.–31.5.2014. Varausaikaa lähdöille 13.1.–31.3. on 30.11. asti ja lähdöille 1.4.–31.5. 15.12.2013 asti. 50 prosentin tarjous koskee reittimatkojen normaaleja henkilö-, hytti- ja ajoneuvohintoja. Mikäli meno-paluumatkan molemmat osiot varataan EARLY-tarjouskoodilla, saa EARLY-tarjouksen hinnoista lisäksi 20 prosentin paluualennuksen. Paluualennus myönnetään myös silloin, kun EARLY-tarjouskoodilla varattuun menomatkaan yhdistetään normaalihintainen paluumatka. Matka maksettava välittömästi varauksen jälkeen. Matkan peruuntuessa siitä ei makseta palautusta. Matkaan ei voi tehdä muutoksia. Tarjousta ei voi yhdistää muihin alennuksiin ja se ei ole voimassa ryhmille. Tarjoushintaisia matkoja on rajoitettu määrä. Varaukseen sovelletaan Finnlinesin normaaleja kuljetusehtoja. Oikeudet muutoksiin pidätetään.

Finnlinesiltä kopsattuna: "

HAAPANEN TIMO 29.11.2013 15:06

Eilen aamulähtö oli myös alennuspäivä. Velipoika rantautui tänään kotiin myrskysäässä myöhässä saapuneen paatin kyydissä yli 12m:n yhdistelmällä alle kuudensadan.

@timppa

AHJOS TIMO 01.12.2013 15:52

Jorma Rautavuori kirjoitti: "... ja jos lähtöpäivää pitää muuttaa niin maksat toisen kerran 550 euroa. "

Eikö nuo ehdot voi tulkita niinkin, että jos sovitun lähtöpäivän matkan peruuttaa, menettää siitä maksetun hinnan eli 550 euroa. Sitten voi halutessaan ostaa uuden matkan sillä hetkellä voimassa olevaan hintaan, mikä se sitten onkin.

RAUTAVUORI JORMA 01.12.2013 21:11

Finnlinesin tekstissä sanotaan:

"Muutos-/peruutuskuluina veloitetaan 100 % matkan hinnasta."

Mistä hinnasta se 100% lasketaan jos ei jo maksetusta?

Käyttäjän lisäys viestiin 1.12.2013 klo 21:13:38 Saan tästä varmaan lisätietoa huomenna kun on arkipäivä, palaan asiaan jos on aihetta.

AHJOS TIMO 01.12.2013 21:18

Tuo tuntuu selvältä, mutta siinä ei sanota, että jonkun toisen päivän matkankin saisi sitten vielä sillä alennetulla hinnalla.

RAUTAVUORI JORMA 01.12.2013 21:25

Ei niin, mutta mitäs jos peruutat matkan ja menet vaikka Baltian kautta?

Käyttäjän lisäys viestiin 1.12.2013 klo 21:43:36 Jos se onkin niin, että "peruutuskulut 100% matkan hinnasta" tarkoittaa ettet saa mitään takaisin jos peruutat matkan? Silloin tarkkaan ajatellen peruutuksesta ei tule lisäkuluja, matkan hinta vaan on menetetty. Huomenna varmaan selviää.

AHJOS TIMO 01.12.2013 21:39

Silloin menettää sen rahan, mitä on tästä maksanut - ja sillä sipuli.

Korostan kuitenkin, etten varsinaisesti tiedä tästä asiasta mitään, arvailen vain. En pitäisi tuota ollenkaan edullisena tarjouksena.

RAUTAVUORI JORMA 01.12.2013 21:48

Ok, näin se varmaan on. Tarjous sinänsä satasen arvoinen mutta ajoissa pitäisi olla satamassa. Huhtikuuhun pitkä aika, ehtii tapahtumaan vaikka mitä!

HALINEN HARRI 02.12.2013 14:52

Tämä on jatkumoa Finnlinesin hinnoitteluun varsinkin sen jälkeen kun laivakilpailu loppui. Kilpailun aikana sai edestakaisen matkan 2 hlöä, A4 ikkunallinen hytti ja 706 pitkän matkailuauton huhti-kesäkuun alkupäivät hintaan alle 1200 €. Olisiko sitä aikaa noin 8 vuotta. Nykyään vastaava "halpa" on 1600-1700. Tuollakin tarjouksella varustaudutaan toukokuussa kun tilaa hintaan noin 2000 €. Ja tappiota tehdään, mutta ei taatusti karavaanarihinnoittelulla. Valmistaudutaan vaan ko yhtiön vetäytymiseen pois näiltä markkinoilta siksi korvaavaa liikennettä "Manner-Eurooppaan" olisi syytä jo saada samanlaisille autoilijoille kuin minä eli laiskoille ajajille. Eihän karavaanarit voi tarkeimpiä tuottavia tulolähteitä Suomi-Saksa laivaliikenteessä.

Käyttäjän lisäys viestiin 2.12.2013 klo 15:00:15 Hinnat siis edestakaisin ilman ravintoa.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.