Internet

SUOMI SEPPO 14.11.2013 15:35

Mikä olisi edullinen prepaid tai muu (ei WiFi.) kortti Portugalissa ? "Etelän vetelehtijät " taitaisivat tietää jos vain kertoisivat. @seppo

HÄNNINEN JUKKA 15.11.2013 10:06

Seppo, mene Vodafonen kauppaan, niitä löytyy kauppakeskuksista helpoiten. Jos omistat nettitikun, lyöt sen tiskiin ja pyydät prepaid-liittymän ja simkortin. Ne osaavat englantia kaikki Vodafonen myöjät. Kerrot sitten vain, että haluat ostaa siihen korttiin ladattuna esim kympillä megabittejä. Kerrot vielä, ettei siis käyttöaikaa tunneissa, vaan biteissä. Perusmaksu lie vitosen, ja sitten kympillä saa 700-800 megabittiä kortille. Voit ladata enemmänkin. Kun bitit on käytetty, käyt vaan taas jossain Vodafonen liikkeessä, joita on paljon ja kaikkialla isommissa ostospaikoissa, ja pyydät taas saada ostaa lisää niitä bittejä. Mukana piet aina sen laskun ja kuitin ensiostosta, simkortin kehyslapun ja tietenkin sen itse sim-kortin. Muista korostaa sitä, että ostat bittejä. Yleensä tuppaavat myymään aikaa ensteksi. Voit myös ostaa vaikka kolme eri prepaid-korttia, joista esim yhtä tuntimaksuveloitteista voit käyttää nettitikussasi kun katselet paljon liikkuvaa kuvaa tai puhut skypessä.

Kysy oman nettitikkusi myyjältä, ettei se ole suljettu vain yhteen operaattorin. Vodafone myy myös nettitikkuja. Siinä 25-30 euron korvilla. Itselläni on yksi sellainen ja toisena on DNA-4G reititin-mokkula, joka ei ole liittymäsidonainen. Siinä sitten toinen prepaid-kortti missä ostettua aikaa. Tällä DNA:n mokkulalla voi muodostaa sisäisen wlanin ja käyttää vaikka kolmea läppäriä samanaikaisesti. Se on siis wlan tukiasema, ja kaverisikin voi sitä käyttää jos jotain nettiasiaa yhdessä pähkäilette.

Piipahdahan käymään Olhaossa.

Käyttäjän lisäys viestiin 15.11.2013 klo 10:10:35 Nämä prepaid-liittymät ovat yleensä 3G nopeudella toimivia. Kympillä pärjää helposti kuukauden jos hoitelee sähköpostiasiansa ja lukee ja vastailee päivittäin paritkin tämänkaltaiset saitit läpi.

Jukka

SUOMI SEPPO 15.11.2013 10:18

Onko kokemusta tuosta Optimuksasta ? 30€/2GB. Olhaoon tullaan itsenäisyyspäivän tienoilla. Skumppa kylmänä. @seppo

Käyttäjän lisäys viestiin 15.11.2013 klo 10:22:05 Testataan nyt myös tuota 1-kaasupullon (tankattava) tekniikkaa.

HÄNNINEN JUKKA 15.11.2013 13:34

Ei ole kokemuksia eikä muiltakaan kuultua tietoa Optimuksesta. Voisi päätellä, että Vodafone on parempi ratkaisu.

Käydään vaan testaamassa pullontakkaus. Tässä on lähistöllä 3 asemaa, joilla tiukka hintakilpailu. Uusi Jumbo ja Galp pitävät nyt n. 58 centtiä litrahintana. Repsolissa 74 centtiä. Ota vaan tyhjä tavallinen suomipullo mukaan, sen saa kaikilla näillä asemilla täytetyksi. Saat minulta sovitteen, niin käyvät täyttöpullon mukana tulleet adapterisi tavalliseen pulloon.

6.12 vietetään perinteinen itsenäisyyspäivän juhla kämppärin ravintolassa. Kajtsu hoitanee taas liputukset .. Skumppa viileenä, tietty.

HAAPANEN TIMO 15.11.2013 16:20

Ihan uteliaisuuttani kysyn miksi kannattaisi ottaa tavallinen suomipullo mukaan jos omistaa tankkipullon. Sehän vie tilan mahdolliselta espanjan pullolta sieltä kotelosta.

@timppa

AHONEN KAI 15.11.2013 16:27

Miksi pitäisi ostaa espanjan pullo, jos sitä suomipulloa pitää varapullona?

Käyttäjän lisäys viestiin 15.11.2013 klo 16:31:52 OOOOoopps! Vodafone on myös itsellä mokkulayhteytenä Portugalissa, ja tietysti FON, jonka tukiasemia näyttää olevan jo niin ettei mokkulaa tarvitse, jos jotain asiaa siihen suuntaan täältä etelästä tulisi ;)

HAAPANEN TIMO 24.11.2013 09:42

Taitaa Seppo olla jo reissussa, mutta kuitenkin. Linkistä naviin koko euroopan kaasutankkauspaikat: http://www.gas-tankstellen.de/menu.php?jump=download

Garminissa ikonit eivät näy muulloin kuin silloin kun navigointi on päällä, siis navigointi mihin tahansa. Muuten paikat löytyvät kohdasta 'extrat' lähimmästä alkaen.

@timppa

SUOMI SEPPO 25.11.2013 18:51

Kiitos hyvästä linkistä. Jotenkin onnistuin (kai ?) tyrimään koska tomppani väittää että Olhaosta lähimmälle kaasuasemalle on 943 km. Pitää ottaa kaasua vähän reilummin. Lähtö on vasta keskiviikkona eli kotoa tätä naputellaan. @seppo

HAAPANEN TIMO 25.11.2013 20:06

Tuosta kun klikkaa 'Anzeigen' niin Olhao on siinä:

http://www.gas-tankstellen.de/menu.php

Sen jälkeen klikkaus 'detail' kohdan suurennuslasiin niin näkyy kartta. Vanha päivitys ko. asemalla, mutta muistaisin sen tarkistaneeni hiljattain.

@timppa

SUOMI SEPPO 25.11.2013 20:28

Kuinkahan nuo saisi tomppaan? Minä en saanut kun lähimmillään 943 km Olhaosta-. @seppo

Käyttäjän lisäys viestiin 26.11.2013 klo 11:30:28 Kun oikein yritin, vähän eri paikasta, niin sain 3,4 km:n kohdalta kaasua.

NYYSSÖNEN KAJ 27.11.2013 11:58

Lähin tankkaava kaasuasema Olhãosta on Quelf 6km kämppärin portilta. Mitään adaptereita ei sielä tarvita. https://picasaweb.google.com/108494370080971186320/Portugal1213Kevat#5845468156898525346 Samoin Boliquem N125 tien varessa saman nimisen kylän sisäänajotien varressa. Tankkaavat suoraan mittarista ja sen hinnoilla asiakkaan pulloon.

Vodafone prepayd on täälläkin käytössä. jo yhdeksättä vuotta.

HAAPANEN TIMO 27.11.2013 16:36

Mutta Sepolla on tankkipullo joten hän voi tankata siellä Olhaossa Repsolilla hintaan (Viime talven hinta) 0,656€/l eli pullollinen 14,43€

http://goo.gl/maps/2pwQq

Mapsin kuva on 7/09 silloin GPL/LPG/Nestekaasu on maksanut 0,555€/l

Koordit tankkipullomiehelle: N37° 1' 49" W 7° 51' 2"

Koordit Kajtsun irtopullon tankaajalle N37° 3' 50" W7° 48' 46"

Hintaan 23,50, osaavat ottaa rahan laittomasta tankkauksesta.

Ja kartta:http://goo.gl/maps/RgBwA

@timppa

HARJULAMPI JUKKA 27.11.2013 22:59

Liekö laitonta maanantaina Boliquemessa suomalaiseen pulloon 22 litraa kaasua hinta n.17,60 euroa, hyvin kelpasi raha ja palvelu oli asiallista.

HÄNNINEN JUKKA 28.11.2013 15:49

Timppa, ja muutkin, päivän hinta siinä Olhaon Repsolilla on 74c/litra . Noin kuusi kilometriä siitä eteenpäin kohti Faroa on oikealla puolella ensin Galp, hinta 59,9 c/l ja siitä kilsan pari eteenpäin Faroa kohti päätien varrella, kuten Galppikin, suuren liikenneympyrän kupeessa Jumbo, jossa hinta on halvin 58,5 c/l.

Kaikilla näillä asemilla voi myös itse tankata suomalaisen pullonsa adapterilla, jos sellaisen omistaa. Kunhan vaan pitää pullon kotelossa tankkauksen ajan. Nämä ovat kaikki itsepaleluasemia, kuten yleensä muuallakin euroopassa. Palveluasemilla saattaa törmätä kieltoon, mutta harvoin, kun ilmoittaa haluamansa määrän ja pullo on kaapissaan kiinnitettynä. Tämä on tuoretta tietoa, jota päivittäin saan erimaalaisilta karavaanareilta.

Olen itse käynyt näiden nyt mainittujen asemien päälliköiden luona puhumassa ja varmistamassa, että he sallivat tavallisen pullon täytön siinä missä tankkipullon täytönkin. Ovat suoraan sanoneet, että heitä kiinnostaa kaasun myynti. ja että pullo on turvallisesti pystyasennossa pullokaapissa. Samoin olen piipahtanut useimmilla Vila Real do Santo Antonion ja Sagresin (Cabo de Sao Vicenten) välisillä LPG-asemilla, ja saanut saman vastauksen: pullo kaapissa ja kaasua 80% tilavuudesta, niin ok, obrigado ja ne nada.

Eli tässä nähdään tämä järjettömyys oikein loistossaan. Kielto ottaa pullo ulos autosta hyväksytään, mutta itse täyttämistä ei kielletä kunhan pullo on kaapissaan kiinni.

Tankkipullo on toki se paras ratkaisu, hankintahinta n. 250 euroa vaan jostain kumman syystä estää suomalaisten niihin tuon pikkuinvestoinnin. Sensijaan täällä kämppärillä käy päivittäin erimaalaisia karavaanareita ostamassa 22 maassa toimivan täyttöadapterin 35 euron hinnalla. Jo vuosikaudet, siksihän täällä olenkin. Ja ebayssa menee päivittäin jokunen adapteri. Mikä taas kertoo vain siitä, että ostajat uskaltavat hankkia adapterin, kunhan saavat kunnon käyttöohjeet paperille printattuina. Turvallisuustekijät sisäistyvät tarveharkinnan myötä, eivät peloteasenteilla, kuten isot kaasupullofirmat joka maassa toivovat. Vaara on teoreettinen, ja useammin on avarussukkuloita pudonnut kuin kaasupulloja väärän täytön takia räjähdellyt. Tämä on sitä faktaa, ei teoreettisilla vaaranmahdolisuuksilla pelottelua.

Monet kerrat olen Repsolilla näyttänyt käytännössä miten homma tapahtuu. Samalla tavalla periaatteessa kuin 22 litraa polttoainetta tankkaamalla.

Timppa, laitoin Sulle viime viikolla yv:n, juuri tätä tarkoitin.

Annan mielelläni lisätietoja kaikista kaasuasioista, yksityisviestiä vain lähettelemään

HÄNNINEN JUKKA 28.11.2013 16:06

Jukka,

ei ole laitonta, jos pullosi oli tyhjä, 22 litraa on juuri oikea määrä.

Kuten totesin, niin raha kelpaa myyjälle.

Boliquemessa monestikin tankkavat pullon piripintaan, ja yhden täytön hinta on vitosen verran kalliikpi kuin LPG:tä myyvillä huoltoasemilla. Ero ei ole järin suuri, paitsi jos pidempään oleskelee.

Boliquemen lisäksi toinen privaattipaikka missä täytetään kaikenmaalaisia on Queffvesissä. Espanjassa heti rajakaupunki Ayamontessa täytöt onnistuvat pikkuputiikissa. Sitten alkaakin itäänpäin mennessä olla liki mahdoton tankata suomipulloa ilman omaa täyttöadateria.

Huomattkaa, että suomalaiset karavaanitarvikeliikkeet myyvät erheellisesti 4 pulloadapterin sarjaa, ja antavat ymmärtää sillä sarjalla täytön onnistuvan kaikkialla. Totuus on toinen. Jos nyt jotenkin onnistuu löytämään oikean pullontäyttöpaikan, niin niissä on 99% varmasti kaikki tarvittavat adapterit. Näitä paikkoja vaan ei ole kovin montaa yhdessäkään maassa. Suomessakin koknaista 2 kpl.

Käyttäjän lisäys viestiin 28.11.2013 klo 16:19:11 Korjaanpa tuon typon, paikan nimi on Quelfves.

Käyttäjän lisäys viestiin 28.11.2013 klo 16:39:23 Timpan koodien mukaisessa paikassa tuo yli 23 euron pullontankkaus voi kertoa joko siitö, että tyhjään pulloon on surutta alskettu se maksimi 26 litraa, mikä jo on jokaikiseltä kaasua myyvältä ihan oikealla laillakin kiellettyä Toisaalta se voi myös kertoa yrittäjän rahastavan kohtuutta enemmän, sillä kysyntää riittää, vaan tarjonta ei paljoa ole.

Kaasufrimojen kiellot itsetäytöstä eivät perustu lakeihin, vaan jälleenmyyjien ohjeistukseen. Niinpä poliisikin voi vain kieltokylttiin vedoten kieltää itsetankkuun, mutta sanktioita siitä ei seuraa, koska kaasufirmoilla on ihan omat lakinsa.

Nämä kaikki hölmöilyt hankaloittavat suuresti matkailukulkevilla liikkujia. Osin siksi ovat Algarven LPG-myyjät ottaneet vapauden ohjeistuksista ja päätyneet asiaksystävälliseen liikepolitiikkaan.

Jos löydän kuvan, niin laitan sen esiin, kun Espanjassa tankkasin sekä tankkipulloni, että tavallisen alupullon palveluhenkilön kiinnostuneena seuraamassa selittelyjäni näitä tankkuu-asioita.

HÄNNINEN JUKKA 28.11.2013 16:54

Useimmiten henkilökunta ei ole kovinkaan kiinnostuneita tankkuista.

Tässä nyt oli tilanne, missä tämän aseman henkilökunta ensikertaa näki tankkauksen uudella Espanjan Euronozzle (Euroconnector) adapterilla

HAAPANEN TIMO 28.11.2013 17:20

Älä nyt Jukka viitti! Vaikka tunnemme toisemme en silti voi hyväksyä vääristeltyä tietoa tälläisessä asiassa.

Sotket nyt perusteellisesti tankkipullon kiinnitysvaatimukset ja tavallisen pullon salassa tankkauksen.

Haluaisin nähdä huoltoasemanpitäjän joka oikeasti sallii mittarikentällään näin vaarallisen touhun tohelon vaanarin suorittamana.

Ja haluaisin nähdä sen karavaanarin joka riskeeraa kalliin kalustonsa tuhertaessaan salaa pulloa täyteen sen ollessa paikoillaan. Hermostunut mies tyrii ja napsauttaa pistoolin irti ennen kuin on sulkenut pullon hanan ja katastrofi on valmis. Mies juoksee karkuun ja kaasu suhisee.

Olisi edes takaiskuventtiili niissä adaptereissa.

Missään nimessä en haluaisi nukkua lähelläkään sellaista autoa jonka pullon on amatööri täyttänyt ylitäyteen ja aamuauringon lämmittäessä koteloa varoventtiili laukeaa ja koko pullollinen kaasua on pihalla. Jos se syttyy siinä menee useampikin auto.

Pahin mahdollinen tapahtuisi moottoritiellä, missä laukeava varoventtiili aiheuttaa varmuudella kolarin. Kenen hermo pitää pysäköidä rauhallisesti auton joka pullokotelosta suihkuaa kaasua. Sitäpaitsi se syttyy siellä tiellä.

Näin kova teksti siksi että tämä on totuus. Sun ei pidä tällä palstalla kirjoittaa muunnettua totuutta. Täysiä amatöörejä suurin osa lukijoista ja saavat väärän käsityksen asiasta.

Ikävää on että sulla on leipää kiinni tässä, mutta totuus on että mitä enemmän adaptereita on maailmalla, sitä lähempänä on se hetki jolloin olet vastuussa kenties kohtalokkaasta onnettomuudesta.

Tämä kaikki kaikella ystävyydellä. Palstalaisten turvallisuudeksi.

@timppa

ps. tätä tekstiä en mitenkään mielelläni kirjoittanut.

AHONEN KAI 28.11.2013 17:52

Kijoitanpa taas uudestaan omana mielipiteenäni:

Että kun noita vaihtopulloja saa vitosella markkinoilta, jotka saa vaihdettua huomattavasti useammilla huoltiksilla kuin mitä noita täyttöpaikkoja on, pidän tuota kaasupuuhastelua lähinnä harrastuksena.

Ja jopa kalliina ja epäkäytännöllisenä, kun se yksi pullo riittää kuitenkin ~3viikkoa.

Itse käytin kolmena talvena kanarialla Disan 13 kg:n pulloa, paineenalentimen 12€ vaihtaminen sopivaksi kulutti vapaa-aikaani n. 5 minuuttia, kun en tupakoinut välillä.

Pullon pantti ollut 35€, jonka saa takaisin poistuessa, vaihto maksoi 15€/13kg

Kyydissä Cepsan pullo, jonka kuorista maksoin kaasuauton kuskille 10€, vaihto 18€, ja saksan pullo, joka tullut auton mukana, on varapullona, täyttö suomessa 17€

Internet-yhteytenä Masmovilin 5Gb, käyttää Orangen verkkoa, saa Mimobilesta Centro Finlandiasta, on hyvä.

ESKOLA PENTTI 28.11.2013 17:54

Oli, Timppa, tiukkaa tekstiä, mutta asiaa kaikki tyynni! Näillä kaasuasioilla ei pidä leikkiä!

HAAPANEN TIMO 28.11.2013 18:37

Kaitsu! Tottahan sun sydeemi sopii sulle vakiintuneelle talvimatkallesi. Ja kaikille muillekkin siellä pidempään oleileville. Miksi sitä suomipulloa pitää väkisin täytellä.

@timppa

Käyttäjän lisäys viestiin 28.11.2013 klo 18:39:08 Noin tekisin itsekkin muuten, mutta lähtisin kotoa pelkkä tankkipullo kyydissä.

HÄNNINEN JUKKA 28.11.2013 18:48

Timppa, arvostan rehellisyyttäsi ja arvasin vastauksesikin suht tuollaiseksi.

Ollaan kavereita, vaikka tässä asiassa meillä on selkeät mielipide-erot.

Faktapuolelta on heti oikaistava väitteesi, etteikö minun adaptereissani olisi takaiskuventtiiliä. Tuo väite ei anna kovinkaan kantavaa pohjaa muille mielipiteillesi tästä asiasta. Jollekin toiselle asiantuntijaa leikkivälle sanoisin hiukan monisanaisemmin, Mutta olisit nyt joskus lukaissut noita mun ebay-linkkieni tekstejä, edes kuvatekstit.

Nimittäin jokaikisessä on mainittu " with security valve according accepted standard E37 67 R. 01 0049 " = takaisku/turvaventtiili hyväksytty koodin E37 67 R.01 0049 mukaisesti " Ranskassa se on mainittu ranskakksi, Saksassa saksaksi. Tämä maininta on sekä täysin pätevä, että myös stannssattu useimpiin adaptereihini. Ne jotka itse olen tuotekehitellyt ovat jokainen saman hyväksytyn standardin mukaisia, ja tietty siten myös yhtä turvallisia kuin LPG-autojenkin täyttöadapterit.

Ja sitten noista mielipiteisiin pohjautuvista asioista. Kukin uskollaan autuaaksi tulee. Ja kaikkia kieltojahan jokaisen aina tulee noudattaa, vaikka kuinka pielessä olisivat.

Selkeä asenteiden kääntyminen itsetäyttöä hyväksyväksi ei kyllä sekään ole mielipide, vaan ihan tosiasia. Et sentään toivottavasti luule, että puhun palturia näistä Algarven LPG-huoltsikoista. Sillä olis kovin lyhyet jäljet, eikä minulla tänä vuonna olisi 5 vuotta jatkunutta ja yhä jatkuvaa ebay- ja kenttämyyntikokemusta. Ebayssä on sertifikaatti "Luotettava Top-myyjä, jonka ostajat ovat palautteineen asettaneet tähän statukseen" Tuon saaminen vaatii enemmän kuin aika paljon. Se on sitten ostajille muiden ostaneiden antama takuu laatutuotteesta, hinta/laatusuhteesta, toimitusajasta ja miten hyvin tuote vastaa ostajan tarpeita. Näyttöjä ei oikein enempää voisi olla.

Omat johtopäätöksensä voi sitten vetää siitä, että huonompilaatuisiakin vastaavia tuotteita, adaptereita myydään vuosittain kymmeniä tuhansia ympäri maailman.

Mutta minä olen vastuullinen yrittäjä, ja jokaisen adapterin mukana tulee ostomaankielinen täydellinen käyttö- ja täyttö ohje varoituksineen, sekä kartta eri täyttöpistooleista ja adaptereista eri maissa.

Hintanikin ovat kilpailukykyisiä, sillä tilaan suoraan tehtailta eri maista osat ja kokoan ne itse.

Tyydyn nyt sitten vain kuittaamaan nuo teoreettiset vaaran mahdollisuudet sillä, että on satojamiljoonia kertaa enemmän mahdollista kuolla kaatumiseen makuuhuoneessaan, kuin joutua kaasupullon väärintäytön johdosta onnettomuuden uhriksi. Mahdollisia ovat silti nämä kummatkin kaksi mainittua vaaranpaikkaa.

Mulla on hyvä tuttu, jonka edustaja myös olen Suomessa. Kaasupullonvalmistaja Saksassa. Häneltä saan myös tuoreinta tietoa missä mennään pullojen kiinnityksissä. Saksassa saa nykyisin vain valtuutettu kaasuasennusliike kiinnittää neljällä ruuvilla tuon kiinnitysvaijerin. Kaasufirmat tekevät kaikkensa vaikeuttaakseen jopa näiden tankkipullojen markkinointia. Ovathan ne kalliita, mutta niitä myydään vuosi vuodelta enemmän, kasvu on 20% vuosi. Meillä ne eivät menesty, sillä asumme ainoassa Euroopan maassa, josta ei löydy LPG asemia.

Isäni kertoili hauskoja juttuja kieltolain ajalta. Jotkut sitten vissiin olivat sen 5 vuotta viinaselibaatissa, koska herkkäuskoiset näin määräsivät ... Ei faijavainaa muita tiennyt, paitti syntymäraittiit ja jotkut mormoonit.

Ja kypärät päähän aina ulosmennessä, voipi meteori muuten kalloa vahingoittaa.

Tämän kirjoitin sekä ystävyydellä että kovasti tykäten. Eihän tää Timppa Sulle ollut, sen tiedämme, kuten seuraavankin mahdollisen kommenttisi olevan niille, joiden mielestä luontoon ei saa pissiä eikä kakata, jos on vessa lähettyvillä.

YLITALO ASTA 28.11.2013 19:20

Sen verran täytyy tähän sanoa, että jos saksalaisella täytyy olla katsastuksessa todistaa kaasusäiliön oikeanlainen kiinnitys, niin se ei koske muun maan kansalaisia jotka katsastavat autonsa omassa kotimaassaan. Ja tämän Jukkakin tietää, mutta käyttää sitä tehokkaana pelotteena kaupatessaan omia adapteri sarjoja jotka on koottu eri valmistajien osista. Mutta tätä kokonaisuutta ei ole kukaan tarkastanut eikä hyväksynyt, paitsi ehkä Jukka. Mutta yhtään kaasupulloa ei ole saksalaisetkaan joutuneet kiinnittämään autovalmistajan kiinnityksiä kummemmin.

Halvin keino on tuo Ahosen muutaman maan kaasupullo systeemi, sekä laajin.

Ukki kanssa kertoili tuolta kieltolain ajalta tarinoita, kas kun oli Kuopion läänin yli-etsivä eli aito pirtu- sekä tenu-poliisi. Kansaa kaatui niin pirrun voimalla kuin tenunkin. Toisen oli tehnyt joku rehellinen viinatehdas ja toinen tavara oli tarkoitettu alunperin aivan muuhun käyttöön, tosin nekin tehtaat oli sen rehellisesti valmistanut, mutta joku kauppalopo sen sitten möi pirtuna.

T: Masi

HALINEN HARRI 28.11.2013 19:45

Saksalaisilla on monia muitakin erilaisia määräyksiä kuin EU:ssa. Kun talo rakennetaan ja sinne halutaan takka. Takan paikka tulee hyväksyttää. Takan hormi tulee olla hyväksytty malli . Takan muurarin tulee olla hyväksytty . Takan päästörajat tulee olla hyväksyttyjä, aiemmin oli mallit tulipesille. Koko yhdistelmälle asennuslupa ja valmistumisen jälkeen tarkastus, josta tarkastuspöytäkirja. Sen pöytäkirjan saamisen jälkeen takkaan saa sytyttää tulen jolloin mahdollinen vahingon vastuu siirtyy mm. vakuutukseen.

HÄNNINEN JUKKA 29.11.2013 09:30

Muuten ei tuu mistään mittään

Käyttäjän lisäys viestiin 29.11.2013 klo 09:31:21 jonsei

Niinpäniin Harri,

kohta pitää avonuotioonkin Saksassa hakea Bundes-yleisturvallisuusministeriöstä 100 euron kertakäyttölupa.

Ja takanhan saa sytyttää vain Bundes -turvallisuusviraston hyväsksymillä Bundesstreichhöltzen tulitikuilla.. Takan äärellä olijoilla tulee kullakin olla tulenkestävät pukineet ja ja jokaisella Bundes- yleissuojeluviraston vuosittain tarkastama Bundessammutin.. Bundesrepublich -Deutschbundesmannit suhtautuvat itsekin omalle Bundessysteemilleen hyväntahtoisesti naureksien. Joku Bunsessamt täytyy sakuille joka lähtöön löytyä.,,

LEHTINEN VÄINÖ 29.11.2013 09:35

Ostin viime vuoden tammikuussa Portugalissa Jukalta kaasupullon adapterisarja sain noin 15min esitelmän kuinka Suomalainen kaasupullo täytetään sekä Suomenkieliset käyttöohjeet.

Pirkanmaalla Pirkkalassa Woikoski täyttää myös Eurooppalaiset kaasupullot.

HÄNNINEN JUKKA 29.11.2013 10:36

Heheh- masi kuomaseni.

Kun näitä myy, niin pitääpä vaan olla hallinnassa kaikki tieto. Sinunkaltaisijaa "puolitietäviä luulo- asiantuntijoita" valitettavasti on maailma väärällään. Vois ihan helposti kysyä vaikka multa, mikä se oikea totuus on. Yv:llä onnistuu, ja sen jälkeen ei tarvitse puoliluulotietoa lukijoille levitellä. Varsin pieleen menee tuokin ylösottamasi asia tuotteideni hyväksynnät kaikeja normeja oieinkin tarkasti noudattaen Tommoset kaltaisesi pässinpät voisivat edes katsoa tuotteessa olevaa eu hyväksymismerkintää, eikä tulla täne sössimään mutu- ja luulo-oletuksin väärää ja olematonta tietoa väittää yrittävänsä muille neuvoksi. Piäleen ja raskaasti tuollainen menee, Masi hyvä. Tollot käsityksesi ovat sitä tuttua tietämättömien kauraa, mille mitään oerusteita taaskaan tässäkään asiassa löydy. Luulomiehiä on maailma täynnä, mieitä todellia kaien arvodtelun kestäviä tietomiehiä saapi sitten etsiä. Toistaiseksi en tune kuin Paavo Rouskun, SFC:n valtuuttaman kaasuasiantuntijan, joka kyllä paljon tirtää, joskin harvemmin mitään sanoo, paitsi :olkaapa aina varovaisia kaasun kanssa. Siinä meillä SFC:n hyväksymän asiantuntijsn arvo. Kuka sitten mihinkään uskoo; lukekaa Vuorisaarna niin ehkä jotain älyätte, ennen noita onttopäisiä roiskaisuja . Vaikka näin ?

Luuloilla, lujalla uskolls,mutu-pohjjaisilta perusteilla sitä mutu - väärää tirtoa vaan aina ilmestyy

Käyttäjän lisäys viestiin 29.11.2013 klo 10:49:42 sor noi viimeisimmät tyopot, mulla on nyt käytössä vain joku saakelin minitabula, ja pielen näyttttää vähän väiä meneväm, sorryjä kaikille

YLITALO ASTA 29.11.2013 11:03

Jukka hyvä, älä lähde sille linjalle että toisia alat nimittelemään. Ja kirjoita sinne pussissa olevaan kirjaseen myös se tieto että täyttö tapahtuu täyttäjän vastuulla.

T: Pässi joka ei ala toisia henkilökohtaiseti solvaamaan

P.s. Ompa salaista se tieto kun pitäsi salassa kertoa. Jos se on kerta päivänvalon kestävää, niin kait sen voi julkisesti kertoa ?

HÄNNINEN JUKKA 30.11.2013 04:53

Heräsinpä vilkaisemaan vaimon läppäriltä, kun nyt itte sievästi nukkuu.

Anteeksipyyntoni esitän Masille, ja tämä koskee myös nimittelyjäni. Kun ties kuinka monta kertaa yrittää oikoa, ja positiividiä palautteita saa muualta runsaaasti, niin täällä kerran vuodessa Lehtisen Väinön tavoin saa joskus sitä positiivistäkin, josta lämmin kiitos !

Tämä Väinön kiitos on harvinaista herkkua- Itse lähdin tähän hommaan 2006 kun alkoi toisissaan riepoa, että aina maata vaihtaessa pitäis vaan kartuttaa pullokokoelmaa. Jotain muuta siis aloin lähes tyhjästä siloin 2007 kehittelemään ajatuksena karavaareiden kaasuongelmien helpottaminen.

Ei ollut ihan helppoa luoda koko Eurooppaan sopiva adapterisetti ihan tyhjjästä

Vaan tuhannet erimaalaiset karavaanarit ovat antaneet ebays:sa palautteensa kuten Väinökin tuossa antoi. Paha ja vaikea paikka on näistä puhua, sillä Kai Ahoaen kaltaiset ihmiset keskittävät kateutensa jatkuvaan mollaamiseen, jota ei ihan helppoa ole yrittää paikata.

Täysin tuulesta temmattua on puhe , että tostsnoinvain käy torilta hakemassa vitosella kaasupullon. Todella hullun tuurilla 10 vuotta sitten joskus onnistui, vaan tänä päivänä tyhjästäkin pullosta voi hyällä tuurilla saada pulittaa 30 euroa.

Minä teen työtä verojs mskssen, muttä ei ole sallittua täällä edes oikea informsstio, sillä kateus pitää huolen siitä että ainoaksi vsihtoehdiksi jää tämä yv. Kas näin Masi, js hyvällä hengellä kirjoitettuna, Ahosia valitettavasti riittää.

AHONEN KAI 30.11.2013 14:26

Hänninen, en ole kateellinen, huvittaa vaan tuo miten erinomainen oletkaan, tunnet kaikki ihmiset, kehittelet koirahaukkuseedeen, kaasufiltterin, ovikettingit, omit vielä kaasuadapterinkin keksimisen, noita ollut myynnissä jo 90 luvulla.

Minusta päässäsi käy melkoinen läpiveto muulloinkin kuin ryyppyputkiesi aikana ;)

Smör smör

Otsikkoon:

Mimobile Fuengirolassa, Centro Finlandiassa, myy melko toimivia nettiratkaisuja joka lähtöön

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.