Kapellskärin sataman remontti on valmis.

Timo Haapanen 23.11.2016 18:23

Vuosia kestänyt myllerrys on melko lailla valmis. Uudet laiturit ovat eri paikassa kuin ennen ja Finnlinesin toimisto satamarakennuksessa on suljettu. Samoin on suljettu suihku/vessa satamarakennuksen alakerrassa, ylhäällä oleva kahvio on auki.

Satamaan tullessa ajetaan ohi entisen tsekkauslinjaston aivan perälle asti. Siellä perällä kierretään äärimmäisenä oikealla olevalle portille. Se on meidän tsekkauspaikka nykyisin. Tiedotus ja kartat ovat jääneet tekemättä. Finnlinesin sivuiltakaan en löytänyt mitään, entisen toimiston ovella on sentään kartta josta alla oleva kuva.

@timppa


Kuvassa keltainen on satamarakennus ja ennen jonotettiin punaisella merkityllä trailerireitillä. Parkkipaikalla voi yöpyä maksamalla pankkikortilla automaattiin 20 kruunua. Maksu tapahtuu painamalla kaksi kertaa 10 kruunun nappulaa. Kolmella painallukse
muokattu: 6.12.2016 17:05

Liitetiedostot

p1070182.jpg
Timo Haapanen 23.11.2016 18:33

Keskenhän se perhana jätti lisäyksen, älytöntä!! Kolmella painalluksella menee 30 kruunua ja parkkiaikaa tulee 24h

Olisi kiva tietää korjataanko sivuston puutteita vai jääkö tähän.

@timppa

Matti Janhonen 23.11.2016 19:54

Vessa on nykyisin chekkausporttien keskivaiheilla rekka- ja h-autoporttien välimaastossa.

Henkilöautokaistojen oikeassa laidassa verkkoaidan vieressä on kaksi kaistaa joihin voi ajaa parkkiin jos sattuu tulemaan satamaan aikaisin.

Matti Janhonen 29.11.2016 14:15

Finnlines pyysi viime viikolla kirjallista palautetta heidän palvelujaan koskien. Ilmeisesti moni muukin on vastaavan palautepyynnön saanut.

Yksi palautteeni aihe oli onneton opastussysteemi Kapellskärin lähtöselvitystä koskien.
Kun Kapellskärin sataman uudistustyö on tullut maksamaan miljoonia, niin voisi siellä paikan päällä ja netissä olla asianmukainen opastus lähtöselvitystä koskien.
Finnlines voisi myös ilmoittaa kunkin sataman lähtöselvityksen paikan katuosoitteen lisäksi myös koordinaateilla.

Tuli kyllä vähän annatettua muustakin Fiinlinesin palvelusta.
Kerroin käsityksenäni, että hinnoittelu Hki - Trawe -linjalla on monopolihinnoittelu.
Trawen päässä matkailuautot on lastin tilkettä ja pääsevät laivaan lähes viimeisenä vaikka mielestäni mitään estettä ajattaa henkilö- ja matkailuautot laivaan heti 22 jälkeen omalle alueelleen 7. kannelle - jonne rekkoja ja puoliperiä ei lastata - ei ole.
Special-hintojen varausehdot on kohtuuttomat siltä osin, että maksu matkasta kyllä peritään heti mutta mitään peruutus- tai muutosturvaa ei karavaanarilla ole. Täysin järjenvastainen homma karavaanarimatkailun luonne huomioiden.
Ruuan hinta-laatusuhde Saksan laivoilla ei ole kohdallaan. 260 euroa kahdelta m/p on vain liian paljon niistä ruuista.

Seppo Laine 29.11.2016 16:52

Olen Matin kanssa samaa mieltä FINNLINESIN Saksanliikenteestä. Se karavaanarien roikottaminen yö- ja aamuyöaikaan siellä on pelkästään viitseliäisyydestä kiinni. Koska autojen ja vaunujen ajattaminen aikaisemmin ei ole mikään muusta kiinni kuin että perämies menee ja sanoo että otetaan nuo tossa välissä sisään ja poosu ja pari ukkoa on välillä vajaa puolituntia pois muusta lastaamisesta. Eikä siinä tarvita edes poosua vaan pari täkkäriä riittää.... Muttakun ei, ei ole väliä jos muutama kymmenen ihmistä odottaa monta tuntia. So what...
Samoin ei olla enää entisellä gurmet tasolla ruokasalissakaan. Eihän se ruokatarjonta seisovasta nyt huonoa ole mutta hyvää se eiainakaan ole. Hinta laatusuhde on kyllä kohtuuttoman heikko, ainakin seisovan osalta. En tiedä miten on listaruokien tilanne. Mutta kun kilpailu puuttuu niin laatu menee olemattomaksi.

Seppo Laine 29.11.2016 18:58

Ja kun tämä turha odottaminen tapahtuu yön ja aamuyön tunteina ennen kukonlaulun aikaa niin mielestäni kunnian kukko ei kiekaise näille varustamon toimille. Saataisiinhan nypittyä muutama euro lisää ainakin muutamalta matkustajalta illalla baarissa, jos karavaanarit saataisiin ajoissa laivaan. Leipää ne olisi murutkin, varustamolle meinaan. Ehkä Italiaanot ei välitä hilkuista.
P.S. Mikä hitto tätä ohjelmaa vaivaa kun en saa tabletilta lähetettyä tänne lisäyksiä. Kirjoittaa normaalisti tekstin sivulle mutta jää koneeseen. Kumma juttu kun läppärillä toimii normaalisti.

Heikki Ikonen 01.12.2016 12:29

FINNLINESIN Saksanliikenteestä. Ehdotus Rutu etujen neuvottelijalle Finnlines pöytään. Saa ottaa kantaa:

Hinnoittelu harrastustamme vastaavaksi, ok voin maksaa Spesial hinnan lähtiessäni myös paluusta, mutta paluu päivän kerron 30vrk ta ennen kuin nousen laivaan taas Trawesta kohti Helsinkiä - Suomea. Meillä kaikilla on se ominaisuus, että mittarissa on 60+v ja kotiin lähtö voi tulla meistä johtumattomista syistä milloin vain talven aikaan, lääkärin todistuksella tuota 30 pv aikaa voisi neuvotella vieläkin lyhemmäksi tapaus kohtaisesti esim 14 vrk. Miten sitten käy rahojemme jos keväällä (6kk päästä) laiva yhtiötä ei ole, luottamuksen täytyy olla molemmin puolista.
Kovasti sitä myytiin Star clubin korttia, mutta en kyllä asiakkaana ole ymmärtänyt mihin minä sitä voisin tarvita (Sarin kaupasta Trawemyndestä puoleen hintaan ja ainoastaan luottokorttia kysellään, kauppa auki illalla myös eteelään mentäessä), laiva yhtiö keräsi meidän yhteystiedot, se kait oli tarkoituskin.

Ruuan hinnoittelusta. 30v ravintoloitsijana toimineena olen pannut merkille Saksan laivassa. Nykyisin monet, minä myös, syö laiva matkalla vain yhden aterian - syy hinta/laatu. Parannus ehdotus. Star club + caravan kortilla ruoka pakettiin alennus 25%, etukäteen ostettuna (tuskin met ikinuoret caravaanarit syömme kuin rekkakuskit).

Neuvottelijalle voisimme antaa tukea. Jos hän ei saa FINNLINESIN edustajalta ymmärrystä tarpeistamme ja toiveistamme. Hän informoi meitä sähköpostilla vaikka viikko ennen Hartolan kokousta elokuussa, kuinka neuvotteluissa kävi, jos kävi huonosti. Valitsemme porukalla korvaavan reitin Suomesta Eurooppaan ilman FINNLINESIN Saksanlaivaa, onhan meitä satoja yksiköitä joka talvi täällä euroopassa, luulisi kiinnostavan. Baltti vaihtoehdon luulisi kiinnostavan Viron laiva liikennettä harjoittavia yhtiöitä, neuvottelut sinne siis. Meille ei ole ennalta määrättyä reittiä tai tiukkaa aikataulua. Olisihan se mukava nähdä Baltit tai Ruotsi. Hinta - no näkeminen ja kokeminen maksaa aina jonkin verran, entäs sitten, neljä tai viisi päivää kokien maailman antimia vaikka Via Baltikilla, Joulu tulee kuitenkin meille kaikille 24.12 onko muulla väliä. Rahallisesti ainoastaan spesial hinta kilpaileee ajamisen vaihtoehdolle. Tässä olisi hyvä syy tulla Hartolaan ja kuulostella mitä reittiä olisi hauska ajella tai millaisia kommervenkkejä tarjoaa esim. Puola yli 3500 kg autolle, tie veron muodossa ym. mukavaa.

Oli vähän pitkä juttu, mutta mielestäni tärkeä, kiitos jos jaksoit lukea
Heikki


Timo Haapanen 01.12.2016 17:23

Tänä syksyna ekaa kertaa ainakin kymmeneen vuoteen kuljetutin laivalla autoni Saksaan. Hinta oli 308 euroa ilman ruokailua, ei kannattanut ajaa mistään.

Kotiin tultiin myös Finnlinesin laivoilla päivävuorot Trave -Malmö ja Kapellskär-Naantali yhteishintaan n. 175 hyteillä, ekassa paatissa aamiainen ja toisessa kaksi sapuskaa. Tässä tulee 700 km:n ajo ja kaksi yöpymistä jotka maksavat 7 euroa yhteensä.

Jos tälläisillä hinnoilla kuljettavat sopii pienet puutteet mulle kyllä.

Se on kovan takana saada päivälauttoja täyteen, eihän rekat kerkiä päivää laivassa olemaan. Trave-Malmö välillä olimme ainoa matka-auto laivassa ja vaimo ainoa naismatkustaja. Saimme rauhassa kylpeä naisten saunassa ja altaassa, laiva oli H:ki-Trave paattien sisaralus, täsmälleen samanlainen. Hytti oli iso ja ikkuna keulan suuntaan, kyllä se päivä siinä jotenkin menee.

Tämä hinta toimii myös toiseen suuntaan. Jos jaksaa ja viitsii yöllä ajaa, voi illalla siirtyä Kapellskäristä Malmöön jossa on 8 tunnin ajoajan jälkeen odottamassa aamulla lähtevää laivaa.

@timppa


Niin ja ko. hintaesimerkeissä auto on 7,98 cm. pituinen kahdella matkustajalla.
muokattu: 1.12.2016 18:11
Matti Alasmaa 02.12.2016 15:17

Tässä infoa Kapellsärin P alueen hinnoista. Rauhallinen ja hiljainen paikka yöpyä. Rekat ei ennen aamu seitsämää häirinneet.

Kai Ahonen 03.12.2016 01:59

Eihän tuonne tarvitse mennä, siinä reunakaistalla menijöiden rivissä ei pirkkamatkaajan lompuuki rasitu. Tosin diisselin jyrinää jo kuudesta eteenpäin eilen aamulla.

Kai Ahonen 04.12.2016 19:28

Tosin ei kannata ihan ex-temporekaan mennä, meillä ruotsin kautta maksoi 575,79€, Traveen mennään alle 500€ hesasta ennen joulua.

Juhani Halmeenmäki 06.12.2016 17:05

Katos vaan. Piti lukea topikin uusimmat kirjoitukset. Mutta menikin suoraan SIVULLE KAKSI jossa ei ollut riviäkään tekstiä. Eikä myöskään nappulaa edelliselle sivulle. Siispä tuonne osoiteriville vaihtamaan page2 tilalle page1. On tämä vaan karmea käyttää.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.